Zajímavé jízdy
Moderátor: Josef
Re: Zajímavé jízdy
Ono je to cca tak, že německou cenu v Německu si vunasobim 10 a mám českou cenu v ČR Protože v ČR máme asi 10x německý plat jen v CZK.
Re: Zajímavé jízdy
garmont píše:Zajímalo by mě zda podnikl někdo nějakou delší trasu s Konou 39kw? Přemýšlím že bych jel v létě do Itálie...
My jeli Konou 64 kWh do Španělska na soutěž. Viz: viewtopic.php?f=42&t=1194
Re: Zajímavé jízdy
Průměrná spotřeba 21 kWh/100 km je hodně, s Konou se dá jezdit výrazně úsporněji, věřím že Lama by to dal tak za 17 kWh/100 km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zajímavé jízdy
Josef píše:Průměrná spotřeba 21 kWh/100 km je hodně, s Konou se dá jezdit výrazně úsporněji, věřím že Lama by to dal tak za 17 kWh/100 km.
Josefe, za 17,9 kWh/100 km jsem jel při -17°C !!! po dálnici D5 na Prahu a zpět dne 14.2.2021
Průměr za necelé 2 roky a 44 tis.km mám 13,8 kWh/100km
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zajímavé jízdy
Otázka je, že do Španělska jeli na zimních pneu a možná 140 km/h, pak byste to asi za 17 nedal Průměr 93 km/h při objížďkách a kolonách tomu odpovídá.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zajímavé jízdy
Josef píše:Otázka je, že do Španělska jeli na zimních pneu a možná 140 km/h, pak byste to asi za 17 nedal Průměr 93 km/h při objížďkách a kolonách tomu odpovídá.
Jasně, když by jsme jeli stejnou trasu společně, tak bych měl asi větší spotřebu (papírově 39-ka bere méně).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zajímavé jízdy
Myslím, že hodně záleží na stylu jízdy a používání rekuperace a vy máte spotřeby neuvěřitelně malé.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zajímavé jízdy
Petr : no jenže já mám Konu 39kwh a ta má nevýhodu že nabíjí výrazně pomaleji než ta 64ka - takže si myslím že bych každých 180km musel cca 45min dobíjet...
Re: Zajímavé jízdy
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zajímavé jízdy
Ale na porovnání s někým kdo má Kia dobré.
Najde se někdo na takovou výzvu?
Najde se někdo na takovou výzvu?
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Zajímavé jízdy
Jednou jsem už měl i přes 600, ale nevyfotil...
Je tady ale kolega, který jezdí hodně po městě a dojezdy kolem 600 km má časté.
Je tady ale kolega, který jezdí hodně po městě a dojezdy kolem 600 km má časté.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zajímavé jízdy
Kia eNiro má o cca 10% větší spotřebu než Kona , tedy tohle nedá a Kia EV6 o dalších 10%, takže ta už vůbec ne.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zajímavé jízdy
To je asi pravda, je to trochu větší auto. Když jsem ale sledoval Bjorna, tak jeho dálniční test dojezdu při 90 km/hod vyšel lépe pro Niro v porovnání s Konou.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zajímavé jízdy
Přikládal bych to náhodě, že vyhrálo eNiro (jiné pneu, jiné podmínky). Mám myslím dlouhodobě ověřeno, že eNiro má prostě spotřebu vyšší, už z podstaty velikosti a váhy. Kolega teď pořídil novou Konu a jel za 10.6 kWh/100 km, já bych byl rád na stejné trase s eNiro za 12 kWh/100 km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Zajímavé jízdy
Já mám za to, že Niro má rozhodně lepší odpor vzduchu, než Kona. Bylo od počátku děláno jak hybrid nebo EV. Zatím co Kona jako spalovák a hmotnost
taky asi nebude o moc větší.
taky asi nebude o moc větší.
Re: Zajímavé jízdy
Kona EV i eNiro jsou od začátku navržené jako spalovací auta. Obě auta mají stejný koeficient cx, tedy 0.29, ale díky většímu přednímu průřezu auta má eNiro větší odpor vzduchu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zajímavé jízdy
Tak včera jsem jel Olomouc - Liberec.
