Zajímavé jízdy
Moderátor: Josef
Re: Zajímavé jízdy
Tak další jízda na otočku do Stuttgartu … (vyzkoušel jsem tam i zpět maximálku 178 km/hod. tachometrových).
Tam jsem zkusil jízdu na EKO+ s rezervou dojezdu přes 100 km a zpět pak na SPORT. Na SPORT to asi není úspornější jak se zde psalo (ještě si to ověřím dalšími jízdami).
Znatelný rozdíl je ale v akceleraci při jízdě na tempomat.
Co mi ale hodně mile překvapilo, je velké zrychlení Kony ve vysokých rychlostech. Ten výkon je prostě znát.
Na cestu zpět dobito na dojezd 380km za 24 minut... samozřejmě jsem to nechal ještě hodinu do plna, abych měl rezervu.
Zajímavý je přepočet dojezdu 515km v 80% na dojezd 480km v 90%.
Tam jsem zkusil jízdu na EKO+ s rezervou dojezdu přes 100 km a zpět pak na SPORT. Na SPORT to asi není úspornější jak se zde psalo (ještě si to ověřím dalšími jízdami).
Znatelný rozdíl je ale v akceleraci při jízdě na tempomat.
Co mi ale hodně mile překvapilo, je velké zrychlení Kony ve vysokých rychlostech. Ten výkon je prostě znát.
Na cestu zpět dobito na dojezd 380km za 24 minut... samozřejmě jsem to nechal ještě hodinu do plna, abych měl rezervu.
Zajímavý je přepočet dojezdu 515km v 80% na dojezd 480km v 90%.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zajímavé jízdy
Další jízdou asi udělám více radosti..., jel jsem na čas
Cílem bylo zajet trasu ze Stuttgartu domů co nejrychleji, bez ohledu na spotřebu a s dojezdem klidně na nulu (samozřejmě bez dobíjení a s dodržováním povolených rychlostních limitů).
Na úsecích s neomezenou rychlostí jsem měl na tempomatu nastaveno 150 km/hod.
Spotřeba pouze na dálnici byla průměrných 18,1 kWh/100km na cca 250 km dálnice.
Rezervních 140 km dojezdu postupně mizelo a na sjezdu z dálnice A6 u Amberku jsem byl na -2 km dojezdu a objevila se hláška, že baterie nestačí na dojezd do cíle... Věděl jsem, že mimo dálnici spotřeba klesne a dojezd naroste, takže jsem jel v klidu, stále se zapnutou klimatizací, a stále lehce nad hranicí rychlostních limitů (100 a 50 km/hod.).
Domů jsem dojel za 4 hodiny s 9% v baterce a 33 km dojezdu, průměrnou rychlostí 99 km/hod. a celkovou spotřebou 15,9 kWh/100 km.
Cílem bylo zajet trasu ze Stuttgartu domů co nejrychleji, bez ohledu na spotřebu a s dojezdem klidně na nulu (samozřejmě bez dobíjení a s dodržováním povolených rychlostních limitů).
Na úsecích s neomezenou rychlostí jsem měl na tempomatu nastaveno 150 km/hod.
Spotřeba pouze na dálnici byla průměrných 18,1 kWh/100km na cca 250 km dálnice.
Rezervních 140 km dojezdu postupně mizelo a na sjezdu z dálnice A6 u Amberku jsem byl na -2 km dojezdu a objevila se hláška, že baterie nestačí na dojezd do cíle... Věděl jsem, že mimo dálnici spotřeba klesne a dojezd naroste, takže jsem jel v klidu, stále se zapnutou klimatizací, a stále lehce nad hranicí rychlostních limitů (100 a 50 km/hod.).
Domů jsem dojel za 4 hodiny s 9% v baterce a 33 km dojezdu, průměrnou rychlostí 99 km/hod. a celkovou spotřebou 15,9 kWh/100 km.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zajímavé jízdy
Cesta minulého dne tam, trvala pouze o 2 minuty déle, ale spotřeba byla pouze 14,7 kWh/100km (oproti 15,9). Jízda nebyla na tempomat 150, ale do kopců pomaleji (140) a z kopců rychleji (160). V baterce zůstalo 15% s dojezdem 64 km.
