Ioniq vs. i3

Moderátor: Josef

Prochi
Příspěvky: 24
Registrován: ned 06. zář 2020 9:24:32

Ioniq vs. i3

Příspěvekod Prochi » pon 07. zář 2020 8:49:03

Ahoj všem,
rád bych slyšel vaše názory.
Rozhoduji se mezi Ioniqem a i3, jaké jsou podle vás pro a proti?
Jsem v tomhle laik - co přesně pro mě z uživatelského hlediska znamená tepelné čerpadlo?
A jakou doporučujete optimální rychlost na dálnici z hlediska spotřeby, komfortu, času, atd?

Díky.
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Turbo » pon 07. zář 2020 10:17:41

To jsou diametrálně rozdílná auta, asi nejlepší je svést se s oběma.

Ve zkratce:

i3 - zábavné, velmi svižné a ve městě nepřekonatelné auto, dobrý výhled, pohodlné nastupování. Je to od základu koncipované EV, tzn že má všechny atributy co by mělo EV mít - RWD náhon, chlazení baterie, 3f AC nabíjení (od 94Ah verze), rozhodně lépe odhlučněné než IONIQ a osobně jako velký bonus vidím v tom, že na tom autě nemá v podstatě co rezavět. Na našich silnicích je trochu problém podvozek (profil kol) a pokud budete jezdit ve více lidech, tak ty zadní dveře budete asi proklínat.

IONIQ - je auto pro klidného řidiče, zaměřené především na nízkou spotřebu, která je opravdu bezkonkurenční, nicméně na forech se to trochu přehání :) Bohatá výbava v základu a solidně propracovaný infotainment. IONIQ je ale bohužel na spalovací platformě, má baterii umístěnou hodně vzadu a FWD pohon. Z toho plyne, že na mokru, nedejbože na sněhu jsou jízdní vlastnosti (trakce) opravdu tragické. Oproti i3 je to lenochod. A je to prostě korejec, materiály a zpracování není jako u německých aut, ale zase to není v tomto ohledu vyloženě průšvih.
Prochi
Příspěvky: 24
Registrován: ned 06. zář 2020 9:24:32

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Prochi » pon 07. zář 2020 10:24:43

Jasně, já už s oběma jezdil, ale zajímají mě i názory někoho jiného...
Jsou to opravdu diametrálně rozdílná auta, nejen vzhledově. Já osobně bych je nejraději spojil do jednoho, protože se mi líbí obě...
Těžké rozhodování.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Lama » pon 07. zář 2020 10:51:50

Pokud se ptáte na dálnice a zvažujete po nich převážně jezdit, tak jasným vítězem je IONIQ 8-) Do města bude lepší i3 ;)
Najezdil jsme s nim přes 40tis. km (přes 40% byly dálnice) s průměrnou dlouhodobou spotřebou rovných 12 kWh/100km (léto, zima, je to průměr z PP za celých 40tis.)
Po dálnici lze ujet 200 km, pak dobít 20-30 min. (IONIQ nabíjí rychle) a jedete dalších cca 200 km.
Můj průměrný dojezd byl 238 km (moje max. 378 km v létě při pokusu o rekord který je 411 km, moje min. 168 km v zimě -10°C). Jezdil jsem na úsporu, většinou bez klimy, když nebylo třeba.
Závěr - IONIQu dálnice oproti jiným EV nevadí, možná naopak, pokud pojedete 100-120 km/hod.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Josef » pon 07. zář 2020 11:13:57

pempak píše:Jasně, já už s oběma jezdil, ale zajímají mě i názory někoho jiného...
Jsou to opravdu diametrálně rozdílná auta, nejen vzhledově. Já osobně bych je nejraději spojil do jednoho, protože se mi líbí obě...
Těžké rozhodování.


Spojení do jednoho existuje, jmenuje se Kona :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Lama » pon 07. zář 2020 11:23:33

Josef píše:
pempak píše:Jasně, já už s oběma jezdil, ale zajímají mě i názory někoho jiného...
Jsou to opravdu diametrálně rozdílná auta, nejen vzhledově. Já osobně bych je nejraději spojil do jednoho, protože se mi líbí obě...
Těžké rozhodování.


