Tak pokud to bylo v rámci nutnosti dojezdu, tak je to v pořádku a beru zpět, ale já to pochopil jako úmyslný test.
Nicméně to, že SoC umí pod 10% padat velmi rychle je fakt a je na to třeba myslet. Souvisí to právě s vyrovnáním článků. A čím nižší teplota baterie tak tím je to citelnější.
Pokud Vám to ale padá rychle už od 17% tak to nevypadá moc dobře, zkuste znovu nabít do 100% a sledovat co to dělá při nízkém SoC, pokud se to bude opakovat stejně tak určitě podrobnější diagnostika.
Rychlost nabíjení..
Moderátor: Josef
Re: Rychlost nabíjení..
Tuší někdo, proč se mi Kona někdy nenabije do 100%? Normálně nenabíjím do 100%, ale pokud se s tím má občas jet někam daleko, že by baterka nestačila, tak to nabiju na 100% a brzy poté se jede. Což je pár krát do roka a je to asi i správně z hlediska kalibrace baterky. Ale zrovna teď mi skončilo nabíjení na 98%, ačkoliv by se mělo nabít do 100%. Pozoroval jsem to už i 2x dříve, že skončilo nabíjení třeba na 99%. Má někdo tušení, proč se to děje? Po půlnoci s tím pojedu delší trasu a baterku prakticky vyjedu, než se ráno vrátím. Proč se to, sakra, nenabije do 100% a zůstane to viset na 98 nebo 99%?
Re: Rychlost nabíjení..
TomasB píše:Tuší někdo, proč se mi Kona někdy nenabije do 100%? ...... Proč se to, sakra, nenabije do 100% a zůstane to viset na 98 nebo 99%?
Málo často nabíjíte do 100% a máte více rozbalancované články...
Máte OBD2? Viděl by jste napětí článků... a také přesněji %SOC_Displ. a %SOC_BMS...
Chce to častěji nabít do 100% (1-2x měsíčně) a ideálně co nejpomaleji (přenosnou nabíječkou na 8A nebo redukovaně na minimum - alespoň ty 2-3% před stovkou) a nechat připojený kabel dokud to samo nevypne (někdy trvá i cca půl hodiny z 99% na 100%).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (98+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Rychlost nabíjení..
Nabíjím doma na WB, na veřejné DC velmi výjimečně. Do 100% fakt velmi málo a jen tehdy, kdy se pak v řádu max. několika málo hodin odjede a baterka se jízdou vybije. Protože nabít to na 100% a pak s tím jet pár km a držet to dlouho na vysokém % baterie není dobrej nápad. Když už se nabíjí do 100%, tak vždy to nechám připojené na kabelu, právě aby se mohlo balancovat a srovnat. S autem jezdí v drtivé většině manželka a to je pár km sem, pár km tam. Občas pak dlouhé trasy, kdy právě nabíjím do těch 100% a hned se to vyjede.
Přes léto se to nabíjí pomaleji přebytky z FVE, pokud auto stojí doma. Logicky je to preferovaný způsob, z panelů rovnou do baterky auta. Teď v zimě to nechávám v NT nabíjet maximum, tedy 11kW. Ke konci si stejně BMS zpomalí nabíjení.
Přes léto se to nabíjí pomaleji přebytky z FVE, pokud auto stojí doma. Logicky je to preferovaný způsob, z panelů rovnou do baterky auta. Teď v zimě to nechávám v NT nabíjet maximum, tedy 11kW. Ke konci si stejně BMS zpomalí nabíjení.
Re: Rychlost nabíjení..
TomasB píše:.....Teď v zimě to nechávám v NT nabíjet maximum, tedy 11kW. Ke konci si stejně BMS zpomalí nabíjení.
Zkuste nabít pomalu a uvidíte
Při 11kW se mi to párkrát také vyplo před 100%, nebo to viselo dlouho na 99%. Na DC je to pak častější. Bylo tomu tak i u předchozího Ioniqa.
Přes OBD2 pak vidíte, že všechny články při vypnutí nabíjení nemají stejných 4,14V, ale některé zaostávají na 4,12V ...
BMS neumí zázraky, pouze omezí z 11kW na 3 kW někdy méně a když ji to "přestane bavit", tak nabíjení ukončí.
Máme i v praxi vyzkoušeno u malobaterkáčů, že při hodně pomalém nabíjení celé baterky se nejen dobře vyrovnávají články, ale i roste %SOH...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (98+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Rychlost nabíjení..
Ono zase moc pomalé nabíjení není dobré kvůli parazitickým dějům, které ničí baterku. Proto třeba nelze nabíjet pod nějakou minimální hodnotu, auto to prostě nepustí. Čím rychlejší nabíjení AC je tím také menší ztráty.
Re: Rychlost nabíjení..
Nabíjel jsem dvě BEV výkonem 2,5 kW každé 3 roky. První auto mělo po 60 tis. 94% SOH, druhé 98% SOH na 65 tis. Tomu neříkám zničená baterie.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Rychlost nabíjení..
TomasB píše:Ono zase moc pomalé nabíjení není dobré kvůli parazitickým dějům, které ničí baterku. Proto třeba nelze nabíjet pod nějakou minimální hodnotu, auto to prostě nepustí. Čím rychlejší nabíjení AC je tím také menší ztráty.
Já vůbec nepsal o nějakém extra pomalém nabíjené, které auto nedovolí. Psal jsem, aby jste si 1-2x měsíčně dobil auto na 100% přenosnou nabíječkou od výrobce. Dlouhodobé užívání mezi třeba 30-80% také není dobré, pokud občas neuděláte větší cyklus (cca10% - 100%).
Tázal jste se, proč se vám nabíjení ukončí již při 98, 99% místo ve 100%..., tak jsem se snažil poradit a co mám za více než 160tis. km a 8 let s BEV ověřeno.
Baterce rozbalancované články rozhodně neprospívají. Volba je ale na vás.
Co se týče ztrát při nabíjení, pak je pravda, že při 11 kW jsou nejmenší, je tam ale... Teď v zimě totiž musíte počítat se ztrátou pro ohřev baterky... Do baterky totiž jde ve skutečnosti pouze 7 - 7,5 kW a ostatní vezme topení ohřevu okruhu baterky, dokud min. teplota nejstudenějšího čidla nedosáhne 9°C. Pokud to takto máte každý den, pak je to už také znatelná ztráta...
Zde na elektroforu jsem o ztrátě pro ohřev baterie psal: https://elektroforum.cz/viewtopic.php?f=42&t=1132&start=20#p22978
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (98+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)