Obě cesty tam i zpět, byly ve dvou lidech s plně naloženým kufrem včetně zadních sedadel. Klimatizace AUTO.
Osobně mám rád spotřeby, kdy cíl je v místě startu, takže...
CELKEM: 744 km - 15,3 kWh/100km - čas 8:05 - (jen 500km dálnice 17 kWh/100km)
Tam: 372 km - 14,7 kWh/100km - čas 4:04 - (jen 250km dálnice 15,9 kWh/100km)
Zpět: 372 km - 15,9 kWh/100km - čas 4:02 - (jen 250km dálnice 18,1 kWh/100km)
Obě cesty tam i zpět, byly ve dvou lidech s plně naloženým kufrem včetně zadních sedadel. Klimatizace AUTO.
Osobně mám rád spotřeby, kdy cíl je v místě startu, takže...
CELKEM: 744 km - 15,3 kWh/100km - čas 8:05 - (jen 500km dálnice 17 kWh/100km)
Tam: 372 km - 14,7 kWh/100km - čas 4:04 - (jen 250km dálnice 15,9 kWh/100km)
Zpět: 372 km - 15,9 kWh/100km - čas 4:02 - (jen 250km dálnice 18,1 kWh/100km)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zajímavé jízdy
Ta průměrná rychlost kolem 100 odpovídá tomu jak jezdím o já, cca 520 km a něco přes 5 hodin. Akorát to mám až do Prahy, vše po dálnici. Ale tam jedu tak 130.
Re: Zajímavé jízdy
Cestou jsem předjel několik BEV, ....TX, T3, i3. Nejpomaleji jela TX - 120 km/hod..., ostatní kolem 130-ti. Nejvíce mi, až na pár vyjímek, překážely spalováky
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zajímavé jízdy
Já jsem dnes jel Praha-Brno-Praha více tady: viewtopic.php?f=37&t=844&p=15443#p15443
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zajímavé jízdy
Lama píše:Nejvíce mi, až na pár vyjímek, překážely spalováky
Tak logicky, když na silnicích je těch spalováků min. tak 99%
Re: Zajímavé jízdy
Lama píše:Cestou jsem předjel několik BEV, ....TX, T3, i3. Nejpomaleji jela TX - 120 km/hod..., ostatní kolem 130-ti. Nejvíce mi, až na pár vyjímek, překážely spalováky
Zajímavý, já potkávám Tesly v Praze a okolí (jezdím kolem Superchargeru) ale na dálnicích jsem Teslu nepotkal, ani nepamatuju, ani včera ne, asi jezdí kolem komína
Když jedu po dálnici 110 km/h tak vyloženě překážím, 120 km/h už je lepší, 130 km/h je ideální.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zajímavé jízdy
Co se týká spotřeby, tak i s hybridem je znát rozdíl léto vs zima. Je to tak 7-7,5 vs 7,5-8. Není to takový rozdíl jako u EV, ale je tam, určitě je to znát víc než u dieselu. V teple se elektro pohon dříve zapojuje a víc najedu ekektricky.
Re: Zajímavé jízdy
Tak se mi včera povedl můj rekord na trase střed Tachov - střed Plzeň a zpět (s menším pojížděním po Plzni) 2/3 cesty po dálnici (za náklaďákem na tempomat)...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Re: Zajímavé jízdy
Gratuluji
Ani se mi nechce věřit, že je to dálniční spotřeba.
Ani se mi nechce věřit, že je to dálniční spotřeba.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zajímavé jízdy
Hezké, ale 90 km/h za kamionem bych nenazýval dálniční spotřebou.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zajímavé jízdy
Lama píše:Gratuluji
Ani se mi nechce věřit, že je to dálniční spotřeba.
Jo, jo, dálniční spotřeba... typická dálniční jízda s max. rychlostí 104, resp. 110 km/h.
Já jel ve středu ze Stuttgartu a trochu jsem pospíchal, tak jsem po celé A6 (a pak i D5, no) jel na tempomat 160, to byla dálniční jízda
Re: Zajímavé jízdy
Marek71 píše:Lama píše:Gratuluji
Ani se mi nechce věřit, že je to dálniční spotřeba.
