Kona servis

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Kona servis

Příspěvekod Citigo e IV » stř 18. led 2023 21:43:03

Sděrodatné je to co mají v centrálním systému. Škoda např. vůbec papírové servisní knížky nemá. Servis musí mít koupený přístup do systému a tam si požadované informace najde. To je právě pro to , že když se přijde na nějaký problém a je třeba něco vyměnit rychleji tak nebudou přece přepisovat tisíce knížek.

Ale k věci, docela mě fascinuje jak má H/K bordel v těch kapalinách a nepůsobí to na mě důveryhodně, to oni neumí vyvinout kapalinu co vydrží v systému aspoň 10 let, když už né celoživotně jako u třeba Tesly? Je tu tak 3 roky spátky co jste se mě "smáli" že Citigo nemá chlazenou baterii a zde je vidět výsledek ve finále strávíte v servisu víc času jak já u nabíječek (rychlonabíjím tak 5 x do roka). Tisíce navíc za servis k tomu
Uživatelský avatar
Lubo
Příspěvky: 22
Registrován: ned 09. kvě 2021 23:59:18

Re: Kona servis

Příspěvekod Lubo » ned 22. led 2023 1:44:09

e-LUKY píše:
Jfabian píše:Dobrý den, kdo z vás má již za sebou garanční servis na Hyundai Kona 64kWh s výměnou té chladící kapaliny pro baterií? Mám na něho následující otázky. Kdy nejpozději je potřeba ho realizovat vzhledem na záruku vozidla? Kolik vás to stálo a kolik z toho stála ta sranda kolem chladíci kapaliny ( cena za litr, objem v litrech při výměně a pod.) Kde doporučujete vzhledem na přístup a cenu, nebo opačne , kde naopak určitě ne. Moc díky za informace.Jirka


Už jsem to tu dříve psal.
Měnili ji při 60 tisících, práce vyšla na 625 Kč a kapalina na 3 700 Kč.
Žádná hrůza a ani žádná přehnaná cena.


Mám Konu 2021 a najetých 55k. Začínám se také dívat po servisu 60k, ale něco mi tu nehraje. V servisce je povinná výměna kapaliny. V servisu, kam jezdím (Brno), mi řekli, že to bude stát kolem 15k. Tady vidím, že bych se měl vejít do 5k. Když pátrám po netu, paktří tam asi 14 litrů orig. kapaliny 07100J2A20EU, které se na netu prodávají dva litry za 1720 Kč. Tedy výměna za 12k. Hodlám se zeptat ve více servisech, ale kolik to tedy vlastně stojí? Nevyměnili Vám jenom trochu?
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » ned 22. led 2023 9:19:27

Lubo píše:Mám Konu 2021 a najetých 55k...


A máte Nošovickou či ještě z Koreje?
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » ned 22. led 2023 23:07:19

Citigo e IV píše: Je tu tak 3 roky spátky co jste se mě "smáli" že Citigo nemá chlazenou baterii a zde je vidět výsledek ve finále strávíte v servisu víc času jak já u nabíječek (rychlonabíjím tak 5 x do roka). Tisíce navíc za servis k tomu


Já bych řekl, že Kia/Hyundai jen vymýšlí, jak legálně okrádat zákazníky, to je celé....
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » pon 23. led 2023 16:43:45

Josef píše:
Citigo e IV píše: Je tu tak 3 roky spátky co jste se mě "smáli" že Citigo nemá chlazenou baterii a zde je vidět výsledek ve finále strávíte v servisu víc času jak já u nabíječek (rychlonabíjím tak 5 x do roka). Tisíce navíc za servis k tomu


Já bych řekl, že Kia/Hyundai jen vymýšlí, jak legálně okrádat zákazníky, to je celé....


Tak nemyslím, že je to zrovna okrádání. Když je něco lepší (kapalina na chlazení) tak to asi víc stát bude.
Podle faktury to fakt vypadá, že ji jen částečně vyměnili, tedy spíše po testu jen doplnili.

Auto v servisu není déle jak 2 hodiny, ale baterie na tom bude podstatně lépe jak u toho Citiga.
Nabíjím tak půl na půl, rychlo /pomalu. Pokles baterie neznatelný a dojezd stále suprový. Kámoš Citigo měl, denně 100 km a občas i 500km a ta otrava u nabíječky, že ho raději vyměnil za ID3, trochu si polepšil ale už zase přemýšlí o lepším.
Velký dojezd je prostě lepší.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » pon 23. led 2023 23:55:06

Pokud si někdo účtuje 2500,- Kč za hodinu práce, chce servisovat auto (které to nepotřebuje) každých 15000 km a najednou je potřeba místo několika set tisíc km měnit kapalinu každých 45000 km za nehorázné peníze, tak tomu říkám krádež za bílého dne. Už ani nehodnotím, že prodají kabinový filtr za 900,- Kč, který běžně stojí 100-150,- Kč.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » úte 24. led 2023 11:51:54

