Skryté funkce

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Lubo
Příspěvky: 26
Registrován: ned 09. kvě 2021 23:59:18

Skryté funkce

Příspěvekod Lubo » úte 11. kvě 2021 1:02:54

Klíč k autu (Kona EV Czech Edition 2021):

Původně jsem sem chtěl dát dotaz, ale nakonec jsem tuto záhadu asi vyřešil sám. Protože to byl pro mne opravdový rébus, dám ho k dobru. S novou Konou EV jsem dostal i klíč, na kterém jsou čtyři tlačítka. Kromě otevření a zavření dveří a kufru také tlačítko se šipkou do kruhu a nápisem HOLD. Protože nejsem pravověrným fanouškem značky a tohle auto je moje první Hyundai, nevěděl jsem si moc rady. V servisu při předání auta mi také moc nepomohli - "Hm, buď to žádnou funkci nemá nebo se tím vozidlo startuje". Jenže ať jsem mačkal a držel jakkoli dlouho, nic. I když byl návod k autu úplně nový, v něm je popsán klíč pouze se třemi tlačítky. Při průzkumu auta jsem na tuto "drobnost" víceméně zapomněl, ale časem mi to nedalo: Přece není Hyundai natolik zoufalá značka, že by k výrobku za milion dodávala nefunkční ovládání (???). Není.

Takže, čtvrté tlačítko na klíčku (třetí odshora) je skutečně nastartování auta při zamčených dveřích. Nejprve se krátce zmáčkne tlačítko jedna (LOCK), a pak se dlouze podrží tlačítko tři. Auto se nastartuje zamčené, a pokud jste jej opustili v době, kdy běžela klimatizace, rozběhne se i ona. Celá tahle sranda probíhá jen 10 minut, a pak se vypne. Je to vlastně stejné schéma, jako když zapnete klimatizaci přes BlueLink (ale to běží jen klima, nestartuje celé auto). Dá se využít doma spuštěním z okna před cestou pro spuštění klimatizace před domem, jinak ale moc využití nevidím. Auto se skutečně nastartuje, ale prý bez klíče uvnitř nikam neodjede. Takže vám ho nikdo neukradne - to jsem ale nezkoušel.

Dlouhodobé řešení trvale zapnuté klimatizace třeba jako Dog Mode to ale není. Toho lze asi dosáhnout jedině tak, že spustíte Utility mode a nedbaje intenzivního kvílení auta vylezete s klíčem ven a buď zamčete auto přes mobil nebo pomocí mechanického klíčku...

No, třeba to někomu pomůže. A pokud jste při zkoušení auta narazili na nějakou dobře schovanou funkci nebo máte nápad na její neobvyklé využití, napište. ;)
Naposledy upravil(a) Lubo dne úte 11. kvě 2021 21:38:58, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Lubo
Příspěvky: 26
Registrován: ned 09. kvě 2021 23:59:18

Re: Skryté funkce

Příspěvekod Lubo » úte 11. kvě 2021 21:37:51

Promítání videa (Kona EV Czech Edition 2021):

Další takovou nikde zatím nepopsanou funkcí, která se objevila nově v infotainmentu nošovického modelu 2021, je USB Video. Je ve složce pod tlačítkem Media, a pokud vložíte do USB portu flash disk s alespoň jedním videem formátu AVI nebo MP4, stane se aktivní. Po otevření můžete listovat v nahraných souborech, ale co je důležité, lze přehrát jeden film, všechny nebo jeden stále dokola (toho se dá využít :-). Film lze roztáhnout na celý 10tipalcový displej. Má krásný zvuk. Dá se u videa čekat třeba při nabíjení. Video funguje jen při zařazeném P. Pokud se chcete rozjet, zmizí obraz, ale pokud je film spuštěný před jízdou, pokračuje dál v přehrávání zvuk - z bezpečnostních důvodů.

