Jaké máte zkušenost s čidly na sledování tlaku na Koně? U předchozí spalovací verze, kterou jsem měl asi 1,5 roku, jsem neměl žádné potíže. O TMPS jsem ani nevěděl. U EV mi už po několikáté ráno, když je chladno, hlásí malý tlak. Mám na studených pneu při cca 20°C nafoukáno 2,5 baru. Odpoledne na slunci a po jízdě mi ukazuje i 2,7 baru. Například dnes ráno bylo 7°C, tlak 2,3 barů a autu se to nelíbí.
Jde nějak resetovat hlídaný tlak v pneumatikách, nebo existuje jiná finta?
Ventilky s TMPS
Moderátor: Josef
- cernymotyl
- Příspěvky: 102
- Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
- Bydliště: Kozinec
Ventilky s TMPS
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Re: Ventilky s TMPS
Ahoj,
přefouknout na 3 a pak po pár km nastavit na požadovanou hodnotu - myslím 2.6.
Jinak se to resetovat nedá.
přefouknout na 3 a pak po pár km nastavit na požadovanou hodnotu - myslím 2.6.
Jinak se to resetovat nedá.
Re: Ventilky s TMPS
Já s tím problém nemám - v podstatě pomalu nevím že to tam vůbec je...
Re: Ventilky s TMPS
cernymotyl píše:Jaké máte zkušenost s čidly na sledování tlaku na Koně? U předchozí spalovací verze, kterou jsem měl asi 1,5 roku, jsem neměl žádné potíže. O TMPS jsem ani nevěděl. U EV mi už po několikáté ráno, když je chladno, hlásí malý tlak. Mám na studených pneu při cca 20°C nafoukáno 2,5 baru. Odpoledne na slunci a po jízdě mi ukazuje i 2,7 baru. Například dnes ráno bylo 7°C, tlak 2,3 barů a autu se to nelíbí.
Jde nějak resetovat hlídaný tlak v pneumatikách, nebo existuje jiná finta?
Tlak 2,5 baru není při 20 stupních, ale při studené pneu, tedy ráno po chladné noci. Pak se tlak zvedá a jen krátkou jízdou se zvedne o 0,2 baru.
Takže nahustěte více. Osobně jezdím 2,8 - 3,2 a teď když se ochlazuje, je potřeba přifoukat a ten rozdíl hodně kolísá. Já si to hodně hlídám a má to velký vliv na spotřebu.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Ventilky s TMPS
garmont píše:Já s tím problém nemám - v podstatě pomalu nevím že to tam vůbec je...
**
Já to samé.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Ventilky s TMPS
Zdravim , mam cerstve konu a budu kupovat zimni pneu a mam kontrolu tlaku.A ted otazka musi tam byt ty ventilky s merenim nebo tam muzu dat obyc? Bude infotaiment porad rvat nebo se to da deaktivovat?
Dekuji
Dekuji
Re: Ventilky s TMPS
Řvát to nebude, prostě nezobrazí hodnotu tlaku. Já bych tohle řešení tedy nedoporučovat, zvláště v zimě, kdy by člověk u výměnu kola mohl dost promrznout.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- cernymotyl
- Příspěvky: 102
- Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
- Bydliště: Kozinec
Re: Ventilky s TMPS
alien5 píše:Zdravim , mam cerstve konu a budu kupovat zimni pneu a mam kontrolu tlaku.A ted otazka musi tam byt ty ventilky s merenim nebo tam muzu dat obyc? Bude infotaiment porad rvat nebo se to da deaktivovat?
Dekuji
Na přístrojovce se bude zobrazovat pořád chybové oranžové hlášení. Jezdit se s tím dá, ale nebude to příjemné. Koupit ventily, nebo celoroční pneu.
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Re: Ventilky s TMPS
alien5 píše:Zdravim , mam cerstve konu a budu kupovat zimni pneu a mam kontrolu tlaku.A ted otazka musi tam byt ty ventilky s merenim nebo tam muzu dat obyc? Bude infotaiment porad rvat nebo se to da deaktivovat?
Dekuji
Bude to "řvát" jak píše "cernymotyl", ale co je "průser", že za to můžete být popotahován orgány při kontrole, případně i po nehodě...
Na zimních mám neoriginály, které byly v ceně disků a při obouvání pneu mi je v servisu nastavili pro KONU. Musí to ale umožňovat (nechá se dohledat na netu, případně info u prodejce).
Při přehození kol z letních na zimní trvá cca 1/4 až 1,5 km (asi dle rychlosti jízdy), než auto ventilky poprvé načte a při další jízdě se chovají již standardně. Ze zimních na letní originály se to chová stejně.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Ventilky s TMPS
Na Niru (stejně kdysi na Soulu) nebylo nic vidět, zkoušeli jsme to a ani o 10 minutách jízdy se nic nezobrazilo, v menu "tlak pneu" byly nuly. Nezkoušeli jsme to déle, je možné, že se objeví výstražné hlášení až později. Mám vyzkoušené, že jakmile klesne tlak v pneu tak již po minutě to hlásí. Možná to má Kona jinak.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Ventilky s TMPS
Tak asi ve stredu dam vedet jak to dopadlo bez ventilku
Re: Ventilky s TMPS
Tak mam prezuto nakonec jsem tam ty ventilky dal.
Chlapi v pneuservisu mi rikali ze to bude rvat a za tyden jsem spatky takze obuti vyvazeni prezuti a 4 ventilky 4350kc.
Ocelove disky 17 a pneu barum polaris 215/55 R17 98V.
Jeste dotaz na poklice ma cenu kupovat nejake aerodinamicke? Kdyz je to na plechu?
Diky pekny den
Chlapi v pneuservisu mi rikali ze to bude rvat a za tyden jsem spatky takze obuti vyvazeni prezuti a 4 ventilky 4350kc.
Ocelove disky 17 a pneu barum polaris 215/55 R17 98V.
Jeste dotaz na poklice ma cenu kupovat nejake aerodinamicke? Kdyz je to na plechu?
Diky pekny den
Re: Ventilky s TMPS
Je to tak lepší, jednou to oceníte, než vyměňovat kolo v -10°C.
Audi Q4 Sportback e-tron 50