KONA - pomocná 12V baterie

Moderátor: Josef

Apofis74
Příspěvky: 170
Registrován: ned 30. srp 2020 20:14:13

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Apofis74 » pon 02. led 2023 19:45:03

Josef píše:Pokud hlásí že je slabá, tak to chce vyměnit, jinak se lehce může stát, že vás to někde nechá v mrazech na cestě. Zase taková spousta peněz to není.


Však píšu že mě to servis dá v rámci záruky
Uživatelský avatar
juanv
Příspěvky: 20
Registrován: pon 12. dub 2021 8:43:38

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod juanv » sob 06. led 2024 18:34:01

Ahoj, hledám pomoc: Přes noc se (bez varování v BlueLinku) rozloučila 12V baterie (stáří auta něco přes 3 roky). Vyměnil jsem za novou. Auto si spoustu věcí pamatovalo, ale překvapivě spoustu věcí zapomnělo a musel jsem znovu nastavit. Co ale nejsem schopen vyřešit je, že si teď auto (Kona 2020) nepamatuje stupeň rekuperace. Vždy je po nastartování Level 1. Ano, není problém dvakrát pádlem cvaknout na trojku, ale předtím si to pamatovala - v nastavení jsem to nikde nenašel. Nevíte někdo kde to má nastavení?

PS: Výpadek baterie měl i překvapivé pozitivum: Asi před měsícem mi přestal fungovat mikrofon rádia/hands free. Už jsem se připravoval, že vyrazím do servisu a po výpadku zase vše funguje. :-)
Kona Style (2020, DE, 64kWh)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 2090
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Lama » sob 06. led 2024 20:21:26

juanv píše:Ahoj, hledám pomoc: Přes noc se (bez varování v BlueLinku) rozloučila 12V baterie (stáří auta něco přes 3 roky). Vyměnil jsem za novou. Auto si spoustu věcí pamatovalo, ale překvapivě spoustu věcí zapomnělo a musel jsem znovu nastavit. Co ale nejsem schopen vyřešit je, že si teď auto (Kona 2020) nepamatuje stupeň rekuperace. Vždy je po nastartování Level 1. Ano, není problém dvakrát pádlem cvaknout na trojku, ale předtím si to pamatovala - v nastavení jsem to nikde nenašel. Nevíte někdo kde to má nastavení?

PS: Výpadek baterie měl i překvapivé pozitivum: Asi před měsícem mi přestal fungovat mikrofon rádia/hands free. Už jsem se připravoval, že vyrazím do servisu a po výpadku zase vše funguje. :-)

To nastavení stupně rekuperace je na velké obrazovce v jízdních režimech, kde si nastavujete i další věci pro každý režim (EKO, NORMAL, SPORT).
Ta 12V baterka mohla být v pořádku (ta za to asi nemohla). "jarsou" tady popisoval, jak se mu to stalo několikrát a pak i s novou baterkou. Problém není v baterce...
PS: S mikrofonem byl problém po předposlední aktualizaci. Po poslední aktualizaci problém zmizel.
Odpojení 12V baterie provede tvrdý reset. Já ho musel udělat jako poslední možnost (byl jsem na telefonu s technikem servisu, kde mi dělali aktualizaci software a nešla mi štelovat hlasitost rádia a rádio hrálo i po vypnutí auta. Reset pomohl.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (100+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4310
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Josef » sob 06. led 2024 20:42:28

juanv píše:Ahoj, hledám pomoc: Přes noc se (bez varování v BlueLinku) rozloučila 12V baterie (stáří auta něco přes 3 roky). Vyměnil jsem za novou. Auto si spoustu věcí pamatovalo, ale překvapivě spoustu věcí zapomnělo a musel jsem znovu nastavit. Co ale nejsem schopen vyřešit je, že si teď auto (Kona 2020) nepamatuje stupeň rekuperace. Vždy je po nastartování Level 1.


Přesně takto jsem to měl v Niro, tedy po nastartování vždy 1 a musel jsem vždy nastavit znovu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 2090
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Lama » ned 07. led 2024 9:43:31

Josef píše:
juanv píše:Ahoj, hledám pomoc: Přes noc se (bez varování v BlueLinku) rozloučila 12V baterie (stáří auta něco přes 3 roky). Vyměnil jsem za novou. Auto si spoustu věcí pamatovalo, ale překvapivě spoustu věcí zapomnělo a musel jsem znovu nastavit. Co ale nejsem schopen vyřešit je, že si teď auto (Kona 2020) nepamatuje stupeň rekuperace. Vždy je po nastartování Level 1.


Přesně takto jsem to měl v Niro, tedy po nastartování vždy 1 a musel jsem vždy nastavit znovu.

