Skryté funkce
Moderátor: Josef
Re: Skryté funkce
Vzduch je chladný rychle, ale plochy a volant sálaji ještě dlouho. Když je chladný celý interiér, nemusí být vzduch ledový, aby to kompenzoval.
Re: Skryté funkce
Vlastně takovou skrytou funkcí je OBD port a data, která auto za jízdy poskytuje. U své Toyoty jsem byl zvyklý používat Hybrid Assistant, jednoduchou a pěknou aplikaci určenou právě pro hybrid, a tady mi tahle online data chyběla. Na různých fórech se dočtete možnosti využití OBD portu a aplikace, tak jsem si zvolil Torque Pro. Pro Konu jsou dostupné různé PIDs, ale musím říct, že některé funkce mi chyběly. Pátral jsem, ale protože jsme je nenašel, nakonec jsem si je napsal nebo upravil sám. Tady je, co teď používám navíc:
Tady mne zajímá, kolik vlastně plných cyklů moje baterie už absolvovaly. Je to orientační hodnota, jednoduše dopočítatelná, ale kdo to má stále přepočítávat?
000_Cumulative Energy Discharged,CED,0x220101,((aq<24)+(ar<16)+(as<8)+at)/10,0,1000000,kWh,7E4
000_No of Cycles,Batt Ccls,,VAL{000_Cumulative Energy Discharged}/(67.1),0,10000,
Asi nejlepší funkce je absolutní hodnota spotřeby a rekuperace (plus výsledná hodnota spotřeby) v průběhu jedné cesty (003_kWh OUT minus kWh IN). Tento měřič spotřeby (nastavený na kW a tři desetiná místa) perfektně funguje i pro dodanou energii na nabíječce (běží pozpátku). Máte tak přehled, kolik auto rekuperuje s klesající nadmořskou výškou, resp. lze odhadovat, jakou rezervu si musíte nechat do hor pro stoupání. Je vhodné si zobrazit také 002_Cum Energy in a 002_Cum Energy out.
000_Battery DC Voltage,Batt Volts,0x220101,((m<8)+n)/10,268.8,403.2,V,7E4
000_Battery Current,Batt Current,0x220101,((Signed(K)*256)+L)/10,-230,230,A,7E4
000_Battery kW,Batt kW,,VAL{000_Battery DC Voltage}*VAL{000_Battery Current}/1000,0,100,kW
001_Pin,Pin,,(-1)*MIN(VAL{000_Battery kW}:0),0,100,kW
001_Pout,Pout,,MAX(VAL{000_Battery kW}:0),0,100,kW
002_Cum Energy in,Cum kWh in,,TOT(3600:VAL{001_Pin}),0,100,kWh
002_Cum Energy out,Cum kWh out,,TOT(3600:VAL{001_Pout}),0,100,kWh
003_kWh IN to kWh OUT,kWh ratio,,100*(VAL{002_Cum Energy in})/(VAL{002_Cum Energy out}+0.001),0,100,%
003_kWh OUT minus kWh IN,Trip kWh,,VAL{002_Cum Energy out}-VAL{002_Cum Energy in},-100,100,kWh
Spotřebu vztaženou na 100 km sice máte na palubní desce, ale zobrazit ji lze i zde, když akumulujete rychlost (tedy zjistíte projetou vzdálenost) a vztáhnete ji na spotřebu. Celkem to funguje stejně jako na displeji auta, takže přepočítávané hodnoty jsou v pořádku.
