Test 20 BEV v zimě

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Lama » ned 17. led 2021 14:17:03

e-LUKY píše:
Lama píše:eLuky: Když to pojedete ještě jednou na spotřebu, níže přikládám inspiraci spotřeby 16,4 kWh/100km, včetně rychlého nabíjení 75 kW.
Šlo o jízdu od Klatov (54 %SOC) do centra Prahy po D5 a zpět (2/3 dálnice temp. 100km/hod). Venkovní teplota stejná -3 až -6°C, topení AUTO 20-22°C. Ráno studená baterka 0°C, zpět díky nabíjení na Zličíně ohřátá na 30°C. Spotřeba jen po D5 tam 18,1 kWh/100km (zpět o kilowathodinu méně i když je to více do kopce - teplá baterka a tím i méně na topení).


**
Já ve Zličíně taky nabíjím pokud jedu do Prahy po D1, poslední fotky z Prahy byly taky ze Zličína.
Ne já takové spotřeby co uvádíš nedosáhnu a ani mne to nevadí ale tebe uvádím jako vyjímečný příklad při různých mých diskusích.
Jinak tu cestu jsem dnes dopoledne už absolvoval. Viz výše.
8-)

Myslím, že jsme dosáhli stejné spotřeby. O desetinky nejde. Ten nepatrný rozdíl bude u mě tím, že jsem topil pouze pro řidiče a pak ten můj větší tlak v pneu ;) Takže gratuluji 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Štemba » pon 18. led 2021 7:54:24

Řekl bych, že to e-Luky zajel velice dobře, minimáně značná část profilu jsou pěkný kopce - jen prvních 12km to je tak 250 výškových metrů nahorů a ke 200 m dolů a to na 3 prudkých kopcích (nad Šternberk, za Loděnicí a před Berounem) a při rekuperaci nemá nic účinnost 100% .

e-Luky: neměl bys rozdělení kolik z jízdy udělala narekuperovaná energie?
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod e-LUKY » pon 18. led 2021 10:30:48

Štemba píše:Řekl bych, že to e-Luky zajel velice dobře, minimáně značná část profilu jsou pěkný kopce - jen prvních 12km to je tak 250 výškových metrů nahorů a ke 200 m dolů a to na 3 prudkých kopcích (nad Šternberk, za Loděnicí a před Berounem) a při rekuperaci nemá nic účinnost 100% .

e-Luky: neměl bys rozdělení kolik z jízdy udělala narekuperovaná energie?


***
Ano, ač se to nezdá tak tam jsou docela průdké kopce a taky padáky. Do některých serpentin a zatáček z kopce jsem usel brzdit nohou, protože tempomat by to na té kluzké cestě nedal, i tak jsme se několikrát dostal do mírného kluzání. Nejdelší soupání je od Šternberka po Nové Dvorce ale nejprůdčejší stopání je na Moravské Hartě. Naštěstí ten den nejel žádný kmion, jinak by tam zůstal vise a nikdo by neprojel. I když jsem cestou viděl asi 5 plůhů stejně to nezvládli shrábnout.

Teď tomu dotazu, bohužel jsem měl na OBD zapojený CarScaner a jak jsem po dojezdu zjistil, tak nic neuložil.
Takže žádné data z té cesty nemám. Jen můžu říct, že když jsme byl nahoře, tak mi psal spotřeba 21,8, potom když jsem sjel dolů z kopce tak to ukazovalo 19,6. Do Opavy jsme dojel se spotřebou 16,6.

Jedinné co mi zbylo jsou hodnoty z auta ale tam není kolik se narekuperovalo. :(
Nevím proč mi to dalo dva dny do jednoho ale 13 jsem byl v Praze a cesta asi 580 km a 14 v Českém Těšíně a Ostravě + ostatní, zbytek tedy 400 km.

