Stránka 2 z 3

Re: Tyden s Leafem

Napsal: stř 01. čer 2016 15:37:29
od gomec
Doporucuji projet se Kia Soulem EV a na Leaf zapomenete.... ;) :P

Re: Tyden s Leafem

Napsal: stř 01. čer 2016 16:14:52
od Dominik
Je tišší? Pohodlnější? Nebo v čem? Neříkám, že nevěřím, jen si to nedokážu představit...

Re: Tyden s Leafem

Napsal: stř 01. čer 2016 16:17:56
od E-Ryc
Me (pro ceske podminky) zasadni nevyhoda Soulu prisla, ze nema zamykatelny nabijeci kabel (alespon je to v recenzi tady na hybridu).

Re: Tyden s Leafem

Napsal: stř 01. čer 2016 16:24:37
od gomec
Doporučuji se projet s KIA Soul EV a na Leaf brzy zapomenete.... ;) :P

Re: Tyden s Leafem

Napsal: stř 01. čer 2016 16:30:23
od gomec
Soul je lepe staveny na "ceske cestovni strasti". Ma lepe odladenou podvozkovou cast - neskace a nedrnca tolik jako Leaf. Ma jiz v zakladu tepelne cerpadlo a tim padem lepe vyuzitelnou kapacitu baterii (27 kWh), lip se v nem sedi (vissi posez), lepsi nabijecka v zakladu ( 6,6 kW - jednofázová). Má i pár "nedostatků" - menší kufr a nemožnost uzamknout nabíjecí kabel oproti Leafu.

Re: Tyden s Leafem

Napsal: pát 03. čer 2016 6:15:34
od bert
Zdravím!
Nemyslîm že zrovna ja mám nejakú śpeciálnu verziu Soula, no nabíjací kábel z neho po zamknutí auta nevytiahnem. Ďalší rozdiel oproti recenzii pozorujem v tom, že pri nízkej rýchlosti nevydáva výstražné zvuky. Kufor nie je najväčší, to je pravda.
Každému vyhovuje niečo iné a tak je to správne. Ja osobne som Leaf vyradil z "tendra na nové auto" len kvôli jeho žabiemu vzhľadu. Inak mu vďačíme za nakopnutie výrobcov fosíložrútov správnym smerom.
"N" za jazdy nepoužívam. Iba ak dlho stojín na červenej. Nevidím k tomu dôvod pri elektromobile.
Prajem veľa šťastných kilometrov!
bert

Re: Tyden s Leafem

Napsal: pát 03. čer 2016 7:13:21
od E-Ryc
A nebude to, ze Soul ho zamyka jen behem nabijeni (to myslim delaji vsichni), ale u Leafu ho lze zamknout naporad?

Re: Tyden s Leafem

Napsal: pát 03. čer 2016 8:13:24
od Dominik
No já nevím jestli je to takové mínus. Já jsem to samozřejmě nezkoušel, ale zapáčit tou koncovkou nebude velký problém a podle mě to z toho auta stejně vyrve, když bude chtít. A nadělá škodu i na autě.

U nabíječky to může být problém, kdyby si někdo začal nabíjet mým.

Re: Tyden s Leafem

Napsal: pát 03. čer 2016 9:50:08
od Radovan
Rozbít se dá samozřejmě všechno. Leaf má oproti Kia Soul EV možnost 2 režimů - uzamčeno po celou dobu nabíjení nebo uzamčeno jen po dobu nabíjení. Takže pokud už je nabitý, kabel lze z auta vytáhnout.
Zdá se to jako nesmysl, nechat si ukrást kabel, ale u nás je většina pomalých nabíječek jen se zásuvkami, na nichž používáme svůj nabíjecí kabel, který musíme vozit, rozmotávat a instalovat. Ovšem začíná být pomalu standardem, budovat u nových nabíjecích stojanů řešení á la čerpací stanice. Tedy stojan rovnou s několika kabely s různými koncovkami - Yazaki, Mennekes, CHAdeMO, Combo/CCS. Bez zásuvek. Tak, aby jste přijeli, pípli si čipem nebo kartou, na obrazovce zvolili kabel a zastrčili do auta. Viz třeba nejnovější nabíjecí stojany v Bratislavě.

Re: Tyden s Leafem

Napsal: sob 11. čer 2016 10:50:34
od bert
E-Ryc píše:A nebude to, ze Soul ho zamyka jen behem nabijeni (to myslim delaji vsichni), ale u Leafu ho lze zamknout naporad?

Zdravím!
Takže odskúšané: Večer som nechal na nabíjačke. Ráno nabité a konektor zamknutý.
Prajem pekný deň!
bert

Re: Tyden s Leafem

Napsal: pon 13. čer 2016 10:22:04
od Dominik
Leaf když je na LOCK, tak se taky odemyká s odemčením auta. Asi jako Soul.