#00_Drive Motor Speed 1,RPM,0x220101,(Signed(BB)*256)+BC,-250,7000,rpm,7E4
#06_Speedometer_Check,Speed,,((VAL{#00_Drive Motor Speed 1}*60)/7.981))/484.4,0,200,kph,
#06_Trip_Distance Trip,Trip/km,,TOT(3600:VAL{#06_Speedometer_Check}),0,500,kms,
#07_SoC_EcoRate Trip,Trip eRate,,TAVG(30:VAL{003_kWh OUT minus kWh IN}/VAL{#06_Trip_Distance Trip}*100),0,100,kWh/100km,
Zobrazit si zbývající množství kWh podle procent v baterii lze takto. Zase, jednoduchá funkce, ale pokud se vám to nechce přepočítávat, tak se to dá zautomatizovat:
000_State of Charge Display,SOC Display,0x220105,af/2,0,100,%,7E4
000_State of Charge Display in kW,SOC (kW),,VAL{000_State of Charge Display}*0.6408)},0,100,kW
Bohužel se mi nepodařilo v Torque zprovoznit nadmořskou výšku podle GPS jako dostupný PID, takže nelze měřit stoupání a klesání. V hornatém terénu třeba Alp může být tento parametr docela důležitý, protože dle mých zkušeností si auto bere s každými 100 výškovými metry asi 0,5 kWh potenciální energie a je schopno směrem z kopce pak vrátit asi 0,35 kWh. Je tu sice možnost pracovat s náklonem mobilu, ale to je komplikované, protože na začátku cesty se musí uložit do skutečně horizontální polohy.
Ještě takový nesmysl v podobě jednoduchého taxametru - ze spotřebované energie si můžete spočítat cenu "paliva" za cestu podle toho, jak nabíjíte. Tady je cena 2,50 Kč v nočním tarifu:
007_Running_Cost,Trip CZK,,(2.5)*VAL{003_kWh OUT minus kWh IN},0,999,CZK,,,,,,,,
Pokud byste k tomu chtěli připočítat třeba cenu za opotřebení auta na 1 km, bylo by to asi nějak takto:
007_Running_Cost,Trip CZK,,(2.5)*VAL{003_kWh OUT minus kWh IN}+(5.0)*VAL{#06_Trip_Distance Trip},0,9999,CZK,,,,,,,,
Jestli používáte Torque Pro a pro vlastní potřeby jste si upravovali nejaké PIDs, můžete nabídnout
Tady mne zajímá, kolik vlastně plných cyklů moje baterie už absolvovaly. Je to orientační hodnota, jednoduše dopočítatelná, ale kdo to má stále přepočítávat?
000_Cumulative Energy Discharged,CED,0x220101,((aq<24)+(ar<16)+(as<8)+at)/10,0,1000000,kWh,7E4
000_No of Cycles,Batt Ccls,,VAL{000_Cumulative Energy Discharged}/(67.1),0,10000,
Asi nejlepší funkce je absolutní hodnota spotřeby a rekuperace (plus výsledná hodnota spotřeby) v průběhu jedné cesty (003_kWh OUT minus kWh IN). Tento měřič spotřeby (nastavený na kW a tři desetiná místa) perfektně funguje i pro dodanou energii na nabíječce (běží pozpátku). Máte tak přehled, kolik auto rekuperuje s klesající nadmořskou výškou, resp. lze odhadovat, jakou rezervu si musíte nechat do hor pro stoupání. Je vhodné si zobrazit také 002_Cum Energy in a 002_Cum Energy out.
000_Battery DC Voltage,Batt Volts,0x220101,((m<8)+n)/10,268.8,403.2,V,7E4
000_Battery Current,Batt Current,0x220101,((Signed(K)*256)+L)/10,-230,230,A,7E4
000_Battery kW,Batt kW,,VAL{000_Battery DC Voltage}*VAL{000_Battery Current}/1000,0,100,kW
001_Pin,Pin,,(-1)*MIN(VAL{000_Battery kW}:0),0,100,kW
001_Pout,Pout,,MAX(VAL{000_Battery kW}:0),0,100,kW
002_Cum Energy in,Cum kWh in,,TOT(3600:VAL{001_Pin}),0,100,kWh
002_Cum Energy out,Cum kWh out,,TOT(3600:VAL{001_Pout}),0,100,kWh
003_kWh IN to kWh OUT,kWh ratio,,100*(VAL{002_Cum Energy in})/(VAL{002_Cum Energy out}+0.001),0,100,%
003_kWh OUT minus kWh IN,Trip kWh,,VAL{002_Cum Energy out}-VAL{002_Cum Energy in},-100,100,kWh
Spotřebu vztaženou na 100 km sice máte na palubní desce, ale zobrazit ji lze i zde, když akumulujete rychlost (tedy zjistíte projetou vzdálenost) a vztáhnete ji na spotřebu. Celkem to funguje stejně jako na displeji auta, takže přepočítávané hodnoty jsou v pořádku.
