Zajímavé jízdy

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zajímavé jízdy

Příspěvekod Josef » ned 17. říj 2021 22:08:37

Přesně tak, okolní teplota a teplota baterie je pro spotřebu zásadní!.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zajímavé jízdy

Příspěvekod Marek71 » ned 17. říj 2021 22:24:42

Kolik to bylo celkově km? Protože těch 420 je jenom dálnice, jezdím to taky. Předpokládám, že jste dobíjel cestou. Jak rychle v té docela zimě? Těch 16 kWh/100 mi na vás, jak jsem sledoval vaše spotřeby, přišlo dost. A hlavně při tak nízké rychlosti.

PS: Zítra jedu taky Stuttgart, resp kousek vedle, stejná dálniční trasa. Celkem to mám 520 km. A kdybych vyjel se studeným EV, tak bych nabil na Rozvadove a pak asi ještě jednou.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zajímavé jízdy

Příspěvekod Josef » ned 17. říj 2021 22:46:25

Spotřeba 16 kWh/100 km při nízké teplotě baterie a 5°C mi přijde velmi dobrá i při rychlosti 100 km/hod.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zajímavé jízdy

Příspěvekod Lama » pon 18. říj 2021 9:16:09

Pro Josefa - teplota okolí byla podobná (ráno v 5 tam a příjezd kolem půlnoci), proto ji nezmiňuji. Také Stuttgart je níže, ale na té dlouhé trase se to rozloží. Vliv by měl vítr, ale ten téměř nefoukal. Pršelo polovinu cesty tam i zpět. Za mě tedy má velký vliv teplota baterie (až budu s někým závodit v dojezdu, tak si předem na DC ohřeju baterku 8-) )

Pro Marka71 - ano spotřeba 16 kWh/100 při 100 km/hod. je ve srovnání s předchozími jízdami hodně. Je to ale proto, že jsme jeli (tam i zpět) ve čtyřech a plným kufrem a co hlavně pršelo od vyjetí až přes polovinu cesty a pak ještě jízda na mokru (ten déšť, ale hlavně studená baterka a topení udělalo své). Celkem jsem ujel 889 km. Cesta tam byla 423,6 km s nájezdem přes Stod na D5 u Kladrub (u Stříbra). Obvykle jezdím cca 380 km a na A6 najedu až u Amberku. S nabíjením po cestě jsem počítal, ale v nepříznivých podmínkách jsem raději zvolil těch 100 km/hod. Do cíle bych asi na nulu dojel, ale raději jsem zastavil u Kauflandu Heilbronn a dobyl necelých 10 kWh (rychlostí DC_50 nabíječky) během návštěvy toalet.
Cestou tam jsem na Rozvadově stavěl, ale pouze na toaletu a navíc jsem zde ani nabíječky neviděl (je to tam celé uzavřené).Nabíjet zde by stejně nemělo cenu, jelikož bylo v baterce asi 78%.
Cestu zpět jsem dal bez nabíjení a myslím, že bych dojel bez nabíjení téměř do Prahy 8-). Z D5 jsem sjel u Kladrub, pak Stod, Přeštice a Nepomuk, kde jsem měl 13% v baterce a asi 52 km dojezdu. Takže Stuttgart - Praha (487 km) by mohl být za dobrých podmínek reálný. Při nedávných jízdách jsem měl tam i zpět lehce přes 100 km zůstatek dojezdu (Trasa 380 km ve dvou, 120 km/hod., ideál počasí - klima OFF).
Uvidíme až bude zima a sníh...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zajímavé jízdy

Příspěvekod Marek71 » pon 18. říj 2021 9:50:49

Jo aha... já pochopil, že těch 420 byla jenom dálnice a plus něco k tomu. Protože 420 km do pálnici přesně odpovídá vzdálenosti ze Zličína až ke Stuttgartu, dálniční jízda :-) Já kdybych to jel, tak jedu z Prahy svižně, na Rozvadově něco dobiju (stejně tam i teď zastavuji) a pak by to mohlo vyjít i bez dalšího nabíjení, těch cca. 340 km do cíle.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zajímavé jízdy

