Ioniq vs. i3

Moderátor: Josef

Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Turbo » sob 12. zář 2020 12:42:16

No jo, jenže u spalováků je trend jasný - čím novější auto, tím složitější technologie s komplikovanější (a dražší) údržbou a větším množstvím poruchových dílů. Pro spoustu lidí je to důvod držet starší auto a 20let starý spalovák má na trhu stále poměrně vysokou hodnotu. A s dojezdem problém není.

U EVček to vidím spíš naopak - čím novější, tím vychytanější.

Teď je stále po EVčkách hlad, proto mají i ojetiny relativně slušnou hodnotu, ale až bude trh dostatečně nasycen novými auty, tak propad ceny bude výraznější. Jako samozřejmě bude existovat trh s ojetinami, protože stále spousta lidí na nové auto nedosáhne, ale jakou hodnotu má 10let starý mobil? Maximálně cenu surovin. EV je spotřební elektronika.

Jsme tady prostě teď parta early adopters ;)
Naposledy upravil(a) Turbo dne sob 12. zář 2020 21:09:27, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Josef » sob 12. zář 2020 12:54:20

U nás moc hlad není po BEV, ale my nejsme rozhodující země v prodeji EV. Já spíše vidím trend, že údržba BEV bude čím dál dražší, aby výrobci nahradili výpadek servisních práci, ze kterých prodejci žijí, z prodeje aut už by dávno umřeli. Časem bude provoz BEV úplně stejně drahý jako ICE (energie+údržba).
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod dracekvo » sob 12. zář 2020 20:54:22

Turbo píše:No jo, jenže u spalováků je trend jasný - čím novější auto, tím složitější technologie s komplikovanější (a dražší) údržbou a větším množstvím poruchových dílů. Pro spoustu lidí je to důvod držet starší auto a 20let starý spalovák má na trhu stále poměrně vysokou hodnotu. A s dojezdem problém není.


Já jsem přesně ten typ. Opečovávám si tu jedno auto z roku 2007, kde je největší výkřik technologie stabilizace a automatická klima.
Motor si člověk podle servisního manuálu rozebere klidně do šroubku. Elektronika v motoru nějaká je, ale ještě to není obtěžující. Asistenti co by kecali do řízení nejsou. Jen pípání pokud si někdo nezapne pás. Ale to mi je jedno. Stejně jezdím s pásama.
Dále pak mám to samé auto, jen starší generaci z roku 1999. To je ještě víc jednodušší. Ani nemá elektronickej plyn. Ale tam se mi moc nelíbí chování automatu a tempomatu. Přece jen novější ročník to má víc vychytané.
Největší výhoda je, že si to sem schopný servisovat sám, bez nějakého složitého vybavení. Na diagnostiku mi stačí obyčejný kabel z číny za pár stovek.

Na elektromobil stále čekám. Nejlépe až se začně prodávat něco s +40kWh baterkou a tažným za 250 tis :) Tak zatím drandím po okolí IONem, ale ten kvůli dojezdu nedokáže zastat stále spalovák.

Jinak k nákladům. Pokud si člověk koupí ojetinu. Tak nevím jak by ho chtěli automobilky donutit aby jim dával nějaké peníze. Pokud auto bude po zárukách, tak si to může už servisovat kde chce.
A jestli se elektromobilita více rozšíří, tak nevím jakým způsobem chtějí uvalit daně na palivo. Nenapadá mě řešení, které by nešlo obejít.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Turbo » sob 12. zář 2020 21:57:34

Josef píše:U nás moc hlad není po BEV, ale my nejsme rozhodující země v prodeji EV. Já spíše vidím trend, že údržba BEV bude čím dál dražší, aby výrobci nahradili výpadek servisních práci, ze kterých prodejci žijí, z prodeje aut už by dávno umřeli. Časem bude provoz BEV úplně stejně drahý jako ICE (energie+údržba).


Tak u nás je to dáno samozřejmě kupní silou, ale také určitě nulovou podporou a osvětou z vyšších míst, protože je elektromobilita v rozporu s byznys plánem Agrofertu. Ale i tak EVčka na silnicích určitě přibývají a všichni tady víme, že jak k tomu jednou člověk přičichne, tak není cesty zpět.

