Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Moderátor: ozana

Beri
Příspěvky: 6
Registrován: stř 01. bře 2017 12:21:36

Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod Beri » stř 01. bře 2017 13:28:35

Ahoj,
předem prosím o trpělivost. Uvažuji o koupi ojetého LEAFu.
Naše situace: 2 malé děti, oba s maželem dojíždíme za prací. Teď v rodiě 2 naftová auta - jedno "normální", jedno "jeté" (moje, Seat Alhambra) sedmimístné (děti+babi+děda+pes, ev.kola, atd., větší náklad ne každý den, ale cca jedou za 14 dní).
Začalo dojíždění do práce a mně se s prázdnou Alhambrou jezdit nechce - padlo rozhodnutí koupit nové auto a Alhambru nechat dosloužit - případ větších nákladů.
Zaujal mě Seat Leaf (A také Kia Soul - jenže jsem nenašla žádný slušný ojetý za slušnou cenu :-( ). Podle propočtů najedu 2-3x týdně 190 Km pak 2-3x týdně 17 km. (Tyto cesty nejsou po dálnicích, ty delší jsou kolem Kutné Hory - kopcovitější terén). K tomu cca 1x za 14 dní dní 100 km po dálnici + motání po Praze a 1 x měsíčně 200 km - dálice a kopce. Nabíjet mohu doma přes noc, jinak je to s nabíječkami v okolí prachbídné.

A teď - řekěme že pořizovací cena mnou vyhlédutého auta je kolem 450 tis. Má za takových okolností Leaf cenu, nebo jít raději do benzínu/nafty?
Jak je to s ev.prodejem ojetého elektroauta- za jaké ceny se prodávají - v poměru ke kupní ceně?
Nemá smys počkat na Zoe? (Jde mi o tem princip pronájmu baterie...).
Vyplatí se při takových nájezdech investovat do domácí solární elektrárny?
...a to hlavní, co se mi špatně formuluje - jaké to je přechodu z nafty? Je mi jasné, že budu muset delší cesty plánovat, nebo si vzít jiné auto, ale když tu čtu některé výpočty, jde mi hlava kolem...
Prosím o Vaše názory/pozámky/odpovědi...
Uživatelský avatar
ozana
Moderátor
Příspěvky: 153
Registrován: úte 15. pro 2015 14:13:26
Bydliště: Orlová

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod ozana » stř 01. bře 2017 14:02:02

Těch 190km chcete ujet na jedno nabití? To asi jedině s 30kWh akumulátorem.
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
petr.balas
Příspěvky: 54
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod petr.balas » stř 01. bře 2017 18:11:25

190 km bych se bál i s 30 kWh baterkou. Ne že by se to nedalo, ale člověk se bude muset trochu přizpůsobit, v zimě moc netopit, ... . Vřele doporučuji si někde zkusit s Leafem kus ujet a podívat se, jakou budete mít spotřebu.

My jsme z Leafa stále nadšeni :-) ale kupovali jsme jej s tím, že potřebujeme dojezd 100 km denně (máme 24 kWh baterku) a reálně bez velkého omezování jsme schopni najet 130 km denně (v zimě o něco méně, cca 110). Občas jezdíme i dálky, ale to už znamená jet opatrně a od nabíječky k nabíječce.

Domácí solární elektrárna - pokud budete jezdit v noci a budete moci celý den kdy svítí slunce nabíjet, tak to může dát smysl. Pokud potřebujete nabíjet v noci, tak to znamená baterie a tím pádem to tak nějak z definice nevyjde (leda uhrát nějakou dotaci).