Zkoušel jsem i rozbočovací HUB s více flash disky, ale bere si to bohužel v pořadí jen ten první. Pokud k flash disku zapojíte do HUBu i mobil, aktivuje se Android Auto = dá se přepínat mezi mobilem a flash diskem (hudba nebo video) bez odpojování z USB portu. Škoda, že je ta přihrádka tak malá...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Skryté funkce

Příspěvekod Lama » stř 12. kvě 2021 8:17:11

Lubo píše:Klíč k autu (Kona EV Czech Edition 2021):

Blahopřeji k nové KONĚ 8-) Asi jste zde jediný, kdo má novou 21-ku a navíc s jiným klíčkem. Nicméně klíček se třemi tlačítky má také funkci HOLD na třetím tlačítku pro otevírání kufru. Funguje mi také dvojité stisknutí, které jsem automaticky použil jako dříve u Forda. Zřejmě přidali čtvrté tlačítko pro "slabší" modely KONY, které nemají BlueLink, aby si mohli majitelé před klimatizovat...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Skryté funkce

Příspěvekod Lama » stř 12. kvě 2021 8:40:39

Servisní menu

V obrazovce informace o systému, zadat 7.3.1.1. (nastavováním hlasitosti rádia a potvrzováním stiskem voliče stanic). Poté naťukat kód 0428.

KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lubo
Příspěvky: 26
Registrován: ned 09. kvě 2021 23:59:18

Re: Skryté funkce

Příspěvekod Lubo » pát 14. kvě 2021 21:43:34

Díky, přiznám se, že stále nevím, jestli jsem udělal dobře. Elektronika je skvělá, ale kvalita provedení celého auta spíš nic, než moc. Dalo by se ukázat na řadu vyloženě odfláklých věcí. Nicméně, ježdění mně baví a je tolik způsobů, jak si auto nastavit, že asi hned tak nepřestane. A dokonce je snazší tohle auto nabít než vybít.

Tento mód jsem už na pár videích viděl, ale nikdo vlastně nikdy pořádně neukázal, k čemu to je dobré. Spíš jsem četl pár komentářů, jak si lidi auto rozhasili. Našel jste tam nějakou funkci, která by byla užitečná?
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Skryté funkce

Příspěvekod Lama » pát 14. kvě 2021 22:03:54

Lubo píše:Díky, přiznám se, že stále nevím, jestli jsem udělal dobře. Elektronika je skvělá, ale kvalita provedení celého auta spíš nic, než moc. Dalo by se ukázat na řadu vyloženě odfláklých věcí. Nicméně, ježdění mně baví a je tolik způsobů, jak si auto nastavit, že asi hned tak nepřestane. A dokonce je snazší tohle auto nabít než vybít.

Tento mód jsem už na pár videích viděl, ale nikdo vlastně nikdy pořádně neukázal, k čemu to je dobré. Spíš jsem četl pár komentářů, jak si lidi auto rozhasili. Našel jste tam nějakou funkci, která by byla užitečná?

Já jsem s nošovickou spokojen a nic odfláklého jsem nenašel. Naopak to vidím jako dobře zpracované. Zkuste to někdy porovnat. Co konkrétně máte odfláknuté?
U IONIQa jsme do servisního menu občas vlezl, ale u Kony jsem to ani nezkusil. Nevím jak je to teď, ale nechaly se tam nahrávat i různé aplikace jako do mobilu, ...je to Android a upravit si obrazovky k obrazu svému. Někdy jsou v servisních menu podrobnější informace, nebo nastavení. Těch servisních menu může být více, IONIQ měl dvě známé.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lubo
Příspěvky: 26
Registrován: ned 09. kvě 2021 23:59:18

Re: Skryté funkce

Příspěvekod Lubo » pát 14. kvě 2021 22:31:02

DOG MODE:

Věděli jste, že v nové Koně je i DOG MODE, který můze směle soutěžit s Teslou?