IMG_20210118_102342.jpg


Ve středu jedu do Žulové, tak to zkusím znovu změřit a dám zase fotky. Ty asi řeknou víc než psaní. :)
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Lama » pon 18. led 2021 10:56:17

eLuky: Aby se data uložila, musíte nejdříve řádně ukončit aplikaci a pak je možno vypnout auto. Pokud někde po cestě vypnete auto, tak se data neuloží !!!
Musíte si také předem zapnout jaká data chcete ukládat. Bohužel v základní Lite verzi jdou ukládat pouze 2 položky. Všechny hodnoty lze ukládat až ve verzi PRO.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Štemba » pon 18. led 2021 11:37:50

To vypnutí auta při cestě může bejt, jen se nesmí vypnout carscanner. Pokud se nechá běžet (alespoň na pozadí), tak se po zapnutí auta zase připojí a pokračuje v záznamu (vyhodí tam ale občas nějaké špičky do grafů, takže to vypínání je pro ukládání jistější)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod e-LUKY » pon 18. led 2021 14:17:05

Odpověď pro oba.
Ano OBD nevypínam-nevytahuji z aut vůbec, tablet jsme měl pořád zapnutý a vypnul jsme ho až doma.
Myslím, že stále blikal i když jsme vypnul auto. Byly asi 4 zastávky.

Když tak mi zavolej dnes odpoledne a zkusím si tam nastavit co se má měřit.
605 530 288
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Lama » pon 18. led 2021 14:51:48

Štemba: Jde o to, že když se vypne auto a aplikace běží, tak se všechna data z měření neuloží. Uloží se pouze ta od pokračování v jízdě...

eLuky: Jasně, že OBD nevypínáte-nevytahujete, ale měl jste 4 zastávky s vypnutým autem, takže date jsou fuč. To že jste tablet vypnul doma tak se zase nic neuloží. Pokud jste ale doma před vypnutím auta řádně ukončil aplikaci (je tam následně dotaz, zda chcete ukončit ANO/NE), tak by se vám uložila data od posledního nastartování.

JarSou: Máš nejvíce zkušeností s verzí PRO, tak nám prosím napiš jak přesně to funguje. Já vycházím z tvých rad s touto aplikací. Díky ;) 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Štemba » pon 18. led 2021 19:38:06

Je jej při přerušení jízdy neukoncuji a po navratu do auta pokracuje mereni. V grafech jsou pak videt vynechane intervaly kdy se data necetla. V nastaveni mam zapnutou notifikaci ve stavove liste, aby se jej android nesnazil ukoncovat kdyz je na pozadi.
A pak je z toho pěknej graf za celou jizdu.
Screenshot_20210118-194223.jpg
Naposledy upravil(a) Štemba dne pon 18. led 2021 19:45:34, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Lama » pon 18. led 2021 19:39:45

Máte LITE nebo PRO ?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Štemba » pon 18. led 2021 19:44:31

Pro. Už mě krkaly ty reklamní videa, žraly data...
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod e-LUKY » stř 20. led 2021 16:31:15

Tak teď jsem se vrátil z Žulové.
Tam jsme jel pře Ramzovou a zpátky přes Červenohorské sedlo na začátku jsem si nafotil spotřebu pod kopcem, pak na kopci a pak po sjezdu z kopce.
Možná tam je vidět i ta rekuperace ale zdá se mi nějak malá. Sněhu okolo hromady ale cesty zhrnuté posolené a mokré.

Cesta na Ramzovou
IMG_20210120_092826.jpg

IMG_20210120_093208.jpg


zkouška své nabíječky a hodnyty z auta po dojezdu do Žulové
IMG_20210120_095759.jpg

IMG_20210120_131138.jpg
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod e-LUKY » stř 20. led 2021 16:35:34

V Žulové jsem si zapnul monitoring.
IMG_20210120_132542.jpg


toto je stav na vrcholu ČHs
IMG_20210120_132548.jpg

IMG_20210120_132653.jpg


toto pod ním dole.
IMG_20210120_133636.jpg
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod e-LUKY » stř 20. led 2021 16:50:19

Stavy po dojezdu do Olomouce.
IMG_20210120_150249.jpg


IMG_20210120_150303.jpg
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Josef » stř 20. led 2021 17:07:29