Spojení do jednoho existuje, jmenuje se Kona :)

Nebo Niro 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Prochi
Příspěvky: 24
Registrován: ned 06. zář 2020 9:24:32

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Prochi » pon 07. zář 2020 11:35:26

Dobře. A co tedy mluví ve prospěch Kony nebo Nira? V čem vidíte zásadní rozdíly a přednosti?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Josef » pon 07. zář 2020 11:44:30

Kona/Niro jsou vývojově auta o mnoho let mladší, tedy jak v HW tak i v asistentech, které v BMW i3 94 Ah nenajdete. Baterie nemá smysl řešit, je jasné že dojezd 450 km se nemůže s i3 nebo Ioniqem porovnávat. Hlavně si musíte ujasnit jaký máte rozpočet a co vlastně chcete. Tady se můžeme bavit nakonec o deseti autech, které byste si mohl koupit.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Prochi
Příspěvky: 24
Registrován: ned 06. zář 2020 9:24:32

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Prochi » pon 07. zář 2020 11:49:40

To chápu, mě to zajímalo jen čistě ze zvědavosti :-)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Josef » pon 07. zář 2020 11:55:55

Pak si pročtěte ev-database.org :D
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Lama » pon 07. zář 2020 11:56:53

pempak píše:To chápu, mě to zajímalo jen čistě ze zvědavosti :-)

První dojmy a porovnání s IONIQem popisuji v tomto fóru KONA_CZ 2020 Prémium - první dojmy
viewtopic.php?f=42&t=840
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Turbo » úte 08. zář 2020 8:00:55

Pokud zvažujete auto kolem 500t a nejste vyloženě anti VW, tak bych určitě zvážil e-Golfa po FL, jízdní vlastnosti a zpracování je dost jinde něž u korejců. To by se dalo říct, že je takový kompromis mezi i3 a IONIQem.
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod e-LUKY » úte 08. zář 2020 19:35:50

Turbo píše:Pokud zvažujete auto kolem 500t a nejste vyloženě anti VW, tak bych určitě zvážil e-Golfa po FL, jízdní vlastnosti a zpracování je dost jinde něž u korejců. To by se dalo říct, že je takový kompromis mezi i3 a IONIQem.



Nesmysl.
To možná platilo dřív ale rozdíl už se smazal.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Turbo » stř 09. zář 2020 8:20:36

Vycházím nejen z toho, že jsem s oběma auty najezdil přes 10tkm, ale hlavně jsem měl obě z poměrně velké části rozebrané. A ať si myslíte o VW cokoliv, tak je to prostě kvalitněji zpracované auto. Něco je patrné na první pohled, jako třeba použité materiály, nebo rozlišení LCD, ale když pak auto trochu rozeberete, tak je to ještě propastnější - např. množství hlukové izolace, provedení výdechů topení, elektroinstalace, světlomety, poloosy atd atd. Nebo stačí zapnout příplatkové audio, to je v Golfu také o několik levelů jinde. Samotná kapitola jsou jízdní vlastnosti, i když je Golf také FWD, tak je to alespoň trochu řidičsky zábavné auto.
Porovnávám konkrétně e-Golf po FL a IONIQ 28kWh
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod e-LUKY » čtv 10. zář 2020 12:33:58

Turbo píše:Vycházím nejen z toho, že jsem s oběma auty najezdil přes 10tkm, ale hlavně jsem měl obě z poměrně velké části rozebrané. A ať si myslíte o VW cokoliv, tak je to prostě kvalitněji zpracované auto. Něco je patrné na první pohled, jako třeba použité materiály, nebo rozlišení LCD, ale když pak auto trochu rozeberete, tak je to ještě propastnější - např. množství hlukové izolace, provedení výdechů topení, elektroinstalace, světlomety, poloosy atd atd. Nebo stačí zapnout příplatkové audio, to je v Golfu také o několik levelů jinde. Samotná kapitola jsou jízdní vlastnosti, i když je Golf také FWD, tak je to alespoň trochu řidičsky zábavné auto.
Porovnávám konkrétně e-Golf po FL a IONIQ 28kWh



Tak jak jsem psal je to NESMYSL!

Mám e-golfa, najezdil jsem s ním přes 120 tisíc km a teď mám e-Konu, zatím na 3 týdny přes 5 tisíc.
Fakt nepotřebuji rozebírat auto do mrti, abych věděl jak je kvalitní. Se vším co popisujete nemám ani v nejmenším problém.
Jinak u e-golfu, když jste ho rozebral, čím to je že při automatické klimatizaci ze začátku v je slyšet nějaké klepání při topení a ani už nevím po jaké době to zmizne. V servisu si s tím nevěděly rady a prý to dělá u všech golfů, prý i u spalovacích. Tak by jste jim s tím mohl poradit!
Zatím jsem nepřišel na rozdíl v jízdních vlastnostech e-golfu a e-Kony, spíš tu zábavu má teď s tou e-konou větší jak s e-golfem, tak mi poraďte co dělám špatně?

Potvrzuji co psal Josef.
e-Kona a e-Nirou jsou auta mezi Ioniqem a I3, e-golf je horší jak Ioniq. Obě EV mají delší dojezdy a posaz a zrychlení nají rovnocený jak I3. Cenově jsou dražší jak Ioniq a stejně jak I3. Není co řešit! Tedy pokud chcete jezdit s EV a nejen v něm sedět a kochat se materiálem a zpracováním!
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Turbo » čtv 10. zář 2020 21:18:27

Jak jsem psal, porovnávám konkrétně Golfa 36kWh s IONIQem 28kWh, auta za stejné peníze, uvedená na trh ve shodném období a se stejným dojezdem (resp. dle testů e-Golf má větší). Porovnávat 5-6ti letou ojetinu s novým autem za 3 násobek ceny, myslím není úplně OK.