Obrázek

No, samozřejmě, že není! Ale mohl by být. Třeba já osobně jsem byl zvyklý nechávat svého psa v autě čekat, než si během pár minut vyřídím něco na úřadě nebo jinde, kam psi nesmí. Pro psa je to vždy lepší zůstat chvíli čekat v autě ve své boudě v klimatizovaném autě, než hodiny čekat ve stresu doma, jestli vůbec někdo přijde. Měl jsem k tomu promyšlený způsob v hybridní Toyotě s tepelným čerpadlem, kdy klimatizace u nabité baterky jela asi 20 minut bez nutnosti nastartování motoru. No, a nové auto jsem si tedy vlastně vybíral hlavně pro svého psa...

"Psí mód" je vlastně UTILITY MODE u Kony, který umožňuje nechat trvale spuštěné auto bez možnosti jízdy (nikdo kromě odtahovky ho neukradne). V tomto módu se auto dlouhodobě nevypne, takže můžete spustit klimatizaci a auto opustit. Trochu jsem se polekal, protože jsem měl nejprve půjčenou KONU EV 2020, kde tato funkce je spustitelná z volantu. V modelu 2021 se přesunula nově do infotainmentu, ale je stále k dispozici. Tento mód se nedá ničím nahradit! Spustit klimatizaci přes Bluelink nelze na dobu delší než 10 minut - pak se sama deaktivuje. Stejně tak nastartování s novým klíčkem je jen dočasné.

Věc má ale trochu háček:
Auto nejde běžným způsobem zamčít (ale to nešla ani Toyota). Musí se zamknout zevnitř tlačítkem všechny dveře, vystoupit a zamknout mechanickým klíčem (vysouvací součást chytrého klíče). Elegantní je zamčení přes Bluelink, ale to zase otevřete auto jedině zase přes aplikaci (nebo mechanickým klíčem). No, řekněme ale, že to celkem funguje a máte věci i psa v bezpečí.

Vylepšení:
Protože v UTILITY MODE fungují oba displeje, není důvod je nevyužít. Nelze sice asi na displeji promítat obrázky, ale videa ano. Výše jsem zmiňoval pouštění videa, a tady může mít zrovna uplatnění. Můžete si udělat nebo stáhnout někde krátké video, vložit jej na USB flash disk a nastavit si jej v nekonečné smyčce. Co tato vychytávka neumí, je zobrazení vnitřní teploty. Zobrazení klimatizace nelze nastavit bohužel trvale - vždy po čase z bočního okna zmizí :-(
Uživatelský avatar
Lubo
Příspěvky: 26
Registrován: ned 09. kvě 2021 23:59:18

Re: Skryté funkce

Příspěvekod Lubo » pát 14. kvě 2021 22:53:38

Lama píše:Já jsem s nošovickou spokojen a nic odfláklého jsem nenašel. Naopak to vidím jako dobře zpracované. Zkuste to někdy porovnat. Co konkrétně máte odfláknuté?


Přední kryt na zásuvky nelícuje, ochranné krytky ze zásuvek volně vypadávají, když kouknu do motoru nebo pod podlážku kufru, vidím kabely omotané nezapravenou páskou (vzadu by ten kabel mohl být klidně schovaný, aby se mu nic nestalo). Je zkrátka vidět, že se to montuje na stejné lince s i30kou.

Pak tomu chybí trocha nápaditosti - v kabině třeba není kolem řidiče žádná menší uzavíratelná přihrádka (kromě té díry pod loketní opěrkou), aby nebylo vidět, co v ní je (případně věci necestovaly po autě). Krabička na telefon je zase moc malá - dnešní modely se tam s připojeným USB kabelem kvůli AA nevlezou. Jsou to drobnosti, ale ty dělají auto. Většina z nich se dá samozřejmě vyřešit vlastním know-how. Člověk by ale čekal, že ho v tom autě už dostane... Fakticky jsou to ale drobnosti, které v nějaké podobě najdete u skoro každého auta.