Nabil jsem na 100 % dojez ukazoval 515 km, jedna cesta dle navigace vycházela na 246 km, tak jsem si řekl, že zkusím výzvu.
Hned jak jsem vyjel tak to spadlo na nějakých 490 km, po prvních km po dálnici, kde jsem nechtěl jet víc jak 101 km/h do Mohelnice byla spotřeba 16,5, když bylo potřeba tak jsme jel chvilku rychleji abych nezdržoval, tak si říká to asi nedám. Když jsem vyjel Mohlenický kopec, tak byla 19,6. To mne ale moc nevzrušovalo, protože přede mnou byly už jen skoro sjezdy. V Litomyšli jsem najednou měl 13,4 a dojezd stále ukazoval, že bych to dát mohl. V Hradci jsem měl už je 13 no a do Liberce jsem cestou měl i 12,7, dojel jsem s průměrem 13,0 k zákazníkovi. Navíc jsem si musel neplánovaně zajet na oběd do Globusu s výhledem na Ještěd a zpátky k zákazníkovi. To mi pár km navíc ubylo. Na zpáteční cestu jsem se vydal s 50% v baterii a dojezd ukazoval 235 km a navigace mne hned hlásila, že nedojedu jestli chci nabíječky po cestě, odmítl jsem, že to zkusím. Zpáteční cesta v pohodě a skoro pořád z kopce až do Hradce, tam jsem měl spotřebu 12,7 a dojezd o 10 km víc než bych potřeboval. Tímto potěšen jsem se před Hrdcem rozhodl jet po dálnici s nadějí, že pojedu plynule a rovnoměrně. To se sice nepovedlo ale kdo by "nejel zkratku, která je delší a horši) pro EV. Ve Vysokým Mýtě už jsem měl dojezd stejný, asi byla chyba jet po té dálnici. Řekl jsem si, že rozhodne kopec u Koclířova, tam jsem se chtěl i u Tety = hospoda, stavit na večeři, mají tam výborný ovárek. Na něm jsem měl dojez už -6 km do Olomouce. Jak jsem sjel do Moravské Třebové, tak to bylo zase v plusu. Čekaly mne dva menší kopce a pak dlouhý sjezd do Mohelnice. Risk jsem to hledal nabíječky po cestě kde bych případně nabil, bylo jich dost a celkem rovnoměrně po cca15 km postavené. V Mohelnici jsem měl +6 km a tak jsem jel už jen 95 km/h abych to dojel.
Do Olomouce jsme dojel a domů také s 1 km dojezdu.
Takže na jedno nabití Olomouc - Liberec - Olomouc, Normálně bych tak nejel ale chtěj to vzít jako výzvu, která vyšla.
Cesta tam trvala 3,18 hodin, zpátky déle ale bylo to s večeří.
Musím podotknou, že jsem jel jen na EKO, klimatizaci vypnutou ale včera ani nebylo potřeba svítilo slunce a ventilátor mi do auta dával studený vzduch z venku. Ráno bylo 5 st. odpoledne 19 st. C. Jen na dálnici jsem musel dávat pozor abych nezdržoval při předjíždění kamionů a ostatních cestách jsem jel stejně jako všichni přede mnou i za mnou. Většinu cesty asi tak 90% jsem absolvoval na adaptivní tempomat. Na cestu jsem měl ještě zimní pneu, nestačil jsem přezout.
Normálně bych tak nejel a klidně to vzal s jedním nabíjením v Liberci u oběda, byl bych tam možná o 0,5 hodiny dřív ale já ten den nespěchal a bral jsem to jako výzvu a ta vyšla.
Nabil jsem na 100 % dojez ukazoval 515 km, jedna cesta dle navigace vycházela na 246 km, tak jsem si řekl, že zkusím výzvu.
