První den s elektromobilem
Napsal: stř 01. čer 2016 12:27:46
Mám dojem, že těch zkušeností není nikdy dost, tak přidám i já svoje. Půjčil jsem si Nissan Leaf 24kWh na 14 dní. Mám za sebou dva dny.
Před první cestou mi nebyl nikdo schopen poradit, jestli to vůbec dovezu domů nebo zůstanu stát na půli cesty. Dnes už vím, že to poradit nejde.
Zjištění první: extrémně závislé na kotníku pravé nohy. Extrémně. Zlatý turbobenzín, tomu spotřeba nekolísá vůbec, v porovnáním s elektromobilem.
Zjištění druhé: Jde ujet 150-160km na první cestě - nebojte se toho. Jen rychlostní průměr bude do 60kmh. Cestovní rychlost je okolo 70-75 na rovinkách a 50-60 v kopcích, některé prudké kopce klidně i míň.
Zjištění třetí: Rekuperace zní pěkně, ale vyplatí se plachtit na N, pokud pak budu dále pokračovat. Rekuperace se projeví nejvíce ve městě. Pokud umí řidič jezdit plynule bez použití brzdy, nemá skoro žádný význam a je lepší vyřazovat.
Zjištění čtvrté: Jsem až překvapený, že málokoho trkne, že se rozjíždíte bez motoru. Většinou žádný zájem - což mě trochu mrzí, jsem hračička a rád odpovídám na zvědavé dotazy
Zjištění páté: Pokud je dodržena zásada plynulosti a nebrždění, není rozdíl mezi prudšími rozjezdy a pozvolnějšími. Včera jsem jezdil městský/ příměstský provoz běžně, docela svižně a se spotřebou 12,5
Zjištění šesté: D-eko neprodlužuje dojezd, jestli to dokonce není naopak. Pouze změní dráhu plynu, na začátek dobrý, ale po prvním seznámení jezdím pouze na D. D-eko využívám jen jako druhý stupeň rekuperace.
Zjištění sedmé: Pokud nejste hračička, nemá tohle auto smysl. Má tolik ale, že to nemůže nic vyvážit. Člověk musí být fanda pokroku, aby se s autem zžil. Pro mě je to nejlepší auto, co jsem kdy měl - všemi zatracovaný Nissan Leaf.
Před první cestou mi nebyl nikdo schopen poradit, jestli to vůbec dovezu domů nebo zůstanu stát na půli cesty. Dnes už vím, že to poradit nejde.
Zjištění první: extrémně závislé na kotníku pravé nohy. Extrémně. Zlatý turbobenzín, tomu spotřeba nekolísá vůbec, v porovnáním s elektromobilem.
Zjištění druhé: Jde ujet 150-160km na první cestě - nebojte se toho. Jen rychlostní průměr bude do 60kmh. Cestovní rychlost je okolo 70-75 na rovinkách a 50-60 v kopcích, některé prudké kopce klidně i míň.
Zjištění třetí: Rekuperace zní pěkně, ale vyplatí se plachtit na N, pokud pak budu dále pokračovat. Rekuperace se projeví nejvíce ve městě. Pokud umí řidič jezdit plynule bez použití brzdy, nemá skoro žádný význam a je lepší vyřazovat.
Zjištění čtvrté: Jsem až překvapený, že málokoho trkne, že se rozjíždíte bez motoru. Většinou žádný zájem - což mě trochu mrzí, jsem hračička a rád odpovídám na zvědavé dotazy
Zjištění páté: Pokud je dodržena zásada plynulosti a nebrždění, není rozdíl mezi prudšími rozjezdy a pozvolnějšími. Včera jsem jezdil městský/ příměstský provoz běžně, docela svižně a se spotřebou 12,5
Zjištění šesté: D-eko neprodlužuje dojezd, jestli to dokonce není naopak. Pouze změní dráhu plynu, na začátek dobrý, ale po prvním seznámení jezdím pouze na D. D-eko využívám jen jako druhý stupeň rekuperace.
Zjištění sedmé: Pokud nejste hračička, nemá tohle auto smysl. Má tolik ale, že to nemůže nic vyvážit. Člověk musí být fanda pokroku, aby se s autem zžil. Pro mě je to nejlepší auto, co jsem kdy měl - všemi zatracovaný Nissan Leaf.