Degradace 30kWh baterie

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Josef » úte 08. říj 2019 22:00:47

Podle toho, co jste psal, baterie měla před rekalibrací 10 dílků ze 12, tedy cca -21% kapacity baterie. Využitelná kapacita baterie je cca 28 kWh, tedy skutečná by měla být cca 22 kWh. Pokud budete nabíjet baterii řekněme z 10% na 100%, tak byste měl naměřit na zásuvce dodaný příkon 19.8 kWh + 10% ztráty, tedy cca 21.7 kWh. Pokud tohle souhlasí, pak je vše v pořádku a baterie má opravdu skutečnou kapacitu 22 kWh. Dojezd při spotřebě řekněme 16 kWh je pak 138 km a v zimě počítejte 100 km. Pokud jste již na začátku počítal, že auto bude mít dojezd 200 km, mohu s matematickou jistotou říci, že 170-180 km je tak pro toto auto maximum za tepla s novou baterií. Bohužel auto s baterií 28 kWh jsou do města a okolí, v zimě a při degradaci baterie je dojezd opravdu mizerný.
Ještě doplním, že aby byla baterie na reklamaci musí mít kapacitu cca 66%, tedy je to neřešitelné.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
C-zero
Příspěvky: 139
Registrován: stř 08. srp 2018 11:47:33
Bydliště: Kravaře

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod C-zero » stř 09. říj 2019 9:53:09

jan loula píše:tak mám odpověd z nissanu.

Dobrý den pane Loulo,
zkoušela jsem znovu zjišťovat nějaké informace k té vaší záležitosti s dojezdem.
Z technického oddělení mi vlastně řekli, to co jsem Vám už psala minule. Reprogram neměl žádný vliv na zvýšení kvality baterie. Přegramování pouze zlepšilo způsob, jak jsou informace o LiB baterii zpracovávány. Zobrazený stav nyní více odpovídá skutečnému stavu baterie.


Dle fotek, které jste poslal, a i dle výstupu ze servisu se baterie jeví v pořádku. Není třeba ji nechat testovat v LiB centru. (Pouze Řeporyje, kde je LiB centrum momentálně mimo provoz.) Můžete samozřejmě kontaktovat Auto Zrucký, aby Vám kapacitu přeměřili.


S tím dojezdem je to opravdu velmi individuální, záleží na tolika faktorech: způsob nabíjení, historie jízd, způsob jízdy, teplota, terén, hmotnost nákladu, pneumatiky apod.


tak a je to vyřešení půl mega v prdeli a mám auto co umí jezdit po Praze
neumí někdo změřit kapacitu baterie .nebo radu na nějaky autoservis v Praze a blízkém okolí kdo to umí?
díky



Dobrý den,
doporučil bych Vám koupit OBD II a pomocí autodiagnostiky a aplikace My leaf zjistit aktuální stavy nejenom baterie, ale i jiných potřebných dat.
Doporučuji koupit sice dražší OBD, ale za to bezproblémové, které zaručí rychlý přenos dat do Vaší mobilní aplikace..
IMG_20191009_091845.jpg
OBDII
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod dracekvo » stř 09. říj 2019 12:13:11

A nebo napsat přibližnou lokalitu. Třeba tu hračku má někdo v dojezdové vzdálenosti.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
C-zero
Příspěvky: 139
Registrován: stř 08. srp 2018 11:47:33
Bydliště: Kravaře

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod C-zero » stř 09. říj 2019 12:23:23

15.11 budu v Praze na e-salonu..Můžeme se domluvit a změřit to..
jan loula
Příspěvky: 9
Registrován: úte 01. říj 2019 6:25:36

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod jan loula » stř 09. říj 2019 16:25:18

zdravím všechny

lokalita jsou roztoky u prahy.
nemám problém někam zajet ale rádius mám 60km nebo musím někde nabít :D
C-Zero ,rád se domluvím na změření a nějaký info . ale tak týden do předu ted ještě nevím jestli budu v tu dobu v praze .