Příspěvekod Lama » pon 18. říj 2021 10:08:23

Když jsem přijel k nabíječce, nabíjel zde IONIQ_5. Krátce mu to jelo až 116 kW, ale rychle to padlo na 74,8 kW.
Moje Kona začala nabíjet na 51 kW (Coldgate) a až měla baterka 25 stupňů, nabíjela stejně rychle jako IONIQ_5.
Podařilo se mi vyfotit i stejných 34% u obou aut ;)

Až si zapůjčím IONIQ_5, vyzkouším jak je na tom s rychlostí nabíjení na DC_400V a v chladném počasí 8-)
Přílohy
20211014_135319.jpg
20211014_141013.jpg
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
petr.balas
Příspěvky: 241
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Zajímavé jízdy

Příspěvekod petr.balas » pon 18. říj 2021 10:16:13

Nabíječka 150kW že? Tj. každý jste dostal polovinu výkonu. Předpokládám, že pokud by tam ten Ioniq 5 byl sám, tak by nabíjel rychleji.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zajímavé jízdy

Příspěvekod Marek71 » pon 18. říj 2021 11:19:00

Z hodnot dodané energie a času nabíjení se dá spočítat průměrný nabíjecí výkon u každého vozu. Takže ioniq 5 měl cca. 80 kW a Kona měla kolem 51 kW průměrný nabíjecí výkon za tu session.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zajímavé jízdy

Příspěvekod Lama » pon 18. říj 2021 18:19:28

petr.balas píše:Nabíječka 150kW že? Tj. každý jste dostal polovinu výkonu. Předpokládám, že pokud by tam ten Ioniq 5 byl sám, tak by nabíjel rychleji.

Nevím jak ty nabíječky přesně fungují, jak se přesně dělí o výkon. Bude to asi od typu. Myslím že jde ale o Alpitronic (foto je je u prvního příspěvku tohoto tématu) a ten by měl mít dva 75 kW moduly.
Na první fotce nabíjení je vidět, že já odebíral pouze 51 kW a ve stejnou dobu už dávno jel INONIQ 74 kW, takže u něj nastal pokles dříve.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zajímavé jízdy

Příspěvekod Lama » úte 01. úno 2022 16:53:24

Silný protivítr při tempomatových 135km/hod..... průměrná spotřeba 39-31 kW/100km po D5 Beroun - Plzeň tunel Valík. :o
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zajímavé jízdy

Příspěvekod Lama » pon 18. dub 2022 21:02:32

Info nejen pro Marka ;) : Stuttgart - Praha bez nabíjení? Ano a ještě s velkou rezervou 8-)

Samozřejmě za ideálních podmínek a pomalou jízdou (nejlépe za kamionem) a s větrem v zádech :D

15.4.2022 bylo ve Stuttgartu krásně a 20°C, tak jsme vyjeli s klimou OFF, před Heilbronn půl hodiny popojížděli v koloně (což nízké spotřebě prospělo) a pak už adapt.temponat nastavený na 100km/hod s nastaveným nejmenším odstupem a pěkně šup za kamion...
Jízda sice trvala déle, ale nevadilo to, potěšením byla spotřeba doma v cíli 11,1 kWh/100km, ujeto 409 km a v baterce zůstalo 32% a 168 km dojezdu (vždy jsem jezdil tak rychle, abych dojel bez nabíjení a s min. dojezdem, ale tentokrát jsem to zkusil jinak - nechat v baterce co nejvíce - z domova jsme totiž pokračovali v další jízdě a já se tak obešel bez nabíjení a bylo to i časově rychlejší).

