Dilema nissan leaf stupne vybavy

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Lama » ned 13. pro 2020 21:44:48

Koupíte nastavitelný kabel 6-32A.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Funtomas 4550
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Funtomas 4550 » ned 13. pro 2020 21:56:44

Lama píše:Koupíte nastavitelný kabel 6-32A.


6 kw je moc, potreboval bych min,
kolik ten kabel stoji??
martin7470
Příspěvky: 144
Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod martin7470 » ned 13. pro 2020 22:04:15

Podle provedení 4 až 20 tisíc Kč.
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod e-Kája » ned 13. pro 2020 22:21:17

Nejsem si jistý na 100%, ale Leaf s 6,6kW palubní nabíječkou má v menu možnost zvolit výkon 3,3kW. Přikládám fotku z palubního displeje. Mrkněte do manuálu k autu, lze sehnat na netu.
Přílohy
leaf charge display.jpg
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Funtomas 4550
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Funtomas 4550 » ned 13. pro 2020 22:47:57

e-Kája píše:Nejsem si jistý na 100%, ale Leaf s 6,6kW palubní nabíječkou má v menu možnost zvolit výkon 3,3kW. Přikládám fotku z palubního displeje. Mrkněte do manuálu k autu, lze sehnat na netu.


dle manualu se jedna pouze o informaci :cry:
Hans
Příspěvky: 26
Registrován: úte 15. pro 2015 22:24:59

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Hans » ned 13. pro 2020 23:49:36

Zdravím,

dovolil bych si pár komentářů:
- neexistuje žádné přímé měření, které by zjistilo kapacitu baterie ani její aktuální stav nabití. To, co auto ukazuje, jsou hodnoty odvozené z nějakého přírůstkového modelu, který ze své podstaty kumuluje chybu. Pokud se auto zcela nenabije a zcela nevybije, máte v podstatě jen nahodilé informace. Totéž platí pro linearitu ukazatele. U kusu, který je k prodeji a neznáte jeho minulost, nemá proto žádný smysl z ukazatelů cokoliv dovozovat.
- tepelné čerpadlo rozhodně není zbytečnost a s přímotopem se nedá vůbec srovnat, dopad přímotopu na dojezd je drtivý oproti TČ, kde to člověka moc nepálí. V případě malé (a staré) baterky bych ho považoval za nezbytnost. Mám v tomto směru srovnání, vím, o čem mluvím. Stejně jako přímotopu bych se vyhnul i bufíku. To jsou věci dost poruchové a v zásadě patří do minulého století. Fanoušci Citigo prominou.
- s tím souvisí i vyhřívání volantu a sedačky v lepších výbavách - jsem zvyklý netopit nad 20 stupňů, protože tyto vyhřívané prvky mi zajistí subjektivní pocit tepla bez problému a navíc téměř hned po nastartování. Tím se ušetří další dojezd a na kratičké jízdy se pak ani nevyplatí zapínat hlavní topení (já ho zapnuté mám, protože mě nebaví s ním pořád šibovat).
- pokud jde o programovaný předehřev auta nebo jeho předchlazení, nepočítejte s ním - Nissan naši zemi tak nějak odepsal, už rok čekám, až mi to na mém Leafu (2016, 30 kWh) zprovozní, ale nehrozí - servisy nemají informace, české zastoupení Nissanu se vyměnilo a jediné, co je zajímá, jsou nová auta. I proto bych si dnes už rozmyslel, zda jít do značky, která tři roky po prodeji auta od něj dává ruce pryč. Mimochodem Renault se chová stejně, tam jsem měl stejnou zkušenost s jejich elektrickým Kangoo.
- nastavit limit nabíjení na 80 % lze jen u nejstarších Leafů. Tuhle funkci zrušili z politických důvodů - vycházela jim horší čísla dojezdů do srovnávacích statistik.

