Stránka 3 z 3

Re: Ioniq vs. i3

Napsal: pon 14. zář 2020 21:18:16
od Turbo
Citigo e IV píše:
Spalovák taky na férovku utáhne 3x tolik než má zapsaný v techničáku.


To on utáhne, ale musí taky ubrzdit a být v zatáčkách stabilní. S tou minimálně tunou na evidentně nebrzděném přívěsu jste docela dobrodruh ;) Já zaplaťpánbůh osobní zkušenost nemám, ale známého poslal podobně přeložený přívěs v zatáčce do příkopu když si vezl z J.Gory stavební materiál.

Re: Ioniq vs. i3

Napsal: pon 14. zář 2020 21:38:43
od Citigo e IV
Josef píše:Já myslím, že BEV má naprosto dostatečný výkon v nulových otáčkách (rozhodně větší než standardní motor o stejném výkonu) a není problém s přívěsným vozíkem jezdit. Museli bychom se zeptat výrobce, proč má takové podmínky tažného zařízení. Výrobce Škoda s tím evidentně problém nemá cituji "K mání bude i tažné zařízení a Enyaq utáhne přívěs do hmotnosti 1 400 kilogramů."

Vembloud píše:to je zajímavé, v době kdy jsem vybíral auto měl tažné k dispozici jen TM3.
Poslal jsme dotaz na evropské zastoupení Kia, uvidíme. Tažřné na 300 kg by mi stačilo rpo většinu aktiivt:)


Jak to dopadlo?


Můžete zjistit jaké máte otáčky motoru při určité rychlosti? Idealně čím větši rychlost tím lépe např. 100 km/hod. Spočítám pak max. tažnou sílu na kolech a výkon při určitých rychlostech.

Re: Ioniq vs. i3

Napsal: pon 14. zář 2020 21:40:17
od Josef
Turbo píše:
Josef píše:
Turbo píše:
Jak si vysvětlujete například fakt, že spalovací Kona i Niro mají tažné na 1300kg a BEV muže mít maximálně nosič na kola?


Je to určitě tím, že to nemá zadní náhon :D


U zadního náhonu přívěs zatíží hnací nápravu a tím se zvýší trakce, u předního je tomu přesně naopak - odlehčí ji (přes pákový efekt) a už tak mizerná trakce se ještě zhorší, nedovedu si představit např. IONIQa i jenom s pár set kg přívěsem, natož s 1300kg, to je podle mě absolutně neprovozovatelné :)


Odhadem 70% aut je předokolka a tedy tažné zařízení bude na většině předokolek a žádný problém není. Navíc BEV předokolky mají váhy předek/zadek v rozložení stejně jako ICE tedy 55/45.

Re: Ioniq vs. i3

Napsal: pon 14. zář 2020 21:41:33
od Josef
Citigo e IV píše:Můžete zjistit jaké máte otáčky motoru při určité rychlosti? Idealně čím větši rychlost tím lépe např. 100 km/hod. Spočítám pak max. tažnou sílu na kolech a výkon při určitých rychlostech.


Netuším jestli to vůbec lze změřit přes OBDII.

Re: Ioniq vs. i3

Napsal: pon 14. zář 2020 21:46:34
od Lama
Citigo e IV píše:
Josef píše:Já myslím, že BEV má naprosto dostatečný výkon v nulových otáčkách (rozhodně větší než standardní motor o stejném výkonu) a není problém s přívěsným vozíkem jezdit. Museli bychom se zeptat výrobce, proč má takové podmínky tažného zařízení. Výrobce Škoda s tím evidentně problém nemá cituji "K mání bude i tažné zařízení a Enyaq utáhne přívěs do hmotnosti 1 400 kilogramů."

Vembloud píše:to je zajímavé, v době kdy jsem vybíral auto měl tažné k dispozici jen TM3.
Poslal jsme dotaz na evropské zastoupení Kia, uvidíme. Tažřné na 300 kg by mi stačilo rpo většinu aktiivt:)


Jak to dopadlo?


Můžete zjistit jaké máte otáčky motoru při určité rychlosti? Idealně čím větši rychlost tím lépe např. 100 km/hod. Spočítám pak max. tažnou sílu na kolech a výkon při určitých rychlostech.

Při 100 km/hod. asi 6000, ale teď to nezměřím...
Je jasné, že na 1. převodový stupeň bude NIRO_PHEV mít 6000 třeba ve 20 km/hod. a EV mi nemůže konkurovat.

Re: Ioniq vs. i3

Napsal: pon 14. zář 2020 21:53:21
od Lama
Josef píše:
Citigo e IV píše:Můžete zjistit jaké máte otáčky motoru při určité rychlosti? Idealně čím větši rychlost tím lépe např. 100 km/hod. Spočítám pak max. tažnou sílu na kolech a výkon při určitých rychlostech.


Netuším jestli to vůbec lze změřit přes OBDII.

Lze, viz. 7505 rpm.

Re: Ioniq vs. i3

Napsal: pon 14. zář 2020 21:56:37
od Josef
Díky tak na to mrknu.

Re: Ioniq vs. i3

Napsal: pon 14. zář 2020 22:01:48
od Citigo e IV
Turbo píše:
Citigo e IV píše:
Spalovák taky na férovku utáhne 3x tolik než má zapsaný v techničáku.


To on utáhne, ale musí taky ubrzdit a být v zatáčkách stabilní. S tou minimálně tunou na evidentně nebrzděném přívěsu jste docela dobrodruh ;) Já zaplaťpánbůh osobní zkušenost nemám, ale známého poslal podobně přeložený přívěs v zatáčce do příkopu když si vezl z J.Gory stavební materiál.


Na vleku je 49 pytlů po 15 kg celkem 735 kg plus paleta, zbytek ve voze. U nás na vesnici říkáme přetíženému vleku jinak plny pisku to má 1,5 tuny. Taky to netáhnu za fabii. MOJE niro má celkovku přes 2t s baterkou v kufru. Musí se s tím rozumě nepřekračuji maximálku . Jedeto opravdu na pohodu 500 kg za čimkoliv do oktávky je mnohem horší.

Jednou sem potřeboval převést bagřík má dvě a půl tuny a přijel borec jakožto firma oficiální zakazka a přitáhnul plaťak za jedničkovou oktávkou sice 1,8 turbo 4x4 ,ale s 1600 kg na kouli. :D :D

Re: Ioniq vs. i3

Napsal: pon 25. led 2021 10:52:13
od Lama
Josef (moderátor): Můžete odstranit i tento můj příspěvek, když zde zmizela celá komunikace.

Nálepka? A co ta přední maska?
Asi by byl fér dát více informací ;)