Pokud jde o servisy, tak nemám obavu z drahé údržby, není k tomu důvod, standard OTA apdejtů napříč značkami je podle mě otázka času, stejně jako to bylo u apek na vzdálený přístup. Je to do jisté míry volba zákazníka - jednoduše nekupovat produkt s drahou údržbou.

Vysokou cenu za trakční elektřinu a její další zdanění osobně také nevidím jako nějakou blízkou hrozbu, to je myslím ještě celkem vzdálená budoucnost, ve které ale nepochybně budou možnosti čerpání a akumulace OZE zase o kus jinde - možná za dekádu, nebo dvě nebude vůbec potřeba udržovat závislost na nějaké centrální ele. síti za drahý peníz. Něco jiného je a bude rychlé nabíjení na cestách, ta technologie něco stojí a nikdo to nebude chtít dělat zadarmo.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Josef » sob 12. zář 2020 23:03:19

K té údržbě, je zajímavé že BMW, Audi, Mercedes, ale i levnější značky se prodávají, přestože údržba levná není. Je to o zvyku, my fandové řešíme úplně jiné věci, než následně běžný řidič. Třeba údržba e-Niro 2020 nyní stojí skoro stejně jako benzínový Ceed.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod e-LUKY » ned 13. zář 2020 10:48:13

Turbo píše:
e-LUKY píše:Tak Josef psal o e-Koně a e-Niru.
Nevím proč do toho míchat Ionika.


Možná by stalo za to si přečíst název tohoto topicu ;)

e-LUKY píše:Tak jistě já mám auto na ježdění a ne chlubení, s tím plastem jsi to už přehnal.
Myslím, že už nemá cenu rozebírat takové nesmyslné narážky.


To fakt není o urážení ani přehánění a hlavně si to tak prosím neber. Je tady asi dost (a bude ještě víc) potenciálních majetelů EV, kteří zde čerpají informace a já si pouze myslím, že je rozumné uvádět jak se věci mají. Když občas čtu diskuze na Hybridu, tak tam neznalý člověk nejspíš nabude dojmu, jak jsou korejské předělávky spalováků naprosto dokonalá EV a VW největší zlo pod sluncem :lol:
Pokud jde o ty plasty, tak to bylo bohužel to první, co mě trklo když jsem si do Kony poprvé sedl. A nešlo jen vizuální dojem, ale byl to také i silný čichový zážitek. A na to, že Kona není z vnějšku úplně tak malé auto, tak vzápětí následovalo zklamání ze stísněného vnitřního prostoru, což je bohužel další negativum spalovacích předělávek. To i3, i přes menší rozměry, nabízí minimálně vepředu, řekl bych, až královsky místa.
e-LUKY píše:Asi tě nepotěším e-Kona mně v plné výbavě stála 1 030 000 Kč včetně DPH, které si hned odečtu.


Tak z dnešní perspektivy už je ta ceníková cena docela úlet. Osobně úplně nesdílím názor, že EVčka si budou držet cenu lépe než spalováky, protože každý nový model bude už jen dokonalejší, bude mít kapacitnější baterii, bude více modelů na EV platformách se všemi výhodami které to přináší, a se zvyšující se produkcí půjde nejspíš i cena dolů. S tím je potřeba se smířit.

Podělíš se s námi jak je na tom Golf s baterií po 120tkm?


Tak popořadě.

Tak se hledala varianta mezi Ioniqem a I3, byl navrh že je lepší jít do e-Kony nebo e-Nira! Tys do toho přimíchal e-golfa a já, že to není dobrá volby, nic víc nic míň.

Ty blbe narážky máš asi z hybridu co tu spomínáš a přenášíš je sem!
Na to nebudu více odpovídat jako neodpovídám na hybridu.

Já zas takový rozdíl mezi tím jestli je to čisté BEV nebo předělaný spalovák na BEV až tak moc nevidím. Asi jsem slepej.
Cena půjde dolů až to budou vyrábět miliony, dřív ne. Mně to tedy nevadí.

Nejsem vyhrazený na žádnou značku a ke všem jsem stejně kritický a nebo spokojený s určitými věcmi u nich.