#00_Drive Motor Speed 1,RPM,0x220101,(Signed(BB)*256)+BC,-250,7000,rpm,7E4
#06_Speedometer_Check,Speed,,((VAL{#00_Drive Motor Speed 1}*60)/7.981))/484.4,0,200,kph,
#06_Trip_Distance Trip,Trip/km,,TOT(3600:VAL{#06_Speedometer_Check}),0,500,kms,
#07_SoC_EcoRate Trip,Trip eRate,,TAVG(30:VAL{003_kWh OUT minus kWh IN}/VAL{#06_Trip_Distance Trip}*100),0,100,kWh/100km,
Zobrazit si zbývající množství kWh podle procent v baterii lze takto. Zase, jednoduchá funkce, ale pokud se vám to nechce přepočítávat, tak se to dá zautomatizovat:
000_State of Charge Display,SOC Display,0x220105,af/2,0,100,%,7E4
000_State of Charge Display in kW,SOC (kW),,VAL{000_State of Charge Display}*0.6408)},0,100,kW
Bohužel se mi nepodařilo v Torque zprovoznit nadmořskou výšku podle GPS jako dostupný PID, takže nelze měřit stoupání a klesání. V hornatém terénu třeba Alp může být tento parametr docela důležitý, protože dle mých zkušeností si auto bere s každými 100 výškovými metry asi 0,5 kWh potenciální energie a je schopno směrem z kopce pak vrátit asi 0,35 kWh. Je tu sice možnost pracovat s náklonem mobilu, ale to je komplikované, protože na začátku cesty se musí uložit do skutečně horizontální polohy.
Ještě takový nesmysl v podobě jednoduchého taxametru - ze spotřebované energie si můžete spočítat cenu "paliva" za cestu podle toho, jak nabíjíte. Tady je cena 2,50 Kč v nočním tarifu:
007_Running_Cost,Trip CZK,,(2.5)*VAL{003_kWh OUT minus kWh IN},0,999,CZK,,,,,,,,
Pokud byste k tomu chtěli připočítat třeba cenu za opotřebení auta na 1 km, bylo by to asi nějak takto:
007_Running_Cost,Trip CZK,,(2.5)*VAL{003_kWh OUT minus kWh IN}+(5.0)*VAL{#06_Trip_Distance Trip},0,9999,CZK,,,,,,,,
Jestli používáte Torque Pro a pro vlastní potřeby jste si upravovali nejaké PIDs, můžete nabídnout
Re: Skryté funkce
Já používám Car Scanner, ale tam jsem možnost vytvořit si vlastní PID nenašel. Možná to tam je a já špatně hledám. Co mne nejvíc u Kony vadí, že neukazují nikde aktuální spotřebu kWh/100km. Ukazují jen aktuální kWh a nebo spotřebu za celou jízdu, ale přepočet podle rychlosti jsem nikde neobjevil. A to je přece základní informace pro úspornou jízdu. Každý spalovák to má....
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Re: Skryté funkce
Máte pravdu, okamžité hodnoty také používám, ale stačí to na 1 desetiné místo (0,1 kWh)
000_Battery DC Voltage,Batt Volts,0x220101,((m<8)+n)/10,268.8,403.2,V,7E4
000_Battery Current,Batt Current,0x220101,((Signed(K)*256)+L)/10,-230,230,A,7E4
000_Battery kW,Batt kW,,VAL{000_Battery DC Voltage}*VAL{000_Battery Current}/1000,-100,150,kW
Hodnoty nabývají kladných i záporných hodnot podle spotřeby nebo rekuperace. Ukazuje to i okamžitou úroveň dobíjení.
000_Battery DC Voltage,Batt Volts,0x220101,((m<8)+n)/10,268.8,403.2,V,7E4
000_Battery Current,Batt Current,0x220101,((Signed(K)*256)+L)/10,-230,230,A,7E4
000_Battery kW,Batt kW,,VAL{000_Battery DC Voltage}*VAL{000_Battery Current}/1000,-100,150,kW
Hodnoty nabývají kladných i záporných hodnot podle spotřeby nebo rekuperace. Ukazuje to i okamžitou úroveň dobíjení.
