Kona servis

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » pon 20. bře 2023 14:00:56

jarsou píše:No jo, problém je, že od toho 8. února se to znovu neprojevilo. Ať jsem to zkoušel nasimulovat jakkoli...

KONA-manuál .... 1-8

POZOR
Pokud je nabíjecí konektor připojen
k vozidlu, je v činnosti systém ohřívače
vysokonapěťového akumulátoru.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
kamils
Příspěvky: 20
Registrován: čtv 16. bře 2023 10:45:56

Re: Kona servis

Příspěvekod kamils » pon 20. bře 2023 14:16:33

To Lama: jste byl rychlejší :)
Co když není správně detekováno odpojení nab. kabelu?
Manuál: "Pokud je připojený nabíjecí konektor, systém ohřívače se uvede v činnost automaticky podle teploty akumulátoru."
Že to nejde nasimulovat, může být právě teplotou aku.
Nevím jak máte realizováno odpojení, jestli se taky ztratí signál CP na kabelu. Možná tam se zkusit podívat jestli není problém.
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » pon 20. bře 2023 15:46:31

Toto nabíjení dělám přes ten modrý kabel do zásuvky 220V, co byl u Kony. Jak ten to má s tím signálem CP, to netuším. Byl zapojen do auta, ale zásuvka byla vypnutá.
Pravda je, že dvě noci po sobě bylo -10 a přes den kolem nuly, takže garáž byla vymrzlá. Já kolem poledne pendloval po nákupech a ujel celkem 4 km,
pak dal auto do garáže a zavřel ho tam a nabíjel, protože svítilo sluníčko a já využil solár. Tak mohla mít baterka klidně -5. To by to snad vysvětlovalo....
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » pon 20. bře 2023 16:16:36

Přesně tak, zrovna 8 a 9 února byl největší mráz za celý únor.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
kamils
Příspěvky: 20
Registrován: čtv 16. bře 2023 10:45:56

Re: Kona servis

Příspěvekod kamils » pon 20. bře 2023 16:42:46

jarsou píše:Byl zapojen do auta, ale zásuvka byla vypnutá.

Pokud je zásuvka spínaná nějakým polovodičovým prvkem, může protékat přes spínač zbytkový proud (jednotky mA). Teoretický by mohl uživit elektroniku nabíječky, která by mohlo generovat signál CP. Tím by si auto mohlo myslet (pokud nekontroluje probíhající nabíjení), že kabel je připojen a spustí ohřev. Sice je to divoká spekulace, ale ne nemožná.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » úte 28. bře 2023 7:13:28

Ohledně 12V baterie natočil video Bjorn, údajně při zapnutí předehřátí se začne dobíjet i 12V baterie a tím lze baterii dobít, myslel jsem že je to obráceně. To samé se děje, pokud se Kona uvede do režimu Utility.

Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » úte 28. bře 2023 13:24:36

Mohu potvrdit, že Bjorn má pravdu. Měřil jsem baterku, přes Bluelink zapl klima a opravdu se 12V baterka začala nabíjet. Pak jsem to ukončil, otevřel auto a zapojil kabel na dobíjení z 220 V při vypnuté zásuvce. Průběh je krásně vidět...
Přílohy
Zkouška klima.jpg
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » úte 28. bře 2023 13:50:37

