Kupit 24kWh nebo 30kWh

Moderátor: ozana

Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 111
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Kupit 24kWh nebo 30kWh

Příspěvekod Karel » pon 06. srp 2018 9:56:51

Dobrý den,
vážně uvažuji o koupi elektromobilu Nissan Leaf. Začínají se nyní objevovat kusy s 24kWh baterií za zajímavé ceny. Jezdím převážně po Praze, nebo trasu Praha-Příbram, případně Praha-Křivoklát. Samozřejmě vždy s dostatečnou přestávkou i na standartní pomalé nabíjení. Jezdím po Praze a středních čechách od jara do podzimu, v zimě pouze po Praze. Rád bych se zeptal na názor, nejlépe majitelů Leafa, zda mi bude 24kWh verze stačit a nebo jestli mám raději počkat, až se začnou objevovat 30kWh verze Leafa za příznivější ceny.
Předem děkuji za vaše odpovědi
Renault Fluence Z.E. 2012, najeto 23000km - v očekávání
Brammo Enertia Plus 2013, najeto 8700km
Brammo Enertia Basic 2012, najeto 1000km - čeká na repasi baterií
Peugeot E-Vivacity 2013, najeto 1900km
Hanz500
Příspěvky: 33
Registrován: stř 08. lis 2017 23:02:39

Re: Kupit 24kWh nebo 30kWh

Příspěvekod Hanz500 » pon 06. srp 2018 21:14:29

Ja mel s 24kwh a bez jednoho dilku baterie dojezd 120-130 km, s tim, ze cca 70% cesty bylo po Praze, vyuzival jsem rekuperaci, ale jinak jsem se jizde neomezoval.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 261
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kupit 24kWh nebo 30kWh

Příspěvekod Josef » úte 07. srp 2018 12:58:07

Dnes už bych asi 24 kWh baterii neuvažoval. Rozdíl v zimě (mrazy) a v létě je drastický (jklidně i 40% dojezdu). Nissany mají u 30 kWh bateriích zase prokazatelně větší degradaci kapacity baterie (rozdíl je mezi jednotlivými auty a rokem výroby) a taky Nissan nemá tepelný management baterií, tedy v zimě nabíjí pomaleji, v létě v parných dnech rovněž. Dá se s tím žít i s verzí 24 kWh, ale žádná hitparáda to není.
Obrázek
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 111
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Kupit 24kWh nebo 30kWh

Příspěvekod Karel » úte 07. srp 2018 15:20:26

Vzhledem k teplotnímu managementu baterií je na tom Kia Soul EV samozřejmě podstatně lépe. Bohužel těchto aut se ani v Německu moc ojetých nevyskytuje a když už, cena je o dost vyšší než u ojetých Leafů. Zase na druhou stranu je výhoda v o 2 roky delší záruce.
Renault Fluence Z.E. 2012, najeto 23000km - v očekávání
Brammo Enertia Plus 2013, najeto 8700km
Brammo Enertia Basic 2012, najeto 1000km - čeká na repasi baterií
Peugeot E-Vivacity 2013, najeto 1900km
E-Ryc
Příspěvky: 73
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: Kupit 24kWh nebo 30kWh

Příspěvekod E-Ryc » stř 08. srp 2018 8:45:00

Po zkusenosti bych do 24 Leafa nesel, ty kilometry mizi moc rychle :)
Zvlast pokud jsou "Stredni Cechy" treba i Pribram a pod.
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 111
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Kupit 24kWh nebo 30kWh

Příspěvekod Karel » stř 08. srp 2018 9:31:53

Z domova (Praha) to je na chatu u Příbrami přesně 78km. Z toho po dálnici jen 32km. To by měl ten Leaf 24kWh (od jara do podzimu) v pohodě dát ne? Samozřejmě že po dálnici pojedu dejme tomu mezi 120-130km/h tachometrových.
Druhá trasa je z Prahy na chalupu u Zbečna, to je přesně 67km, z toho 15km po dálnici. To by mělo být ještě s větší rezervou ne?
Nevím jak je to na těchto trasách s rychlonabíječkami, předpokládám že žádná v Příbrami ani Berouně není. V každém případě v cíli trasy mám vždy možnost pomalu do plna nabít.
Renault Fluence Z.E. 2012, najeto 23000km - v očekávání
Brammo Enertia Plus 2013, najeto 8700km
Brammo Enertia Basic 2012, najeto 1000km - čeká na repasi baterií
Peugeot E-Vivacity 2013, najeto 1900km
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 406
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Kupit 24kWh nebo 30kWh