Re: Skryté funkce
Vy mne nakonec donutíte, abych si také s Torque Pro začal hrát...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Re: Skryté funkce
jarsou píše:Já používám Car Scanner, ale tam jsem možnost vytvořit si vlastní PID nenašel. Možná to tam je a já špatně hledám. Co mne nejvíc u Kony vadí, že neukazují nikde aktuální spotřebu kWh/100km. Ukazují jen aktuální kWh a nebo spotřebu za celou jízdu, ale přepočet podle rychlosti jsem nikde neobjevil. A to je přece základní informace pro úspornou jízdu. Každý spalovák to má....
Tomu moc nerozumím, auto ukazuje okamžitou spotřebu v kWh, tedy to je údaj, který ukazuje nejlépe hospodárnost jízdy v daném okamžiku. Přepočet na kWh/100 km je jen údaj násobený 100 a dělený rychlostí (to většina lidí zvládne z hlavy), což je jen další číslo, které ukazuje podobnou věc.
Ono je lepší se dívat na údaj Power-Charge rovnou na přístrojovém displeji a řídit se počtem dílků, které se za jízdy ukazují. Ovšem je to asi fajn pro nějaké EKO závody, tedy pokud chcete jezdit opravdu hodně úsporně, doporučuji vám jezdit za max 2 dílky v Power, každopádně z vás budou mít na silnici radost
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Skryté funkce
jarsou píše:Vy mne nakonec donutíte, abych si také s Torque Pro začal hrát...
Kluci si rádi hrají
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Skryté funkce
Josef píše:jarsou píše:Já používám Car Scanner, ale tam jsem možnost vytvořit si vlastní PID nenašel. Možná to tam je a já špatně hledám. Co mne nejvíc u Kony vadí, že neukazují nikde aktuální spotřebu kWh/100km. Ukazují jen aktuální kWh a nebo spotřebu za celou jízdu, ale přepočet podle rychlosti jsem nikde neobjevil. A to je přece základní informace pro úspornou jízdu. Každý spalovák to má....
Tomu moc nerozumím, auto ukazuje okamžitou spotřebu v kWh, tedy to je údaj, který ukazuje nejlépe hospodárnost jízdy v daném okamžiku. Přepočet na kWh/100 km je jen údaj násobený 100 a dělený rychlostí (to většina lidí zvládne z hlavy), což je jen další číslo, které ukazuje podobnou věc.
Ono je lepší se dívat na údaj Power-Charge rovnou na přístrojovém displeji a řídit se počtem dílků, které se za jízdy ukazují. Ovšem je to asi fajn pro nějaké EKO závody, tedy pokud chcete jezdit opravdu hodně úsporně, doporučuji vám jezdit za max 2 dílky v Power, každopádně z vás budou mít na silnici radost
Dovolím si odporovat. Jestliže mi okamžitá spotřeba při 50km/hod rychlosti ukazuje 10kW, tak je to samozřejmě dvojnásobek spotřeby energie, než když mi to to samé ukazuje při rychlosti 100 km/hod. To si samozřejmě spočtu snadno. Ale když jedu rychlostí 85 km/hod a ukazuje mi to 14 kW, tak to z hlavy nedám. Vy ano? U mého Peugeotu 308 SW mi to stále ukazuje okamžitou spotřebu l/100km. A podle toho vím, jak mám lehkou nohu. A jelikož samozřejmě sleduji provoz za sebou, tak díky tomu provoz neomezuji. A proto chci to samé u mé Kony. Chápete? Jezdit úsporně a ohleduplně snad není hřích, že?