Každý máme svůj úhel pohledu a svoje požadavky na auto a tak je to naprosto v pořádku. Jestli je nějaké auto horší nebo lepší může být silně subjektivní dojem. Já pouze píšu o tom, že e-Golf je výrazně kvalitněji vyrobené auto než IONIQ, má ale např. určitě hůře zpracovaný infotainment a pro někoho bude mít možná moc "tvrdý" podvozek.

Každý předělaný spalovák je kompromis, a to včetně Kony i Nira. To se třeba s i3 vůbec nedá srovnávat, hlavně i3 nemá do teď na trhu žádnou přímou konkurenci. Pokud nevnímáte auto jen jako volant a 4 kola, tak to musíte chápat. Ale ano, Kona určitě ujede víc km, což může být pro někoho zásadní argument a vše ostatní jde stranou.

V mém Golfu jsem žádné klepání při topení nezaregistroval, nebo si to alespoň nevybavuji. Ale u jednoho IONIQa s nájezdem 30tkm už byl prodřený koberec pod pedály a řidičova sedačka se v zatáčkách 1cm kývala.

Určitě auto nemám na kochání se jeho zpracováním, to bychom museli asi zamířit ještě o několik tříd výš :) , ale na druhou stranu u nového auta v ceně 1,25mil Kč se po každém nastoupení cítit jak na exkurzi v továrně na plasty mi taky nepřijde úplně OK.

Čistě ze zvědavosti (a jistě nebudu sám): Jaká je degradace u Golfa po 120tkm?
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod e-LUKY » čtv 10. zář 2020 22:04:56

Tak Josef psal o e-Koně a e-Niru.
Nevím proč do toho míchat Ionika.

Tak jistě já mám auto na ježdění a ne chlubení, s tím plastem jsi to už přehnal.
Myslím, že už nemá cenu rozebírat takové nesmyslné narážky.

Asi tě nepotěším e-Kona mně v plné výbavě stála 1 030 000 Kč včetně DPH, které si hned odečtu.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Josef » čtv 10. zář 2020 23:31:24

Někdo ještě odečte dotaci 250 tis, pak z daně 190 tis. No skoro auto zadarmo :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Turbo » sob 12. zář 2020 9:15:41

e-LUKY píše:Tak Josef psal o e-Koně a e-Niru.
Nevím proč do toho míchat Ionika.


Možná by stalo za to si přečíst název tohoto topicu ;)

e-LUKY píše:Tak jistě já mám auto na ježdění a ne chlubení, s tím plastem jsi to už přehnal.
Myslím, že už nemá cenu rozebírat takové nesmyslné narážky.


To fakt není o urážení ani přehánění a hlavně si to tak prosím neber. Je tady asi dost (a bude ještě víc) potenciálních majetelů EV, kteří zde čerpají informace a já si pouze myslím, že je rozumné uvádět jak se věci mají. Když občas čtu diskuze na Hybridu, tak tam neznalý člověk nejspíš nabude dojmu, jak jsou korejské předělávky spalováků naprosto dokonalá EV a VW největší zlo pod sluncem :lol:
Pokud jde o ty plasty, tak to bylo bohužel to první, co mě trklo když jsem si do Kony poprvé sedl. A nešlo jen vizuální dojem, ale byl to také i silný čichový zážitek. A na to, že Kona není z vnějšku úplně tak malé auto, tak vzápětí následovalo zklamání ze stísněného vnitřního prostoru, což je bohužel další negativum spalovacích předělávek. To i3, i přes menší rozměry, nabízí minimálně vepředu, řekl bych, až královsky místa.
e-LUKY píše:Asi tě nepotěším e-Kona mně v plné výbavě stála 1 030 000 Kč včetně DPH, které si hned odečtu.


Tak z dnešní perspektivy už je ta ceníková cena docela úlet. Osobně úplně nesdílím názor, že EVčka si budou držet cenu lépe než spalováky, protože každý nový model bude už jen dokonalejší, bude mít kapacitnější baterii, bude více modelů na EV platformách se všemi výhodami které to přináší, a se zvyšující se produkcí půjde nejspíš i cena dolů. S tím je potřeba se smířit.

Podělíš se s námi jak je na tom Golf s baterií po 120tkm?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Josef » sob 12. zář 2020 12:07:25

Pořád budou přicházet nové technologie, baterie atd. a pořád budou aut za 3 mil.nebo za 1,5 mil. Nemyslím si, že bude standardní auto střední třídy s reálným dojezdem 500 km stát 500 tis. To už dávno skončilo, viz Octavia apod. Samozřejmě se objeví Dacia za 500 tis. s dojezdem 300 s látkovými sedačkami a překližkou na palubce, každý bude mít volbu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50