Degradace 30kWh baterie

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Hynek
Příspěvky: 4
Registrován: stř 14. pro 2016 19:58:05

Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Hynek » sob 24. lis 2018 21:19:06

Ahoj všichni, chci se zeptat jestli tu je někdo s Leafem 30kWh? Mně příjde že kapacita letí dost rychle dolu. Když byl nový měl jsem 97% podle Leaf Spy, teď po 55tis km mám 87% a i dojezd mi citelně klesnul. Rád bych věděl jestli někdo v ČR už řešil výměnu baterie v záruce, protože do 160tis km ta baterka tímto tempem nemá šanci vydržet.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Josef » ned 25. lis 2018 9:15:02

Bohužel degradace 30kWh baterie je poměrně velká a citelná. V jiném vlákně jsme toto již diskutovali, dle našich záručních podmínek je nárok na výměnu baterie pokud klesne na 66%, tedy máte opravdu ještě hodně času. V USA mají pod 80% a nebo 5 let stáří (v grafu označeno červeným bodem).

Jak vidíte z grafu, je tam velký rozptyl, tedy je to o štěstí na jakou baterii člověk narazí.

Obrázek
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Radovan » ned 25. lis 2018 19:11:56

To není hezký pohled. To bude další rapidgate, jakmile ty 30 kWh Leafy začnou mít dojezd trojčat iMiev/Ion/Zero a zákazníci začnou řvát. :cry:
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
NuclearDave
Příspěvky: 8
Registrován: úte 26. črc 2016 7:06:33

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod NuclearDave » pon 26. lis 2018 10:15:06

Nissan dělá upgrade BMS software. Aspoň v UK - kdo vládne angličtinou, zde více info včetně hodnot před a po aktualizaci https://www.speakev.com/threads/bms-sof ... rs.123241/ případně ještě zde http://www.cleanfleetreport.com/exclusi ... ery-issue/
Zkus se obrátit na Nissan CZ, jestli je to k dispozici i u nás.
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod dracekvo » pon 26. lis 2018 15:29:57

Josef píše:dle našich záručních podmínek je nárok na výměnu baterie pokud klesne na 66%


To je docela mazec. Jako uznat vadnou baterku až když klesne pod 2/3 kapacity. Už jen to by mě odradilo od koupi.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
E-Ryc
Příspěvky: 207
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod E-Ryc » pon 26. lis 2018 15:45:03

Bude to znit cynicky, ale alespon vis, na cem jsi (mas v ruce konkretni cislo). Nekteri mame "jen"
The Battery, like all lithium-ion batteries, will experience gradual energy or power loss with time
and use. Loss of Battery energy or power over time or due to or resulting from Battery usage, is
NOT covered under this Battery and Drive Unit Limited Warranty.

a je na dobre vuli vyrobce, co uzna a neuzna.
Najit puvodni zdroj dalo celkem praci, tak tady (strana 4): https://www.tesla.com/sites/default/files/New_Vehicle_Limited_Warranty_Europe_en_EU.pdf
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Josef » pon 26. lis 2018 19:00:25

Je potřeba vycházet ze zkušeností ostatních i když Tesla nedává záruku na kapacitu baterie, obecně je známo, že po 160 tis.km je průměrný pokles kapacity kolem 6%. Např. Leaf bych si nekoupil ze dvou důvodů, nemá tepelný management baterií (tedy problémy s nabíjením) a obecně pokles kapacity baterie je i v průměru velký.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Bobo
Příspěvky: 20
Registrován: ned 12. čer 2016 21:21:36
Bydliště: Kladensko

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Bobo » úte 27. lis 2018 22:15:07

Hynek píše:Ahoj všichni, chci se zeptat jestli tu je někdo s Leafem 30kWh? Mně příjde že kapacita letí dost rychle dolu. Když byl nový měl jsem 97% podle Leaf Spy, teď po 55tis km mám 87% a i dojezd mi citelně klesnul. Rád bych věděl jestli někdo v ČR už řešil výměnu baterie v záruce, protože do 160tis km ta baterka tímto tempem nemá šanci vydržet.


Tady jsou průběžná data z mé 30kWh baterie, poslední skokové zlepšení SOH z 90 na 95% je důsledkem provedení svolávací akce na reflash řídící jednotky baterie.SOH je teď počítáno jinak. Možná bylo počítáno moc přísně, možná je takhle jen dále k ubytí počtu dílků pro uznání záruky, možná od obojího trochu.Reálný pokles dojezdu jsem zatím naštěstí nezpozoroval, jen tyhle hodnoty. SOH=jakési zdraví baterie(částečně koresponduje s kapacitou), pod85 % SOH ubyde první z 12 dílků kapacity baterie, HX=něco jako vnitřní odpor baterie, QCs=počet rychlonabíjení x2(počítá se připojení a odpojení konektoru zvlášť)