Ještě bazarový Leaf - jaký je stav baterie? Pozor,, Nissan ručí, že pokles kapacity baterie v záruce nebude větší než 30 procent (t.j. o to se sníží dojezd). Možno si sama zkontrolovat - Android aplikace LeafSpy (stačí verze Lite) + Bluetooth adaptér do ODBII od číňana.
3,5 roku, 100.000 km, Nissan Leaf 24kWh
eLubomír
Příspěvky: 15
Registrován: úte 15. pro 2015 20:25:24
Bydliště: Kladensko

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod eLubomír » stř 01. bře 2017 18:41:27

Pujčte si leafa na týden, a uvidíte v reálu jak to půjde.
Např. zde http://www.trendpark.cz/nissan-leaf/produkty/action
Nejlevnější cena.
Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 21 tis. km.
Beri
Příspěvky: 6
Registrován: stř 01. bře 2017 12:21:36

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod Beri » stř 01. bře 2017 19:22:29

ozana píše:Těch 190km chcete ujet na jedno nabití? To asi jedině s 30kWh akumulátorem.



Ne, zrovna směrem na Liberec je to v pohodě -v MladéBol.je podle mapy i nějaká rychlonabíječka - mohu dobíjet vpůlce cesty tam i zpět...:-) (Ten vybraný je 24kWh).
Beri
Příspěvky: 6
Registrován: stř 01. bře 2017 12:21:36

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod Beri » stř 01. bře 2017 19:33:43

petr.balas píše:190 km bych se bál i s 30 kWh baterkou. Ne že by se to nedalo, ale člověk se bude muset trochu přizpůsobit, v zimě moc netopit, ... . Vřele doporučuji si někde zkusit s Leafem kus ujet a podívat se, jakou budete mít spotřebu.

My jsme z Leafa stále nadšeni :-) ale kupovali jsme jej s tím, že potřebujeme dojezd 100 km denně (máme 24 kWh baterku) a reálně bez velkého omezování jsme schopni najet 130 km denně (v zimě o něco méně, cca 110). Občas jezdíme i dálky, ale to už znamená jet opatrně a od nabíječky k nabíječce.

Domácí solární elektrárna - pokud budete jezdit v noci a budete moci celý den kdy svítí slunce nabíjet, tak to může dát smysl. Pokud potřebujete nabíjet v noci, tak to znamená baterie a tím pádem to tak nějak z definice nevyjde (leda uhrát nějakou dotaci).

Ještě bazarový Leaf - jaký je stav baterie? Pozor,, Nissan ručí, že pokles kapacity baterie v záruce nebude větší než 30 procent (t.j. o to se sníží dojezd). Možno si sama zkontrolovat - Android aplikace LeafSpy (stačí verze Lite) + Bluetooth adaptér do ODBII od číňana.


Hurá! Živý majitel Leafu! :-) Jak dlouho už ho máte? Proč jste vybrali práve Leaf? Nabíjíte doma - z kasické zásuvky, nebo máte nějakou lepší?
A teď ta zákeřnější otázka - ten onen bazmek ODBII - jak to funguje? Kam s tím, kam to připojit, co třeba zmáčknout a autě, aby se to propojilo, atd...(Prosím pěkně "lopaticky").
Velice děkuji!
Beri
Příspěvky: 6
Registrován: stř 01. bře 2017 12:21:36

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod Beri » stř 01. bře 2017 19:35:25

eLubomír píše:Pujčte si leafa na týden, a uvidíte v reálu jak to půjde.
Např. zde http://www.trendpark.cz/nissan-leaf/produkty/action
Nejlevnější cena.



Díky! Vzhledem k logistice jsem se tomu chtěla vyhnout, ale čím dál víc mám pocit, že to asi bude nejbezpečnější... (Ušetřil jste mi hledání/porovávání půjčoven - díky ještě jednou!)
petr.balas
Příspěvky: 54
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod petr.balas » stř 01. bře 2017 20:08:30

Beri píše:
petr.balas píše:190 km bych se bál i s 30 kWh baterkou. Ne že by se to nedalo, ale člověk se bude muset trochu přizpůsobit, v zimě moc netopit, ... . Vřele doporučuji si někde zkusit s Leafem kus ujet a podívat se, jakou budete mít spotřebu.

My jsme z Leafa stále nadšeni :-) ale kupovali jsme jej s tím, že potřebujeme dojezd 100 km denně (máme 24 kWh baterku) a reálně bez velkého omezování jsme schopni najet 130 km denně (v zimě o něco méně, cca 110). Občas jezdíme i dálky, ale to už znamená jet opatrně a od nabíječky k nabíječce.

