Rychlost nabíjení..
Moderátor: Josef
Rychlost nabíjení..
Tak ted když se ochladilo tak mi výrazně klesla rychlost nabíjení na DC - přijel jsem k nabíječce a měl jsem cca 40% - a rychlost nešla přes 26Kwh což je vcelku bída...včera jsem byl na jiné nabíječce a v podstatě ten samý scénář.. Kona 39Kwh....
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Rychlost nabíjení..
To je ale normální, Kona si baterku nenahřívá při těchto teplotách což je dobře z hlediska spotřeby, ale špatně pro rychlost nabíjení.
Zkušený elektromobilista ví, že má přijet na DC nabíječku se zahřátou baterkou tj. nabíjet v noci pomalu a před den pokud je nutné jen na DC tak po jízdě.
Zkušený elektromobilista ví, že má přijet na DC nabíječku se zahřátou baterkou tj. nabíjet v noci pomalu a před den pokud je nutné jen na DC tak po jízdě.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Rychlost nabíjení..
garmont píše:Tak ted když se ochladilo tak mi výrazně klesla rychlost nabíjení na DC - přijel jsem k nabíječce a měl jsem cca 40% - a rychlost nešla přes 26Kwh což je vcelku bída...včera jsem byl na jiné nabíječce a v podstatě ten samý scénář.. Kona 39Kwh....
Nabíjel jsem současně s 39-kovou a překvapilo mě, že měla výkon poloviční co já i kolem 80%.
Jinak Coldgate bude i u 39-ky, ale teplotně to zde nemáme změřené. Můžete porovnat rozhodné teploty bat., zda jsou jako u 64-ky, ale předpokládám, že ano, ale rychlosti budou menší, až poloviční (při ideál podmínkách se 39 a 64 nabije na minutu za stejný čas...).
------------------------------
alespoň 25°C na nejstudenějším bloku 01 - 04, ... , pak BMS povolí nabíjení plným výkonem
aspoň 15°C, pak BMS povolí max 120A
alespoň 5°C max 90A
alespoň 1°C max 60A
<= 0°C povolí max 40A
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Rychlost nabíjení..
TAk před nabíjením jsem ujel cca 18km.. Teď jsem ještě v autě aktivoval "zimní režim" tak uvidím co to bude dělat . Akorát jsem se nikde nedočetl při jakým podmínkách se akumulátor začne nahřívat...
Re: Rychlost nabíjení..
Zimní režim se aktivuje, když baterie dosáhnou - 5°C. Za minulou zimu toho u mě nikdy této teploty nedosáhly. Vzdálenost 18 km při jízdě město a okolí baterie moc neohreje, to byste musel jet tak 30 minut po dálnici 140 km/h.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Rychlost nabíjení..
Hmm takže mi teda asi nezbývá nic jiného než se s tou "zimní" rychlostí smířit...
Re: Rychlost nabíjení..
garmont píše:TAk před nabíjením jsem ujel cca 18km.. Teď jsem ještě v autě aktivoval "zimní režim" tak uvidím co to bude dělat . Akorát jsem se nikde nedočetl při jakým podmínkách se akumulátor začne nahřívat...
Pokud má Kona "Zimní režim", tak pokud jej aktivujete (zaškrtávátkem v menu), pak je-li při jízdě chladněji pod -5°C, bude baterie ohřívána na +5°C. Netýká se nabíjení, kdy i bez aktivace "Zimního režimu" je na začátku nabíjení baterie ohřívána a pak až je navýšen nabíjecí výkon dle hodnot co jsem uvedl. Vámi ujetých 18 km ohrálo baterku cca o +0,45°C
Nedávnou jízdou 400 km po dálnici se mi baterka ohřála pouze o 10°C (z 5 na 15)....
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Rychlost nabíjení..
TAk dneska na Lídlu jsem zaznamenal zatím nejvyšší rychlost nabíjejí - 44kwh...
Re: Rychlost nabíjení..
garmont píše:TAk dneska na Lídlu jsem zaznamenal zatím nejvyšší rychlost nabíjejí - 44kwh...
Teplotu baterie a při jakém % nabití to jelo 44 kW asi nevíte?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- cernymotyl
- Příspěvky: 102
- Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
- Bydliště: Kozinec
Re: Rychlost nabíjení..
Moje socková Kona 39 umí nejvíc 43 kW, když se jí ovšem chce. Nad 70% už nabíjí rychlostí pod 30 kW. Největší bolest tohoto auta v téhle výbavě. 7
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Re: Rychlost nabíjení..
Nojo, známá věc, zase je jinde cena a nakonec není to drtič 1000 km denně, ale svou práci odvede dobře.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Rychlost nabíjení..