Celkem by se touto jízdou nechalo ujet až 577 km, takže z centra Stuttgartu bych do centra Prahy 487 km dojel a ještě by 90 km dojezdu v baterce zůstalo. 8-)
Přílohy
20220415_180801.jpg
20220415_181026.jpg
20220415_180921.jpg
20220416_104641.jpg
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zajímavé jízdy

Příspěvekod Marek71 » pon 18. dub 2022 21:58:43

Lama píše:Info nejen pro Marka ;) : Stuttgart - Praha bez nabíjení? Ano a ještě s velkou rezervou 8-)


No moc pěkný :-) Já shodou okolností jel dnes opačně, Praha-Stuttgart, resp. vesnice kousek od Neratovic - Boblingen u Stuttgartu. Mám to cca. 520 km, zastávka na Rozvadově na jídlo a celková doba jízdy tak 5:50, z toho 30 minut jídlo. A to jsem jel z Rozvadova o 20 minut déle než obvykle, byl dnes docela provoz. Spotřeba 6,7 l/100 km, což vzhledem k velikosti a výkonu auta beru jako super výsledek :-)

Ale vážně... věřím, že se to dá, ale než abych se tak loudal (400 km za 6 hodin?), to bych klidně jednou nabíjel, ideálně na Rozvadově, pak je to už "jenom" cca. 340 km.
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 358
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Zajímavé jízdy

Příspěvekod jarsou » pon 18. dub 2022 22:15:35

Každý svého štěstí strůjcem.... :x :P
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zajímavé jízdy

Příspěvekod Josef » úte 19. dub 2022 7:45:19

Taky jsem na Velikonoce vyrazil z Prahy do Znojma (SOC 100%), ale nejel jsem na spotřebu, takže dálnice 133 km/h tacho (105 km) a okresky 110 km/h tacho (118 km). Výsledné spotřeba při krásných 20°C byla 16.4 kWh/100 km a ujel jsem celkem 213 km, po dojezdu auto hlásilo ještě dojezd 200 km. Zpátky už bylo 10°C, tak jsem si říkal že pojedu pomaleji, takže okresky (155 km) 105 km/h, dálnice (45 km) 125 km/h. Bohužel dálnice D1 byla od 60 km ucpaná, tak jsem jel mimo dálnici a nakonec dorazil se spotřebou 17.0 kWh/100 km. Nabíjení samozřejmě pouze doma, tedy celkově mě vyšla cesta tam i zpět na nějakých 220 Kč, pěkný výsledek, když uvážím, že v předchozím 3l dieslu by to bylo cca 1600 Kč :) Ještě dodám, že ta poslední cesta přes to všechno trvala 2,5 hod., což spalovákem vycházelo podobně.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zajímavé jízdy

Příspěvekod Citigo e IV » úte 19. dub 2022 9:57:00

Marek71 píše:
Lama píše:Info nejen pro Marka ;) : Stuttgart - Praha bez nabíjení? Ano a ještě s velkou rezervou 8-)


No moc pěkný :-) Já shodou okolností jel dnes opačně, Praha-Stuttgart, resp. vesnice kousek od Neratovic - Boblingen u Stuttgartu. Mám to cca. 520 km, zastávka na Rozvadově na jídlo a celková doba jízdy tak 5:50, z toho 30 minut jídlo. A to jsem jel z Rozvadova o 20 minut déle než obvykle, byl dnes docela provoz. Spotřeba 6,7 l/100 km, což vzhledem k velikosti a výkonu auta beru jako super výsledek :-)

Ale vážně... věřím, že se to dá, ale než abych se tak loudal (400 km za 6 hodin?), to bych klidně jednou nabíjel, ideálně na Rozvadově, pak je to už "jenom" cca. 340 km.