Re: Tyden s Leafem

Napsal: pát 08. črc 2016 14:26:59
od tomasjirka
Moje zkusenost s LEAFem uz cita tyden v CR a cca dva tydny ve Svedsku a stale mi to prijde jako fajnovy vuz, jen ta cena jej trochu srazi. Prekvapilo mne ale, ze starsi modely nemaji vubec zamykani pri nabijeni a docela jim i klesl dojezd (mel jsem kousek s najezdem asi 60 tkm a dojezd byl lehce nad 100 km). Zkusenosti zde: http://oenergetice.cz/clanky/serial-nissan-leaf/

Re: Tyden s Leafem

Napsal: sob 09. črc 2016 10:39:28
od petr.balas
tomasjirka píše:Moje zkusenost s LEAFem uz cita tyden v CR a cca dva tydny ve Svedsku a stale mi to prijde jako fajnovy vuz, jen ta cena jej trochu srazi. Prekvapilo mne ale, ze starsi modely nemaji vubec zamykani pri nabijeni a docela jim i klesl dojezd (mel jsem kousek s najezdem asi 60 tkm a dojezd byl lehce nad 100 km). Zkusenosti zde: http://oenergetice.cz/clanky/serial-nissan-leaf/

Dojezd reálný nebo to, co zobrazoval displej?

Jinak stav baterie odvisí od toho, jak se k ní člověk chová, pokud stále nabíjíte rychlonabíječkami, tak bude pokles kapacity větší, než při nabíjení pomalu. Ale bacha na to, že pokud delší dobu jezdíte jen krátké trasy (t.j. nedojíždíte baterii na doraz), tak si auto začne myslet, že baterie má menší kapacitu, než má ve skutečnosti. Reálná zkušenost - po měsíci ježdění "okolo komína" spadla kapacita (SOH) z 98 na 91 %, po jedné dálkové jízdě (vybíjení na doraz, nabíjení na rychlonabíječkách jsme zpátky na 98 %.

BTW ještě zkušenost s topením. Máme model bez tepelného čerpadla a ideální je topit na 17 stupňů, ventilátor na jednu čárku. Ve výsledku je to úspornější, než netopit vůbec a co chvíli spouštět "sušení předního skla".

Re: Tyden s Leafem

Napsal: sob 09. črc 2016 11:14:51
od tomasjirka
Prave, ze realny dojezd. Displejovy se meni straslive v zavislosti na rychlosti a aktualnim sklonu silnice, ten jsem tak nejak prestal resit, nebot to keca snad jeste vic nez u meho klasickeho 1.6 HDI.

S Leafem 2015 v CR jsem vzdy mohl pocitat s 150 mimo dalnice, ale zde s 2013 tusim to bylo fakt dost na knop, abych se dostal pres 100, takze jako ojety vuz to neni zrovna ideal.

Diky za info k topeni :)

Re: Tyden s Leafem

Napsal: čtv 07. led 2021 15:32:52
od Pavel
ADMIN: Opakovaná nepovolená reklama i po předchozím varování - účet zablokován. :!:

Re: Tyden s Leafem

Napsal: čtv 07. led 2021 16:12:44
od Lama
Vám to za 3dB stojí ??? Dyť to ani mimo dálnici nepoznáte a budete vozit několik kg navíc. Pak také rychlejší vnitřní koroze, pelíšek pro kuny.

"...Změřili jsme hluk jak před odhlučněním tak i po odhlučnění auta a na dálnici před odhlučněním jsme naměřili 68.9dB a po odhlučnění byl hluk ve stejné rychlosti na stejném úseku 65.2dB...."

Re: Tyden s Leafem

Napsal: čtv 07. led 2021 16:23:21
od Josef
Byl bych v klidu, to je jen nepovolená reklama :)

Re: Tyden s Leafem

Napsal: čtv 07. led 2021 17:56:00
od Citigo e IV
Je to velice zajimavy jen by me zajimalo kolik to asi stoji, ty prace tam musi byt mraky. Ale mel bych strach o zaruku, kdyz bylo auto tahle rozebrany. U Nira bych si mozna udelal ty podbehy je slyset pomerne hluk od prednich kol.

Jinak 3db je docela dost v autosalonu to ukazovali ,ze ve 130 to hluci stejne jak predtim v devadesatce.

Re: Tyden s Leafem

Napsal: čtv 07. led 2021 18:32:56
od Josef
Stačí si koupit Bose špuntová sluchátka za pět tisíc Kč a hluk se sníží v těch 50-350 Hz až o 40 dB, na to nemusím rozebírat auto a snižovat o jen 3 db. 8-)

Re: Tyden s Leafem

Napsal: pát 08. led 2021 8:19:39
od Dominik
Já si sám odhlučním skoro každý auto. Dělám teda jen zadní podběhy, podlahu kufru pod zadníma sedačkama a u jednoho auta byly potřeba prahy až dopředu. Rozdíl je vždycky naprosto markantní. Ale samo zvyknete si na to, ale furt je tam pohoda. Asi nejlíp to poznám podle toho, že kde jsem jezdil po silnici 1.třídy 110, tam jsem s nově odhlučněným jel 130, než jsem se podíval na tacho..ale jak píšu, ucho si zase přivykne a není potřeba pořád hledět na tacho.

Určo to stojí za to. Mně to stojí mezi 2500-4000Kč a asi 3-4h práce, fakt to není nic šílenýho, auta jsou dnes skládačky, aby to šlo na lince rychle. Nikdy mi ani nic potom nedrnčelo nebo tak něco.