Jo, jo, dálniční spotřeba... typická dálniční jízda s max. rychlostí 104, resp. 110 km/h.
Já jel ve středu ze Stuttgartu a trochu jsem pospíchal, tak jsem po celé A6 (a pak i D5, no) jel na tempomat 160, to byla dálniční jízda
Možná jsem vás předjížděl, já jel až 178 km/hod
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zajímavé jízdy
No, tak to už je dálniční jízda a ne jízda za náklaďákem 90, jak zmiňoval jarsou
Jinak, moc aut mě nepředjelo, elektrické ani jedno, to bych zaregistroval. A já myslel, že Kona má omezení na 160, nebo to tak proměřuje tacho? V jednu chvíli jsem jel i 200 a to auto pořád zrychlovalo úplně bez problémů, ale to už je na mě moc, chce to max. soustředění... těch 160 je akorát.
Jinak, moc aut mě nepředjelo, elektrické ani jedno, to bych zaregistroval. A já myslel, že Kona má omezení na 160, nebo to tak proměřuje tacho? V jednu chvíli jsem jel i 200 a to auto pořád zrychlovalo úplně bez problémů, ale to už je na mě moc, chce to max. soustředění... těch 160 je akorát.
Re: Zajímavé jízdy
Kona ve 160 ještě nádherně zrychluje
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zajímavé jízdy
Tady srovnání. Musím říct, že ta Kona nevypadá špatně, co se dynamiky týká, zvlášť když uvážíme hendikep 140 PS a jenom 170 kg nižší hmotnost (to je fakt tak těžká?)
https://zeperfs.com/en/duel7609-4373.htm
Jinak, max. naměřili 173 km/h, což by asi odpovídalo těm vašim 178 tacho. Nebo jste to měřil GPS?
https://zeperfs.com/en/duel7609-4373.htm
Jinak, max. naměřili 173 km/h, což by asi odpovídalo těm vašim 178 tacho. Nebo jste to měřil GPS?
Re: Zajímavé jízdy
Jo, ta baterka něco váží...
Rychlost 178 je dle vozidla.
Papírové max. je 167 km/hod.
Kona proměřuje 3-4 km/hod (při max. to asi bude více).
Rychlost 178 je dle vozidla.
Papírové max. je 167 km/hod.
Kona proměřuje 3-4 km/hod (při max. to asi bude více).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zajímavé jízdy
Já umím také jezdit tak rychle....
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Re: Zajímavé jízdy
Středeční jízda (14.10.2021) do Stuttgartu (420 km po D5, A6, A81 tam a opačně zpět) mi přesvědčila, jak velký vliv na dojezd (spotřebu) má teplota baterie.
TAM = Teplota baterie 5 stupňů (v cíli 15) - spotřeba cca 16kWh/100km při tempomatu 100 km/hod.
ZPĚT = Teplota baterie po nabíjení 35 stupňů (v cíli 25) - spotřeba cca 14 kWh/100km při tempomatu 120 km/hod.
----------------------------
Klimatizace byla na AUTO 20 stupňů a tam ubrala 4% dojezdu, zpět ale 0% z dojezdu (pouze na 400km to ukázalo rozdíl pouhé 3 km s a bez klimatizace). Zde je vidět jak TČ využilo teplo z okruhu teplé baterie, oproti jízdě tam se studenou baterkou, kdy musela topit i spirála a to se podepsalo i na spotřebě a dojezdu i při pomalejší jízdě.
TAM = Teplota baterie 5 stupňů (v cíli 15) - spotřeba cca 16kWh/100km při tempomatu 100 km/hod.
ZPĚT = Teplota baterie po nabíjení 35 stupňů (v cíli 25) - spotřeba cca 14 kWh/100km při tempomatu 120 km/hod.
----------------------------
Klimatizace byla na AUTO 20 stupňů a tam ubrala 4% dojezdu, zpět ale 0% z dojezdu (pouze na 400km to ukázalo rozdíl pouhé 3 km s a bez klimatizace). Zde je vidět jak TČ využilo teplo z okruhu teplé baterie, oproti jízdě tam se studenou baterkou, kdy musela topit i spirála a to se podepsalo i na spotřebě a dojezdu i při pomalejší jízdě.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)