Tak se mi nechtěně podařilo znovu nastavit situaci, kdy se začala tvrdě 12V baterka vybíjet. Z průběhu je vidět, že se baterka pravidelně od půlnoci po 4 hodinách vždy na chvilku dobila. O půl deváté jsem auto odemkl a zapojil kabel na dobíjení při vypnuté zásuvce, protože svítilo slunce a já čekal, až bude mít solár přebytek. Ve čtvrt na deset jsem dálkově zapnul zásuvku a dobíjení. Velká baterka byla pod 80%, já hranici nastavil na 90%. O půl jedné se zatáhlo a já dálkově nabíjení vypnul a ve 13 hodin znovu zapnul. Pak došlo o půl druhé k dosažení 90% (čehož jsem si nevšiml) a já dal příkaz k zastavení dobíjení (zatáhlo se). Přišla mi však odpověď, že příkaz se nemůže provést, čehož jsem si znovu nevšiml. Pak jsem poslal znovu příkaz k zahájení nabíjení, které se ale opět neprovedlo (toto jsem z telefonu zjistil později). Někdy ve 4 hodiny jsem náhodou zašel do garáže a zíral, že auto vevnitř svítí - červená značící dobíjení a další tlačítka modře. Zkoušel jsem dálkově spustit dobíjení, zastavit dobíjení, nic nepomohlo. Dvanáctka se vesele vybíjela. Takže jsem odpojil kabel, zavřel víko, auto na chvíli nastartoval. Auto se pak uspalo, jenže, jak jsem zjistil, přestalo 12V baterku dobíjet. Takto to zůstalo až do mé pondělní jízdy, kdy se baterka dobila a pak již po návratu (při nezapojeném kabelu dobíjení) se opět po 4 hodinách začala pravidelně dobíjet. Mám dojem, že chlapci z Koreje mají v software někde chybičku...
Přílohy
Vybíjení.jpg
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
MilanDka
Příspěvky: 46
Registrován: ned 17. črc 2022 20:59:21

Re: Kona servis

Příspěvekod MilanDka » stř 19. dub 2023 20:43:00

Ahoj vespolek. Tak od dnešního dne jsem šťastným majitelem nové Kony Smart 64kW. Super svezení. Akcelerace je velmi příjemná, jen si člověk opravdu musí dávat pozor na ty razantní rozjezdy, a to je sucho. Ale o tom jsem věděl.
Hyundai Kona Smart 64kW
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » čtv 20. dub 2023 7:25:50

Tak vítej!
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » čtv 20. dub 2023 9:45:24

Gratuluji též a užívejte auta! Bohužel 150 kW na přední nápravě v dešti je bez šance rychlého rozjezdu, čtyřkola je jiná káva.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » čtv 20. dub 2023 10:39:37

Tak jsem byl na svolávačce na výměnu chladící kapaliny. Na obrázku je vidět zařízení, kterým to dělají. Postupně se řeší chladič, baterka a chladící okruh klima. Nejdříve vzduchem vytlačí chladící směs, tu ženou přes filtr, pak to totálně provzdušňují oběma směry, aby ven dostali naprosto vše. V nádobce filtru se usadila jakási emulze, kvůli které se ta výměna dělá. Pak mi tam dali nových 12 litrů. Je trochu tmavší. Cena 1l pro servis na tuto akci je cca. 700.- Kč/l. Takže věřím tomu, že až si to bude platit zákazník, tak to vyjde přes 10 tisíc. Mají na to 1,5 hodiny, ale to se stihnout nedá. Pak se to celé nějakou dobu odvzdušňuje a dolévá se chladící kapalina do nádržky, až se hladina nemění.
Dále jsem si nechal preventivně vyměnit olej v převodovce. Doporučují to alespoň jednou na zahraničních fórech. Vypuštěný olej byl horší než při výměně hodně jetého motorového oleje. Nový olej má světle medovou barvu. Myslím, že za necelých 2500.- se to vyplatí.
Přílohy
20230419_140533.JPG
20230419_111457.JPG
20230419_111400.JPG
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
kona2020
Příspěvky: 4
Registrován: stř 02. lis 2022 23:10:45

Re: Kona servis

Příspěvekod kona2020 » čtv 20. dub 2023 11:00:41

U 2,5 roku stare Kony mi nejspis odesla 12V baterie.

Stalo se to pomerne nahle, predtim jsem s baterii nikdy problem nemel. Auto stalo cca tyden v garazi. Pri pokusu odjet budiky naskocily, ale auto neslo prepnout do Drive a vypisovalo chybu 12V baterie. Pri zmereni mela baterie necelych 9V. Baterii jsem pres noc nabil autonabijeckou opet na 12V. Nicmene par hodin po odpojeni nabijecky ma baterie zase jen cca 8V. Pri poklesu pod 8V uz ani nesel otevrit kufr auta, ackoliv dalkove odemykani stale funguje. Auto je tak prakticky nepojizdne. Nastartovat jde pouze pri trvalem pripojeni na autonabijecce.