Domácí solární elektrárna - pokud budete jezdit v noci a budete moci celý den kdy svítí slunce nabíjet, tak to může dát smysl. Pokud potřebujete nabíjet v noci, tak to znamená baterie a tím pádem to tak nějak z definice nevyjde (leda uhrát nějakou dotaci).

Ještě bazarový Leaf - jaký je stav baterie? Pozor,, Nissan ručí, že pokles kapacity baterie v záruce nebude větší než 30 procent (t.j. o to se sníží dojezd). Možno si sama zkontrolovat - Android aplikace LeafSpy (stačí verze Lite) + Bluetooth adaptér do ODBII od číňana.


Hurá! Živý majitel Leafu! :-) Jak dlouho už ho máte? Proč jste vybrali práve Leaf? Nabíjíte doma - z kasické zásuvky, nebo máte nějakou lepší?
A teď ta zákeřnější otázka - ten onen bazmek ODBII - jak to funguje? Kam s tím, kam to připojit, co třeba zmáčknout a autě, aby se to propojilo, atd...(Prosím pěkně "lopaticky").
Velice děkuji!


Leaf máme od 15. 5. 2015

Proč Leaf? IMHO v té době existovala snad jen BMW i3 jako totální novinka (nebyly zkušenosti). Teda mimo Tesly, ale ta je přece jen poněkud drahá. Ale i dnes bychom si nevybrali jinak - požadavek na plných 5 míst, velký kufr, místo nad hlavou vzadu (pro nás vyřazuje Hyundai Ionic). Ve voze Kia jsme se svezli loni po výstavišti v Brně a moc nás nenadchla.

Nabíjíme doma z nočního proudu, abychom se během 4 hodin kdy nám v noci běží stihli nabít, tak jsme kupovali vůz s 6,6 kW nabíječkou (pohlídat si, co který vůz má, běžná je 3,3 kW, vyměnit nejde). Nutno dokoupit výkonnější "kabel", standardní výbavou je "kabel" 10 A do normální zásuvky. Výkonnější dobíjení vyžaduje 3-fázovou "motorovou" zásuvku + jištění 32A (a odpovídající jistič "na baráku").
Máme tarif D26d, s elektrovozem si ale můžete pořídit tarif D27, kde je zaručeno 8 hodin v noci.

bazmeg: koupit (nebo u někoho půjčit) cca toto:
http://www.dx.com/p/jtron-mini-elm327-b ... lue-440951
ale IMHO bude fungovat skoro jakýkoliv.
Vlevo vedle volantu je krytka, tu nutno vymáčknout (lze zapáčit šroubovákem, nebo jde vymáčknout rukou, když ji prostrčíte okolo volantu:
http://www.outilsobdfacile.com/location ... san-leaf-1
pak zasunout bazmeg a "nastartovat" (auto nesmí být vypnuté)
Na Android telefonu mít nainstalovánu tuto aplikaci:
https://play.google.com/store/apps/deta ... f_Spy_Lite
spustit, dát připojení dongle přes Bluetooth (ten na telefonu musí být zapnutý), zadat pin k dongle (s vysokou pravděpodobností bude 1234) a pak vás zajímá SOH (kapacita baterie v procentech), popř. i Hx (vnitřní odpor, taky v procentech), oboje je u nového vozu 100 %. Teď ale koukám, že u nové verze se to asi jmenuje rovnou Ahr (kapacita baterie v Amperhodinách a za tím přímo v procentech) a Health.
3,5 roku, 100.000 km, Nissan Leaf 24kWh
MKM
Příspěvky: 29
Registrován: úte 15. pro 2015 19:43:07

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod MKM » stř 01. bře 2017 22:03:30

