Aktualizace software infotainmentu a dat navigace
Moderátor: Josef
Aktualizace software infotainmentu a dat navigace
Ahoj,
z tématu Servis vím, že aktualizace spoustě z vás dělají v rámci prohlídky. Já jsem byl s dovezenou Konou na servisu poprvé - cena servisu v Brandýse nad Labem je jako za servis Bugatti (7,5K za servis při 30k km), ale software ani mapy neaktualizovali - aktuální stav 11.2020.
A tady můj dotaz: Aktualizujete si software jednotky a data navigace sami? Dle Navigation Updater mám verzi "Standard-class Gen5W Navigation". Nějaká známá úskalí? Nebo to nemám zkoušet a mám to nechat na příští prohlídku (asi určitě v jiném servisu)?
z tématu Servis vím, že aktualizace spoustě z vás dělají v rámci prohlídky. Já jsem byl s dovezenou Konou na servisu poprvé - cena servisu v Brandýse nad Labem je jako za servis Bugatti (7,5K za servis při 30k km), ale software ani mapy neaktualizovali - aktuální stav 11.2020.
A tady můj dotaz: Aktualizujete si software jednotky a data navigace sami? Dle Navigation Updater mám verzi "Standard-class Gen5W Navigation". Nějaká známá úskalí? Nebo to nemám zkoušet a mám to nechat na příští prohlídku (asi určitě v jiném servisu)?
Kona Style (2020, DE, 64kWh)
Re: Aktualizace software infotainmentu a dat navigace
To je teda paleta za hodinu práce. Já si aktualizace dělám sám, protože servis ji už 2x zvoral (neproběhla úspěšně) a není s tím žádný problém. To by mě zajímalo, jak dokážou na faktuře vykázat normo časy s takovou cenou.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Aktualizace software infotainmentu a dat navigace
juanv píše:á jsem byl s dovezenou Konou na servisu poprvé - cena servisu v Brandýse nad Labem...
To asi budeme skoro sousedé
Auto Kout?
Re: Aktualizace software infotainmentu a dat navigace
Jo jo, byl jsem v Auto Kout a příště pojedu někam na "servisní výlet". Stejně jsem si ssebou vzal notebook a ty dvě hodiny pracoval z showroomu.
Kona Style (2020, DE, 64kWh)
Re: Aktualizace software infotainmentu a dat navigace
To je dobrá pálka ja za prohlídku ve 30tis dal 3500,- (bylo to před měsícem) . Jinak podle fotky máme stejnou barvu
Re: Aktualizace software infotainmentu a dat navigace
Tak jenom pokud by někdo otevřel toto vlákno tak doplňuji, že je hotovo.
Navigation Updater si vytvořil požadovaný aktualizační USB disk a auto se po vložení ihned zeptalo zda chci aktualizovat (tady měli korejští inženýři drobnou chybičku a potvrzovací tlačítko nemělo žádný text - asi chyba lokalizace). Auto jsem pak nechal "nastartovaný" a cca za půl hodiny bylo hotovo.
Výsledek:
- Drobné změny grafiky (řekl bych že k lepšímu ), například obrazovka rádia je trošku lépe využita
- Navigace konečně ví o všech nabíječkách v okolí, včetně jejich rychlostí atd.
Navigation Updater si vytvořil požadovaný aktualizační USB disk a auto se po vložení ihned zeptalo zda chci aktualizovat (tady měli korejští inženýři drobnou chybičku a potvrzovací tlačítko nemělo žádný text - asi chyba lokalizace). Auto jsem pak nechal "nastartovaný" a cca za půl hodiny bylo hotovo.
Výsledek:
- Drobné změny grafiky (řekl bych že k lepšímu ), například obrazovka rádia je trošku lépe využita
- Navigace konečně ví o všech nabíječkách v okolí, včetně jejich rychlostí atd.
Kona Style (2020, DE, 64kWh)
Re: Aktualizace software infotainmentu a dat navigace
Jen pro zajmavost. U vw ID-ek( a u Enyaqa asi take) navigace (mapa) se aktualizuje sama pres mobilni sit a to jednou za mesic.
