Dobrý den,
prosím o radu, jak zprovoznit Carwings (vzdálená správa automobilu přes mobil). Mám Nissan Leaf 2015 původem ze Švýcarska, ale původní majitel tuto funkci vůbec neaktivoval. SIM v automobilu jsem aktivoval až tady v ČR, nicméně systém nefunguje a automobil hlásí, že se nemůže přihlásit do "Informačního centra". Po konzultaci s oficiálním zastoupením Nissanu v ČR mi bylo řečeno, že oficiálně tato služba v ČR není podporována, ale že ví o majitelích, kterým tato služba funguje i v ČR.
Další možností by byla výměna TCU jednotky, ale to mi tady zatím nikdo nedokázal nacenit, ani v autorizovaných servisech.
Nissan CARWING
Moderátor: Josef
Re: Nissan CARWING
Dobrý den
Prošel jsem procesem zprovoznění Connect EV v Leafu 2016 koupeném v ČR.Zkoušel jsem nastavit vše v autě a založit účet na serveru Nissanu sám,ale "nespojovalo se s infocentrem".Pomohl až telefonát na Nissan infolinku,kde jsem opět nadiktoval VIN,svůj email (uživatelské jméno k účtu s VINem Leafa na portálu Nissan).Za den až dva mi byl účet aktivován,někdo mi vytvořil přezdívku Leaf1####(asi slečna z call centra),pod kterou se zobrazují na serveru data z mého vozu a vše začalo fungovat.Ani české auto moc hladce vyřídit nešlo,bez telefonátu na Nissan SIM rozchodit nejde,ikdyž se vše už tvářilo v pořádku po založení účtu,nastavení ve voze a jakési aktivaci online na Nissan účtu.Jestli jsem to správně z různých střípků poskládal,myslím,že SIM je v roamingu stále,takže by mělo být jedno v jaké zemi auto je a služba by měla fungovat.Problém ale bude se zprovozněním,aktivací SIM,protože u dovezeného auta to českému Nissanu nejde,nebo se mu vůbec nechce,protože to musí někdo platit.Možná by bylo řešení službu zprovoznit na dálku v Nissanu ve Švýcarsku.Pak ale bude zase problém,protože po několika letech(nikdo pořádně neví kolika a za kolik peněz)by měla být služba zpoplatněna a to bude v cizině zase trochu komplikovanější.Každopádně nejjednodušší by bylo všechno tohle zjistit pro český Nissan,ten ale zjevně nemá moc zájem to řešit a už vůbec ne u dovozu.
Přeji ať se podaří funkce zprovoznit,občas se komunikace s vozem hodí,hlavně když se nabíjí opodál a je třeba zjistit stav nabití kvůli dojezdu.
Prošel jsem procesem zprovoznění Connect EV v Leafu 2016 koupeném v ČR.Zkoušel jsem nastavit vše v autě a založit účet na serveru Nissanu sám,ale "nespojovalo se s infocentrem".Pomohl až telefonát na Nissan infolinku,kde jsem opět nadiktoval VIN,svůj email (uživatelské jméno k účtu s VINem Leafa na portálu Nissan).Za den až dva mi byl účet aktivován,někdo mi vytvořil přezdívku Leaf1####(asi slečna z call centra),pod kterou se zobrazují na serveru data z mého vozu a vše začalo fungovat.Ani české auto moc hladce vyřídit nešlo,bez telefonátu na Nissan SIM rozchodit nejde,ikdyž se vše už tvářilo v pořádku po založení účtu,nastavení ve voze a jakési aktivaci online na Nissan účtu.Jestli jsem to správně z různých střípků poskládal,myslím,že SIM je v roamingu stále,takže by mělo být jedno v jaké zemi auto je a služba by měla fungovat.Problém ale bude se zprovozněním,aktivací SIM,protože u dovezeného auta to českému Nissanu nejde,nebo se mu vůbec nechce,protože to musí někdo platit.Možná by bylo řešení službu zprovoznit na dálku v Nissanu ve Švýcarsku.Pak ale bude zase problém,protože po několika letech(nikdo pořádně neví kolika a za kolik peněz)by měla být služba zpoplatněna a to bude v cizině zase trochu komplikovanější.Každopádně nejjednodušší by bylo všechno tohle zjistit pro český Nissan,ten ale zjevně nemá moc zájem to řešit a už vůbec ne u dovozu.
Přeji ať se podaří funkce zprovoznit,občas se komunikace s vozem hodí,hlavně když se nabíjí opodál a je třeba zjistit stav nabití kvůli dojezdu.
Re: Nissan CARWING
+ 33 9 70 75 57 54 - týmto číslom so mnou komunikovala slovensky hovoriaca slečna z nissan europe;
nissanteam@nissan.eu - e-mail slovensky;
slovakia@nissan-services.eu - e-mail Zákaznícka linka Nissan Slovenská republika
"bežný" nissan servis, díler o BEV vie guľové a nevie odpovedať na základe VIN čo je auto "zač" (napr. pežoty vedia v akej výbave boli vyrobené/dodané).
nissanteam@nissan.eu - e-mail slovensky;
slovakia@nissan-services.eu - e-mail Zákaznícka linka Nissan Slovenská republika
"bežný" nissan servis, díler o BEV vie guľové a nevie odpovedať na základe VIN čo je auto "zač" (napr. pežoty vedia v akej výbave boli vyrobené/dodané).
Re: Nissan CARWING
Děkuji všem za zkušenosti a rady.
Jednu z možností co mi paní na české podpoře Nissanu poradila, bylo provést registraci v zahraničí. Registroval jsem se v GB a aktivace SIM proběhla v pořádku. Nicméně systém stejně nefungoval. Po nějaké další komunikaci byl závěr:
Síť TELENOR je v pořádku, na té to má běžet. I dokážeme vysledovat, že SIM karta je v siti aktivovaná. Problém je v tom TCU, které se jeví, jakoby nikdy nebylo „probuzené“. Zřejmě to ani předchozí majitel neměl zprovozněno.
Z GB mi pak ještě napsali mimo jiné:
(1) I checked our systems, and I can confirm that the SIM card is awake. However, it appears that the Telematics Control Unit (TCU) might not be communicating and it may need a TCU Reset.
Nicméně TCU reset mi žádný autorizovaný servis v Brně nedokázal nabídnout/udělat, tak zkusím ještě další neBrněské servisy, případně pak ještě Slovensko.
Pak dám vědět, jak jsem dopadl
Jednu z možností co mi paní na české podpoře Nissanu poradila, bylo provést registraci v zahraničí. Registroval jsem se v GB a aktivace SIM proběhla v pořádku. Nicméně systém stejně nefungoval. Po nějaké další komunikaci byl závěr:
Síť TELENOR je v pořádku, na té to má běžet. I dokážeme vysledovat, že SIM karta je v siti aktivovaná. Problém je v tom TCU, které se jeví, jakoby nikdy nebylo „probuzené“. Zřejmě to ani předchozí majitel neměl zprovozněno.
Z GB mi pak ještě napsali mimo jiné:
(1) I checked our systems, and I can confirm that the SIM card is awake. However, it appears that the Telematics Control Unit (TCU) might not be communicating and it may need a TCU Reset.
Nicméně TCU reset mi žádný autorizovaný servis v Brně nedokázal nabídnout/udělat, tak zkusím ještě další neBrněské servisy, případně pak ještě Slovensko.
Pak dám vědět, jak jsem dopadl
Re: Nissan CARWING
TCU reset se dá provést odpojením stálého +30 napájení,nejlépe na radši alespoň minutu odpojit pojistku jen na stálé + pro TCU.Samozřejmě při vypnutém zapalování.Jestli ji nedokážete přesně určit,pomůže řešení trochu horší,nicméně taky účinné a to odpojení 12V baterie,samozřejmě také při vypnutém zapalování.Sice auto zapomene i pár dalších věcí,které se naučilo,ale naučí se je za chvíli znovu a vše bude OK.Jestli má vůz ve výbavě solární panel v 5.dveřích a budete volit verzi odpojení baterie,proveďte akci radši potmě,aby panel nevyráběl a napětí 12V opravdu zmizelo.
Re: Nissan CARWING
Ještě dodatek:po opětovném připojení napájení nastartovat a nechat pár minut v klidu zapnuté,aby se TCU mohla správně nabootovat.Prostě nechat být,nic nevypínat,nemít jen zapnutý klíček,ale auto "nastartované",protože samotné zapnutí klíčku se po chvíli samočinně vypíná kvůli šetření baterie.
Hodně zdaru
Hodně zdaru
Re: Nissan CARWING
Bobo: díky za postup, několikrát jsem zkoušel jak vytáhnout tu správnou pojistku, tak i odpojení 12V baterie na více než 5minut, ale bez úspěchu. Na ten solární panel na střeše jsem nepomyslel . Zkusím to hned jak se vrátím ze zítřejšího srazu a dám vědět
Re: Nissan CARWING
Zdravím, takže "TCU reset" jsem asi provedl několikrát v pořádku (odpojení baterie + zakrytí solárního panelu po dobu několika minut). Nicméně výsledek je pořád stejný. Nově mi občas při připojování k serveru vyskočí i chybový kód B02 (Připojení k centru se nezdařilo(B02)), ale většinou bez chybového kódu. Další pokračování přes dealery v ČR/zahraničí.
Re: Nissan CARWING
Takže po nějaké době jsem měl zase čas se trošku potrápit se zprovozněním TCU. Zkusl jsem jen ze srandy vyměnit původní SIM za vlastní datovou, ale nikam to nevedlo. V nastavení "Tel. č. TCU:" kde před tím bylo nějaké číslo se u datové SIM od Vodafonu zobrazilo "****" a stále nešlo vybrat jiného poskytovatele signálu/internetu než "TELENOR". Vzhledem k tomu, že se mi žádný servis v ČR ani nepokusil zaslat cenovou nabídku, začínám uvažovat o poskládání vlastní jednotky Raspberry/Arduino, která by vyčítala informace o baterii a stavu nabíjení přes OBD2 a posílala přes Wifi/GSM modul.
Re: Nissan CARWING
Určitě existuje OBD II s WiFi, to by nebylo řešení? Akorát to člověk nesmí zapomenout při delší odstávce vypnout, stalo se mi, že mi OBD II vymlátilo baterii za pár dnů.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nissan CARWING
Ještě bych to nevzdával.Na jakou adresu se přihlašujete na portálu Nissanu?Daří se vám z notebooku přihlásit svým jménem a heslem?Vidíte svůj účet,jen chybí data odeslaná z vozu?Jakou máte aplikaci v mobilu,víte,že místo bývalých Carwings se používá Nissan connect ev,případně alternativy jako Leaf Manager?
Určitě bych nezkoušel jinou sim,ta originální by asi měla být přiřazena k Vašemu účtu,aby server Nissan věděl,odkud data přijímat a kam je odesílat např.pro ovládání topení a dobíjení.
Určitě bych nezkoušel jinou sim,ta originální by asi měla být přiřazena k Vašemu účtu,aby server Nissan věděl,odkud data přijímat a kam je odesílat např.pro ovládání topení a dobíjení.