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Re: Skryté funkce
Já to tedy sleduji neustále..., bez to ho bych jezdil nehospodárně jako vy
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Skryté funkce
Jarsou: Abych jezdil hospodárně nepotřebuji znát spotřebu kWh/100 km, stačí sledovat ukazatel Power. Dnes cestování po Praze, pak dálnice do Mladé Boleslavi, pak cesta přes Jičín do Lázní Bělohrad, trasa celkem 200 km, spotřeba 11.9 kWh /100 km, to mi stačí
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Skryté funkce
chcete říct, že kona na palubním počítači neumí ukázat okamžitou spotřebu k Kwh/100 Km ? Jako když jedete po dálnici po rovině na tempomat, tak si nemůžete zjistitit optimální spotřebu při různé rychlosti? Né že bych to nějak používal jezdím s citem
Re: Skryté funkce
Ještě by mělo auto ukazovat, kdy jede po rovině, těch úseků na dálnici moc není jo tomu se říká žít ve vzorcích....
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Skryté funkce
Jarsou sleduje víc Car Scanner
Power osobně vůbec nesleduji, je to hrubě nepřesné.
"Info o spotřebě", tedy okamžitou spotřebu, ukazuje při jízdě modrý pruh na stupnici 0-20-40-60 (kWh/100km).
Power osobně vůbec nesleduji, je to hrubě nepřesné.
"Info o spotřebě", tedy okamžitou spotřebu, ukazuje při jízdě modrý pruh na stupnici 0-20-40-60 (kWh/100km).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Skryté funkce
Já si taky info o spotřebě můžu sledovat na 3 různých nastaveních.
První je, když mám režim sport.
nebo jak píše Lama, na modré stupnici a ten průměr si můžu kdykoliv vynulovat, takže pak vím i průměrnou spotřebu za daný úsek a zase můžu vynulovat. Dříve jsem to dost často používal, teď už to nesleduji a když tak jen orientačně.
nejvíc ale používám toto zobrazení a docela mi vadí, že vedle se mi nezobrazuje stav baterie, což dříve šlo.
První je, když mám režim sport.
nebo jak píše Lama, na modré stupnici a ten průměr si můžu kdykoliv vynulovat, takže pak vím i průměrnou spotřebu za daný úsek a zase můžu vynulovat. Dříve jsem to dost často používal, teď už to nesleduji a když tak jen orientačně.
nejvíc ale používám toto zobrazení a docela mi vadí, že vedle se mi nezobrazuje stav baterie, což dříve šlo.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Skryté funkce
e-LUKY píše:nejvíc ale používám toto zobrazení a docela mi vadí, že vedle se mi nezobrazuje stav baterie, což dříve šlo.
ukazatelé výkonu motoru (4).jpg
Ten údaj o spotřebě mi občas zamrzne. Někdy i 2x za jízdu. Prostě jedu třeba do kopce a vidím tam zápornou hodnotu. Pak stačí jen opustit obrazovku a dát zase ji zpět.
Ten stav baterie jsem také používal a také mi chybí.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Skryté funkce
Mně to taky zamrzne ale jen když volám a nebo mi přijde SMS.
Jinak normálně NE.
Jinak normálně NE.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Skryté funkce
Lubo píše:Vlastně takovou skrytou funkcí je OBD port a data, která auto za jízdy poskytuje...
Používám PIDs od JejuSoul https://github.com/JejuSoul/OBD-PIDs-for-HKMC-EVs
Vyzkoušel jsem i vaše vzorce
Máte nějaký návod pro "gramatiku" psaní PIDs ?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Skryté funkce
No, moc ne. V Torque je editor, kde se dá mrknout, jak jsou zobrazeny již načtené PIDs a ediovat je. Čísla s desetinými čísly musí být v závorce (1.5)*{000_Nesmysl}. K načtení používám stejný soubor jako Vy, jen do něj přidám výše uvedené řádky.
Re: Skryté funkce
Ještě obrázek z dneška. Původně jsem myslel, že zlomím Car Play a dostanu tento displej do displeje auta, ale nakonec jsem zjistil, že je to dost nevýhodné. Připojení přes USB znamená, že nemohu mít druhý mobil, kterým potřebuji telefonovat. Navíc není pak vidět navigace, takže je mnohem lepší mít tento displej samostatně jako jiný mobil bez připojení k autu. Nakonec, používám raději i externí kameru do auta, na kterou se také připojím tímto mobilem.