Jóóó, jak je na tom baterie, slovy servisu - v pořádku, moje - jezdí to!
V tom servise ji neumí ani změřit, tak co chceš vědět, když to nevím ani já!
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Josef » ned 13. zář 2020 12:33:15

Někdo ti ale vysvětlí, že nejlepší je vývoj BEV od začátku a hlavně zadní hnaná náprava, jinak je to auto k ničemu :D
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Turbo » ned 13. zář 2020 20:27:00

e-LUKY píše:
Tak se hledala varianta mezi Ioniqem a I3, byl navrh že je lepší jít do e-Kony nebo e-Nira! Tys do toho přimíchal e-golfa a já, že to není dobrá volby, nic víc nic míň.


Trochu se v tom už ztrácím, protože předtím jsi psal o IONIQu, ale to už asi necháme být. Jinak nevidím nic špatně na tom, když tu každý napíše svůj názor, od toho se to nazývá diskuzní forum.

e-LUKY píše:Ty blbe narážky máš asi z hybridu co tu spomínáš a přenášíš je sem!


Tak na Hybridu spíš většinou čtu, jaký to mají korejci zmáknuté, že e-Golf nejezdí pod 15kWh a podobně :lol:
To, co jsem psal o Koně, jsou moje konkrétní pocity z prvního nasednutí do Kony na e-salonu, a bylo to prostě zklamání, stejně jako jsem nebyl moc nadšený z VW ID.3.
Myslím, že to moc prožíváš.

e-LUKY píše:Jóóó, jak je na tom baterie, slovy servisu - v pořádku, moje - jezdí to!
V tom servise ji neumí ani změřit, tak co chceš vědět, když to nevím ani já!


Pokud se dojezd nijak nezměnil, tak je to docela překvapivé.

e-LUKY píše:Já zas takový rozdíl mezi tím jestli je to čisté BEV nebo předělaný spalovák na BEV až tak moc nevidím. Asi jsem slepej.

Josef píše:Někdo ti ale vysvětlí, že nejlepší je vývoj BEV od začátku a hlavně zadní hnaná náprava, jinak je to auto k ničemu :D


Jak si vysvětlujete například fakt, že spalovací Kona i Niro mají tažné na 1300kg a BEV muže mít maximálně nosič na kola?
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod e-LUKY » ned 13. zář 2020 21:49:03

*Jak si vysvětlujete například fakt, že spalovací Kona i Niro mají tažné na 1300kg a BEV muže mít maximálně nosič na kola?*

Tak to jsem si sedl uplně na prdel!
To je jako největší argument mínusu pro předělávky spalováků na BEV?
Nikdy nevyužiji ani těch 300kg.

Co tam máš dál?
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Turbo » ned 13. zář 2020 22:10:07

Pro mě to není největší argument, ale věřím, že pro spoustu lidí dost zásadní, hlavně pokud by se mělo jednat o primární auto v rodině. Ale teď nejde úplně tak o to, o jak moc zásadní argument se jedná, ale proč tomu tak je?

Zkus odpovědět na tu otázku.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Josef » ned 13. zář 2020 22:26:25

Turbo píše:
Jak si vysvětlujete například fakt, že spalovací Kona i Niro mají tažné na 1300kg a BEV muže mít maximálně nosič na kola?


Je to určitě tím, že to nemá zadní náhon :D
Audi Q4 Sportback e-tron 50
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod petr.balas » ned 13. zář 2020 22:33:52

Procento lidí, kteří to využijí je malé a tak se neobtěžovali s homologací?
Verze auta s baterkama je těžší, takže už tam není rezerva (např. brzdný účinek) pro těžký vozík?
Možných odpovědí je spousta.

Mohu porovnávat Nissan Leaf (stavěný jako elektrika) a Hyundai Kona (stavěný jako univerzální platforma) a Kona rozhodně není horší auto. Dokonce bych se odvážil tvrdit, že pokud nechcete Teslu, tak je to dnes nejlepší možná elektrika :-).
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Citigo e IV » pon 14. zář 2020 11:05:27

Josef píše:
Turbo píše:
Jak si vysvětlujete například fakt, že spalovací Kona i Niro mají tažné na 1300kg a BEV muže mít maximálně nosič na kola?


Je to určitě tím, že to nemá zadní náhon :D


Důvodů proč nemá EV od KIE a H tažné bude asi více.