Jako že Niro nemá možnost volby v nastavení? To se mi nechce věřit.
Mě štvalo, že po každém nastartování Kony tam byla trojka. Tak jsem si vše přenastavil na jedničku (ideální by byla nula), aby když přepnu jízdní režim se auto chovalo stejně. Kona má možnost nastavení v podmenu na velké obrazovce. Bylo by divné, kdyby to Niro nemělo. Natavuje se tam i režim klimatizace pro každý z jízdních režimů. Kona má také možnost automatiské rekuperace, která se zapíná (vypíná) v menu pod volantem. Pokud je zde zapnutá automatická, nechá se přidržením pravého pádla přepnout do ručního režimu a naopak. To neustále přepínání před jízdou mi otravovalo, takže jsem automat vypnul. Automat rekuperoval tam kde já jsem nechtěl a spotřeba byla lehce větší. Jezdím na spotřebu a ta je nejlepší, když se minimálně rekuperuje.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (100+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
juanv
Příspěvky: 20
Registrován: pon 12. dub 2021 8:43:38

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod juanv » ned 07. led 2024 10:46:01

Díky za tip - menu nalezeno a rekuperace nastavena zpět na úroveň 3 - evidentně jsem do tohoto menu na velké obrazovce nikdy nezabrousil.

Trošku jste mě vyděsili, že se chcíplá baterka může (i s novou baterkou) opakovat. Asi si na její stav budu muset dávat větší pozor. U spalováku u baráku (jezdí krátké trasy) jí občas v zimě připojím na externí nabíječku.
Kona Style (2020, DE, 64kWh)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4310
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Josef » ned 07. led 2024 11:16:54

Lama píše:Jako že Niro nemá možnost volby v nastavení? To se mi nechce věřit.


Nemá možnost nastavení 0. Já jsem nechtěl žádnou rekuperaci. Po nastartování jsem musel vždy zvolit pádlem 0, standardně byla 1. Ano dá se nastavit i 3 v menu.

Naštěstí u Audi je standardně rekuperace vypnutá, auto plachtí a pádlem se dá nastavit 1-3 úroveň.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 387
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod jarsou » ned 07. led 2024 16:50:42

juanv píše:Díky za tip - menu nalezeno a rekuperace nastavena zpět na úroveň 3 - evidentně jsem do tohoto menu na velké obrazovce nikdy nezabrousil.

Trošku jste mě vyděsili, že se chcíplá baterka může (i s novou baterkou) opakovat. Asi si na její stav budu muset dávat větší pozor. U spalováku u baráku (jezdí krátké trasy) jí občas v zimě připojím na externí nabíječku.


Já mám Konu z ledna 2020 ještě Koreánce. Problém s prázdnou 12 V baterkou jsem zažil již aspoň pětkrát. Někdy to byl nedovřený kufr, jindy nejspíš špatný kontakt nabíječky, kdy nechávám zapojený kabel a dálkově spouštím dobíjení. První baterka šla k ledu a tu mi v rámci záruky vyměnili v servisu. Ta druhá i přes vybití asi 2x stále funguje. Normálně se baterka pravidelně dobíjí asi po 4 hodinách z velké baterie. Hlavu si s tím již nelámu. Vozím v kufru startovací kit z Lidlu

https://www.lidl.cz/p/ultimate-speed-st ... U2EALw_wcB

ten auto nastartuje a pak se 12 V baterie začne dobíjet. Prostě mají někde v programu chybu...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Darius
Příspěvky: 7
Registrován: pon 09. zář 2024 8:29:43

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Darius » pát 13. zář 2024 22:27:49

Mam taku otazku k veciam co som tu nenasiel.
1. Mozem dobíjať 12V baterku normalne procesorovou nabijackou(napr ta z lidlu) bez potreby odpojenia baterky?
2. Ak umre staci vymenit? Alebo aj nejak autu povedat ze ne nová? Pri modernych spalovakoch kde su AGM je potrebne kodovat rozumej cez diagnostiku povedat ze halo nová baterka takato kapacita...
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 387
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod jarsou » úte 24. zář 2024 9:35:52

1. Podle mne bych baterku raději odpojil, mohlo by dojít ke konfliktu dobíjení z nabíječky a dobíjení z auta.
Jinak v případě totálního vybití touto baterkou auto nenastartujete. Je zapotřebí startovací kit viz výše.
2. Pokud budete baterku měnit za novou, není třeba nic dělat. Po nastartování si auto provede svůj restart a vše běží, jak má...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
PavelKona39
Příspěvky: 12
Registrován: pon 16. zář 2024 14:25:06
Bydliště: Rokycansko

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod PavelKona39 » úte 24. zář 2024 12:07:35