Jak se oteplí, je to hrozně znát. Ta samá trasa se-Niro, jeden den v -3°C spotřeba 17.9 kWh/100 km, druhý den + 6°C spotřeba 15.9 kWh/100 km. Topení dělá rozdíl 0,5 kWh, tak nevím kam se ztratilo 1,5 kWh/100 km, když průměrná rychlost je 46 km/h, silnice stejný stav.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod e-LUKY » stř 20. led 2021 18:25:53

Fakt to dost lítá, dnes 16,1 kWh na 250km cestě - to jsem čuměl. Nejezdím na spotřebu ale i tak mne to překvapilo.
Sice po silnicích jsem jel tak 80 na dálnici 120 ale i tak ty kopce byly dobrý jeden 770m.n.m. a druhý 1013 m.n.m.
Teď TČ bralo tak do 0,7 kW a teploty byly skoro pořád nad nulou.
Když jsem jel v tom mrazu tak to bylo o 1kW u topení víc.

Když si vzpomenu na e-golfa, tak tam to bylo stejné, jak bylo nad nulou tak jsem se nebál topit, že bych nedojel, v mrazech jsem se raději pořádně oblékl a netopil vůbec.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Lama » stř 20. led 2021 18:28:32

Neztratilo, jsou v baterce 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Citigo e IV » stř 20. led 2021 18:36:09

A co vyšší odpor vzduchu při nižší teplotě a valivý odpor ložisek, někam to jít muselo auto si tu vyšší spotřebu nevymyslí.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Josef » stř 20. led 2021 19:00:54

Odpor vzduchu pomalou jízdou po městě to být nemůže, valivý odpor taky ten rozdíl udělat nemůže. Je to podle mě tím, co pořád říkám, baterie teplotou "ztratí" kapacitu a tedy auto přirozeně navýší spotřebu, aby to matematicky vycházelo. Jakmile se oteplí, okamžitě přepočítá dojezd i spotřebu auta. Několikrát jsem si všiml, že aniž bych se hnul z místa, tak se při prudší změně teploty změnil výrazně dojezd.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod jarsou » čtv 21. led 2021 10:09:50

Podle mne samozřejmě nízkou teplotou se kapacita baterie mění, ale auto to nemůže vědět, leda by v software byla zavedena tabulka změna kapacity v závislosti na teplotě. Podle mne auto určuje dojezd z dlouhodobého průměru. Já už jízdu na spotřebu vzdal. Jezdím pravidelně trasu Tachov - Plzeň (10km státovka, 50km dálnice, 5km město) a zpět. V současné době se pod 22kWh/100km nedostanu. Pravda, dálnici jezdím na tempomatu 137km/hod, posledně jsem jel 145km/hod a dobral jsem se na dálnici "pěkné" spotřeby 29kWh/100km. Takže mi po plném nabití auto už ukazuje pouze dojezd 320km. Myslel jsem, že mám malou kapacitu baterky a udělal test viz."Kona servis", ale vyšlo mi i teď v zimě hezkých 64kWh a s Lamou jsme to testovali v jízdě za sebou a spotřeba byla také stejná. Takže vše je o stylu jízdy. Změna rychlosti ze 100 na 130km/hod zvýší spotřebu minimálně o 30% v závislosti na teplotě, vlhkosti a větru. Takže jsem si to vyhodnotil tak, že budu počítat v létě s dojezdem 400km a v zimě 300 km a už se tím nebudu stresovat... Jinak se opravdu krásně pracuje se Car Scannerem Pro, tam se dá analyzovat prakticky vše, co potřebujeme vědět...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Test 20 BEV v zimě

Příspěvekod Štemba » čtv 21. led 2021 10:27:04

Já bych řek, že je to jak píše Josef. A auto s teplotou baterie pracuje při nabíjení, takže infoemace vědět bude.
Některá zvýší spotřebu, jiná uprav maximální dojezt (u citiga to na mě působí, že pracuje se změnou kapacity baterie v závisloti na její teplotě, spotřebu v závisloti na teplotě neupravuje, ale mění dojez (i v návodu se píše, že v zimě může mít baterie menší kapacitu/dojezd).