Tyden s Leafem

Moderátor: ozana

Uživatelský avatar
gomec
Příspěvky: 30
Registrován: stř 30. pro 2015 19:56:42

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod gomec » stř 01. čer 2016 15:37:29

Doporucuji projet se Kia Soulem EV a na Leaf zapomenete.... ;) :P
Dominik
Příspěvky: 12
Registrován: pát 27. kvě 2016 8:16:10

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod Dominik » stř 01. čer 2016 16:14:52

Je tišší? Pohodlnější? Nebo v čem? Neříkám, že nevěřím, jen si to nedokážu představit...
E-Ryc
Příspěvky: 73
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod E-Ryc » stř 01. čer 2016 16:17:56

Me (pro ceske podminky) zasadni nevyhoda Soulu prisla, ze nema zamykatelny nabijeci kabel (alespon je to v recenzi tady na hybridu).
Uživatelský avatar
gomec
Příspěvky: 30
Registrován: stř 30. pro 2015 19:56:42

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod gomec » stř 01. čer 2016 16:24:37

Doporučuji se projet s KIA Soul EV a na Leaf brzy zapomenete.... ;) :P
Uživatelský avatar
gomec
Příspěvky: 30
Registrován: stř 30. pro 2015 19:56:42

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod gomec » stř 01. čer 2016 16:30:23

Soul je lepe staveny na "ceske cestovni strasti". Ma lepe odladenou podvozkovou cast - neskace a nedrnca tolik jako Leaf. Ma jiz v zakladu tepelne cerpadlo a tim padem lepe vyuzitelnou kapacitu baterii (27 kWh), lip se v nem sedi (vissi posez), lepsi nabijecka v zakladu ( 6,6 kW - jednofázová). Má i pár "nedostatků" - menší kufr a nemožnost uzamknout nabíjecí kabel oproti Leafu.
bert
Příspěvky: 9
Registrován: úte 12. led 2016 21:31:14

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod bert » pát 03. čer 2016 6:15:34

Zdravím!
Nemyslîm že zrovna ja mám nejakú śpeciálnu verziu Soula, no nabíjací kábel z neho po zamknutí auta nevytiahnem. Ďalší rozdiel oproti recenzii pozorujem v tom, že pri nízkej rýchlosti nevydáva výstražné zvuky. Kufor nie je najväčší, to je pravda.
Každému vyhovuje niečo iné a tak je to správne. Ja osobne som Leaf vyradil z "tendra na nové auto" len kvôli jeho žabiemu vzhľadu. Inak mu vďačíme za nakopnutie výrobcov fosíložrútov správnym smerom.
"N" za jazdy nepoužívam. Iba ak dlho stojín na červenej. Nevidím k tomu dôvod pri elektromobile.
Prajem veľa šťastných kilometrov!
bert
E-Ryc
Příspěvky: 73
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod E-Ryc » pát 03. čer 2016 7:13:21

A nebude to, ze Soul ho zamyka jen behem nabijeni (to myslim delaji vsichni), ale u Leafu ho lze zamknout naporad?
Dominik
Příspěvky: 12
Registrován: pát 27. kvě 2016 8:16:10

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod Dominik » pát 03. čer 2016 8:13:24

No já nevím jestli je to takové mínus. Já jsem to samozřejmě nezkoušel, ale zapáčit tou koncovkou nebude velký problém a podle mě to z toho auta stejně vyrve, když bude chtít. A nadělá škodu i na autě.

U nabíječky to může být problém, kdyby si někdo začal nabíjet mým.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 406
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod Radovan » pát 03. čer 2016 9:50:08

Rozbít se dá samozřejmě všechno. Leaf má oproti Kia Soul EV možnost 2 režimů - uzamčeno po celou dobu nabíjení nebo uzamčeno jen po dobu nabíjení. Takže pokud už je nabitý, kabel lze z auta vytáhnout.
Zdá se to jako nesmysl, nechat si ukrást kabel, ale u nás je většina pomalých nabíječek jen se zásuvkami, na nichž používáme svůj nabíjecí kabel, který musíme vozit, rozmotávat a instalovat. Ovšem začíná být pomalu standardem, budovat u nových nabíjecích stojanů řešení á la čerpací stanice. Tedy stojan rovnou s několika kabely s různými koncovkami - Yazaki, Mennekes, CHAdeMO, Combo/CCS. Bez zásuvek. Tak, aby jste přijeli, pípli si čipem nebo kartou, na obrazovce zvolili kabel a zastrčili do auta. Viz třeba nejnovější nabíjecí stojany v Bratislavě.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
bert
Příspěvky: 9
Registrován: úte 12. led 2016 21:31:14