Existuje ale moznost aktualizovat to i pres USB - mi to ale nefungovalo asi jsem neco spatne udelal.
Chtel jsem to aktualizovat pred dovolenou protoze na serveru uz byla novejsi verze nez v aute.
Nicmene za tyden auto uz samo hlasilo tu novou verzi.
A v tom je ten problem koncernovych aut - ze se nehlasi prubeh jake koliv aktualizaci. Proste najednou ti vyskoci ze muzes aktualizovat protoze auto si stahlo ten update. U navigace to ani nevyzaduje potvrzeni. A ti aktualizacni soubory nejsou vubec male jsou tam gigabajty dat, tak snad by mohlo ukazat ze se neco stahuje a jak je to daleko aby jsem nepokousel to delat rucne a parkoval auto venku aby to stahlo rychlejc.
Takze sice OTA je lepsi nez USB ale realizace
Existuje ale moznost aktualizovat to i pres USB - mi to ale nefungovalo asi jsem neco spatne udelal.
Chtel jsem to aktualizovat pred dovolenou protoze na serveru uz byla novejsi verze nez v aute.
Nicmene za tyden auto uz samo hlasilo tu novou verzi.
A v tom je ten problem koncernovych aut - ze se nehlasi prubeh jake koliv aktualizaci. Proste najednou ti vyskoci ze muzes aktualizovat protoze auto si stahlo ten update. U navigace to ani nevyzaduje potvrzeni. A ti aktualizacni soubory nejsou vubec male jsou tam gigabajty dat, tak snad by mohlo ukazat ze se neco stahuje a jak je to daleko aby jsem nepokousel to delat rucne a parkoval auto venku aby to stahlo rychlejc.
Takze sice OTA je lepsi nez USB ale realizace
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Aktualizace software infotainmentu a dat navigace
Aktualizace si bez problému dělám sám od prvního dne, kdy to uvolnili. Bez problému. Poslední aktualizace pro Konu je z 13.7.22. Jen je nutné aktualizaci stáhnout na disk a pak pokračovat podle pokynů s přehráním na flešku. Ta cena toho servisu je opravdu šílená. Tam už bych nešel. Já to řešil tak, že jsem si obvolal pár servisů v dosahu 60 km a vybral si ten nejlevnější. Pravda je, že už jsem ve třetím....
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Re: Aktualizace software infotainmentu a dat navigace
jarsou píše:Aktualizace si bez problému dělám sám od prvního dne, kdy to uvolnili. Bez problému. Poslední aktualizace pro Konu je z 13.7.22. Jen je nutné aktualizaci stáhnout na disk a pak pokračovat podle pokynů s přehráním na flešku. Ta cena toho servisu je opravdu šílená. Tam už bych nešel. Já to řešil tak, že jsem si obvolal pár servisů v dosahu 60 km a vybral si ten nejlevnější. Pravda je, že už jsem ve třetím....
jaká že je to aktualizace z tohoto datumu? V aplikaci to ukazuje 30.5.22 žádnou jinou mě to nenabízí.
Re: Aktualizace software infotainmentu a dat navigace
Apofis74 píše:jarsou píše:Aktualizace si bez problému dělám sám od prvního dne, kdy to uvolnili. Bez problému. Poslední aktualizace pro Konu je z 13.7.22. Jen je nutné aktualizaci stáhnout na disk a pak pokračovat podle pokynů s přehráním na flešku. Ta cena toho servisu je opravdu šílená. Tam už bych nešel. Já to řešil tak, že jsem si obvolal pár servisů v dosahu 60 km a vybral si ten nejlevnější. Pravda je, že už jsem ve třetím....
jaká že je to aktualizace z tohoto datumu? V aplikaci to ukazuje 30.5.22 žádnou jinou mě to nenabízí.
https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/623/pop2
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Aktualizace software infotainmentu a dat navigace
SW: OS_E_20.EUR.S5W_L.001.001.220713
MAP: EUR.15.41.54.013.623.5
https://update.hyundai.com/EU/CS/update ... w/647/pop2
MAP: EUR.15.41.54.013.623.5
https://update.hyundai.com/EU/CS/update ... w/647/pop2
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Re: Aktualizace software infotainmentu a dat navigace
Jj tak to bude tím že mám jinou konu než vy.