1. Nemá převodovku Můj PHEV si zařadí jedníčku a bez problému se rozjede s tunou za zadkem tak kde 2,0 TDI pálí spojku
vysledný kroutící moment na kolech je větší než u EV které má trojnásobný výkon ,ale ten trojnásobný výkon má až při 50 Km/hod a když
stojí v kopci s vlekem je mu k prdu

2. S vlekem se musí dimenzovat komponenty jako měniče dráty chlazení baterie jako na 2x tak těžké vozidlo a to podle mě KIA/H neumí, nebo
z finannčních důvodů nedělá. V tomkle má koncern ohromnou výhodu mají to odzkoušené na audi e-tron

3. EV se při přehřátí komponent nemůže přepnout na spalovací motor, který ať se nám to líbí nebo ne vydrží mnohem větší dlouhodobou zátež díky chladiči prakticky neomezeně.

viz obrázek Auto 1800 Kg, vlek 250 Kg, Peletky s plaletou 1150 Kg, dv a lidi 200 Kg celkem 3400 Kg spotřeba na 100 Km trase 3 l/100 Km+9Kwh
ps: to auto sedí protože 35% nákladu je v autě
Přílohy
niro.JPG
Uživatelský avatar
Štemba
Příspěvky: 264
Registrován: ned 29. bře 2020 18:11:17

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Štemba » pon 14. zář 2020 11:51:15

4. dojezd (by se nadávalo, že s vozíkem, nedejbože po dálnici) to nikam nedojede....
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Josef » pon 14. zář 2020 12:29:07

Já myslím, že BEV má naprosto dostatečný výkon v nulových otáčkách (rozhodně větší než standardní motor o stejném výkonu) a není problém s přívěsným vozíkem jezdit. Museli bychom se zeptat výrobce, proč má takové podmínky tažného zařízení. Výrobce Škoda s tím evidentně problém nemá cituji "K mání bude i tažné zařízení a Enyaq utáhne přívěs do hmotnosti 1 400 kilogramů."

Vembloud píše:to je zajímavé, v době kdy jsem vybíral auto měl tažné k dispozici jen TM3.
Poslal jsme dotaz na evropské zastoupení Kia, uvidíme. Tažřné na 300 kg by mi stačilo rpo většinu aktiivt:)


Jak to dopadlo?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod e-LUKY » pon 14. zář 2020 15:16:14

Citigo e IV píše:
Josef píše:
Turbo píše:
Jak si vysvětlujete například fakt, že spalovací Kona i Niro mají tažné na 1300kg a BEV muže mít maximálně nosič na kola?


Je to určitě tím, že to nemá zadní náhon :D


Důvodů proč nemá EV od KIE a H tažné bude asi více.

1. Nemá převodovku Můj PHEV si zařadí jedníčku a bez problému se rozjede s tunou za zadkem tak kde 2,0 TDI pálí spojku
vysledný kroutící moment na kolech je větší než u EV které má trojnásobný výkon ,ale ten trojnásobný výkon má až při 50 Km/hod a když
stojí v kopci s vlekem je mu k prdu

2. S vlekem se musí dimenzovat komponenty jako měniče dráty chlazení baterie jako na 2x tak těžké vozidlo a to podle mě KIA/H neumí, nebo
z finannčních důvodů nedělá. V tomkle má koncern ohromnou výhodu mají to odzkoušené na audi e-tron

3. EV se při přehřátí komponent nemůže přepnout na spalovací motor, který ať se nám to líbí nebo ne vydrží mnohem větší dlouhodobou zátež díky chladiči prakticky neomezeně.

viz obrázek Auto 1800 Kg, vlek 250 Kg, Peletky s plaletou 1150 Kg, dv a lidi 200 Kg celkem 3400 Kg spotřeba na 100 Km trase 3 l/100 Km+9Kwh
ps: to auto sedí protože 35% nákladu je v autě


No viděl jsem e-NV Nissan a měl zapřažený vozík a na něm 2 palety solárních panelů.
Jel z Olomouce ke Krnovu.

Co na to řekneš?

Jen škoda, že jsem to nevyfotil, příště to udělám.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Citigo e IV » pon 14. zář 2020 20:36:51

Solární panely nejsou až tak těžké kolem 500-600 kg. Otázka je jestli měl tažné zapsané v TP. Tažné použil ze spalovací protože to má stejnou kastli. Stejně jako Niro,nebo Kona.