Já myslím že kolega jel 6 hodin kvůli zácpě a né kvůli tomu, že by jel stovkou. Na 400 Km trase je rozdíl jestli jedu 100 ,nebo 130 tkou necelá hodina a jet 130 Km/h průměre, to už je docela svižná jízda. Když by jste jel tím hybridem pomaleji , jel by jste za 5 litrů a na trase 520 Km by jste ušetřil 9 litrů paliva , po 45 Kč to jsou 4 stovky , za hodinu, to přece není špatný... Ale pokud berete 3 Kč/Km slušný výsledek , tak chápu že pro Vás usporný elektromobil není :D . Já jezdím za desetinu
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zajímavé jízdy

Příspěvekod Marek71 » úte 19. dub 2022 11:40:36

Ne, kolega jel pomalu (a za kamionama) proto, že chtěl prakticky ukázat, že trasa Praha-Stuttgart by se dala s Konou dojet bez nabíjení. Což ukázal a je to super výsledek. Ale za cenu té pomalé jízdy. Takže nebylo to tak, že by jel normálně a kvůli koloně měl tak dlouhý čas. Jel tak dlouho proto, že jel cíleně dost eko jízu. jak sám psal. Kdyžtak mě opraví.

Oceňuji to a nijak nekritizuji,chápu to tak, že to byla jedna jízda na zkoušku a normálně takto nejezdí. A jak jsem psal, už mi to přijde jako extrém a radši bych jel kolem 120 a jednou klidně nabíjel. Ale jako demonstrace je to super.

Co se týká spotřeby mého hybridu, tak tam nemám takový rozptyl jako u EV. Tudíž u mě nemá moc smysl jet po dálnici extrémně pomalu. Já jezdím tak, že dám tempomat na 130, ale samozřejmě jsou tam omezení, zpomalení, takže těch 340 km z Rozvadova pak jedu normálně za 3 hodiny, skoro vše dálnice, posledních 5 km město. Takže pohodová jízda. Pokud bych zpomalil, nic moc paliva bych neušetřil, už těch 6,7 je skvělý výsledek, 5 litrů je čirá utopie :-)

Jen pro zajímavost, záznamy spotřeby za 3 a půl roku´a 90 tis. km mi říkají, že nejlepší spotřebu na jednu nádrž jsem měl 6,5 a nejhorší rovných 9 (podle dotankování, ne podle PP). Takže tady je vidět, že ten rozptyl je mnohem menší než u EV, to je jako kdyby EV mělo rozptyl, řekněme 13-18 kWh/100. A to má rozhodně více.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zajímavé jízdy

Příspěvekod Josef » úte 19. dub 2022 12:43:35

Když si vezmeme, že spalovák potřebuje 0.65-0.9 kWh energie na kilometr jízdy (10 kWh/litr), tak je to obří mrhání energií.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zajímavé jízdy

Příspěvekod Marek71 » úte 19. dub 2022 12:51:08

Ano, to souhlasím, bez debaty... Ale o tom řeč nebyla.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zajímavé jízdy

Příspěvekod Josef » úte 19. dub 2022 13:11:56

Jen úsměvný přepočet. Kdybychom vzali elektrocentrálu HDE100RST3, která při plném výkonu 80 kW jej může dávat 12 hodin na jednu nádrž při spotřebě 21l/h, tak to je levnější nabíjet BEV než jezdit spalovákem :lol: to jsou paradoxy....
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zajímavé jízdy

Příspěvekod Citigo e IV » úte 19. dub 2022 15:15:39

LAMA psal, že dal tempomat na stovku, což je raálně někde kolem 95 Km/hod, ale uvedený čas odpovídá osmdesátce, tak se snad dozvíme jak jel většinově rychle. Čas ubíhá i při zastavení tak stačila jedna pauza na záchod při zapnutém voze a ten čas tam hned skočí.

Jinak jestli jel opravdu pomalu, tak to spotřeba 11 kWh/100 Km není nic moc, bez topení a klimatizace jezdím Citigem lehce nad deset a to jedu poměrně "kudlu". Ale na to že jel "gazíkem" tak dobrý :D