Docela typické je i to, že spousta funkcí je buď nepopsaných nebo popsaných jen zčásti a člověk musí laborovat. To je ale technologická daň za rychlost vývoje a je to rozhodně lepší, než využívat perfektně popsané technologie z roku 2005.

Abych nebyl nespravedlivý - viděl jsem předchozí modely a Kona EV se zjevně vyvíjí velmi rychle. Technologie se postupně vylepšují a zavádějí v rámci jednoho modelu, takže je dost rozdíl mezi K2019, K2020 a K2021.
Uživatelský avatar
cernymotyl
Příspěvky: 102
Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
Bydliště: Kozinec

Re: Skryté funkce

Příspěvekod cernymotyl » sob 15. kvě 2021 8:36:01

Lubo píše:DOG MODE:

Věděli jste, že v nové Koně je i DOG MODE, který můze směle soutěžit s Teslou?

Obrázek

No, samozřejmě, že není! Ale mohl by být. Třeba já osobně jsem byl zvyklý nechávat svého psa v autě čekat, než si během pár minut vyřídím něco na úřadě nebo jinde, kam psi nesmí. Pro psa je to vždy lepší zůstat chvíli čekat v autě ve své boudě v klimatizovaném autě, než hodiny čekat ve stresu doma, jestli vůbec někdo přijde. Měl jsem k tomu promyšlený způsob v hybridní Toyotě s tepelným čerpadlem, kdy klimatizace u nabité baterky jela asi 20 minut bez nutnosti nastartování motoru. No, a nové auto jsem si tedy vlastně vybíral hlavně pro svého psa...

"Psí mód" je vlastně UTILITY MODE u Kony, který umožňuje nechat trvale spuštěné auto bez možnosti jízdy (nikdo kromě odtahovky ho neukradne). V tomto módu se auto dlouhodobě nevypne, takže můžete spustit klimatizaci a auto opustit. Trochu jsem se polekal, protože jsem měl nejprve půjčenou KONU EV 2020, kde tato funkce je spustitelná z volantu. V modelu 2021 se přesunula nově do infotainmentu, ale je stále k dispozici. Tento mód se nedá ničím nahradit! Spustit klimatizaci přes Bluelink nelze na dobu delší než 10 minut - pak se sama deaktivuje. Stejně tak nastartování s novým klíčkem je jen dočasné.

Věc má ale trochu háček:
Auto nejde běžným způsobem zamčít (ale to nešla ani Toyota). Musí se zamknout zevnitř tlačítkem všechny dveře, vystoupit a zamknout mechanickým klíčem (vysouvací součást chytrého klíče). Elegantní je zamčení přes Bluelink, ale to zase otevřete auto jedině zase přes aplikaci (nebo mechanickým klíčem). No, řekněme ale, že to celkem funguje a máte věci i psa v bezpečí.

Vylepšení:
Protože v UTILITY MODE fungují oba displeje, není důvod je nevyužít. Nelze sice asi na displeji promítat obrázky, ale videa ano. Výše jsem zmiňoval pouštění videa, a tady může mít zrovna uplatnění. Můžete si udělat nebo stáhnout někde krátké video, vložit jej na USB flash disk a nastavit si jej v nekonečné smyčce. Co tato vychytávka neumí, je zobrazení vnitřní teploty. Zobrazení klimatizace nelze nastavit bohužel trvale - vždy po čase z bočního okna zmizí :-(


Zajímavá funkce. Nechat našeho ročního choďáka v autě bez dozoru, tak se můžu rovnou objednat k čalouníkovi. :mrgreen:
Ale děti bych nějaký čas s klimatizací a videem v autě klidně zavřel ;)
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Skryté funkce

Příspěvekod Josef » sob 15. kvě 2021 8:46:52

U Niro se klimatizace na dálku spuští přesně na 15 minut, to by mělo být u Kony stejné. Baby mode by byl tak, že by se ještě ke klimě na obrazovce přehrávaly pohádky :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Skryté funkce

Příspěvekod Lama » sob 15. kvě 2021 9:38:52

Lubo: Čo je také "zamčít" ???
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
cernymotyl
Příspěvky: 102
Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
Bydliště: Kozinec

Re: Skryté funkce

Příspěvekod cernymotyl » stř 16. čer 2021 5:53:20

Lubo píše:DOG MODE:

Věděli jste, že v nové Koně je i DOG MODE, který můze směle soutěžit s Teslou?

