dracekvo píše:Tak psal jste 2.60kč/km. Takže jsem spočítal že to je cca 9,5L nafty. No to je fuk.
Já myslím, že celkové náklady je dobré počítat.
Protože když to vemu kolem a kolem. Tak spalovací ekvivalent Leafa stojí 160 tis. Pak mi zůstane 200 tis na palivo a můžu jezdit jak chci, kde chci v jakémkoliv počasí.
Na 1km to bude stát 1,8 Kč. Nebo můžu použít alternativu CNG/LPG a jezdit do 1.2 kč/km.
Po najetí 100 tis budu náklady cca na současné pořízovací ceně Leafa.
Spočítejte si pořádně jaký fakt bude roční nájezd auta. Já jsem rozhodně pro to, ať si koupíte auto na elektřinu. Jen se snažím zabránit tomu, aby jste byl v budoucnu zklamaný. Sám jezdím malobaterkáčem, tak vím jaké to má omezení. Hlavně potom časem, když už baterie nebude v nejlepší kondici.
A pak v budoucnu. Jakou hodnotu bude ten leaf mít? Pochubuju, že se vám bude chtít do auta, které bude mít reálnou hodnotu max 200 tis investovat dalších 200 tis za baterii. Nehledě na to, že k plánovaným denním nájezdům může baterie přestat stačit během krátké chvíle. Kdyby jste jezdil každý den do 60 km, tak neřeknu ani popel.
mate pravdu v palivu je to 2,25 kč/km - chybka.
současný nájezd je kolem 70 km denně.