Včera jsem byl na garanční servisce v 60 tis.km (běžné úkony, běžná cena).
Dělají se běžné věci dle servisní knížky (včetně u mě předepsané kontroly chladící kapaliny, geometrie kol, kalibrace ESP) + několik svolávaček (opětovně zase testování OBC palubní nabíječky a nově i čištění chladicí kapaliny k čemuž potřebují přístroj na "dialýzu").
Ohledně chladicí kapaliny neplatí, zda se jedná o koreánce nebo nošovice. Auta mohou mít použity i různé kapaliny od červené přes zelenou, až po modrou, kterou mám v nošovické já. Modrá je asi nejnověji používaná a údajně ji mohou dolévat i do dřívější zelené. Každý vůz dle VINu to tedy může mít jinak a postupuje se individuelně. Mě údajně pozvou v rámci svolávačky na čištění kapaliny, až si zajistí tu mašinku na čištění a bude jim znám přesný postup a doba trvání). O svolávačce na kapalinu technik nevěděl, když jsem se objednával. Zjistil to až, když zadal zakázku při příjmu vozu. Asi to není plošné, jako ty kontroly OBC).

Přikládám foto modré chladící kapaliny pro EL vozy používané v servisu (její cena u nich je lehce přes 700,-Kč/ 2l kanystr).
Zajímavá jsou data výroby a spotřeby s rozdílem dvou let...
Přílohy
20230123_142133.jpg
20230123_142146.jpg
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » sob 11. úno 2023 8:26:59

Já jsem už 18 tisíc km po výměně chladící kapaliny a teď se mi už asi 4x stalo, že se mi rozsvítila kontrolka "doplňte chladící kapalinu do invertoru".
Kontroloval jsem nádobku a je to na ryskách, takže evidentně neschází, ale nevím jestli tam není nějaká bublinka, nenašel jsem ani čidlo které by to mělo měřit. Mám za to, že kapalina je stejná pro motor, baterii, invertor a částečně i pro tepelné čerpadlo.
Když vypnu auto a znovu se rozjedu, tak se už nerozsíti. Dělá to teď při chladném mínusovém počasí.
Asi se zastavím v servise jestli budou vědět co s tím.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » sob 11. úno 2023 12:03:29

Jelikož se mi ve čtvrtek ráno po dlouhé době opět podařilo vybít 12V baterku a auto bylo mrtvé (ve středu jsem nabíjel přes 1 fázovou zásuvku, po dosažení 80% se nabíjení vyplo a já dálkově zásuvku vypnul, ale byl líný jít do garáže a nabíječku od auta odpojit - postupně se snažím tento stav zopakovat, zatím bezúspěšně), tak jsem to volal do servisu a technik mi zároveň sdělil, že na moji Konu se vztahuje svolávačka na chladící kapalinu, že se musí nechat prohnat nějakým speciálním přístrojem a vyčistit, že až ten přístroj jim dorazí, tak mi dá echo a co je důležité, že se chyba projevuje chybovým hlášením "doplňte chladící kapalinu do invertoru", to co se objevuje u Josefa. Tak předpokládám, že to dělají vzduchové bublinky, které je nutné tou dialýzou odstranit.
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » pon 13. úno 2023 8:57:53

e-LUKY píše:Já jsem už 18 tisíc km po výměně chladící kapaliny a teď se mi už asi 4x stalo, že se mi rozsvítila kontrolka "doplňte chladící kapalinu do invertoru".
Kontroloval jsem nádobku a je to na ryskách, takže evidentně neschází, ale nevím jestli tam není nějaká bublinka, nenašel jsem ani čidlo které by to mělo měřit. Mám za to, že kapalina je stejná pro motor, baterii, invertor a částečně i pro tepelné čerpadlo.
Když vypnu auto a znovu se rozjedu, tak se už nerozsíti. Dělá to teď při chladném mínusovém počasí.
Asi se zastavím v servise jestli budou vědět co s tím.

Myslím si, že u vás ani u Josefa nebyl dodržen správný postup.

Mám obavu, že některé servisy jednoduše vypustí kapalinu a dolejí novou jako u chladiče spalováku. Můj technik se zmínil, že si všimnul poznámky, která byla někde u informace o kontrole kapaliny, kterou jsem měl předepsanou - že má kontaktovat centrálu, za což by od nich pochválen a dozvěděl se o tom dialyzačním přístroji a že je nutné dodržet správný postup...
Laicky si myslím, že kapalinu nelze pouze jen vypustit a dolít (že ani celá nemůže vytéci) - nejde přeci jen o svislý chladič, ale je tam dlouhé vodorovné vedení kolem baterek a celkem 3 okruhy, které se elektro-ventily různě propojují. Tedy že bez mašinky a správného postupu (včetně komunikace s ventily) to prostě správně udělat nejde.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » pon 13. úno 2023 10:30:25

Nevím, jaký postup u mě zvolili, každopádně předpokládám, že když dělají několik aut měsíčně, tak by to měli umět, ale na poprvé se jim to nepovedlo, to je pravda. Původní kapalina mi nedělala problém, žádnou hlášku jsem nikdy neměl, až do doby kdy to vyměnili, takže si to museli zopakovat :)