Obrázek

No, samozřejmě, že není! Ale mohl by být. Třeba já osobně jsem byl zvyklý nechávat svého psa v autě čekat, než si během pár minut vyřídím něco na úřadě nebo jinde, kam psi nesmí. Pro psa je to vždy lepší zůstat chvíli čekat v autě ve své boudě v klimatizovaném autě, než hodiny čekat ve stresu doma, jestli vůbec někdo přijde. Měl jsem k tomu promyšlený způsob v hybridní Toyotě s tepelným čerpadlem, kdy klimatizace u nabité baterky jela asi 20 minut bez nutnosti nastartování motoru. No, a nové auto jsem si tedy vlastně vybíral hlavně pro svého psa...

"Psí mód" je vlastně UTILITY MODE u Kony, který umožňuje nechat trvale spuštěné auto bez možnosti jízdy (nikdo kromě odtahovky ho neukradne). V tomto módu se auto dlouhodobě nevypne, takže můžete spustit klimatizaci a auto opustit. Trochu jsem se polekal, protože jsem měl nejprve půjčenou KONU EV 2020, kde tato funkce je spustitelná z volantu. V modelu 2021 se přesunula nově do infotainmentu, ale je stále k dispozici. Tento mód se nedá ničím nahradit! Spustit klimatizaci přes Bluelink nelze na dobu delší než 10 minut - pak se sama deaktivuje. Stejně tak nastartování s novým klíčkem je jen dočasné.

Věc má ale trochu háček:
Auto nejde běžným způsobem zamčít (ale to nešla ani Toyota). Musí se zamknout zevnitř tlačítkem všechny dveře, vystoupit a zamknout mechanickým klíčem (vysouvací součást chytrého klíče). Elegantní je zamčení přes Bluelink, ale to zase otevřete auto jedině zase přes aplikaci (nebo mechanickým klíčem). No, řekněme ale, že to celkem funguje a máte věci i psa v bezpečí.

Vylepšení:
Protože v UTILITY MODE fungují oba displeje, není důvod je nevyužít. Nelze sice asi na displeji promítat obrázky, ale videa ano. Výše jsem zmiňoval pouštění videa, a tady může mít zrovna uplatnění. Můžete si udělat nebo stáhnout někde krátké video, vložit jej na USB flash disk a nastavit si jej v nekonečné smyčce. Co tato vychytávka neumí, je zobrazení vnitřní teploty. Zobrazení klimatizace nelze nastavit bohužel trvale - vždy po čase z bočního okna zmizí :-(


Mně auto v utility mode nejde zamknout ani mechanickým klíčem.
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Skryté funkce

Příspěvekod Lama » stř 16. čer 2021 8:29:12

cernymotyl píše:
Lubo píše:DOG MODE:

Věděli jste, že v nové Koně je i DOG MODE, který můze směle soutěžit s Teslou?


Mně auto v utility mode nejde zamknout ani mechanickým klíčem.