Lama : teplotu baterie nevím (nepoužívám daignostiku)ale venku bylo cca 15st. a před nabíjením jsem ujel cca 20km takže počítám jsem tu baterii nijak nezahřál. Na nabíječku jsem přijel s cca 36% - chvilku to nabíjelo 33kwh a potom to po chvíli vstoupilo na těch 44kwh . Někdy u 56% to šlo dolů na 35kwh a u 60% jsem to odpojil protože jsem už spěchal...
-
- Příspěvky: 144
- Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14
Re: Rychlost nabíjení..
Byla to ta Lidlová nabíječka od ABB která ukazuje rychlost nabíjení? Mě na nich Citigo nabíjí rychleji než na jiných nabíječkách. Měl jsem tam už výkon 39 kW, i když jinde jsem rád za 37 kW. Těžko říct čím to je...
Re: Rychlost nabíjení..
Jj ukazovalo to výkon na stojanu ale těch 44kwh mi hlásilo i auto takže by to mělo sedět...
Re: Rychlost nabíjení..
Dobrý den. Setkal jste se někdo s tím, že na veřejné nabíjecí stanici Lidl, jak na AC tak na DC se restartuje nabíjecí stanice? Auto se pak nenabije. Stalo se mě to - nenabití i na AC stanici na Černém Mostě PRE (parkovací dům P+R) .
Bojím se, jestli není něco s autem...
Někde jsem viděl - četl, že se občas použije asi silikonový (nebo jaký) olej, kterým se prostříknou kontakty.
Mě se to ale děje i s originálním AC kabelem.
Děkuji za Vaše odpovědi.
Bojím se, jestli není něco s autem...
Někde jsem viděl - četl, že se občas použije asi silikonový (nebo jaký) olej, kterým se prostříknou kontakty.
Mě se to ale děje i s originálním AC kabelem.
Děkuji za Vaše odpovědi.
Hyundai Kona Smart 64kW
Re: Rychlost nabíjení..
Reset mi provedla paní na servisní lince, ale omylem na poprvé resetovala úplně jinou stanici, kde někdo nabíjel...
Zkusil bych to vylučovací metodou - nabíjet nějakou dobu jinde a uvidíte.
Silikonový NE, Kontaktní ANO.
Zkusil bych to vylučovací metodou - nabíjet nějakou dobu jinde a uvidíte.
Silikonový NE, Kontaktní ANO.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Rychlost nabíjení..
Díky za odpověď. Zkusil jsem na ČEZu a bez problémů. Pak jsem nechal stanici Lidl restartovat a vypadalo to také v pohodě. Uvidím. Dnes jsem ale přišel k autu, jen tak mě napadlo jestli nejsou zamrzlá dvířka nabíjecího portu, tak jsem odemknul auto a jen otevřel ten port a on na mě svítil červeně. Divný. Těch problémů je fakt dost.
Při 3F i 1F AC (10,6 a 2,6 kW) nabíjení auto po nějaké době zobrazuje nabíjecí výkon 0,5kW, přitom do něj teče normální nabíjecí výkon (zjištěno při jediném nabíjení na domácím wallboxu s kontrolou nab. výkonu)
Před 14 dny mě přestalo fungovat automatické sepnutí vnitřní cirkulace vzduchu, když se použijí odstřikovače. Přitom tuto možnost mám povolenou. Zkusil jsem ji zakázat a znova povolit a také beze změny.
Už jsem to sepsal a poslal do servisu. Měli by se k tomu urychleně vyjádřit, protože to auto se nedá spolehlivě provozovat. Třeba je chyba jen v software.
Problém s nabíjení byl i na Ionity. Konkrétní stanice, kde předemnou nabíjelo auto normálně, mě se nabíjení ani nespustilo, tak jsem od stojanu odjel a po mě další auto úplně v pohodě.
Fakt toho je dost.
Při 3F i 1F AC (10,6 a 2,6 kW) nabíjení auto po nějaké době zobrazuje nabíjecí výkon 0,5kW, přitom do něj teče normální nabíjecí výkon (zjištěno při jediném nabíjení na domácím wallboxu s kontrolou nab. výkonu)
Před 14 dny mě přestalo fungovat automatické sepnutí vnitřní cirkulace vzduchu, když se použijí odstřikovače. Přitom tuto možnost mám povolenou. Zkusil jsem ji zakázat a znova povolit a také beze změny.
Už jsem to sepsal a poslal do servisu. Měli by se k tomu urychleně vyjádřit, protože to auto se nedá spolehlivě provozovat. Třeba je chyba jen v software.
Problém s nabíjení byl i na Ionity. Konkrétní stanice, kde předemnou nabíjelo auto normálně, mě se nabíjení ani nespustilo, tak jsem od stojanu odjel a po mě další auto úplně v pohodě.
Fakt toho je dost.
Hyundai Kona Smart 64kW
Re: Rychlost nabíjení..
MilanDka píše:Díky za odpověď. Zkusil jsem na ČEZu a bez problémů. Pak jsem nechal stanici Lidl restartovat a vypadalo to také v pohodě. Uvidím. Dnes jsem ale přišel k autu, jen tak mě napadlo jestli nejsou zamrzlá dvířka nabíjecího portu, tak jsem odemknul auto a jen otevřel ten port a on na mě svítil červeně. Divný. Těch problémů je fakt dost.
Při 3F i 1F AC (10,6 a 2,6 kW) nabíjení auto po nějaké době zobrazuje nabíjecí výkon 0,5kW, přitom do něj teče normální nabíjecí výkon (zjištěno při jediném nabíjení na domácím wallboxu s kontrolou nab. výkonu)
Před 14 dny mě přestalo fungovat automatické sepnutí vnitřní cirkulace vzduchu, když se použijí odstřikovače. Přitom tuto možnost mám povolenou. Zkusil jsem ji zakázat a znova povolit a také beze změny.
Už jsem to sepsal a poslal do servisu. Měli by se k tomu urychleně vyjádřit, protože to auto se nedá spolehlivě provozovat. Třeba je chyba jen v software.
Problém s nabíjení byl i na Ionity. Konkrétní stanice, kde předemnou nabíjelo auto normálně, mě se nabíjení ani nespustilo, tak jsem od stojanu odjel a po mě další auto úplně v pohodě.
Fakt toho je dost.
Na palubní (OBC) nabíječku byla asi před rokem svolávačka. Asi 10x prováděli předepsaný postup připojení, nabíjení, odpojení a pokud nastala chyba, řešili to s centrálou od aktualizace software, až po výměnu komplet nabíječky.
Tu vnitřní cirkulaci při stěračích mám také zapnutou, ale modrá kontrolka na tlačítku se mi nikdy nerozsvítila, myslel jsem, že to funguje...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Rychlost nabíjení..
Lama píše:Na palubní (OBC) nabíječku byla asi před rokem svolávačka...
Ale já mám auto z 03/23, kde předpokládám by to mělo být vyřešené. Ale dobré vědět. Zeptám se na to. I to by mohlo být důvodem. Dík za info.
Lama píše:Tu vnitřní cirkulaci při stěračích mám také zapnutou, ale modrá kontrolka na tlačítku se mi nikdy nerozsvítila, myslel jsem, že to funguje...
Mě to takto fungovalo (i s tou kontrolkou) a skutečně kapalina do odstřelovačů nebyla cítit. Nyní už ne.
Hyundai Kona Smart 64kW
Re: Rychlost nabíjení..
Hezký předvánoční čas. Jak se Vám chová Kona na jakékoliv veřejné nabíjecí stanici při ukončení nabíjení? Dejme tomu, že nastavím limit na autě 80% - pak při ukončení nabíjení všechny stojany (resp. Lidl, ČEZ - další jsem ještě nezkoušel) napíší hlášku něco ve stylu: "Chyba komunikace s automobilem" a tuším, že je napsaný i kód chyby.
Problém je ten, že to ukončí nabíjení i dalšímu autu, které je na stejném stojanu, ale samozřejmě jiné zásuvce. Dnes jsem ve Futuru v HK dobíjel na DC 50kW ČEZu (všechny AC byly obsazené) a toto mě to napsalo při dosažení limitu nastaveného na autě. Bohužel to ukončilo nabíjení i na AC straně stejné stanice - někdo s Enyaqem. Tímto se mu omlouvám, ale fakt za to nemůžu. Bude asi dost naštvaný a řešit, proč se mu to nenabilo.
Stejně se to chová i u Lidlu.
Je to vlastnost nebo chyba? Případně, můžete to někdo vyzkoušet? Děkuji a hezké svátky všem.
Problém je ten, že to ukončí nabíjení i dalšímu autu, které je na stejném stojanu, ale samozřejmě jiné zásuvce. Dnes jsem ve Futuru v HK dobíjel na DC 50kW ČEZu (všechny AC byly obsazené) a toto mě to napsalo při dosažení limitu nastaveného na autě. Bohužel to ukončilo nabíjení i na AC straně stejné stanice - někdo s Enyaqem. Tímto se mu omlouvám, ale fakt za to nemůžu. Bude asi dost naštvaný a řešit, proč se mu to nenabilo.
Stejně se to chová i u Lidlu.
Je to vlastnost nebo chyba? Případně, můžete to někdo vyzkoušet? Děkuji a hezké svátky všem.
Hyundai Kona Smart 64kW