Dle garancni knizky je zaruka na 12V baterii jen 2 roky, takze odesla hned po konci zaruky. Cekal bych, ze v elektroaute vydrzi dele, kdyz netrpi vysokymi startovacimi proudy.

Jsem objednany do servisu, tak uvidime, kolik to bude stat.
xdenser
Příspěvky: 315
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Kona servis

Příspěvekod xdenser » čtv 20. dub 2023 11:19:38

Skoro vsechni vyrobci maji potize s 12V baterkou alespon u prvnich modelu. Ja si myslim ze je to odlisnim cyklovanim. U spalovaku asi jsou ty cykly kratsi - baterka se rychle ale trochu tak na 10% vybije a hned se nabije, kdyz u EV asi oni to nastavuji na delsi cykly - vybije se to na 50% az pak se nabije. To je jen dojem. Obecne ale plati ze kratsi cykly jsou lepsi pro vydrz. Na druhou stranu delsich cyklu bude mensi pocet. Tak jde o to najit optimalni pomer. Asi na prvni pokus to nejde,
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » čtv 20. dub 2023 11:55:51

Jak je to u Kony s péčí o 12V baterii...
http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=42&t=972

A zde graf od kolegy "JarSou", jak se 12V baterka vybije za několik hodin...
http://www.elektroforum.cz/download/file.php?id=3186&mode=view
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
eHonza
Příspěvky: 72
Registrován: stř 16. pro 2015 6:29:09

Re: Kona servis

Příspěvekod eHonza » úte 25. dub 2023 16:08:06

jarsou píše:Tak jsem byl na svolávačce na výměnu chladící kapaliny. Na obrázku je vidět zařízení, kterým to dělají. Postupně se řeší chladič, baterka a chladící okruh klima. Nejdříve vzduchem vytlačí chladící směs, tu ženou přes filtr, pak to totálně provzdušňují oběma směry, aby ven dostali naprosto vše. V nádobce filtru se usadila jakási emulze, kvůli které se ta výměna dělá. Pak mi tam dali nových 12 litrů. Je trochu tmavší. Cena 1l pro servis na tuto akci je cca. 700.- Kč/l. Takže věřím tomu, že až si to bude platit zákazník, tak to vyjde přes 10 tisíc. Mají na to 1,5 hodiny, ale to se stihnout nedá. Pak se to celé nějakou dobu odvzdušňuje a dolévá se chladící kapalina do nádržky, až se hladina nemění.

Právě jsem na stejné svolávačce. Podle zakázkového listu to má název Vypouštění nečistot z chladícího okruhu. A za 1.5hod se to opravdu stihnout asi nedá. V kombinaci s klasickou serviskou včetně brzdovky, geometrie, bez výměny filtru, čištění klimatizace a bez map minimálně 4 hodiny.
e-Kona 64kWh Czech edition 2020, 114.000 km
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Kona servis

Příspěvekod garmont » stř 26. dub 2023 7:53:00

Ta svolávačka na čištění kapaliny se týká všech Kon?
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » stř 26. dub 2023 8:29:53

garmont píše:Ta svolávačka na čištění kapaliny se týká všech Kon?

To je dobrá otázka. Myslím, že se to týká pouze někoho podle VINu (možná nějaká vadná várka kapaliny...). Někteří přeci za výměnu již platili.
Když jsem se osobně při servisce ptal na výměnu kapaliny, tak mi bylo potvrzeno, že až ve 120tis. km dle sersisky. Když jsem byl ale v 60tis., tak mi bylo oznámeno, že mám svolávačku na čištění, ale na to musí objednat přístroj. Zatím tedy čekám.
Dělá to zatím na mě dojem, že jde o dva rozdílné úkony - buď o výměnu, která se platí nebo o svolávačku na čištění, kdy pečlivě profukují ze všech stran celé potrubí.
Třeba svolávačka na kontrolu a případnou výměnu OBC se týkala také jen někoho a to máme auta pořizována i ze stejné doby.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Kona servis

Příspěvekod garmont » stř 26. dub 2023 18:05:58

Lama - a vy máte kus vyrobený v Nošovicích ?
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » stř 26. dub 2023 19:05:50

garmont píše:Lama - a vy máte kus vyrobený v Nošovicích ?

Ano, mám to dole v popisku. Je to 03/2020.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)