Příspěvekod Radovan » stř 08. srp 2018 12:05:58

Je to opravdu s 24 kWh Leaf na hranici, zvláště pak kombinace dálnice a topení/klima. Po dálnici tachometrových raději 100-110. Na trase na Příbram není nic, první záchytné body s rychlonabíječkami jsou na hranici Prahy Vrážská, 252 28 Praha 16 a Lhotecká 2109/2d, 143 00 Praha 4. Navíc z Prahy je to do kopce, ze 187 na 541 m.n.m.
Podobně je na tom ta druhá trasa na Zbečno, vrchem přes Unhošť nic, spodem delší přes Beroun zase až hranice Prahy K Vypichu 1086, 252 19 Rudná.
Prostě si 24 kwh Leaf půjčte na týden a zkuste si svoje trasy. S klimou i bez klimy (stejné jako v zimě topení) a s různými rychlostmi po dálnici. To je nejlepší a osvědčená cesta.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 111
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Kupit 24kWh nebo 30kWh

Příspěvekod Karel » stř 08. srp 2018 15:06:15

Díky za upřesnění jak je to s rychlonabíjením po cestě. Asi bude opravdu nejlepší si ten 24kWh Leaf na víkend půjčit a obě trasy reálně vyzkoušet.
Předpokládám správně, že s Focusem Electric nebo Fluencem Z.E. bych na tom byl s dojezdem ještě hůř?
Pošilhávám ještě po Mercedesu B250E a nebo Soulu EV, ale to jsou i ojeté dražší auta. Ale zase mají lepší teplotní management baterek.
Renault Fluence Z.E. 2012, najeto 23000km - v očekávání
Brammo Enertia Plus 2013, najeto 8700km
Brammo Enertia Basic 2012, najeto 1000km - čeká na repasi baterií
Peugeot E-Vivacity 2013, najeto 1900km
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 406
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Kupit 24kWh nebo 30kWh

Příspěvekod Radovan » stř 08. srp 2018 15:26:10

S Focusem určitě (na půjčení ho má v ČR myslím jedině Trendpark), ale podobně jako Fluence Z.E. je to v ČR prakticky neznámé auto, oficiálně se neprodává, jsou to jen individuální dovozy zvenku.
Mercedes je omezen tím, že nemá rychlonabíjení, takže nutno sehnat třífázovou zásuvku 32A 400V nebo Mennkes a nabíjet cca 4 hodiny před další cestou. Reálně udělá 100 km dálniční 135 km/h tempomat. Jde ovšem o luxusní auto, mít rychlonabíjení, tak paráda, viz test http://www.hybrid.cz/test-mercedes-benz ... velkym-ale
Kia Soul EV je velmi dobré auto s velmi dobrým vybavením i dojezdem , ostatně viz test http://www.hybrid.cz/test-elektromobil- ... l-ev-1-dil i zkušenosti pana Jandy http://www.hybrid.cz/test-devet-mesicu- ... ia-soul-ev. Tam bych ve srovnání s Leafem i Mercedesem vůbec neváhal a šel do ní. Měla by navíc zlevňovat, na trh má dojít silnější verze http://www.hybrid.cz/elektromobil-kia-s ... i-dojezdem
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Uživatelský avatar
Karel
Příspěvky: 111
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Kupit 24kWh nebo 30kWh

Příspěvekod Karel » stř 08. srp 2018 16:02:08

Vy máte velkou výhodu, že jste všechny zmíněné elektromobily v reálu testoval, takže máte srovnání. A možná i proto žasnu, že jste doposud spokojený a vystačíte si se dvěma Iony a elektrokolem.
Já bych do toho Soulu EV 30kWh klidně šel, pokud by se dal ne moc ojetý sehnat pod půl mega, ale zase manželce se tohle auto vůbec nelíbí:-)
Je fakt, že se jí nelíbí ani Leaf, ale pokud by byla dobrá cena, tak by ho prý rozdýchala:-)
Ideální by byl Hyundai Kona EV, ten by byl super, ale bude čtyřletý k sehnání za půl mega?
Lze předpokládat, že až v r.2019 (nebo kdoví kdy) zaplaví trh VW, TM3 a Kona EV, že ty 30Kwh Souly a Leafy půjdou ojeté s cenami hodně dolů?
Renault Fluence Z.E. 2012, najeto 23000km - v očekávání
Brammo Enertia Plus 2013, najeto 8700km
Brammo Enertia Basic 2012, najeto 1000km - čeká na repasi baterií
Peugeot E-Vivacity 2013, najeto 1900km
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 406
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Kupit 24kWh nebo 30kWh

Příspěvekod Radovan » stř 08. srp 2018 18:28:31

Možná právě proto, že jsem je všechny testoval, tak vím, že mi na 99% mých cest vystačí Iony a kolo. Třeba i Olomouc už dělám vlakem a to i služebně. Jsem tam stejně rychle se vším komfortem a kousek od centra v dopravním uzlu, venku si vezmu Rekolo, které si rezervuji už z vlaku a je vymalováno. Podobně Brno, Pardubice, Praha, Plzeň (místní Okoloplzne.cz).
Jinak manželku povozte a hlavně - nechte jí řídit na nějakou delší vzdálenost. No a pak už budete muset BEV koupit. Klidně si půjčte i toho Soula v hezké barevné kombinaci (třeba modrá - bílá), ale neporadím kde, jedině od prodejce. Moc jich není, já musel do Brna.
Kona a) nebude, b) bude drahá. Je to Hyundai a situaci s Ioniq a compliance car známe všichni. vyrábět něco v desítkách tisíc ročně pro celý svět je výsměch. Kona bude totéž v bleděmodrém. Rád bych se mýlil.
Ve 2019 nikdo trh nezaplaví. Tesla možná začne dodávat TM3 do Evropy lidem, co na ni už druhý rok čekají. I kdyby měli objednávek jen 400 tis., nedodali pořádně ještě ani polovinu. pokud pojedou průměrem 5 tis. ks týdně a 52 týdnů roku, tak udělají 260 tisíc ročně. Jenom. nesmí být výpadek, průšvih, dovolená, přenastavování robotů atd. atd..
VW je kecálista, jeho 72 eGolfů denně a tisíce prezentací každodenně o něčem svědčí. A dodávky ve stylu do 10-12 měsíců také.
To snížení ceny by mělo být spíše psychologické, že přijdou nové modely a tak bazarovky budou na pohled ještě více bazarovatější.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 261
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kupit 24kWh nebo 30kWh

Příspěvekod Josef » čtv 09. srp 2018 8:42:18

KaFr: Přítelkyni se Soul taky nelíbí, ale ženy neumí ohodnotit užitné vlastnosti, u nich to začíná tvary karoserie a končí na barvě, maximálně výkonu :)

Nedělal bych si iluze, že tady bude trh zaplavený Kona EV, nebude, vyrobí jich tisíc kusů měsíčně, TM3 bude tak za rok a ostatní výrobci se taky do výroby nehrnou, jak zmiňuje i Radovan, i když mají vše připravené. Taky jsem si myslel, že EV půjdou s novými modely ceny ojetých dolů, ale místo toho ty levnější zmizely hned a ty dražší se stále nabízejí za stejné ceny jako před rokem.
Obrázek
mp1
Příspěvky: 58
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Kupit 24kWh nebo 30kWh

Příspěvekod mp1 » čtv 09. srp 2018 19:24:08

pravda o tom, aké si kto kupuje auto: