Kona servis

Moderátor: Josef

e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » ned 05. zář 2021 8:59:47

garmont píše:e-luki - kam jezdíte na ty prohlídky Horimex?


**
Ano jezdím do Horimexu v Olomouci!

Jinak jsem e-luky
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
eHonza
Příspěvky: 72
Registrován: stř 16. pro 2015 6:29:09

Re: Kona servis

Příspěvekod eHonza » sob 25. zář 2021 13:17:59

Lama píše:Jak jsem již psal, po aktualizaci ESP jsem měl problém, že šlo viditelně ladit volume, ale hlasitost se neměnila. Auto si pamatovalo poslední stav a nešlo to změnit. Pomohlo na 15 min. odpojit 12V baterii.

Taky se mi to před časem po servisu stalo, ale nepřikládal jsem tomu žádnou zvláštní důležitost, až před pár dny...

Před pár dny se mi totiž několikrát za sebou stalo, že mi přestal v Koně fungovat mikrofon v handsfree. Prostě jedu, volám, slyším druhou stranu, ale ona mě ne. Bylo to dost blbý, protože jsem neměl čas zastavit a přitom jsem dost nutně potřeboval telefonovat (!!!) :D . Tak jsem vždycky vypnul na telefonu bluetooth a dal jsem telefon na hlasito (samozřejmě ještě jsem musel vypnout rádio), prostě je to dost nekomfortní, zvlášť když je v autě handsfree - tak proboha ať funguje k tomu účelu, je kterému je určeno! Nicméně život už mě naučil a jsem s tím víceméně smířený, že občas se u těch digitálních zařízení stane, že něco jakoby "zamrzne". Problém byl evidentně na straně auta a už ze zkušeností vím, že většinou pomůže vypnutí a zapnutí auta. Tak jsem nakonec, když už to šlo, auto 2x vypnul a zapnul... ale problém pořád nebyl vyřešen. Tak jsem přemýšlel a přemýšlel, co s tím dělat, protože kdyby to byla chyba nikoli SW, ale HW, třeba že by skutečně odešel mikrofon, tak by to byla v servisu určitě palba (třeba blbá baterka do systému e-call prý vyjde na cca 2500).

A pak jsem si vzpomněl, co jste tu popisovali, že po servisu někomu přestalo fungovat ovládání rádia. Až zpětně jsem si vybavil že se mi to stalo vlastně už předtím taky, akorát mi rádio vůbec nehrálo, ani MP3, prostě nic. Tak jsem se tenkrát ještě v Pardubicích otočil zpět do servisu, ať to opraví. Stačilo na chvíli odpojit baterku 12V a bylo to OK.

Tak jsem si řekl, že by to mohlo pomoci i v tomto případě "nefungujícího" mikrofonu u handsfree, nakonec za vyzkoušení nic nedám. A ejhle, ono to pomohlo! Sice se mi vymazala paměť celkové spotřeby, ale ta už se nakonec vymazala i tenkrát v servisu (bylo mi divné, že jezdím celkově za 13.6, když na jiné obrazovce posledních cca 9000 km jezdím za 15, ale nějak jsem to neřešil).
Takže jak se říká "konec dobrý, všechno dobré" - handsfree funguje a já jezdím spokojeně dál. :)
e-Kona 64kWh Czech edition 2020, 114.000 km
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » ned 03. říj 2021 10:48:14

Tak jsem znovu urgoval u Bluelink Teamu, že se mi stále i v novém Bluelinku při kontrole stavu, když mám nabíječku pod napětím, samo spustí dobíjení. Odepsali mi, že se dálkově podívali do mého vozu a že mám zastaralý Infotainment a abych hned zajel do servisu a nechal si ho zaktualizovat. zavolal jsem tedy do Žebráku, kde jsem v červenci byl na 15ti tisících, ale sdělili mi, že se s Hyundaiem nedohodli na podmínkách a s prodejem i servisem končí a že si mám najít jiný servis. Jelikož jsem Aspektu v Plzni, kde jsem Konu kupoval, zavrhl díky arogantnímu jednání servisu a jejich cenám, tak jsem nakonec skončil v Chebu, kde jsme se rychle dohodli a oni mi zdarma nový software (i mapy) nahráli. Tam jsme to odzkoušeli a na dotaz o stavu přes Bluelink se nabíjení znovu nerozběhlo (on se totiž asi pokynem o zastavení nabíjení přes Bluelink zároveň vypnul i jejich Wallbox), tak jsem spokojeně odjel. Doma jsem dal auto do garáže a zjistil, že nabíjení přes nabíječku do zásuvky se znovu samo spouští...
Druhý den jsem si dobil na 60%, vyndal nabíječku, vše zavřel i dvířka u nabíječky, zamkl a šel spokojeně spát. V pátek ráno bylo auto mrtvé. Baterka měla 6,3V. Netuším, jak se to vybilo, žádné varování nepřišlo. Kufr, kde vozím startovací Powerbanku z Lidlu, která je perfektní na nastartování - jak jsem zjistil při stejné minulé zkušenosti - nešel samozřejmě otevřít, po sklopení sedaček jsem se tam sice dostal, ale víko, které kryje dno, nešlo zvednout. Tak jsem zavolal do servisu, jestli neví, zda se dají páté dveře zevnitř nějak otevřít. Sice netušili, ale šli do Kony, prozkoumali a zjistili, že kousek nad zámkem je asi centimetrová na šířku a 6 cm dlouhá štěrbina a že když se vlevo zastrčí šroubovák, tak tahem vpravo se dveře otevřou. Tím jsem se dostal k Powerbance, Konu nastartoval a trochu projel. Od té doby je zase vše ok...
Zajímavé také bylo, že v Bluelinku zmizela ikona stavu 12V baterky a objevila se až v sobotu odpoledne, kdy se baterka nabila a byla zelená.
Takže jsem poslal tuto zkušenost Bluelink Teamu s žádostí, aby zařídili, že by systém sám při zjištění poklesu baterky poslal varování. Tak uvidím, jaká bude reakce...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » ned 03. říj 2021 21:47:22

