Koupě ojetého Leafa
Napsal: úte 26. črc 2016 21:41:29
Měl jsem na týden půjčeného Leafa od TrendParku a teď už řeším, kdy a jakého koupím. Jedna z možností je koupit ojetinu Zde jsou informace, které jsem byl schopen posbírat z internetu. Pokud by vás napadlo, na co dalšího se zaměřit, sem s tím. Podotýkám, že jsem se soustředil pouze na zvláštnosti, které má Leaf jako elektromobil.
Leaf 1. generace - do cca poloviny 2013. Vyroben v Japonsku, nemá tepelné čerpadlo z čehož vyplývá větší vliv topení a klimy na dojezd. Hodně se probírá životnost aku v horkých podnebích - tohle je důležité při např. dovozu z jižních států.
Leaf 2. generace - od cca poloviny 2013. Vyroben ve Velké Británii. Má tepelné čerpadlo - menší vliv topení a klimy na dojezd. Údajně lepší aku s větší odolností proti horku. Pozná se podle samostatných tlačítek HEAT a A/C na panelu klimatizace.
Pokud človek myslí koupi Leafa vážně, je dobré zakoupit aplikaci LeafSpyPro (případně lite verzi, která je zdarma) a bezdrátovou OBDII dongle pro vyčtení detailních informací o autě.
Co při koupi zkontrolovat:
- generace a výbava je věcí názoru každého soudruha (v mém případě 2. generace, tempomat, vyhřívaný volant a sedadla, 6,6kW nabíječka).
- připojit LeafSpy a zjistit údaje (nejdůležitější jsou Ahr, SOH a Hx):
- AHr = 65.67 - kapacita aku při plném nabití v Ah, nový leaf má 66Ah
- SOH = 100% - state of health - max 100%
- Hx = 100.49% - zdraví aku, číslo by mělo být co nejblíže SOH
- 392.30 V - napětí aku
- SOC 94% - state of charge - plně nabitý aku má 100%
- 274 GIDs - nový Leaf má GID=281 (gen 1) nebo 284 (gen 2)
- 3 QC - počet rychlonabíjecích cyklů - velký počet rychlonabíjení má vliv na životnost aku (při rychlonabíjení stoupá teplota aku)
- 823 L1/L2s - počet pomalých nabíjení
- na zahraničních fórech se probírá možnost resetu BMS (úmyslná nebo při upgradu SW v autě) - v takovém případě se aku může tvářit v parádní kondici i když opak je pravdou (AHr a GIDs čísla by měly mít stále správnou hodnotu). Zřejmě není jiná možnost než lustrace u dealera Nissan případně testovací jízda pro odhalení nižší kapacity aku.
A kde lze nějký ojetý leaf sehnat?
http://www.sauto.cz/
http://www.mobile.de/
https://www.bazos.cz/
https://www.vkvgroep.nl/ - tady mají hodně Leafů kolem 100tis km, všechny v nejvyšší výbavě za cca 15 000 EUR.
Leaf 1. generace - do cca poloviny 2013. Vyroben v Japonsku, nemá tepelné čerpadlo z čehož vyplývá větší vliv topení a klimy na dojezd. Hodně se probírá životnost aku v horkých podnebích - tohle je důležité při např. dovozu z jižních států.
Leaf 2. generace - od cca poloviny 2013. Vyroben ve Velké Británii. Má tepelné čerpadlo - menší vliv topení a klimy na dojezd. Údajně lepší aku s větší odolností proti horku. Pozná se podle samostatných tlačítek HEAT a A/C na panelu klimatizace.
Pokud človek myslí koupi Leafa vážně, je dobré zakoupit aplikaci LeafSpyPro (případně lite verzi, která je zdarma) a bezdrátovou OBDII dongle pro vyčtení detailních informací o autě.
Co při koupi zkontrolovat:
- generace a výbava je věcí názoru každého soudruha (v mém případě 2. generace, tempomat, vyhřívaný volant a sedadla, 6,6kW nabíječka).
- připojit LeafSpy a zjistit údaje (nejdůležitější jsou Ahr, SOH a Hx):
- AHr = 65.67 - kapacita aku při plném nabití v Ah, nový leaf má 66Ah
- SOH = 100% - state of health - max 100%
- Hx = 100.49% - zdraví aku, číslo by mělo být co nejblíže SOH
- 392.30 V - napětí aku
- SOC 94% - state of charge - plně nabitý aku má 100%
- 274 GIDs - nový Leaf má GID=281 (gen 1) nebo 284 (gen 2)
- 3 QC - počet rychlonabíjecích cyklů - velký počet rychlonabíjení má vliv na životnost aku (při rychlonabíjení stoupá teplota aku)
- 823 L1/L2s - počet pomalých nabíjení
- na zahraničních fórech se probírá možnost resetu BMS (úmyslná nebo při upgradu SW v autě) - v takovém případě se aku může tvářit v parádní kondici i když opak je pravdou (AHr a GIDs čísla by měly mít stále správnou hodnotu). Zřejmě není jiná možnost než lustrace u dealera Nissan případně testovací jízda pro odhalení nižší kapacity aku.
A kde lze nějký ojetý leaf sehnat?
http://www.sauto.cz/
http://www.mobile.de/
https://www.bazos.cz/
https://www.vkvgroep.nl/ - tady mají hodně Leafů kolem 100tis km, všechny v nejvyšší výbavě za cca 15 000 EUR.