Ahoj,
před 14ti dny jsem měl na týden půjčeného Leafa a jezdil jsem své běžné trasy, opravdu to doporučuji, všechno se to pěkně ukáže, hodně jsem si dopředu zjistil a přečetl, ale takhle v reálu je to přeci jen lepší. Jen doporučím, ten týden, člověk si přeci jen musí trochu přispůsobit myšlení a chvíli to trvá. Leaf se mě opravdu moc líbil, překvapila mě velikost, jízdní vlastnosti předčily očekávání, dojezd někdy ubývá rychleji než by člověk čekal, ale byla přeci jen zima. Vyzkoušel jsem si všechny možnosti nabíjení tedy CHAdeMO, menekes pomalý stojan + 6,6kW palubní nabíječka a domácí 220V zásuvka + originální 10A kabel, pro někoho kdo nikdy v EV nejen je to určitě užitečné a také doporučuji pro představu otestovat.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 446
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod Radovan » stř 08. bře 2017 21:47:37

Dobrý den,
upřímně řečeno Beri, nevím si s Vámi rady. Obecně ojeté Leafy od roku 2013 výše, vždy se silnější příplatkovou 6,6 kW palubní nabíječkou, doporučuji i verzi s tempomatem a lepší navigací. Nechat přeměřit baterii a auto prohlédnout ve značkovém servise před koupí, projet se v něm.
Kia Soul EV také není špatný výběr, většinu příplatkových věcí Nissanu leaf má ve standardu. Běžná verze má větší dojezd než starší Leaf s 24 kWh baterií. Prodalo se jich však málo, takže i ceny ojetin jsou vysoké, pokud jsou nějaké auta vůbec v nabídce.
Zoe bude pro Vás ve srovnání s Leafem i Soulem malý. Je to elektrické Clio. Už se dají koupit i s baterií, bez pronájmu.
Ty Vaše propočty jsou složité, 190 km je na starší elektromobily prostě moc. To je na baterii 30 kWh a výše. Tedy nové Leafy.
Na naftové vozy zapomenete v okamžiku, kdy se elektromobilem projedete.
Nabíjení doma je super. O FVE neuvažujte, pořiďte si ji, a to včetně baterie - www.novazelenausporam.cz - máte ji s 50% podporou, maximálně 100 tis. Kč.
Nabíječky v okolí Vás nezajímají, zajímají Vás nabíječky na Vašich trasách případně možnosti v obě zastávek průběžně dobíjet. Klidně i z běžné zásuvky. Když stojím hodinku s Peugeotem Ion, tak dobiju se silnějším kabelem z běžné zásuvky dalších 30 km dojezdu. Nabíjecí stanice ČEZu jsou v nedalekém Kolíně i v Cerhenicích u Poděbrad. Rychlonabíječky Pardubice, Hradec králové, mnoho v Praze, Mladá Boleslav, Humpolec viz www.evmapa.cz.
Investujte a půjčte si Leaf alespoň na týden, ať víte, do čeho jdete. ;)
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Flajzi
Příspěvky: 44
Registrován: pon 13. čer 2016 22:31:22

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod Flajzi » pon 27. bře 2017 1:02:21

Radovan píše:O FVE neuvažujte, pořiďte si ji, a to včetně baterie - http://www.novazelenausporam.cz - máte ji s 50% podporou, maximálně 100 tis. Kč.

Kde jste to na tom webu našel? Já tam vidím jen dotace na rodinné a bytové domy, ale ne na koupi a instalaci FVE...
petr.balas
Příspěvky: 54
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod petr.balas » pon 27. bře 2017 7:17:45

Flajzi píše:
Radovan píše:O FVE neuvažujte, pořiďte si ji, a to včetně baterie - http://www.novazelenausporam.cz - máte ji s 50% podporou, maximálně 100 tis. Kč.

Kde jste to na tom webu našel? Já tam vidím jen dotace na rodinné a bytové domy, ale ne na koupi a instalaci FVE...