Tak já mám nahranou asi 10 dní tu novější variantu BlueLinku, napřed jsem si ji nechtěl nahrát stačila mi ta stará, ale po nahráti je to podstatně lepší jak ta původní. Jsou tam samozřejmě starší i funkce stále, ale přibylo několik nových ani je zde teď nebudu vypisovat.
Nejvíc se mi líbí změna nabití baterie z mobilu, to dělám, když ji nechci nabít na 100% a někdy zas ano, že nemusím chodit to dělat do auta.
Super jsou ale mapy, kde si zadám jaký chci cíl a pošlu to do auta a když ho nastartuji, tak to tam mám.

Teď jsem byl na víkend v Českým Krumlově, Českých Budějovicích, Vimperku a Písku a vždy jsem si v klidu a volnu nastavil místo kam chci jet a pak bylo v autě připravené.
Teď jsem za necelý týden ujel téměř 2 tisíce km někdy za jeden den i víc jak 500 km, takže už jsem už na 44 tisících ujetých km a myslel jsem, že na 3 servisní prohlídku půjdu v listopadu nebo prosinci a takto to zvládnu už teď v říjnu.
Dám vědět co dělali a kolik stála.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » ned 03. říj 2021 22:01:57

Ale tyto funkce byly přece i ve starém Bluelinku....
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » pon 04. říj 2021 8:34:06

jarsou píše:Ale tyto funkce byly přece i ve starém Bluelinku....

Byly, ale e-LUKY je objevil až v nové ... ;)
Horší je, že ta nová jde nainstalovat jen na některá zařízení a chyby ze staré se opakují i v nové...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Kona servis

Příspěvekod Citigo e IV » pon 04. říj 2021 10:42:25

Nebylo by od věci se podívat na tu 12V baterku jakou má kapacitu, když už měla 6V jestli není zasufátovaná? Protože jak auto nemusí startovat startérem, tak nepoznáte jak na tom je a pak stačí pár minut na blinkrech s vypnutým vozem a skončíte takto na cestě. A vozit sebou powerbanku u zánovního vozu za mil. Kč , mě připadá trochu divný. Nová baterka stojí 1500-2000 Kč a máte klid.
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » pon 04. říj 2021 11:15:10

Děkuji za radu, ale baterka je ok. Kontrolně ji měřím. K vybití došlo přes noc. Stalo se mi to s odstupem několika měsíců již podruhé. Problém je v něčem jiném, ale nevím v čem. Jelikož nejsem první, kdo tento problém má, tak s sebou pro jistotu powerbanku vozím. Je to malá krabička a funguje perfektně...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » pon 04. říj 2021 11:28:34

To udělá zavřené a zamčené auto?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » pon 04. říj 2021 11:43:58

Doporučuji trvalé měření a máte o baterii přehled, včetně notifikací.
http://elektroforum.cz/viewtopic.php?f=42&t=972
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » pon 04. říj 2021 12:45:03

Josef píše:To udělá zavřené a zamčené auto?


Ano, vše bylo zavřené, vypnuté i nabíjecí dvířka. Kufr jsem následně speciálně kontroloval...
Teď je zase vše tři dny ok. Nerozumím tomu. Jediné, co mne napadá, jestli se nějak nepopral nový infotainment
s ostatním software. Po aktualizaci jsem zajel do garáže, druhý den auto dobil, odpojil a ráno mrtvola...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kona servis

Příspěvekod Josef » pon 04. říj 2021 15:09:53

Hmmm, zvláštní, do rána vybít baterii 50 Ah to musí být pěkný odběr.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » pon 04. říj 2021 19:06:05

Lama píše:
jarsou píše:Ale tyto funkce byly přece i ve starém Bluelinku....