Tak jsem doma kouknul pořádně ale na stáhnutí ty vaše verze nikde nevidím. Je tam jen květen
Tak jsem doma kouknul pořádně ale na stáhnutí ty vaše verze nikde nevidím. Je tam jen květen
Re: Aktualizace software infotainmentu a dat navigace
Kona Electric 2018-19 má poslední verzi 21.04.22
Všechny novější mají verzi 13.07.22...
Všechny novější mají verzi 13.07.22...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Re: Aktualizace software infotainmentu a dat navigace
Od 23.11.2022 jsou nové Aktualizace mapy a softwaru https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/998#
Vedle několika změn u rádia je provedena změna zobrazení dojezdu pro vozidla s Gen5W po vzoru IONIQ_5.
V seznamu https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/998/pop2 už ale nejsou uvedeny poslední modely (IONIQ_5, KONA_20...) - že by přechod na OTA ?
Jinak mi 20.11.2022 přišla vzduchem na obrazovku v autě k potvrzení nová smlouva k BlueLinku.
Pokud máte více info napište.
Vedle několika změn u rádia je provedena změna zobrazení dojezdu pro vozidla s Gen5W po vzoru IONIQ_5.
V seznamu https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/998/pop2 už ale nejsou uvedeny poslední modely (IONIQ_5, KONA_20...) - že by přechod na OTA ?
Jinak mi 20.11.2022 přišla vzduchem na obrazovku v autě k potvrzení nová smlouva k BlueLinku.
Pokud máte více info napište.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Aktualizace software infotainmentu a dat navigace
Když se podívám na identické stránky Kia, tak se jedná o update, který bude umožňovat OTA updaty jejich aut, bohužel ne těch starších. Tedy jedná se opravdu o přechod na OTA.
https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/1130
https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/1130
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Aktualizace software infotainmentu a dat navigace
Aktualizace z konce listopadu 2022.
Hyundai měl odstávku serveru, tak šlo provést aktualizaci až včera, ale jsem velice spokojen. Měl jsem instalovanou verzi z května, která mě určitými drobnostmi vytáčela.
V této listopadové aktualizaci jsou mimo hezčí grafiky na obrazovce spotřeby odstraněny pro mě dva otravné problémy:
1. konečně si jde k jízdnímu režimu uložit sílu rekuperace. Vždy jezdím po městě na maximální. Dříve to uložit šlo pro každý profil, ale ta květnová aktualizace to zrušila a člověk to pokaždé musel po nastartování upravovat pádly. Nyní jde zase uložit výchozí hodnotu, kterou si to pamatuje.
2. hlídání úsekového měření. Nyní je to již zase použitelné. Při rychlosti do 10 km vyšší než je limit to párkrát zapípá a pak se již nic neděje.
Skutečná rychlost je taková oranžová. Jakmile se překročí o 10 a více, je skutečná rychlost červená a pak to pípá stále. Toto mi ale již nevadí, protože v měřeném úseku jezdím tak o 6 km/hod rychleji. Dříve to stále pípalo i při překročení o 1km/hod, bylo to tak pro mě nepoužitelné, měl jsem to std. vypnuté.
Jestli jsou tam ještě nějaké další provozní vychytávky tak o nich zatím nevím
P.
Hyundai měl odstávku serveru, tak šlo provést aktualizaci až včera, ale jsem velice spokojen. Měl jsem instalovanou verzi z května, která mě určitými drobnostmi vytáčela.
V této listopadové aktualizaci jsou mimo hezčí grafiky na obrazovce spotřeby odstraněny pro mě dva otravné problémy:
1. konečně si jde k jízdnímu režimu uložit sílu rekuperace. Vždy jezdím po městě na maximální. Dříve to uložit šlo pro každý profil, ale ta květnová aktualizace to zrušila a člověk to pokaždé musel po nastartování upravovat pádly. Nyní jde zase uložit výchozí hodnotu, kterou si to pamatuje.