Hned jak jsem vyjel tak to spadlo na nějakých 490 km, po prvních km po dálnici, kde jsem nechtěl jet víc jak 101 km/h do Mohelnice byla spotřeba 16,5, když bylo potřeba tak jsme jel chvilku rychleji abych nezdržoval, tak si říká to asi nedám. Když jsem vyjel Mohlenický kopec, tak byla 19,6. To mne ale moc nevzrušovalo, protože přede mnou byly už jen skoro sjezdy. V Litomyšli jsem najednou měl 13,4 a dojezd stále ukazoval, že bych to dát mohl. V Hradci jsem měl už je 13 no a do Liberce jsem cestou měl i 12,7, dojel jsem s průměrem 13,0 k zákazníkovi. Navíc jsem si musel neplánovaně zajet na oběd do Globusu s výhledem na Ještěd a zpátky k zákazníkovi. To mi pár km navíc ubylo. Na zpáteční cestu jsem se vydal s 50% v baterii a dojezd ukazoval 235 km a navigace mne hned hlásila, že nedojedu jestli chci nabíječky po cestě, odmítl jsem, že to zkusím. Zpáteční cesta v pohodě a skoro pořád z kopce až do Hradce, tam jsem měl spotřebu 12,7 a dojezd o 10 km víc než bych potřeboval. Tímto potěšen jsem se před Hrdcem rozhodl jet po dálnici s nadějí, že pojedu plynule a rovnoměrně. To se sice nepovedlo ale kdo by "nejel zkratku, která je delší a horši) pro EV. Ve Vysokým Mýtě už jsem měl dojezd stejný, asi byla chyba jet po té dálnici. Řekl jsem si, že rozhodne kopec u Koclířova, tam jsem se chtěl i u Tety = hospoda, stavit na večeři, mají tam výborný ovárek. Na něm jsem měl dojez už -6 km do Olomouce. Jak jsem sjel do Moravské Třebové, tak to bylo zase v plusu. Čekaly mne dva menší kopce a pak dlouhý sjezd do Mohelnice. Risk jsem to hledal nabíječky po cestě kde bych případně nabil, bylo jich dost a celkem rovnoměrně po cca15 km postavené. V Mohelnici jsem měl +6 km a tak jsem jel už jen 95 km/h abych to dojel.
Do Olomouce jsme dojel a domů také s 1 km dojezdu.
Takže na jedno nabití Olomouc - Liberec - Olomouc, Normálně bych tak nejel ale chtěj to vzít jako výzvu, která vyšla.
Cesta tam trvala 3,18 hodin, zpátky déle ale bylo to s večeří.
Musím podotknou, že jsem jel jen na EKO, klimatizaci vypnutou ale včera ani nebylo potřeba svítilo slunce a ventilátor mi do auta dával studený vzduch z venku. Ráno bylo 5 st. odpoledne 19 st. C. Jen na dálnici jsem musel dávat pozor abych nezdržoval při předjíždění kamionů a ostatních cestách jsem jel stejně jako všichni přede mnou i za mnou. Většinu cesty asi tak 90% jsem absolvoval na adaptivní tempomat. Na cestu jsem měl ještě zimní pneu, nestačil jsem přezout.
Normálně bych tak nejel a klidně to vzal s jedním nabíjením v Liberci u oběda, byl bych tam možná o 0,5 hodiny dřív ale já ten den nespěchal a bral jsem to jako výzvu a ta vyšla.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Zajímavé jízdy
Pěkný, sice eko jízda, ale byla to výzva, to se počítá.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zajímavé jízdy
*
Normálně bych tak nejel a klidně to vzal s jedním nabíjením v Liberci u oběda, byl bych tam možná o 0,5 hodiny dřív ale já ten den nespěchal a bral jsem to jako výzvu a ta vyšla.[/quote]
Ještě jedna zajímavost, na konci cesty, když jsem dojel domů se mne navigace na obrazovce zeptala jak jsem byl spokojený s její navigací !
Setkal jsem se s tím poprvé a byl jsem paf, to u nové verze je normál ? Píše to i někomu z vás.
Normálně bych tak nejel a klidně to vzal s jedním nabíjením v Liberci u oběda, byl bych tam možná o 0,5 hodiny dřív ale já ten den nespěchal a bral jsem to jako výzvu a ta vyšla.[/quote]
Ještě jedna zajímavost, na konci cesty, když jsem dojel domů se mne navigace na obrazovce zeptala jak jsem byl spokojený s její navigací !
Setkal jsem se s tím poprvé a byl jsem paf, to u nové verze je normál ? Píše to i někomu z vás.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Zajímavé jízdy
Ano u Nira to psalo spokojenost i na kratších trasách.
Audi Q4 Sportback e-tron 50