Baterii 12V se mi podařilo vybít do mrtě už podruhé a je asi nenávratně v háji, protože pokud nejezdím, vydrží tak dva dny a šlus. Holt budu muset koupit novou. Zároveň jsem si všiml, že v aplikaci zmizela kontrola baterie 12V, nechápu tyhle úpravy. Dokonce to ani nehlásí pokles napětí baterie, super tyhle aktualizace :(
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Kona servis

Příspěvekod Marek71 » pon 13. úno 2023 15:35:20

To je podobně jako u výměny oleje v převodovce u spalováku. Je možné to nechat vytéct a nalít nový olej, ale nikdy nevyteče celý obsah, takže se to v podstatě novým olejem jenom naředí. A nebo lepší postup, všechen olej vysát a až pak doplnit nový.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » pon 13. úno 2023 17:52:12

Marek71 píše:To je podobně jako u výměny oleje v převodovce u spalováku. Je možné to nechat vytéct a nalít nový olej, ale nikdy nevyteče celý obsah, takže se to v podstatě novým olejem jenom naředí. A nebo lepší postup, všechen olej vysát a až pak doplnit nový.

U chladící kapaliny bude hlavní problém s odvzdušněním.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » úte 14. úno 2023 10:13:19

Josef píše:Nevím, jaký postup u mě zvolili, každopádně předpokládám, že když dělají několik aut měsíčně, tak by to měli umět, ale na poprvé se jim to nepovedlo, to je pravda. Původní kapalina mi nedělala problém, žádnou hlášku jsem nikdy neměl, až do doby kdy to vyměnili, takže si to museli zopakovat :)

Baterii 12V se mi podařilo vybít do mrtě už podruhé a je asi nenávratně v háji, protože pokud nejezdím, vydrží tak dva dny a šlus. Holt budu muset koupit novou. Zároveň jsem si všiml, že v aplikaci zmizela kontrola baterie 12V, nechápu tyhle úpravy. Dokonce to ani nehlásí pokles napětí baterie, super tyhle aktualizace :(

Jako, že by měnili kapalinu u několika elektroaut měsíčně? To asi ne. Myslím, že jste mohl být první, stejně jako e-Luky. Prozatím, co počítám, víme celkem o čtyřech "výměnách".
12V baterie se u elektromobilu mění po 2 letech, asi máte stále původní. Já mám také původní, ale monitoruji jí a pokud je potřeba, což teď v mrazech byla, připojuji externí nabíječku nebo udržovač baterie. U ZOE ji preventivně v rámci servisu mění po 2 letech. U Kony ji měl "JarSou" také vyměněnu po 2 letech, protože se mu jako vám asi 2x totálně vybila a nešlo odjet. Bohužel i nová se mu nedávno také totálně vybila a nyní zjišťujeme proč. Simulace stejného stavu jsou prozatím negativní. Dle grafu zaznamenaného díky BM2 monitoru se baterka totálně vybila pod 9V během 5 hodin...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » úte 14. úno 2023 10:35:26

A nejhorší na tom je, že se pokouším přesně nasimulovat situaci při posledním vybití, ale zatím bez úspěchu. Je to záhada...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » úte 14. úno 2023 12:45:28

Naposledy se mi to stalo tím, že se nesklopilo zrcátko, které po cesta zamrzlo. No baterie 12V je dead, naštěstí byla skladem, takže výměna v servisu na počkání za 3400 Kč, záruka 3 roky. Baterie by měla vydržet alespoň 5 let, alespoň u ICE aut jsem se o baterií nemusel vůbec starat.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » úte 14. úno 2023 14:08:50

Tak s baterkou nemám žádný problém a to s velkou a ani malou.

U té chladící kapaliny bych se přikláněl k Lamě, že to špatně udělali a asi neodvzdušnili.
Ještě jsem tam nebyl ale určitě jim to řeknu, že to špatně udělali a možná jim i poradím jak by to mělo být ale hlavně ať si to zjistí sami.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » úte 14. úno 2023 21:36:04

Když jsem auto dovezl, rovnou mi řekli, že to bude trvat minimálně 6 hodin a potřebují na to nějaký přístroj a musí se to dokonale odvzdušnit. Bohužel odpoledne zavolali, že jim začala svítit kontrolka kapaliny a musí to zopakovat. Věděl jsem tedy od začátku, že to není úplně sranda.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » stř 15. úno 2023 8:21:07

Chladicí kapalina je obecně u všech aut na celou životnost auta a pouze se dolévá, když je třeba.
Žádná chybová hláška se nikomu z nás neobjevila dokud se v tom nevrtali....
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » stř 15. úno 2023 11:40:46

Kdoví co za tím celém je, stojí to dost peněz Hyundai/Kia, servis, ale i nás. Každopádně, mě to budou měnit na 105 tis. km tak to už možná někomu jinému :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50