díky Honza
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Josef » stř 09. říj 2019 18:09:00

Změříte jen, co vám dovolí auto a to neřekne nic jiného, než jsem psal, tedy cca 79% SOH, ale uvidíte sami. Samozřejmě reklamovat baterii je velký boj, protože stojí cca jako to auto, držím palce, ale na reklamaci to zdaleka ještě není.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Bobo
Příspěvky: 20
Registrován: ned 12. čer 2016 21:21:36
Bydliště: Kladensko

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Bobo » sob 11. led 2020 18:53:11

Bobo píše:
Hynek píše:Ahoj všichni, chci se zeptat jestli tu je někdo s Leafem 30kWh? Mně příjde že kapacita letí dost rychle dolu. Když byl nový měl jsem 97% podle Leaf Spy, teď po 55tis km mám 87% a i dojezd mi citelně klesnul. Rád bych věděl jestli někdo v ČR už řešil výměnu baterie v záruce, protože do 160tis km ta baterka tímto tempem nemá šanci vydržet.


Tady jsou průběžná data z mé 30kWh baterie, poslední skokové zlepšení SOH z 90 na 95% je důsledkem provedení svolávací akce na reflash řídící jednotky baterie.SOH je teď počítáno jinak. Možná bylo počítáno moc přísně, možná je takhle jen dále k ubytí počtu dílků pro uznání záruky, možná od obojího trochu.Reálný pokles dojezdu jsem zatím naštěstí nezpozoroval, jen tyhle hodnoty.

Prosinec 2016 8000 km SOH 99/HX 94
Duben 2017 12000 km SOH100/HX 96
Červenec 2017 19000 km SOH 95/HX 91
Září 2017 22000 km SOH 92/HX 85
Listopad 2017 25000 km SOH 93/HX 86
Březen 2018 31000 km SOH 95.5/HX 88.5
Duben 2018 33000 km SOH96.3/HX 89.4
Květen 2018 35000km SOH96.73/HX89.5
Červenec 2018 40000km SOH93/HX86
Září 2018 45000km SOH90/HX83
Listopad 2018 48000km SOH95/HX83
Únor 2019 52000km SOH96.7/HX86.4
Říjen 2019 66000km SOH 90/HX73.1 letní dojezd 200km

Leden 2020 71000km 73Ah SOH89. 8/HX 72.8
Březen 2020 7500km 71.2Ah SOH 89.56/HX 72.4
Naposledy upravil(a) Bobo dne pon 30. bře 2020 21:32:11, celkem upraveno 2 x.
jan loula
Příspěvky: 9
Registrován: úte 01. říj 2019 6:25:36

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod jan loula » sob 08. úno 2020 13:42:31

výsledek kontroly v Nissanu.
na reklamaci to prý není
výsledek vyz foto
dojezd max 130 bez topení
max 100 s topením
a dojezd je to tabulkový...………..

nissan LEAf 2016 30kw
najeto 64 000
Přílohy
IMG_20200208_084149.jpg
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod garmont » sob 08. úno 2020 17:31:41

No a kolik má ta baaterka aktuální kapacitu? Napětí jednotlivých článků je nic neříkající...
jan loula
Příspěvky: 9
Registrován: úte 01. říj 2019 6:25:36

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod jan loula » ned 09. úno 2020 8:42:00

jo tak to my neřekly ale bere to ze želvy do plna i ze ztrátama podle elektromněru 25,9kw

pro doplmění
neřekl mi to ani autobond .zrucký .ani valenter.
ve valenteru mi dali výpis z diagnostiky z hodnotama jednotlivých
článků .viz foto.
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod dracekvo » ned 09. úno 2020 16:44:04

Co je potřeba k programu leaf spy? Tam si to všechno vyčte uživatel sám, ne?