Je to pro rodinné domy - oblast C.3.6, t.j. musíte ji nainstalovat na rodinný domek. Pro podnikatele je možné využít dotaci "na elektromobil", ono to je na efektivní využití energií a lze čerpat i na FVE a baterky.
3,5 roku, 100.000 km, Nissan Leaf 24kWh
Flajzi
Příspěvky: 44
Registrován: pon 13. čer 2016 22:31:22

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod Flajzi » pon 27. bře 2017 8:12:11

Díky!
Leprikohn
Příspěvky: 1
Registrován: stř 12. dub 2017 16:27:31

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod Leprikohn » stř 12. dub 2017 16:50:49

Vlastníme necelé 2 roky Leaf, 24kWh baterie, bez tep. čerpadla, najeto 45 tis. km.
Velmi slušný elektromobil první generace pro cesty do 100 km. Kdyby mu dali 40kWh baterii, standardně montovali tepelné čerpadlo, vyměnili mizernou a drahou navigaci za držák na smartphone (jako to udělal WV u nového e-upu), doplnili rekuperaci o režim plachtění (jako má elektrický Hyundai Ioniq, tedy bez jizda se zařazenou rychlostí bez rekuperace) a snížili ostřik couvací kamery blátem, bude to díky prostornému interiéru, slušným jízdním vlasnotem a přijatelnému kufru stále velmi dobré auto. Škoda, že to neudělali a doufejme, že vše zmíněné se zlepší u modelu, který má přijít na trh letos na podzim.
Ale jestli chcete auto se spolehlivým dojezdem 190 km, v tuhle chvíli vám nevystačí ani velmi slušný Hyundai Ioniq. Tento vůz s 28 KWh baterií vcelku ve všech parametrech překonává Leafa 30kW, s výjimkou velikosti kufru. Ale dokud nedostane slibovanou 40kWh baterii, tak vám ani s tepelným čerpadlem 190 km nezaručí, jakkoli je to v tuto chvíli asi nejlepší elektroauto na našem trhu v ceně do 1 milionu (nezavrhuji ovšem ani Soul, i3 a e-up či e-golf).
...
Takže doporučuji vyčkat podzimu, kdy by se měl objevit nový Leaf a Hyundai Ioniq a Kia Soul by se měly dočkat větší baterie a snad i ostatní se chytí za nos. Třeba se na trh v kusovkách dostane i nová Ampera, která se již začala prodávat v Norsku nebo se začne vozit něco s Číny (BYD).
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod Josef » čtv 27. dub 2017 23:23:56

Já jsem přemýšlel zase trochu jinak. Všechny nové modely aut s 40kWh baterií budou stát v pořádné výbavě přes 1 mil., naopak u verze Nissan Leaf 24kWh a 30kWh ceny prudce padají v Německu dolů. Základní 24kWh (fungl nové auto) stojí 400 tis. bez DPH a 30kWh 500 tis. bez DPH. 40kWh je sice fajn, ale stejně na dlouhý cesty s tím nepojedu a pokud jediné auto, pak chci EV s 60kWh baterií a nepotřebuji nic jiného. Když člověk koupí na podzim tedy 24kWh na denní cestování 70-100km, je to v pohodě a zaplatí za jeté auto s nájezdem kolem 50 tis. km max 250-300 tis. bez DPH, zatímco za nový Leaf tak trojnásobek. Jezdil jsem tento týden s tou nejosekanější verzí s nájezdem 120-140km při teplotách 4-7°C, takže to není problém i bez tepelného čerpadla.. VW a Škoda shodně prohlásili, že v roce 2019 budou EV auta začínat na cenách dieslových verzí Passatu nebo Octavia a to vyvolá naprostý cenový obrat. Za rok, dva bude navíc daleko větší podpora (dotace), takže do nákupu auta za 1 mil a více, bych se teď rozhodně nehnal. Toť můj názor dle informací z trhu, ale každý to můžeme vidět jinak.
Obrázek
Hanz500
Příspěvky: 33
Registrován: stř 08. lis 2017 23:02:39

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod Hanz500 » stř 08. lis 2017 23:12:38