Já již 12V bat. nabíjel připojenou k autu, nabíječkou z Lidlu a nic se s autíčkem nestalo ani nenadávalo :o
Pár dní jsem jako neznalý nováček nechával auto v garáži odemčené a otevřené okna. Až jednoho dne baterie neměla napětí a nešlo nastartovat. Nabíječka si myslela, že mám 6V baterii. Tak jsem jinou funkční auto bat. připojil startovacím kabelem a připojil obě současně k nabíječce z Lidlu. Bat v autě se konečně začala vzpamatovávat.
Kona-39kWh.(2021, DE, 34 t.km)
garmont
Příspěvky: 473
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod garmont » pát 04. říj 2024 8:11:25

Zvláštní je že já měl Korejskou 39kwh (bez bluelinku) a nechával jsem ji odemčenou často i třeba několik dní, auto jsem měl 3 roky a za tu dobu nebyl jediný problém s 12V baterii ....
Uživatelský avatar
PavelKona39
Příspěvky: 12
Registrován: pon 16. zář 2024 14:25:06
Bydliště: Rokycansko

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod PavelKona39 » sob 26. říj 2024 19:27:07

Jakou 12 V baterii místo původní 45 Ah mohu vyměnit za silnější třeba 50 Ah?
Kona-39kWh.(2021, DE, 34 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4310
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Josef » pon 28. říj 2024 9:27:52

Když jsem měl Kia Soul, tak jsem tam dal větší kapacitu, ale kastlík na baterii by dostatečně velký.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 2090
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Lama » pon 28. říj 2024 9:41:25

PavelKona39 píše:Jakou 12 V baterii místo původní 45 Ah mohu vyměnit za silnější třeba 50 Ah?

Do spalováků, hlavně naftových, jsem vždy dával ty největší a nejlepší Varty. Elektromobil ale nepotřebuje startovat, takže je zbytečné dávat větší (dražší a těžší) 12V baterku. Pokud máte nějaký problém, že se Vám baterka často vybíjí, pak to silnější baterka nevyřeší.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (100+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
petr.balas
Příspěvky: 257
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod petr.balas » pon 28. říj 2024 10:55:49

Větší kapacita baterie by měla znamenat větší čas, než je bude potřeba znovu dobít z trakční baterie a IMHO se to projeví příznivě na její životnosti. Ale mohu se plést :-)
Hyundai Kona 5 let, 105.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 2090
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Lama » pon 28. říj 2024 11:20:21

Kona z trakční baterie dobíjí 12V baterii pravidelně 20 minut každé 4 hodiny (celkem 15x a poté přejde na 1x každých 24 hodin).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (100+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
petr.balas
Příspěvky: 257
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod petr.balas » úte 29. říj 2024 17:47:16

Opravdu se dobíjí vždy 20 minut? Očekával bych, že se bude hlídat napětí na baterii a pokud je dostatečné tak ani nezačne nabíjet. A že se nabíjení přeruší po dosažení cílového napětí. Varianta nabíjím vždy bez ohledu na stav nabití 12V baterie je IMHO pěkná prasárna.
Hyundai Kona 5 let, 105.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 387
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod jarsou » úte 29. říj 2024 18:14:34

Je to tak. 4 hodiny drží baterku na 12,7V a pak 20 minut na 14,7V. Kolik si ale přitom baterka vezme, je její věc...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 2090
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KONA - pomocná 12V baterie

Příspěvekod Lama » úte 29. říj 2024 18:23:10

petr.balas píše:Opravdu se dobíjí vždy 20 minut? Očekával bych, že se bude hlídat napětí na baterii a pokud je dostatečné tak ani nezačne nabíjet. A že se nabíjení přeruší po dosažení cílového napětí. Varianta nabíjím vždy bez ohledu na stav nabití 12V baterie je IMHO pěkná prasárna.

Ano pokaždé cca 20 min (naměřený max. rozsah 18-22 min.). Podívejte se na první moje příspěvky když jsem zakládal toto téma. Zde na obrázcích z měření vidíte jak se to chová. Prostě to nabíjí 20 minut a napětí baterky i přes to nabíjení lehce klesá. Pokud není nabíjena a auto nespí, je to průser - baterka ten odběr nevydrží. Baterku v Koně monitoruji neustále a pouze jednou, když klesla myslím na 11,7V jsem ji externě dobil. Mám stále původní. Když se podíváte na obrázky měření od "jarsou", ta během snad jen 3 hodin může padnout na 9V a je konec (neodemknete ani auto). To není ale problém Kony nebo elektromobilů (ty si mohou baterku dobíjet z hlavní oproti spalovákům).
Nějaké měření napětí 12V baterie tam určitě je, jelikož při delším dobíjení hlavní baterie se nabíjí i 12V a je vidět po delší době skokový pokles napětí u 12V a stejně je tomu i při dlouhé jízdě. Není to ale plynulá regulace, ale skoková (buď 14,7V nebo cca 13V).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (100+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)