Tento protokol je vážně úplně k ničemu. Na stránkách předtím nic jiného není? Pokud vám zamítly reklamaci, musí vám udat důvod. A jediný důvod je, že aktuální kapacita baterie neklesla pod mez, při které je možné reklamovat, takže vám musí sdělit aktuální opotřebení.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Josef » ned 09. úno 2020 17:27:05

Každý servis musí umět vyčíst skutečně SOH baterie. Max. rozdíl 19 mV mezi články mi přijde už dost.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Radovan » ned 09. úno 2020 20:50:18

Pokud máte problém, tak volte oficiální cestu a u prodejce nebo tam kde servisujete podejte oficiální reklamaci s návrhem řešení. Pak už je to dle zákona a musí Vám odpovědět dle zákona a zdůvodnit a můžete rozjet kolečko.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
jan loula
Příspěvky: 9
Registrován: úte 01. říj 2019 6:25:36

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod jan loula » stř 12. úno 2020 12:24:52

reklamoval jsem to a prý sem ješte v toleranci až kapacita některého článku poklesne pod určitou hranici .hodnotu si nepamatuju..
tak my ho vyměněj .
auto je dovoz ale vztahuje se na něj celoevropská záruka.
jak už jsem tady psal v autobondu mi při první reklamaci udělali reprogram a dohráli tím na displej čárky kvality baterie:-)
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod dracekvo » stř 12. úno 2020 20:30:32

Chtělo by zjistit přesnou hodnotu.
Pokud by chybělo jen trošku, tak bych autu dal čočku, aby to spadlo pod tu hodnotu.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Lama » ned 05. dub 2020 21:05:19

[quote="jan loula"]jo tak to my neřekly ale bere to ze želvy do plna i ze ztrátama podle elektromněru 25,9kw

Právě testuji kapacitu své baterky a při nabíjení 10A mám změřené ztráty přes 12%... , když vezmu vašich 25,9 se ztrátami 12%, tak jsme na 22,8 což téměř odpovídá tomu co vypočítal "Josef". Když od toho ještě odečtete cca 5% účinnost, tak jste na 21,7kWh maximálně využitelných při 25°C.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Hynek
Příspěvky: 4
Registrován: stř 14. pro 2016 19:58:05

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Hynek » ned 03. kvě 2020 23:35:29

Malý update. Mám najeto 100.000km. SOH je nyní 67% a chybí mi 3 dílky kapacity. Dojezd je okolo 130km. Ovšem v zimě se dostávám i pod 100km a procenta přímo mizí před očima, hlavně na dálnici. Uvidíme co v Nissanu, až v létě zmizí 4. dílek už to bude na jednání ohledně záruky na baterku.

Níže printscreen z LeafSpy, kde jsou i údaje o nabíjení.

Obrázek
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Josef » pon 04. kvě 2020 7:46:06

Tedy nájezd máte poměrně velký, za 1,5 roku 45 tis. km, to se činíte. Je jasné že patříte mezi tu polovinu, kterým klesá SOH baterie velmi rychle. Na druhou stranu bude odměnou novější baterie (nemusí dodat novou). Je jasné, že se servis pokusí rekalibrovat měření, což je SW řešení na týden, než se zase vrátí zpět SOH na původní hodnotu. Držím palce, reklamace je ve většině případů opruz na mnoho týdnů než dodají baterii. Bohužel se Nissan v tomto nepoučil a čeká jej do budoucna velký problém s přehřívanými bateriemi.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
radex
Příspěvky: 21
Registrován: pát 11. čer 2021 7:41:59
Bydliště: Kutná Hora

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod radex » úte 17. led 2023 2:22:53

Přikládám zatím výbornou zkušenost s externím vybalancováním baterky Nissanu Leaf 30kWh.
Na prvním obrázku je vidět článek 13 ujetý o 141mV oproti ostatním.
141mVzubNissan.png
141mVzubNissan.png (114.72 KiB) Zobrazeno 4436 x