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod bert » sob 11. čer 2016 10:50:34

E-Ryc píše:A nebude to, ze Soul ho zamyka jen behem nabijeni (to myslim delaji vsichni), ale u Leafu ho lze zamknout naporad?

Zdravím!
Takže odskúšané: Večer som nechal na nabíjačke. Ráno nabité a konektor zamknutý.
Prajem pekný deň!
bert
Dominik
Příspěvky: 12
Registrován: pát 27. kvě 2016 8:16:10

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod Dominik » pon 13. čer 2016 10:22:04

Leaf když je na LOCK, tak se taky odemyká s odemčením auta. Asi jako Soul.
tomasjirka
Příspěvky: 10
Registrován: úte 15. pro 2015 15:55:51

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod tomasjirka » pát 08. črc 2016 14:26:59

Moje zkusenost s LEAFem uz cita tyden v CR a cca dva tydny ve Svedsku a stale mi to prijde jako fajnovy vuz, jen ta cena jej trochu srazi. Prekvapilo mne ale, ze starsi modely nemaji vubec zamykani pri nabijeni a docela jim i klesl dojezd (mel jsem kousek s najezdem asi 60 tkm a dojezd byl lehce nad 100 km). Zkusenosti zde: http://oenergetice.cz/clanky/serial-nissan-leaf/
petr.balas
Příspěvky: 43
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod petr.balas » sob 09. črc 2016 10:39:28

tomasjirka píše:Moje zkusenost s LEAFem uz cita tyden v CR a cca dva tydny ve Svedsku a stale mi to prijde jako fajnovy vuz, jen ta cena jej trochu srazi. Prekvapilo mne ale, ze starsi modely nemaji vubec zamykani pri nabijeni a docela jim i klesl dojezd (mel jsem kousek s najezdem asi 60 tkm a dojezd byl lehce nad 100 km). Zkusenosti zde: http://oenergetice.cz/clanky/serial-nissan-leaf/

Dojezd reálný nebo to, co zobrazoval displej?

Jinak stav baterie odvisí od toho, jak se k ní člověk chová, pokud stále nabíjíte rychlonabíječkami, tak bude pokles kapacity větší, než při nabíjení pomalu. Ale bacha na to, že pokud delší dobu jezdíte jen krátké trasy (t.j. nedojíždíte baterii na doraz), tak si auto začne myslet, že baterie má menší kapacitu, než má ve skutečnosti. Reálná zkušenost - po měsíci ježdění "okolo komína" spadla kapacita (SOH) z 98 na 91 %, po jedné dálkové jízdě (vybíjení na doraz, nabíjení na rychlonabíječkách jsme zpátky na 98 %.

BTW ještě zkušenost s topením. Máme model bez tepelného čerpadla a ideální je topit na 17 stupňů, ventilátor na jednu čárku. Ve výsledku je to úspornější, než netopit vůbec a co chvíli spouštět "sušení předního skla".
3,5 roku, 100.000 km, Nissan Leaf 24kWh
tomasjirka
Příspěvky: 10
Registrován: úte 15. pro 2015 15:55:51

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod tomasjirka » sob 09. črc 2016 11:14:51

Prave, ze realny dojezd. Displejovy se meni straslive v zavislosti na rychlosti a aktualnim sklonu silnice, ten jsem tak nejak prestal resit, nebot to keca snad jeste vic nez u meho klasickeho 1.6 HDI.

S Leafem 2015 v CR jsem vzdy mohl pocitat s 150 mimo dalnice, ale zde s 2013 tusim to bylo fakt dost na knop, abych se dostal pres 100, takze jako ojety vuz to neni zrovna ideal.

Diky za info k topeni :)