2. hlídání úsekového měření. Nyní je to již zase použitelné. Při rychlosti do 10 km vyšší než je limit to párkrát zapípá a pak se již nic neděje.
Skutečná rychlost je taková oranžová. Jakmile se překročí o 10 a více, je skutečná rychlost červená a pak to pípá stále. Toto mi ale již nevadí, protože v měřeném úseku jezdím tak o 6 km/hod rychleji. Dříve to stále pípalo i při překročení o 1km/hod, bylo to tak pro mě nepoužitelné, měl jsem to std. vypnuté.
Jestli jsou tam ještě nějaké další provozní vychytávky tak o nich zatím nevím
P.
Re: Aktualizace software infotainmentu a dat navigace
Aktualizace provedena dnes. Zatím jen negativní zkušenost, že k tomu, abych si zobrazil spotřeby motoru, klimatizace, elektroniky a dobíjení 12V baterky, tak se musím proklikávat několika menu. Dosud jsem to měl na jedno zmáčknutí tlačítka a dvě ťuknutí na obrazovku. Pak jsem to viděl krásně barevně, nyní jen černobíle. Ostatní věci budu zjišťovat postupně. Hodně si pohráli se zvukem, ale chtěl bych vidět někoho, kdo si pouští zpěv ptáčků. Jedině snad někde v lese, když tam má milenku. Pak to může být hezké...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Re: Aktualizace software infotainmentu a dat navigace
Také jsem dnes provedl aktualizaci a připojuji se k "jarsou" - jen negativní zkušenost a ještě dodávám, že snad při každé aktualizaci je více negativ než pozitiv. Pro nás co sledujeme hodnoty okamžitých spotřeb je to krok zpět. Původní šlo rychle zobrazit a bylo to barevně graficky a přehledné a nyní pouze orámovaná čísla, která se musí složitě volit přes dvě menu. Pro někoho kdo jen jezdí a stačí mu vidět hezký zelený koberec před autem, chápu, že jde o vylepšení. Po aktualizaci jsou vymazány veškeré spotřeby (ty se také hledají mnohem hůře přes menu).
Tato aktualizace by měla být asi poslední přes USB a dále by to mělo fungovat přírůstkově vzduchem - OTA (pro toho kdo má Gen5W).
Pro "trminek" ohledně ukládáním rekuperace - drží mi stále dříve nastavená. Jen bych ocenil, kdyby šlo uložit i nulu.
Tato aktualizace by měla být asi poslední přes USB a dále by to mělo fungovat přírůstkově vzduchem - OTA (pro toho kdo má Gen5W).
Pro "trminek" ohledně ukládáním rekuperace - drží mi stále dříve nastavená. Jen bych ocenil, kdyby šlo uložit i nulu.
Naposledy upravil(a) Lama dne čtv 08. pro 2022 9:02:38, celkem upraveno 1 x.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Aktualizace software infotainmentu a dat navigace
Na tom Gen5W nezáleží, to mají už auta od r. 2020, ale updatovat jdou modely podle roku výroby, např. eNiro až model 2022.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Aktualizace software infotainmentu a dat navigace
Je fakt, že mě aktuální hodnoty spotřeby až tak nezajímají, občas si je zapnu, ale sleduji jen průměrnou spotřebuj za jízdu a tu vidím na display. Ale to bude tím, že jezdím podle nálady a ne na spotřebu
Jinak co se týká nulové rekuperace, tu využívám jen mimo město a to není tak často, to už si pomocí pádel nastavím dle potřeby.
V každém případě je vidět, jak je každý jiný, mně se ty omalovánky líbí více, i když užitná hodnota a přehlednost nemusí být tak jako dříve.
Jinak co se týká nulové rekuperace, tu využívám jen mimo město a to není tak často, to už si pomocí pádel nastavím dle potřeby.
V každém případě je vidět, jak je každý jiný, mně se ty omalovánky líbí více, i když užitná hodnota a přehlednost nemusí být tak jako dříve.