Stav baterie Nissan Leaf - 85% SOH vs 12/12dílků
Napsal: ned 11. lis 2018 17:48:10
Docela by mně zajímal názor zde diskutujících na stav baterie mého auta.
Jedná se o Nissan Leaf 2015, 2. gen, 24kW baterie, dovoz Švýcarsko, nákup únor 2018 (v té době cca 21.000km). Asi to byla bouračka, ale to prodejce v ČR nepřiznal (jen že tam byl trošku ťuknutý přední nárazník), zde v ČR měněna převodovka (v rámci záruky, ještě před tím, než jsem koupil já). S autem jezdím výhradně do práce a zpět (cca 50-60km), pak doma nabíjím nočním proudem.
Porovnával jsem hodnoty baterie dle: viewtopic.php?f=4&t=129
Má baterie podle LeafSpy má tyto hodnoty (nyní nájezd 31.000km, stáří cca 3roky), auto jsem nabil na 97% kapacity, venkovní teplota 11°:
- AHr = 56,09 - kapacita aku při plném nabití v Ah (nový leaf má dle NuclearDave mít 66Ah)
- SOH = 85.76% - state of health - (nový leaf má dle NuclearDave mít 100%)
- Hx = 81.54% - zdraví aku, číslo by mělo být co nejblíže SOH
- 396.73 V - napětí aku během nabíjení
- 244 GIDs - (nový leaf má dle NuclearDave mít 284)
- 69 QC - počet rychlonabíjecích cyklů
- 946 L1/L2s - počet pomalých nabíjení
Auto ukazuje 12 dílků baterie z 12, což mi připadá podivné, pokud má baterie opravdu 85% původní kaapcity, mělo by to ukazovat 10-11 dílků.
Taky mi trošku nesedí počet kilometrů a počet nabíjecích cyklů. Já jsem mohl za 3/4 roku nabíjet tak 200x + cca 30x rychlonabíječkou.
Počet nabíjecých cyklů evidovaných autem je přes 1000, pokud budu počítat průměrný nájezd mezi nabíjením 50km, mělo by být na tachometru kolem 50.000km (čistá spekulace - vůbec nevím jak s autem jezdil předchozí majitel a taky nevím jak se počítá nabíjecí cyklus)
Reálný dojezd při 100% nabití a úsporné jízdě je cca 140km.
Prostě mi nějak nesedí to co ukazuje auto navenek (počty najetých km a 12/12 dílků baterie) a to co mi ukazuje LeafSpy, tak by mně zajímaly hodnoty jiných majitelů tohoto auta. Bohužel nemám údaje z doby kdy jsem auto kupoval pro porovnání. Jinak jsem ale s autem velmi spokojený a pro mé potřeby je naprosto dostačující.
Jedná se o Nissan Leaf 2015, 2. gen, 24kW baterie, dovoz Švýcarsko, nákup únor 2018 (v té době cca 21.000km). Asi to byla bouračka, ale to prodejce v ČR nepřiznal (jen že tam byl trošku ťuknutý přední nárazník), zde v ČR měněna převodovka (v rámci záruky, ještě před tím, než jsem koupil já). S autem jezdím výhradně do práce a zpět (cca 50-60km), pak doma nabíjím nočním proudem.
Porovnával jsem hodnoty baterie dle: viewtopic.php?f=4&t=129
Má baterie podle LeafSpy má tyto hodnoty (nyní nájezd 31.000km, stáří cca 3roky), auto jsem nabil na 97% kapacity, venkovní teplota 11°:
- AHr = 56,09 - kapacita aku při plném nabití v Ah (nový leaf má dle NuclearDave mít 66Ah)
- SOH = 85.76% - state of health - (nový leaf má dle NuclearDave mít 100%)
- Hx = 81.54% - zdraví aku, číslo by mělo být co nejblíže SOH
- 396.73 V - napětí aku během nabíjení
- 244 GIDs - (nový leaf má dle NuclearDave mít 284)
- 69 QC - počet rychlonabíjecích cyklů
- 946 L1/L2s - počet pomalých nabíjení
Auto ukazuje 12 dílků baterie z 12, což mi připadá podivné, pokud má baterie opravdu 85% původní kaapcity, mělo by to ukazovat 10-11 dílků.
Taky mi trošku nesedí počet kilometrů a počet nabíjecích cyklů. Já jsem mohl za 3/4 roku nabíjet tak 200x + cca 30x rychlonabíječkou.
Počet nabíjecých cyklů evidovaných autem je přes 1000, pokud budu počítat průměrný nájezd mezi nabíjením 50km, mělo by být na tachometru kolem 50.000km (čistá spekulace - vůbec nevím jak s autem jezdil předchozí majitel a taky nevím jak se počítá nabíjecí cyklus)
Reálný dojezd při 100% nabití a úsporné jízdě je cca 140km.
Prostě mi nějak nesedí to co ukazuje auto navenek (počty najetých km a 12/12 dílků baterie) a to co mi ukazuje LeafSpy, tak by mně zajímaly hodnoty jiných majitelů tohoto auta. Bohužel nemám údaje z doby kdy jsem auto kupoval pro porovnání. Jinak jsem ale s autem velmi spokojený a pro mé potřeby je naprosto dostačující.