Tady řešíme oficiální schválení, stoupavost vozu, životnost el. Komponent, odolnost proti přehřáti atd.

Spalovák taky na férovku utáhne 3x tolik než má zapsaný v techničáku.
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Turbo » pon 14. zář 2020 20:44:36

Josef píše:
Turbo píše:
Jak si vysvětlujete například fakt, že spalovací Kona i Niro mají tažné na 1300kg a BEV muže mít maximálně nosič na kola?


Je to určitě tím, že to nemá zadní náhon :D


U zadního náhonu přívěs zatíží hnací nápravu a tím se zvýší trakce, u předního je tomu přesně naopak - odlehčí ji (přes pákový efekt) a už tak mizerná trakce se ještě zhorší, nedovedu si představit např. IONIQa i jenom s pár set kg přívěsem, natož s 1300kg, to je podle mě absolutně neprovozovatelné :)
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Turbo » pon 14. zář 2020 20:56:53

petr.balas píše:Procento lidí, kteří to využijí je malé a tak se neobtěžovali s homologací?
Verze auta s baterkama je těžší, takže už tam není rezerva (např. brzdný účinek) pro těžký vozík?
Možných odpovědí je spousta.


Homologace je, ale jen na 100kg. Brzdy si myslím problém nejsou, hlavně díky rekuperaci a samozřejmě těch 1300kg je přívěs brzděný.

petr.balas píše:Mohu porovnávat Nissan Leaf (stavěný jako elektrika) a Hyundai Kona (stavěný jako univerzální platforma) a Kona rozhodně není horší auto. Dokonce bych se odvážil tvrdit, že pokud nechcete Teslu, tak je to dnes nejlepší možná elektrika :-).


To bych si dovolil nesouhlasit. Sice vím, že to spousta zdrojů tak uvádí, ale Leaf je klasická spalovací předělávka. Když si v katalogu ND projedete podvozkové díly (ramena, čepy, řízení, brzdy atd), tak jsou shodné na více modelech Nissanu (Juke, Pulsar...). Dále má také Leaf v podlaze zřetelné pozůstatky středového tunelu, což nevím k čemu by u BEV platformy bylo potřeba (jediný, kdo to byl schopen inteligentně využít, byl VW u opovrhovaného e-Golfa). Žádná platforma navržená výhradně pro BEV není FWD.
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Turbo » pon 14. zář 2020 21:12:03

Citigo e IV píše:
1. Nemá převodovku Můj PHEV si zařadí jedníčku a bez problému se rozjede s tunou za zadkem tak kde 2,0 TDI pálí spojku
vysledný kroutící moment na kolech je větší než u EV které má trojnásobný výkon ,ale ten trojnásobný výkon má až při 50 Km/hod a když
stojí v kopci s vlekem je mu k prdu

2. S vlekem se musí dimenzovat komponenty jako měniče dráty chlazení baterie jako na 2x tak těžké vozidlo a to podle mě KIA/H neumí, nebo
z finannčních důvodů nedělá. V tomkle má koncern ohromnou výhodu mají to odzkoušené na audi e-tron

3. EV se při přehřátí komponent nemůže přepnout na spalovací motor, který ať se nám to líbí nebo ne vydrží mnohem větší dlouhodobou zátež díky chladiči prakticky neomezeně.

viz obrázek Auto 1800 Kg, vlek 250 Kg, Peletky s plaletou 1150 Kg, dv a lidi 200 Kg celkem 3400 Kg spotřeba na 100 Km trase 3 l/100 Km+9Kwh
ps: to auto sedí protože 35% nákladu je v autě


Bod 1 nevidím taky moc relevantně, pokud vím, tak jediný, kdo používá vícestupňovou převodovku je Taycan, a třeba Xko umí na tažném 2250 kg

2 a 3 je docela k zamyšlení, zajímalo by mě, kde bude to "úzké hrdlo", proč má BEV časové omezení výkonu. Dříve byl u malobaterkáčů nejspíš limit proudový odběr z baterie, ale to už dnes myslím neplatí. Vzhledem k nízkým ztrátám (hlavně v poměru ke spalovákům) bych v chlazení také problém neviděl a asi by nebyl problém jej relativně levně posílit. Když koukám do COC k i3 120Ah, tak max výkon 125kW a max. hodinový výkon 75kW.