Znovu jsem projel na volantu všechno nastavení v asistentech a není tam nic co by se dalo nastavit tak aby při deaktivaci Hlídání pruhu deaktivovalo i tempomat.
To jsem z toho jelen.
Moderátor: Josef
Josef píše:Tak šedý volantík neznám, buď svítí, nebo je úplně pryč. Poslední aktualizace je ale někdy v březnu. V podstatě je to ale nesmysl ať to má nebo nemá v provozu tempomat, základ je, že auto bez držení volantu má zastavit u krajnice a pustit výstražná světla, tak jako třeba Enyaq.
Josef píše:Pokud je zapnuto LFAS, což je asistent při přejíždění pruhu, tak jak píšete, snaží se vrátit auto zpět, ne vždy se to povede. Já bych očekával od asistenta, zastavení a spuštění výstražných světel. Ještě jedna věc, když jsem nechal dostatečně dlouho jet auto po vypnutí systémů, tak se opět spustilo pípání držte volant s velkým červeným volantem jako na začátku videa, ale systémy zůstaly vypnuté.
Lama píše:Dnes jsem cestou za Stuttgartu několikrát zkoušel "neřídit".
Asi po 15 sekundách se zobrazí šedý volant s varovným nápisem
Po dalších cca 15 sekundách se volant změní na červený a začne hlasitě pípat.
Po cca 30 sekundách, přesně při 31 pípnutí, dojde k vypnutí asistenta pro vedení ve středu pruhu (zelený volantík buď zhasne, nebo změní barvu na šedou)
Provedl vždy 2 až 3 testy při 40, 50, 70 a 100 km/hod. a nechová se to vždy stejně.
Podle videa od Josefa se to chovalo asi v polovině případů přesně stejně a po tom razantním oznámení je opravdu se vším konec a auto klidně jede do pangejtu. Jsou ale případy, kdy se hláška neukáže a auto se snaží "nějak" pokračovat zachránit co může (při tom jsem občas viděl i šedý volantík). Nejdříve jsem si myslel, že je to dáno rychlostí, ale to se mi nepotvrdilo. Co se mi ale potvrdilo, že pokud funfovalo hlídání pruhů, tak se nestalo, že by auto vjelo do protisměru. Nejvíce jsem zaznamenal 4x "odpinknutí" od čáry ke středu a to právě při 100 km/hod. Muselo by se to poctivě otestovat, ale po těchto pokusech mám pocit, pokud se autu nepodaří zůstat mezi pruhy, pak vždy sjelo přes krajnici a nikdy do protisměru. Jen bych dodal, že v Německu fungují oba asistenti mnohem lépe (téměř bezchybně) oproti v ČR. Asi v Německu dodržují více normy, než u nás.
Tempomat mi vypnul ve všech případech - nikdo přede mnou (ani za mnou nejel). Jak jsem dříve jednou psal, že mi tempomat nevypnul, tak to bylo možná proto, že jsem jel za vozidlem, které před obcí zpomalovalo a moje Kona též.
Josef píše:O jakém videu se bavíme? Tyhle funkce je čistě softwarová záležitost a pokud máme všichni poslední systém, musí to být stejné. Poslední aktualizace FW proběhla v květnu. Pokud je velký volant uprostřed displeje červený, tak se samozřejmě tempomat zapne po pohybu volantu, ale pokud tam naskočí ty dvě ikony, jsou veškeré systémy podpory řízení vypnuty a žádné držení volantu to už nezapne.