Zdravim, nekdy po novem roce budu nucen koupit elektromobil a volba padla prave na ojeteho Leafa, cesta do prace a domu cca 80km (cca 10km dalnice, zbytek Mesto), takze by mela stacit 24kwh verze. A ted k dotazum:
1) Myslite, ze je Leaf dobra volba pro me potreby, nebo by jste uvazovali o dovezeni napr.: Zoe, ci iOn? U nich me trosku desi servis, kdyz se tu ofiko nedistribuji, iOn jeste mozna jo, ale ten uz se mi vzhledove fakt prici?
2) Jak je to s pripadnou vymenou baterii, docetl jsem se, ze je Nissan vymeni a stare si vezme, i tak je ale cena dost vysoka, lze v pripade nutnosti vymenit treba jen spatny blok baterii?
3) Vsichni resi baterie, ale co elektromotor a prevodovka z pohledu spolehlivosti?
4) Zajimat me bude pravdepodobne vuz z roku 2014-2016, cili 2.generace, jak poznam, ze se jedna o verzi s tepelnym cerpadlem?
5) Nejaka rada o co se zajimat pripadne co poresit pri koupi? Aplikace a OBD pro zjisteni orientacniho stavu baterie si poridim.

Diky :)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 446
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod Radovan » stř 08. lis 2017 23:31:07

Aktuálně Leafů hodně prodává emuj.cz, ale v jakých jsou konfiguracích, to netuším. http://www.hybrid.cz/carsharing-emuj-uk ... ktromobily
Leaf je velké auto na rozdíl od Zoe či Iona, má slušný dojezd srovnatelný se ZOE (podobně velká baterie), ale má navíc rychlonabíjení CHAdeMO 50 kW (z 0 na 80% za 30-40 minut). ZOE je na tom ale podobně, protože palubní nabíječka dokáže vzít až 43 kW (Leaf max. 6,6) a tudíž z červeného pětikolíku 22 kW 400V 32A se nabije taky do hodiny z 0 do plna, na 80% podobně jako Leaf.
Nissan mění baterie jen proto, že dává silnější a stojí to kolem 130-200 tisíc. Neznám nikoho, komu by se pokazila, ale i tak je v 5leét výrobní záruce.
Motor je de facto nezničitelný, není co by se tam kazilo. Záruka opět 5 let. Převodovku to nemá, jen přímý jednostupňový automat. Taky není co pokazit.
2014 se to začalo lámat a do prodeje šly vozy s tepelným čerpadlem, nejprve jen nejvyšší výbavy. Bude nutno vůz prolézt.
Než pořizovat OBD link, raději kontaktovat na srazech elektromobilisty, kteří je mají a navíc mají Leafa. Ti to nejen přečtou, ale i správně interpretují výsledky. Koupě elektromobilu je stejná jako každého jiného auta, takže mechanika sebou a podvozek, vůle, tlumiče, brzdy, kroucení karoserie.......
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Hanz500
Příspěvky: 33
Registrován: stř 08. lis 2017 23:02:39

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod Hanz500 » stř 08. lis 2017 23:47:56

Diky za info, jak jsem psal, koupi budu resit az po novem roce, hadam prelom unor/brezen, takze myslim, ze v te dobe uz emuj nic mit nebude. Nicmene treba bude nejaka dalsi firma rozprodavat. Na spolehlivost a vymenu jsme se ptal z duvodu, ze auto uz bude treba 2 lete a tudiz zaruka bude skoro v polovine, je ale asi pravda, ze nekdy kolem r. 2020, kdy by teoreticky zaruka koncila bude vse cenove a miznostma uplne nekde jinde. Jeste se zeptam, nemate nekdo info, jak to vypada s dotacema v CR pro fyzicke osoby?
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 446
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod Radovan » stř 08. lis 2017 23:53:02

Špatně, poslední zprávy z MŽP z 1.11.2017 jsou, že zatím nic, snad nové váda a nejdříve na jaře. Snahou je německý model s přispěním automobilek, ale těm se do toho nechce vůbec.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Hanz500
Příspěvky: 33
Registrován: stř 08. lis 2017 23:02:39

Re: Koupit či nekoupit-prosba o kontakt majitele Leafu

Příspěvekod Hanz500 » čtv 09. lis 2017 8:42:02

Aha, takze se cesky obcan musi opet spolehnout sam na sebe :) kazdopadne diky za info, jdu se zase ponorit do clanku a testu, at mam po novem roce jasno. Samozrejme si ho pred koupi i nekde treba na tyden pujcim, at mam svou realnou zkusenost.