Ioniq vs. i3

Moderátor: Josef

Turbo
Příspěvky: 256
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Turbo » pon 14. zář 2020 21:18:16

Citigo e IV píše:
Spalovák taky na férovku utáhne 3x tolik než má zapsaný v techničáku.


To on utáhne, ale musí taky ubrzdit a být v zatáčkách stabilní. S tou minimálně tunou na evidentně nebrzděném přívěsu jste docela dobrodruh ;) Já zaplaťpánbůh osobní zkušenost nemám, ale známého poslal podobně přeložený přívěs v zatáčce do příkopu když si vezl z J.Gory stavební materiál.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 184
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Citigo e IV » pon 14. zář 2020 21:38:43

Josef píše:Já myslím, že BEV má naprosto dostatečný výkon v nulových otáčkách (rozhodně větší než standardní motor o stejném výkonu) a není problém s přívěsným vozíkem jezdit. Museli bychom se zeptat výrobce, proč má takové podmínky tažného zařízení. Výrobce Škoda s tím evidentně problém nemá cituji "K mání bude i tažné zařízení a Enyaq utáhne přívěs do hmotnosti 1 400 kilogramů."

Vembloud píše:to je zajímavé, v době kdy jsem vybíral auto měl tažné k dispozici jen TM3.
Poslal jsme dotaz na evropské zastoupení Kia, uvidíme. Tažřné na 300 kg by mi stačilo rpo většinu aktiivt:)


Jak to dopadlo?


Můžete zjistit jaké máte otáčky motoru při určité rychlosti? Idealně čím větši rychlost tím lépe např. 100 km/hod. Spočítám pak max. tažnou sílu na kolech a výkon při určitých rychlostech.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 1364
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Josef » pon 14. zář 2020 21:40:17

Turbo píše:
Josef píše:
Turbo píše:
Jak si vysvětlujete například fakt, že spalovací Kona i Niro mají tažné na 1300kg a BEV muže mít maximálně nosič na kola?


Je to určitě tím, že to nemá zadní náhon :D


U zadního náhonu přívěs zatíží hnací nápravu a tím se zvýší trakce, u předního je tomu přesně naopak - odlehčí ji (přes pákový efekt) a už tak mizerná trakce se ještě zhorší, nedovedu si představit např. IONIQa i jenom s pár set kg přívěsem, natož s 1300kg, to je podle mě absolutně neprovozovatelné :)


Odhadem 70% aut je předokolka a tedy tažné zařízení bude na většině předokolek a žádný problém není. Navíc BEV předokolky mají váhy předek/zadek v rozložení stejně jako ICE tedy 55/45.
Kia e-Niro 64 kWh.
Sono motors, SION refferal code - josef464477 - pro každého 1% slevy na auto.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 1364
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Josef » pon 14. zář 2020 21:41:33

Citigo e IV píše:Můžete zjistit jaké máte otáčky motoru při určité rychlosti? Idealně čím větši rychlost tím lépe např. 100 km/hod. Spočítám pak max. tažnou sílu na kolech a výkon při určitých rychlostech.


Netuším jestli to vůbec lze změřit přes OBDII.
Kia e-Niro 64 kWh.
Sono motors, SION refferal code - josef464477 - pro každého 1% slevy na auto.
Lama
Příspěvky: 311
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Lama » pon 14. zář 2020 21:46:34

Citigo e IV píše:
Josef píše:Já myslím, že BEV má naprosto dostatečný výkon v nulových otáčkách (rozhodně větší než standardní motor o stejném výkonu) a není problém s přívěsným vozíkem jezdit. Museli bychom se zeptat výrobce, proč má takové podmínky tažného zařízení. Výrobce Škoda s tím evidentně problém nemá cituji "K mání bude i tažné zařízení a Enyaq utáhne přívěs do hmotnosti 1 400 kilogramů."

Vembloud píše:to je zajímavé, v době kdy jsem vybíral auto měl tažné k dispozici jen TM3.
Poslal jsme dotaz na evropské zastoupení Kia, uvidíme. Tažřné na 300 kg by mi stačilo rpo většinu aktiivt:)


Jak to dopadlo?


Můžete zjistit jaké máte otáčky motoru při určité rychlosti? Idealně čím větši rychlost tím lépe např. 100 km/hod. Spočítám pak max. tažnou sílu na kolech a výkon při určitých rychlostech.

Při 100 km/hod. asi 6000, ale teď to nezměřím...
Je jasné, že na 1. převodový stupeň bude NIRO_PHEV mít 6000 třeba ve 20 km/hod. a EV mi nemůže konkurovat.
Lama
Příspěvky: 311
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Lama » pon 14. zář 2020 21:53:21

Josef píše:
Citigo e IV píše:Můžete zjistit jaké máte otáčky motoru při určité rychlosti? Idealně čím větši rychlost tím lépe např. 100 km/hod. Spočítám pak max. tažnou sílu na kolech a výkon při určitých rychlostech.


Netuším jestli to vůbec lze změřit přes OBDII.

Lze, viz. 7505 rpm.
Přílohy
Screenshot_20200808-211235_Torque.jpg
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 1364
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Josef » pon 14. zář 2020 21:56:37

Díky tak na to mrknu.
Kia e-Niro 64 kWh.
Sono motors, SION refferal code - josef464477 - pro každého 1% slevy na auto.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 184
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Ioniq vs. i3

Příspěvekod Citigo e IV » pon 14. zář 2020 22:01:48

Turbo píše:
Citigo e IV píše:
Spalovák taky na férovku utáhne 3x tolik než má zapsaný v techničáku.


To on utáhne, ale musí taky ubrzdit a být v zatáčkách stabilní. S tou minimálně tunou na evidentně nebrzděném přívěsu jste docela dobrodruh ;) Já zaplaťpánbůh osobní zkušenost nemám, ale známého poslal podobně přeložený přívěs v zatáčce do příkopu když si vezl z J.Gory stavební materiál.


Na vleku je 49 pytlů po 15 kg celkem 735 kg plus paleta, zbytek ve voze. U nás na vesnici říkáme přetíženému vleku jinak plny pisku to má 1,5 tuny. Taky to netáhnu za fabii. MOJE niro má celkovku přes 2t s baterkou v kufru. Musí se s tím rozumě nepřekračuji maximálku . Jedeto opravdu na pohodu 500 kg za čimkoliv do oktávky je mnohem horší.

Jednou sem potřeboval převést bagřík má dvě a půl tuny a přijel borec jakožto firma oficiální zakazka a přitáhnul plaťak za jedničkovou oktávkou sice 1,8 turbo 4x4 ,ale s 1600 kg na kouli. :D :D