Kempovací mód není za zamykání psa nebo dětí v autě. Můžete ho použít třeba v autokině, nebo při kempování jak je z názvu. 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
cernymotyl
Příspěvky: 102
Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
Bydliště: Kozinec

Re: Skryté funkce

Příspěvekod cernymotyl » stř 16. čer 2021 11:13:39

Oprava. Zamknout jde. Jen se musí počkat, až auto dopípá chybu, že uvnitř chybí klíč. :idea:
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Uživatelský avatar
Lubo
Příspěvky: 26
Registrován: ned 09. kvě 2021 23:59:18

Re: Skryté funkce

Příspěvekod Lubo » pát 18. čer 2021 0:25:48

Utility mode je vlastně jediná možnost, jak udržet půl hodiny stojící solidně vychlazené auto na plném slunci při 35 stupních. Pokud není mód spuštěný, auto rozpálené na 55 stupňů znovu vychladíte až za další půl hodiny, a to už je človek pěkně zpocený. Dnes jsem zrovna měl tu čest. Nepomůže ani Bluelink, trochu to jen za těch pár minut předem zatemperuje, skoro to není poznat. A žádná úspora, protože klima pak musí stejně dohnat tu pauzu, takže zatímco normálně jede čerpadlo tak na 0,8 kW, při plném výkonu je to tak 1,5 kW. Z ekopohledu je proto rozdíl ve spotřebované energii minimální, protože je roven pouze rozdílu tepelných zrát povrchu auta při rozdílné vnitřní teplotě, které jsou navíc ve výsledku sníženy použitím účinného tepelného čerpadla. Za horkého dne se proto vyplatí, pokud musíte opakovaně vysedat, tak auto stále temperovat. A nechat půl hodiny otevřené auto se sice asi někde v polích dá, ale pak si v něm nemůžete nechat ani žvýkačky...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Skryté funkce

Příspěvekod Josef » pát 18. čer 2021 6:26:12

Zajímavé, já když nechám 15 minut zapnutou klimu v e-Niru po delším stání v tomto počasí, tak je v autě pohoda.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Skryté funkce

Příspěvekod Marek71 » pát 18. čer 2021 13:55:50

To je nějaké divné. Teď jsem jel autem a schávlně jsem se na to zaměřil. Auto stálo na přímém slunci, uvnitř bylo pořádně horko. Nastartoval jsem, otevřel přední okna a za cca. prvních 50 metrů jízdy jsem vyvětral. Pak jsem okna zavřel a do max. 5 minut při spuštěné klimatizaci bylo v autě už příjemně.

Nebo to je proto, že je to elektro, tak má klíma nižší výkon, aby se šetřily baterky? Ale i tak, 30 minut je přeci jenom hodně dlouho, hlavně když člověk jede několik jízd a každá tak 15-20 minut, to pak ta tepelná pohoda tam není nikdy.
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Skryté funkce

Příspěvekod e-LUKY » pát 18. čer 2021 15:39:25

Nemám problém i v tomto vedru vyklimatizovat ohřáté auto.
Hned jak zapnu auto, tak po chvíli se rozběhne klima a to takovým fukem, že do 5 minut je pohodička a nemusím ani otvírat okna. Já je neotvírám tedy nikdy (kvůli klimatizaci).
Chladím na 24 st.C a topím na 22 st.C.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Skryté funkce

Příspěvekod Marek71 » pát 18. čer 2021 16:55:41

Já otevírám okna jenom když je opravdu horko, jenom na chvilku, nárazově, abych vyhnal ven ten horký vzduch a hned zase zavřu. Protože, samozřejmě, mít otevřená okna při zapnuté klimatizaci moc nedává smysl.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Skryté funkce

Příspěvekod Josef » pát 18. čer 2021 17:57:56

Marek71 píše:Nebo to je proto, že je to elektro, tak má klíma nižší výkon, aby se šetřily baterky? Ale i tak, 30 minut je přeci jenom hodně dlouho, hlavně když člověk jede několik jízd a každá tak 15-20 minut, to pak ta tepelná pohoda tam není nikdy.


Starší auta měla klima slabší, třeba původní Leaf. Dnešní BEV mají klimu naprosto v pohodě. Navíc lze spouštět dálkově, na rozdíl od většiny spalováků.
Audi Q4 Sportback e-tron 50