Duben 2016 výroba 0km
Prosinec 2016 8000 km SOH 99/HX 94
Duben 2017 12000 km SOH100/HX 96
Červenec 2017 19000 km SOH 95/HX 91
Září 2017 22000 km SOH 92/HX 85
Listopad 2017 25000 km SOH 93/HX 86
Březen 2018 31000 km SOH 95.5/HX 88.5
Duben 2018 33000 km SOH96.3/HX 89.4
Květen 2018 35000km SOH96.73/HX89.5
Červenec 2018 40000km SOH93/HX86
Září 2018 45000km SOH90/HX83
Listopad 2018 48000km SOH95/HX83
Únor 2019 52000km SOH96.7/HX86.4
Říjen 2019 66000km SOH 90/HX73.1 letní dojezd 200km
Leden 2020 71000km 71.3Ah SOH89. 8/HX 72.8
Březen 2020 75000km 71.2Ah SOH89.6/HX72.4
Leden 2021 91388km 70Ah SOH88.07/HX69.8 243QCs
Červen 2021 99000 km 69Ah SOH 87/HX 67 256 QCs
Březen 2022 111000km 68Ah SOH 85.3/HX 64.1 267 QCs
Říjen 2023 143000 km 64.5 Ah SOH 81.17/HX 57.07 283 QCs/3635 L2s
Přílohy
Screenshot_20231004-204904.png
Naposledy upravil(a) Bobo dne stř 04. říj 2023 20:57:57, celkem upraveno 17 x.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Josef » úte 27. lis 2018 22:57:55

Ono stačí nabít baterii na 100% a z dojezdu a průměrné spotřeby se spočítá výsledná kapacita baterie.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Bobo
Příspěvky: 20
Registrován: ned 12. čer 2016 21:21:36
Bydliště: Kladensko

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Bobo » úte 07. kvě 2019 21:35:35

Josef píše:Ono stačí nabít baterii na 100% a z dojezdu a průměrné spotřeby se spočítá výsledná kapacita baterie.

Myslím, že nestači, nebo jen hodně orientačně. Když dlouho nedojde k "úplnému" vybití baterie, sice to svědčí její životnosti, ale BMS začne bod minimálního vybití jen odhadovat a přitom radši postupně ubírá, aby náhodou nedošlo k tomu, že za půl roku při úplném vybití bude ukazovat BMS 8% a auto už nejede. To samé bych řekl platí i když se dlouho nenabije do plna. Prostě když si BMS dlouho neosahá mezní vybití a nabití baterie, je radši trochu pesimističtější, než je skutečný stav postupné degradace baterie. Když je nabíjeno často do plna a vybíjeno do minima,ví BMS sice celkem přesně kapacitu baterie, ale reálná degradace je větší. Při výpočtu kapacity musí BMS brát v úvahu ještě spoustu faktorů, jako je teplota,nebo jestli se vybíjí malým proudem(plynulá pomalá jízda), nebo velkým proudem(dálnice brzda/plyn). Při větších proudech se z baterie dostane méně Ah, než pri malých.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Josef » stř 08. kvě 2019 20:39:15

Těch faktorů při vybíjení baterie je hodně, ale nám jde o reálnou kapacitu baterie při určité teplotě. Mě je celkem jedno, zda mi někdo změří že správná kapacita baterie je 28 kWh, když na ni najedu 100km při průměrné spotřebě 15 kWh :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Bobo
Příspěvky: 20
Registrován: ned 12. čer 2016 21:21:36
Bydliště: Kladensko

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Bobo » sob 11. kvě 2019 21:00:04

Josef píše:Těch faktorů při vybíjení baterie je hodně, ale nám jde o reálnou kapacitu baterie při určité teplotě. Mě je celkem jedno, zda mi někdo změří že správná kapacita baterie je 28 kWh, když na ni najedu 100km při průměrné spotřebě 15 kWh :)


To je pravda. :)
jan loula
Příspěvky: 9
Registrován: úte 01. říj 2019 6:25:36

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod jan loula » úte 01. říj 2019 7:11:39

zdravím
muj nissan leaf2016/30kw 57000
dovoz Rakousko

reklamoval jsem u autobondu dojezd po nabytí mi to ukazovalo 140km 10 čárek z 12
provedli reprogram P8318 a už je to prý v pořádku:-))
Výsledek po nabytí to ukazuje 160km 12 čárek z 12
dojedu celých 135km bez topení a klimatizace hurá :D .
na můj dotaz jestli s tím jde ještě něco dělat odpověděli že to je správný dojezd.
250km podle techničáku je jen v laboratorních podmínkách.
sem zvědavý kolik bude dojezd po 5ti letech

honza
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod dracekvo » úte 01. říj 2019 8:04:32