Na displeji je zleva celková spotřeba, pod tím množství rekuperované a množství spotřebované energie. Protože sjíždím vždy 200 výškových metrů z kopce, je po sedmi kilometrech eRate jen 1,9 kWh/100 km, ale cestou nahoru se to zase srovná . Accum kWh závisí na okamžité rychlosti, je to kinetická energie vozidla. Rychlost je podle GPS, obvykle o ca. 3-4 km nižší než na ukazateli. Vytvořil jsem si i displej Brzdná dráha, abych si zkusil, jak to při různých rychlostech velmi zhruba vypadá. Docela fajn je ukazatel času nabíjení na 50 kW nabíječce, dole je mimo jiné hlídání míry nabití 12V baterie v % i aktuální stav ve V (právě se dobíjí).
Další sloupec ukazuje aktuální výkon, auto v tuto chvíli mírně přibržďuje a rekuperuje. Maximální a minimální hodnoty, které se mi podařilo z auta krátkodobě "vymačkat" byly 160 kW při plné akceleraci kolem 50 km/hod a -115 kW při přidržení levého pádla při jízdě z kopce a rychlosti ca. 110 km/hod.
CEC a CED jsou sumární kWh nabíjení a vybíjení (a to bohužel včetně rekuperace, takže to nelze použít jako měřák hodin na elektroměru). Venkovní teplota je sice na displeji, ale okamžitou vnitřní teplotu se nikde jinak než z tohoto displeje nedozvíte. Pak je tu vpravo GPS nadmořská výška a vyrovnanost napětí na jednotlivých sadách článků.
Jsou tu ještě asi tři pozice na malé displeje, ale nějak už mi nepřišlo nic dalšího pro mne podstatné.
Většina z toho jsou sice naprosto nepodstatné věci, ale když tomu autu chcete rozumět, je dobré to chvíli pozorovat, jak se jednotlivé parametry chovají. Jo, všechno jsem si musel ručně nastavit po jednotlivých displejích. Dá to dost práce. Ale teď už s tím nic nedělám, jen si to občas zapnu. Je to dobrá hračka .
Na displeji je zleva celková spotřeba, pod tím množství rekuperované a množství spotřebované energie. Protože sjíždím vždy 200 výškových metrů z kopce, je po sedmi kilometrech eRate jen 1,9 kWh/100 km, ale cestou nahoru se to zase srovná . Accum kWh závisí na okamžité rychlosti, je to kinetická energie vozidla. Rychlost je podle GPS, obvykle o ca. 3-4 km nižší než na ukazateli. Vytvořil jsem si i displej Brzdná dráha, abych si zkusil, jak to při různých rychlostech velmi zhruba vypadá. Docela fajn je ukazatel času nabíjení na 50 kW nabíječce, dole je mimo jiné hlídání míry nabití 12V baterie v % i aktuální stav ve V (právě se dobíjí).
Další sloupec ukazuje aktuální výkon, auto v tuto chvíli mírně přibržďuje a rekuperuje. Maximální a minimální hodnoty, které se mi podařilo z auta krátkodobě "vymačkat" byly 160 kW při plné akceleraci kolem 50 km/hod a -115 kW při přidržení levého pádla při jízdě z kopce a rychlosti ca. 110 km/hod.
CEC a CED jsou sumární kWh nabíjení a vybíjení (a to bohužel včetně rekuperace, takže to nelze použít jako měřák hodin na elektroměru). Venkovní teplota je sice na displeji, ale okamžitou vnitřní teplotu se nikde jinak než z tohoto displeje nedozvíte. Pak je tu vpravo GPS nadmořská výška a vyrovnanost napětí na jednotlivých sadách článků.
Jsou tu ještě asi tři pozice na malé displeje, ale nějak už mi nepřišlo nic dalšího pro mne podstatné.
Většina z toho jsou sice naprosto nepodstatné věci, ale když tomu autu chcete rozumět, je dobré to chvíli pozorovat, jak se jednotlivé parametry chovají. Jo, všechno jsem si musel ručně nastavit po jednotlivých displejích. Dá to dost práce. Ale teď už s tím nic nedělám, jen si to občas zapnu. Je to dobrá hračka .
Re: Skryté funkce
Používám tuto obrazovku v mobilu, který je spárovaný přes bluetooth s OBDLink_LX. Přes USB mobil nepřipojuji.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)