Na druhém po vybalancování už ten zub není.
13mVzubNissan.png
13mVzubNissan.png (104.54 KiB) Zobrazeno 4436 x

Ale hlavně - na "letním" dojezdu se to projevilo nárůstem ze 125km na 180km. Dojezd jsem měřil do chvíle, kdy mi na palubce zhasly procenta i kilometry.
Mám Nissan Leaf 30kWh 12/2016. Koupil jsem jej za "dobrou" cenu v 1/2020, ale záhy jsem zjistil, že cena spíš odpovídá slabšímu dojezdu.
Jinak ale auto sloužilo dobře.
V 10/2021 jsem si pořídil ObdLinkMx a posléze si změřil aplikací LeafSpy i Nissana. Vyděsil jsem se ze zubu článku 13 velikosti 100-200mV podle stavu SoC. Stejný zub jsem měl na Citroenu C-Zero(viz. vlákno Rekalibrace Baterie - http://elektroforum.cz/viewtopic.php?f=9&t=694&start=20 ,13.2.2022) . Ale na rozdíl od C-Zero u Nissana se zub nezhoršil ani za půl roku a Nissanovi to nevadilo.
Oficiální zastoupení mi nabídlo výměnu modulu na Slovensku za asi 1600-2000Eur.
Pak jsme ale auto projeli s panem Svobodou z Pelhřimova z ktm-ebikes a ten navrhl to zkusit jen externě zbalancovat. Že tomu článku mohl jen "ujet vlak".
Za 15 000Kč se zárukou na případné rozebrání zdarma, kdybychom nakonec přeci jen článek měnili.
Tak jsem kývl a výsledkem bylo výrazné zlepšení dojezdu.
Přikládám postup p.Svobody :
-------------
Jenom bych upřesnil, že jsem Vaší baterii balancoval cca 14 dnů. A to ve 3 krocích:
1. Vybalancoval jsem spadlý článek
2. Vybalancoval jsem celou slabší polovinu baterky
3. Postupně jsem balancoval napětí jednotlivých článků podle ONLINE připojené diagnostiky, což dalo nejvíc práce., a to jak + tak -
-------------
To bylo 8/2022.
Po zbalancování jsme párkrát jeli rovinu 160km při 10-15 °C a ještě 20-30km zůstávalo.
Před zbalancováním jsme sjeli z Varnsdorfu do Poděbrad při 25°C a po 125km už zmizely km i procenta.
Sice LeafSpy ukazoval ještě 20%, ale to jsem neměl nervy zkoušet.
10/2022. Pořád vše OK.
1/2023. Při teplotách pod nulou dojezd padá pod 150km, ale při oteplení se vrací. Mám tušení, jak asi vznikl ten zub na článku 13, protože se mi ho povedlo (náhodou) na chvíli vyvolat. Vyjel jsem baterku pod 10% SoC (LeafSpy, jinak na palubovce ---), a začal rychlonabíjet. A sledoval LeafSpy. Po chvíli se objevil zub 60mV na článku 13. Vyděsil jsem se, že jsem starý problém vyvolal zpět, tak jsem rychlonabíjení při asi 30%SoC přerušil. Zub naštěstí zmizel po chvilce jízdy a následně při pomalém nabíjení se nevrátil. Tak bych to viděl na nějakou kombinaci hodně hlubokého vybití a následného dlouhého rychlonabíjení.
Citroen C-Zero 2011
Nissan Leaf 30kWh 2016
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Lama » úte 17. led 2023 8:42:27

radex píše:Přikládám zatím výbornou zkušenost s externím vybalancováním baterky Nissanu Leaf 30kWh.
Na prvním obrázku je vidět článek 13 ujetý o 141mV oproti ostatním.
.......

Děkuji moc za podrobný popis.
Osobně si myslím, že článek 13 už nemá kondici jako ostatní a že časem skončíte pouze u AC nabíjení, pokud článek nevyměníte.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)