Máš nějakou svojí diagnostiku?
Ten dojezd na 30kWh je fakt tragickej. Dojedeš zrhuba jako nové trojče s 16kWh baterkou.
Mě ten update z nissanu příde jen jako nějaké maskování aby nemuseli uznávat záruku na baterky.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Josef » úte 01. říj 2019 8:52:04

jan loula píše:zdravím
muj nissan leaf2016/30kw 57000
dovoz Rakousko

reklamoval jsem u autobondu dojezd po nabytí mi to ukazovalo 140km 10 čárek z 12
provedli reprogram P8318 a už je to prý v pořádku:-))
Výsledek po nabytí to ukazuje 160km 12 čárek z 12
dojedu celých 135km bez topení a klimatizace hurá :D .
na můj dotaz jestli s tím jde ještě něco dělat odpověděli že to je správný dojezd.
250km podle techničáku je jen v laboratorních podmínkách.
sem zvědavý kolik bude dojezd po 5ti letech

honza


Je fakt že 250 km je nesmysl. Co se týká jejich překalibrace, to je stejně dočasné vylepšení, to že chyběly 2 čárky je jasné, že tam je degradace již poměrně velká, proto ten dojezd 135 km (tedy nevíme zda město + okreska nebo dálnice a při jaké rychlosti).
Audi Q4 Sportback e-tron 50
jan loula
Příspěvky: 9
Registrován: úte 01. říj 2019 6:25:36

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod jan loula » sob 05. říj 2019 19:58:55

zdravím pánové

dojezd 135 je kombinovaný
ted už to kleslo na 11/12 čárek
po rovině bych najel i víc ale jak příjde stoupání tak to odečítá 1/5
jel jsem z Kolína Seč cca 40 km a sežralo to 120km na tacháči.
Diagnostiku nemám všichni tvrdí že to neumí...….
Reklamoval jsem to Přímo u nissanu a ted čekám jak se k tomu postáví.
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod mp1 » sob 05. říj 2019 20:56:50

vytrhnuté z diskusného príspevku (leaf1) ...skúsenosti po skoro 3 rokoch jazdenia na Nissane Leaf 24kWh(využiteľná 18kWh po 124.000km)... téma bola nabíjanie v zime.
jan loula
Příspěvky: 9
Registrován: úte 01. říj 2019 6:25:36

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod jan loula » ned 06. říj 2019 9:55:37

joo to by asi odpovídalo

když nabíjím skoro z nuly tak to vezme cca 21kw
z 16% na 98% to standartně bere 18kw

ale podle servisu je baterka ok .
no nic k tomuto vozu musí mít člověk ješte jedno na delší cesty .
Po Praze je to super ale na výlety musí člověk hodně plánovat.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod Josef » pon 07. říj 2019 8:34:30

Pokud to vezme 21 kWh, tak ta baterka je "kaput", nová vezme kolem 30 kWh, protože je potřeba započítat asi 2 kWh ztráty při nabíjení. Odhadem má ta baterie tak 19-20 kWh kapacitu a tedy to odpovídá zmíněnému dojezdu. Já jsem jel se Soulem 27 kWh kousek od Rožmitálu do Vestce u Prahy, po dálnici 115 km/h na okreskách 95 km/h (po dálnici je většina trasy) a vzdálenost 77 km. Ve Vestci ukazoval Soul zbývající dojezd 80 km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
jan loula
Příspěvky: 9
Registrován: úte 01. říj 2019 6:25:36

Re: Degradace 30kWh baterie

Příspěvekod jan loula » úte 08. říj 2019 19:22:49

tak mám odpověd z nissanu.

Dobrý den pane Loulo,
zkoušela jsem znovu zjišťovat nějaké informace k té vaší záležitosti s dojezdem.
Z technického oddělení mi vlastně řekli, to co jsem Vám už psala minule. Reprogram neměl žádný vliv na zvýšení kvality baterie. Přegramování pouze zlepšilo způsob, jak jsou informace o LiB baterii zpracovávány. Zobrazený stav nyní více odpovídá skutečnému stavu baterie.


Dle fotek, které jste poslal, a i dle výstupu ze servisu se baterie jeví v pořádku. Není třeba ji nechat testovat v LiB centru. (Pouze Řeporyje, kde je LiB centrum momentálně mimo provoz.) Můžete samozřejmě kontaktovat Auto Zrucký, aby Vám kapacitu přeměřili.


S tím dojezdem je to opravdu velmi individuální, záleží na tolika faktorech: způsob nabíjení, historie jízd, způsob jízdy, teplota, terén, hmotnost nákladu, pneumatiky apod.


tak a je to vyřešení půl mega v prdeli a mám auto co umí jezdit po Praze
neumí někdo změřit kapacitu baterie .nebo radu na nějaky autoservis v Praze a blízkém okolí kdo to umí?
díky