Nejsem tady první, kdo Vám doporučí, abyste ještě chvíli počkal na nové ojetiny. Velmi rozumím Vašemu nadšení, ale po devíti letech s všemožnými staršími EV už bych znovu do vozu bez solidního servisu výrobce nešel. Teda pravda, servisní prohlídku udělat mohou - za 3000 Kč. Což mimochodem boří další mýty nadšenců - roční prohlídka rozhodně není za pár stovek. Možná bejvávalo u trojčat. Ale jinak je znát, že automobilky berou EVs pořád jako něco, co je třeba ošidit, kde to jde. Trh se teprve rozvíjí a zrovna teď se to láme.


Hans
Funtomas 4550
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Funtomas 4550 » pon 14. pro 2020 6:51:57

Děkuji za podnětný příspěvek, prosím tedy o radu, jak poznat, že je nabízený vůz vybaven TČ? Jak řešíte nabíjení do 80 procent kapacity baterie?
Přes časovač?

Díky

TOm

ADMIN EDIT: Prosím necitovat předchozí příspěvek. Zbytečně to stěžuje orientaci v diskuzi. Díky
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Josef » pon 14. pro 2020 7:53:26

Jen poznámku k cenám servisu, záleží na konkrétním poskytovateli služeb a rozptyl je značný. Např. v Praze na Kia Soul jsem platil běžnou prohlídku 1500,- v NHcar, 3000,- chtějí v Auto Jeremiášova a 6000,- chtějí v Kia Modřany. Měření přes OBD II dává celkem solidní výsledky a nejsou to žádné nahodilé informace, je to dlouhodobá statistika a čím delší, tím lepší. Baterie Li-Ion jsou velmi dobře známy (30 let) a jejich vlastnosti dokonale popsány. Celkově se i stav baterie dá i analyzovat z napětí jednotlivých článků. Samozřejmě už tu bylo několikrát napsáno, nesmí se resetovat BMS jednotka, tím dojde k znehodnocení všech dlouhodobých informací.

Určení stavu baterie se dá provést jízdou řekněme ze 100% na 10% nabití a dle spotřeby spočítat skutečnou kapacitu baterie. Fanoušek Bjorn toto měření praktikuje několik let.
Ano s ojetinou můžete čekat a čekat a čekat. Když jsem před 3,5 lety kupoval Kia Soul, chtěl jsem jezdit a ne čekat. Zajímavé, že po těch letech bych dostal dnes stejnou radu, počkejte. Dnes můžete říci s naprostou jistotou, že ti co kupují dnešní nová auta, mohou počítat s tím že kupují zastaralé technologie a za pár let budou baterie mnohem lepší, takže čekání není řešení.

Je potřeba si uvědomit jednu věc, EV auto s baterií 22 kWh je pro fandy, kteří se chtějí zbavit smradlavého spalováku a podřídí tomu i svoje pohodlí. Pokud chce někdo jen nahradit spalovák s tím, že se nechce omezovat a chce ušetřit hromadu peněz, pak ať na EV raději zapomene. EV auto nebude v budoucnu vůbec levná záležitost, náš trh je, co se týká cen nabíjení, mimo realitu cen v celé EU včetně našich sousedů, kde 11 Kč/kWh je běžná cena (když vynechám dočasně zdarma nabíječky) a to sem dorazí taky, tak jako nabíjení na Ionity dnes vychází na 21 Kč/kWh. Tedy jízda a nabíjení na dálnici za 20-25 kWh/100 km bude dražší než s naftou či benzínem a servis postupně rovněž půjde výrazně výše než dnes. Nejrozumnější je nabíjení doma, ale to má možnost drtivá menšina řidičů.

Takže si pořádně rozmyslete, zda tohle je cesta, kterou chcete dobrovolně nastoupit, ano v budoucnu jiná nebude.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Funtomas 4550
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Funtomas 4550 » pon 14. pro 2020 8:16:41

Josef píše:Jen poznámku k cenám servisu, záleží na konkrétním poskytovateli služeb a rozptyl je značný. Např. v Praze na Kia Soul jsem platil běžnou prohlídku 1500,- v NHcar, 3000,- chtějí v Auto Jeremiášova a 6000,- chtějí v Kia Modřany. Měření přes OBD II dává celkem solidní výsledky a nejsou to žádné nahodilé informace, je to dlouhodobá statistika a čím delší, tím lepší. Baterie Li-Ion jsou velmi dobře známy (30 let) a jejich vlastnosti dokonale popsány. Celkově se i stav baterie dá i analyzovat z napětí jednotlivých článků. Samozřejmě už tu bylo několikrát napsáno, nesmí se resetovat BMS jednotka, tím dojde k znehodnocení všech dlouhodobých informací.