Byly, ale e-LUKY je objevil až v nové ... ;)
Horší je, že ta nová jde nainstalovat jen na některá zařízení a chyby ze staré se opakují i v nové...


**
To jako, že měnit % nabití baterie z mobilu a nastavení trasy z mobilu do auta byly už ve staré?
To jako fakt?
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » pon 04. říj 2021 19:16:25

e-LUKY píše:
Lama píše:
jarsou píše:Ale tyto funkce byly přece i ve starém Bluelinku....

Byly, ale e-LUKY je objevil až v nové ... ;)
Horší je, že ta nová jde nainstalovat jen na některá zařízení a chyby ze staré se opakují i v nové...


**
To jako, že měnit % nabití baterie z mobilu a nastavení trasy z mobilu do auta byly už ve staré?
To jako fakt?

Ano, Ano, přesně tak. Nám pouze starou a používám to. A nová mi nainstalovat na můj zánovní mobil Samsung nejde a nejsem sám...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Kona servis

Příspěvekod Citigo e IV » pon 04. říj 2021 20:03:50

jarsou píše:Děkuji za radu, ale baterka je ok. Kontrolně ji měřím. K vybití došlo přes noc. Stalo se mi to s odstupem několika měsíců již podruhé. Problém je v něčem jiném, ale nevím v čem. Jelikož nejsem první, kdo tento problém má, tak s sebou pro jistotu powerbanku vozím. Je to malá krabička a funguje perfektně...


Jak ji měříte? Jediná možnost je vyndat ji z auta a vybít ji do 10V a změřit vybitou kapacitu. Pokud už byla baterka 2x a více totálně vybitá tak je v tahu. Já na ní zapojím 21W žárovku z blinkru ta bere cca 2A a musí 15-20 hodin bez problému svítit.
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Kona servis

Příspěvekod jarsou » pon 04. říj 2021 20:19:57

Já ji zatím kontroluji přes Bluelink. Nový software Kony by ji měl každé 4 hodiny kontrolovat a případně dobíjet. Plánuji nasazení čidla, které používá Lama. Ale to vybití nebylo ztrátou kapacity baterky, ale nějakou chybou, která způsobila, že se auto neuspalo a baterku nedobíjelo....
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kona servis

Příspěvekod Lama » pon 04. říj 2021 21:05:21

jarsou píše:Já ji zatím kontroluji přes Bluelink. Nový software Kony by ji měl každé 4 hodiny kontrolovat a případně dobíjet. Plánuji nasazení čidla, které používá Lama. Ale to vybití nebylo ztrátou kapacity baterky, ale nějakou chybou, která způsobila, že se auto neuspalo a baterku nedobíjelo....

"Citigo e IV" má pravdu, udělat kapacitní zkoušku. Baterka sice funguje, ale má asi malou kapacitu. Případně bych ji reklamoval, pokud je 2 roky v záruce...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
DROBICEK
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 18. úno 2021 16:06:38

Re: Kona servis

Příspěvekod DROBICEK » pon 04. říj 2021 21:42:44

mé skromné 30ti leté zkušenosti od doby stanování říkají nikdy pod 10.5V,je pravda,že mě tenkráte zajímali více holky než baterky,ale
dneska mám u prahy měřící laboratoř mimo jiné i na baterky tak pokud se zatavíš není problém a jako vždy zadarmo.
Další velmi důležitý parametr baterky je její vnitřní odpor,tím se jí podíváš pod sukni a máš jasno.
Ale bez pořádného měřáku se žárovkou v ruce nic nezjistíš.
Případně pohledej ve svém okolí modeláře,lepší nabíječka to bude také umět,akorát to potrvá.....
Ovšem vyšší dívčí je nabíjení baterek,ale o tom zase někdy příště....
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Kona servis

Příspěvekod Citigo e IV » pon 04. říj 2021 22:08:44

Jak psal Josef, auto nemůže za noc vybít 50 Ah akumulátor. Dobíjení je tam z důvodu životnosti 12V baterky kvuli častým dotazům z mobilu, nebo servisu. Spalovák žádné dobíjení baterky nemá a taky funguje. Pokud se toho testu bojíte tak nechte auto svítit na parkovačky musí vydržet celou noc.
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Kona servis

Příspěvekod e-LUKY » úte 05. říj 2021 8:07:53

Lama píše:
e-LUKY píše:
Lama píše:Byly, ale e-LUKY je objevil až v nové ... ;)
Horší je, že ta nová jde nainstalovat jen na některá zařízení a chyby ze staré se opakují i v nové...


**
To jako, že měnit % nabití baterie z mobilu a nastavení trasy z mobilu do auta byly už ve staré?
To jako fakt?

Ano, Ano, přesně tak. Nám pouze starou a používám to. A nová mi nainstalovat na můj zánovní mobil Samsung nejde a nejsem sám...


**
No tak to jsem rád, že aspoň to v té nové verzi zpřehlednili, když se to vše stejné jak u té staré.
:)
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz