Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod Radovan » čtv 09. lis 2017 12:46:25

Je možné dohodnout se s někým na Slovensku a koupit auto přes něj. Akorát se nesmí 3 roky prodat a podpora se vyplácí postupně rok po roce. Pár lidí to tak už řešilo, 5 tis. eur je lákadlo. Navíc na Slovensku prodává Renault ZOE se 40 kWh baterkou.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Hanz500
Příspěvky: 43
Registrován: stř 08. lis 2017 23:02:39

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod Hanz500 » čtv 09. lis 2017 19:43:54

Jo, o to uz jsem se taky zajimal, ale presne jak rikas. Musi to tam byt prihlasene a vyplaci postupne, navic i po dotaci to neni s tou cenou zadna hitparada. Pockam co se ukaze po novem roce, ale asi to bude s nejvetsi pravdepodobnosti Leaf s 24kw baterii.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod Josef » pát 10. lis 2017 8:10:30

Měl jsem několikrát půjčený Leaf s 24 kWh baterií, ale dnes už bych přemýšlel minimálně o 30 KWh a výše, za dva roky bude standard u nových modelů 50-60 KWh. Je potřeba počítat s postupnou degradací baterie a u 24 kWh baterie je pak znát každé procento ztráty. Pokud člověk jezdí opravdu jen do 30km denně (což jezdí 60% lidí) pak je to v pohodě. Když potřebuje v zimě dojet do Brna, tak v zimě s teplotou pod nulou tam s 24 kWh baterií nedojede, respektive nedojede z Prahy ani do Humpolce rychlostí 100km/h, kde by mohl nabít a v teplotě kolem 20°C to bude s malou rezervou, pokud bude baterie v pořádku. Pokud bych mohl radit, tak verzi 30 kWh a s tepelným čerpadlem.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Hanz500
Příspěvky: 43
Registrován: stř 08. lis 2017 23:02:39

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod Hanz500 » pát 10. lis 2017 13:10:06

Děkuju za názor, samozřejmě, pokud se mi naskytne ke koupi verze s 30kw baterií, tak vezmu tu. Jak jsem psal o několik příspěvků z5, tak auto bude sloužit převážně pro jízdy po Praze. Delší vzdálenosti, které moc nejezdím budu stejně asi řešit vozem s konvenčním pohonem. Tepelné čerpadlo maji i 24kw verze od roku 2013 a vyšší výbavy, že?
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod Radovan » pát 10. lis 2017 13:19:17

Ano, mají.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod Josef » pát 10. lis 2017 15:23:46

Hanz500 píše:Děkuju za názor, samozřejmě, pokud se mi naskytne ke koupi verze s 30kw baterií, tak vezmu tu. Jak jsem psal o několik příspěvků z5, tak auto bude sloužit převážně pro jízdy po Praze. Delší vzdálenosti, které moc nejezdím budu stejně asi řešit vozem s konvenčním pohonem. Tepelné čerpadlo maji i 24kw verze od roku 2013 a vyšší výbavy, že?


Já to mám stejně, ale nakonec se mi nechce vůbec startovat diesel po zkušenostech s EV a jsem rád, že dojedu i těch 200 km do Brna s 20 minutovým nabíjením u Humpolce, nebo bezproblémů Plzeň apod. Otrava je když člověk neujede pak ani 100 km po dálnici, byť rychlostí 110 km, pak to zamrzí, že si nepřiplatil. Cesta na jih třeba Praha-Č. Budějovice je pak taky mizerie, když nejsou po cestě rozumné nabíječky a auto to nedá na jedno nabití.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Hanz500
Příspěvky: 43
Registrován: stř 08. lis 2017 23:02:39

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod Hanz500 » ned 12. lis 2017 18:18:18

Jo, je to hold o kompromisu a opravdu ujisteni na co to clovek chce. Ja mam jasno, po republice nejezdim, vse do 50km od baraku s moznosti dobyti po ceste, protoze nejcasteji jen Praha, proto mi asi 24kw bude stacit :)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod Josef » ned 12. lis 2017 20:05:10

Pak je to v pořádku a přeji šťastnou ruku při výběru auta. OBD II stojí dnes pár korun a bude se hodit i do budoucna, rozhodně je dobré baterii prověřit v jakém je stavu (rozdíly v napětí jednotl. článků a degradace kapacity baterie) a poradit se s majiteli auta, kteří tomu opravdu rozumí.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Hanz500
Příspěvky: 43
Registrován: stř 08. lis 2017 23:02:39

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod Hanz500 » pon 13. lis 2017 8:34:01

Díky, baterii určitě nechám prověřit a kdo ví, třeba se najde i t 30kw verze za slušnej peníz. Je pravda, že ta má záruku na baterie 8 let? Oproti 5 rokům nižší kapacity?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod Josef » pon 13. lis 2017 9:48:16

Myslím, že to tak je.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Hanz500
Příspěvky: 43
Registrován: stř 08. lis 2017 23:02:39

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod Hanz500 » pon 13. lis 2017 13:35:05

Bezva, všem děkuji za info, teď už jen vybrat vhodný kus.
Hanz500
Příspěvky: 43
Registrován: stř 08. lis 2017 23:02:39

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod Hanz500 » čtv 16. lis 2017 10:16:32

Můžete mi ještě poradit jak je to se středovým panelem? Viděl jsem 2 verze viz foto. Jak se montovali? bylo to závislé od výbavy? či modelového roku? vídám totiž obě verze a např. auto z roku 2015 jsem viděl s obouma. Díky
Přílohy
2015-nissan-leaf-s-hatchback-instrument-panel.png
2017-nissan-leaf.jpg
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod petr.balas » čtv 16. lis 2017 14:43:19

Hanz500 píše:Můžete mi ještě poradit jak je to se středovým panelem? Viděl jsem 2 verze viz foto. Jak se montovali? bylo to závislé od výbavy? či modelového roku? vídám totiž obě verze a např. auto z roku 2015 jsem viděl s obouma. Díky


První je levnější verze, bez možnosti dálkového přístupu k vozu přes mobilní telefon, montovala se do nejnižších výbav (Visia). Dokonce jsem viděl i vůz zcela bez navigace, vypadalo to podobně, jen místo navigace tam bylo jen autorádio.

To druhé je lepší verze - označení Carwings, po novu jsem viděl označení "NissanConnect EV", popř. jde poznat podle 7" úhlopříčky navigace, je ve vyšších verzích výbav (Acenta, Tekna).

Při případné koupi si ale raději ověřte, co tam je - nechat si poslat foto :-)
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod mp1 » čtv 16. lis 2017 19:14:53

leaf tekna r. 2014 má
Přílohy
IMG_3564.JPG
IMG_3564.JPG (23.24 KiB) Zobrazeno 25148 x
Hanz500
Příspěvky: 43
Registrován: stř 08. lis 2017 23:02:39

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod Hanz500 » pát 17. lis 2017 19:51:55

Aha, takze proste je lepsi hledat ten stred co je na druhe foto. Rad bych vyuzival funkci zapnuti topeni mobilem na dalku nez oujdu do auta.
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod petr.balas » pát 17. lis 2017 20:24:16

Hanz500 píše:Aha, takze proste je lepsi hledat ten stred co je na druhe foto. Rad bych vyuzival funkci zapnuti topeni mobilem na dalku nez oujdu do auta.


Ehm to bohužel není tak jednoduché. Na to je potřeba mít jednak správnou verzi auta a druhak také aktivní službu Nissan Connect. Nissan Connect je pokud vím v ceně vozu na 2 roky, pak se musí extra platit. Cenu netuším (mám Visia), pokud ji ale zjistíte, tak ji sem prosím napište. Jo a ještě - netuším jak velký problém bude registrace u vozu z druhé ruky, teoreticky by mělo stačit kontaktovat Nissan, aby zrušil registraci původního majitele ale ...

https://cz.nissanconnect.eu/cs-cz/Support/FAQ
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Hanz500
Příspěvky: 43
Registrován: stř 08. lis 2017 23:02:39

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod Hanz500 » pát 17. lis 2017 20:29:57

Aha, tak mam dalsi info, pokusim se poptam a pripdne napisu. Jinak vidim, ze mate najeto 75tkm, jak je na tom po tolika km kapacita baterii? Je s vozem nejaky problem? Pripadne jevi se, ze jeste spoustu km bez problemu udela?
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod petr.balas » pát 17. lis 2017 21:04:15

Hanz500 píše:Aha, tak mam dalsi info, pokusim se poptam a pripdne napisu. Jinak vidim, ze mate najeto 75tkm, jak je na tom po tolika km kapacita baterii? Je s vozem nejaky problem? Pripadne jevi se, ze jeste spoustu km bez problemu udela?


Kapacita baterie - v srpnu jsem naměřil 86 %, teď 89 %. Ono to kolísá podle toho , zda se nabíjí doma, nebo na rychlonabíječkách a taky se to trochu srovná po vyjetí baterie k nule a nabití (při běžném ježdění se obvykle nedostávám pod 20 % vybití) a asi i podle teploty.

Baterka 24 kWh, nabíjení podstatě každý den pomalu ale na 100 %, občas delší cesty (pak je ale obvykle více rychlonabíjení za den). K 1.11. mám 392 rychlonabíjení a 1226 pomalých. Pokud by se nabíjelo na 80 % tak by baterie byla v ještě mnohem lepším stavu.

Problémy s vozem vlastně veškeré žádné, předpokládám, že vydrží ještě dlouho :-)

Drobnosti:
zimní pneu odešly dost rychle ale auto je docela těžké a umí zabrat, takže ...
světla moc nesvítí - ono 12V v palubní síti místo 14,4V u klasických aut s alternátorem znamená, že žárovka svítí o dost méně, zainvestoval jsem LED žárovky a nemá to chybu
origo stěrače nic moc, po konci jejich životnosti a výměně za Bosch Aerotwin je to lepší :-)
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod Josef » pát 17. lis 2017 21:39:39

Hanz500 píše:Aha, takze proste je lepsi hledat ten stred co je na druhe foto. Rad bych vyuzival funkci zapnuti topeni mobilem na dalku nez oujdu do auta.


Nejsem si jistý, ale většina aut má možnost předtopení před odjezdem pouze v případě, když je připojeno k síti kabelem ( vyjma např.Tesly). Takže ovládat to mobilem je poměrně zbytečná věc, když se to dá nastavit předem v autě a stejně se musí připojit nejdříve kabel do sítě.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Hanz500
Příspěvky: 43
Registrován: stř 08. lis 2017 23:02:39

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod Hanz500 » sob 18. lis 2017 18:56:14

Mam dum s garazi, takze bych po prijezdu z prace dal na nabijecku a vytahnul az rano, cili predtopit by mohl