Určení stavu baterie se dá provést jízdou řekněme ze 100% na 10% nabití a dle spotřeby spočítat skutečnou kapacitu baterie. Fanoušek Bjorn toto měření praktikuje několik let.
Ano s ojetinou můžete čekat a čekat a čekat. Když jsem před 3,5 lety kupoval Kia Soul, chtěl jsem jezdit a ne čekat. Zajímavé, že po těch letech bych dostal dnes stejnou radu, počkejte. Dnes můžete říci s naprostou jistotou, že ti co kupují dnešní nová auta, mohou počítat s tím že kupují zastaralé technologie a za pár let budou baterie mnohem lepší, takže čekání není řešení.

Je potřeba si uvědomit jednu věc, EV auto s baterií 22 kWh je pro fandy, kteří se chtějí zbavit smradlavého spalováku a podřídí tomu i svoje pohodlí. Pokud chce někdo jen nahradit spalovák s tím, že se nechce omezovat a chce ušetřit hromadu peněz, pak ať na EV raději zapomene. EV auto nebude v budoucnu vůbec levná záležitost, náš trh je, co se týká cen nabíjení, mimo realitu cen v celé EU včetně našich sousedů, kde 11 Kč/kWh je běžná cena (když vynechám dočasně zdarma nabíječky) a to sem dorazí taky, tak jako nabíjení na Ionity dnes vychází na 21 Kč/kWh. Tedy jízda a nabíjení na dálnici za 20-25 kWh/100 km bude dražší než s naftou či benzínem a servis postupně rovněž půjde výrazně výše než dnes. Nejrozumnější je nabíjení doma, ale to má možnost drtivá menšina řidičů.

Takže si pořádně rozmyslete, zda tohle je cesta, kterou chcete dobrovolně nastoupit, ano v budoucnu jiná nebude.


Já za sebe chci nahradit spalovák pro denní dojíždění do práce do města. Denní nájezd mám v rozmezí 50-110 km. Nissan Leaf mi připadá jako ta pravá volba s ohledem na dostupné finance. Na delší cesty mám ropáka. Nemyslím si, že bych tomu podřizoval svoje pohodlí. Bydlím v rodinném domě a mám možnost nabíjet sazbou d56D. A hlavně s ohledem na velikost baterky jsem schopen auto dobít do 80 procent přes noc.

Nevím jak bych dobíjel třeba spoustou lidí nabízený Renault ZOE se 43 kw baterkou. Cituji z článku: A nabíjení doma? Tam to je na delší dobu. Z běžné domácí zásuvky může nabíjení trvat až 25 hodin. Příklad z praxe? Například při hodnotě 43 % a po připojení ke standardní domácí zásuvce byla doba nabíjení zhruba 16 hodin. Vždy záleží na výkonu, kterým nabíjíte. Hodnota 25 hodin je tedy v běžných podmínkách v některých případech reálná. Pokud je možné nabíjet výkonem 3,6 kW, lze se z úplného vybití do 100 % dostat za asi 12 až 15 hodin.

Vzhledem k tomu, že bydlím kousek od Brna, tak infrastruktura nabíječek v případě potřeby je dostačující.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Josef » pon 14. pro 2020 8:23:44

Jen poznámka k citacím. Vy vždy opakujete při rozhovoru otázku, kterou vám někdo položí?

Co se týká nabíjení, je vidět, že máte málo zkušeností s EV. Já nabíjím e-Niro denně 6 hodin z běžné zásuvky výkonem 2,5 kW do 80% kapacity a bohatě mi to stačí na průměrný nájezd 70 km denně. Pokud mám méně nabito potřebuji jet na delší trasu, začnu nabíjet dříve. První co si každý začne montovat je 3f nabíječka, která je nutná jen v případě denních nájezdů stovek kilometrů. Vězte že ve vašem provozu je úplně jedno zda máte 3,3 nebo 6,6 kW palubní nabíječku, protože na cestách stejně budete nabíjet na Chademo. Málokdo ví, že když budete nabíjet na sloupku ČEZ 22 kW a bude tam připojené již jednou auto, je úplně jedno zda máte 3,3 nebo 6.6 kW palubní nabíječku, protože vzhledem ke skutečnosti, že je palubní nabíječka jednofázová, budete stejně nabíjet jen výkonem 3,3 kW.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Funtomas 4550
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Funtomas 4550 » pon 14. pro 2020 8:52:58

To nabíjení přes Chademo bude tedy vždy i na rychlonabíječce jen 3,3 KW?
Chápu to sparávně nebo se to týká jen konkrétních nabíječek od Čez?

děkuji
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Josef » pon 14. pro 2020 9:00:10

Nabíjení přes Chademo bude až DC 45 kW, nabíjení AC 3,3 kW nebo 6,6 kW se týká sloupků ČEZ, EON apod., tedy tam kde je výstup 2x11 kW.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod dracekvo » pon 14. pro 2020 9:03:26

Funtomas 4550 píše:Nevím jak bych dobíjel třeba spoustou lidí nabízený Renault ZOE se 43 kw baterkou.


Pokud vyjedete 100km. Tak budete nabíjet úplně stejnou dobu leafa, nebo zoe. Jediný rozdíl je v tom, že když budete potřebovat dál, tak s baterkou 40kWh to prostě dáte na jeden zátah a nemusíte se zdržovat někde s dobíjením.
Což třeba pokud máte denní nájezd až 100 km. Pochybuju, že v zimě vám vystačí kapacita Leafa. Taky počítejte s tím, že dojezd se bude postupně snižovat jak bude degradovat baterie (a pokud jí budete cucat pravidelně do sucha, tak bude degradovat mnohem rychleji). Taky po 3 letech můžete zjistit, že máte zimní akční rádius jen 90 km. Taky záleží na tom, kolik děláte zastávek. Každé nahřívání studeného interiéru je energetický náročné.

Z mých zkušenosti malobaterkáče mohu doporučit jen pokud budete mít letní dojezd 2x takový jaký potřebujete. Ono se snadno může stát, že zavřou některou silnici a kvůli objízdné trase už elektrem v zimně nedojedete, protože to budete mít na knop. Nebo dojedete, ale bez topení.

Rychle dobíjení tj. chademo jde úplně mimo palubní nabíječku.
Obvykle má výkon 50kW a je to limitováno pouze tím, kolik je schopná pojmout daná baterie.

Pokud doma nemáte jistič větší jak 3x32A, tak nemá cenu se zajímat o osazenou nabíječku, protože jí stejně nebudete schopen využít. Nebo by jste si musel kupovat drahý wallbox, který by byl schopen řídit výkon nabíjení tak, aby nedošlo k výpadku hlavního jističe v případě, že by jste na té samé fázi zapnul ještě nějaký spotřebič.
Na doma úplně stačí i těch 3.3kW a na cestách se stejně nabíjí na rychlonabíječkách.
Naposledy upravil(a) dracekvo dne pon 14. pro 2020 9:13:27, celkem upraveno 4 x.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Citigo e IV » pon 14. pro 2020 9:08:52

Josefe právě že na sloupnu 2x11 kW výkonem 6,6 kW leafa nenabijete ani náhodou. Myslím že funtomas bys i měl najít nějakého elektromobilistu z okolí a probrat s ním kompletní problematiku, nebo se z těch odpovědí zblázní.

Jeden píše , že Tč ano, druhý né v tom se nedá vyznat víte že třeba nějlepší a nejdražší elektromobily na trhu Tesla zatím Tč nemají a vůbec to nikomu nevadí ...
Funtomas 4550
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Funtomas 4550 » pon 14. pro 2020 9:14:03

Díky za postřeh za různorodé odpovědi, ale myslím, že už se celkem orientuji :)
Funtomas 4550
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Funtomas 4550 » pon 14. pro 2020 9:16:01

Citigo e IV píše:Josefe právě že na sloupnu 2x11 kW výkonem 6,6 kW leafa nenabijete ani náhodou. Myslím že funtomas bys i měl najít nějakého elektromobilistu z okolí a probrat s ním kompletní problematiku, nebo se z těch odpovědí zblázní.

Jeden píše , že Tč ano, druhý né v tom se nedá vyznat víte že třeba nějlepší a nejdražší elektromobily na trhu Tesla zatím Tč nemají a vůbec to nikomu nevadí ...


U tesel bych tipoval, že absence TČ je asi vzhledem ke kapacitě baterek a původní myšlence nabíjení na Superchargerech zdarma zcela zjevná. :)
Pisi69
Příspěvky: 47
Registrován: ned 01. pro 2019 8:57:19

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Pisi69 » pon 14. pro 2020 9:28:46

Dobrý den, vzhledem k limitu 200tis a jen na dojíždění bych osobně volil malé auto a nejlépe s historii např. Zde na fóru
viewtopic.php?f=20&t=925
Nebo malý fiat500 který už také začal klesat k 250tis s pro dva je to dostatečně auto.

Bohužel očekávání ze citigo srazí ceny se díky ukončení výroby stalo jen částečně (aspoň se 20kwh auta přestali prodávat za 350+)

Jak již psali jiní - pomalé nabíjení (2,3kw) stačí přes noc(8h) na pohodlné nabytí auta ( u našeho citigo takto stíhám doplnil 55% baterie) V případě potřeby a vlastnění nastavidelneho kabelu lze přes noc využívat plný výkon zásuvky 16A 1f a zrychlit nabíjení o 60%)
Funtomas 4550
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Funtomas 4550 » pon 14. pro 2020 9:35:16

Pisi69 píše:Dobrý den, vzhledem k limitu 200tis a jen na dojíždění bych osobně volil malé auto a nejlépe s historii např. Zde na fóru
http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=20&t=925
Nebo malý fiat500 který už také začal klesat k 250tis s pro dva je to dostatečně auto.

Bohužel očekávání ze citigo srazí ceny se díky ukončení výroby stalo jen částečně (aspoň se 20kwh auta přestali prodávat za 350+)

Jak již psali jiní - pomalé nabíjení (2,3kw) stačí přes noc(8h) na pohodlné nabytí auta ( u našeho citigo takto stíhám doplnil 55% baterie) V případě potřeby a vlastnění nastavidelneho kabelu lze přes noc využívat plný výkon zásuvky 16A 1f a zrychlit nabíjení o 60%)


Já mám limit 370 tisíc.
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod dracekvo » pon 14. pro 2020 9:38:02

PROSÍM NECITUJTE PŘEDCHOZÍ PŘÍSPĚVKY.

Citace se používá jen pokud reagujete na starší příspěvek, nebo jen na nějakou jeho část.
Kvůli všem těm citacím je toto vlákno dlouhé jak týden před výplatou a nepřehledné.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Pisi69
Příspěvky: 47
Registrován: ned 01. pro 2019 8:57:19

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Pisi69 » pon 14. pro 2020 9:58:05

Do 400tis je Renault Zoe s baterii 41kwh asi nejlepší volba a její palubní nabijecka je velká výhoda jelikož na volných stojanech se všichni hrnou k DC a 22kw všichni nechávají volné.
Osobně jsem ale v autě jen sedel na veletrhu - já zoe říkám hezčí citigo, na zadních místech mi ale přišlo ze je méně,alespoň pro mne 185cm.
Každopádně pěkné auto s technickými výhodami silné palubní nabíječky - napr nabíjení pri nakupování nebo nutnosti rychlého dobíjení z domácíh 3f zásuvek.
Tak přeji šťastný výběr a pak užívání EV jízdy (v městě bych už nic jiného nechtěl a nejlépe zakázal (cmoudici auta/dodávky fakt už cuchat nemůžu a nechci :D
Naposledy upravil(a) Pisi69 dne pon 14. pro 2020 10:17:04, celkem upraveno 2 x.