Tyden s Leafem

Moderátor: ozana

E-Ryc
Příspěvky: 73
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Tyden s Leafem

Příspěvekod E-Ryc » pát 06. kvě 2016 9:51:23

Puvodne jsem ten text psal pro jinou cilovou skupinu, tak asi nebude dostatecne odborne na vysi :)

Mel jsem na tyden pujceny Nissan Leaf (24kWh baterie) a k nemu cip na pouzivani CEZ nabijecek. Zkousel jsem ho pouzivat vicemene na to, na co auto pouzivam normalne.
Najel jsem 1100km, stravil 11 hodin na nabijeckach, dalsi cca dve hodiny cekanim, az nabije clovek prede mnou, dve nabijeni pres noc u nasich nepocitam.

Cely tyden se teploty drzely mezi 0-10, takze alespon trochu topit to chtelo.

Jizdni vlastnosti a ticho super (podle me i vsech, co se vezli/ridili), ale ten dojezd je proste tristni. Mimo dalnice se nejakych 120-130km da, po dalnici dalnicni rychlosti tak 70-80; Paradoxem je, ze se svym 16 let starym naftakem bych ten tyden dal na jedno natankovani...

Nejvetsi extrem byly "dalkove" cesty k nasim - kvuli nabijecce jsem musel pres Plzen, cesta tam misto 3h trvala elektricky 7h, zpatky to bylo lepsi, misto 2h nejake 4.

Den 1/
Auto vyzvedavam v Modranech (cca 85%) baterie, jedu do prace na Pankrac, asi na pul hodiny pripojuju auto v Arkadach (na jednom ze zelenych mist byl nacpany Seat leon, takze se tam vyborne zajizdelo). S 89% vezu kolegu do Davle a vracim se na Budejovickou (Duhova, rychlonabijeci stanice) - cca z 20% na 80% za pul hodiny (zbylych 20% by bylo dalsich pul hodiny. Protoze prijelo dalsi auto, tak jsem uvolnil misto.

Den 2/
Zkousim to po dalnici do Boleslavi. I kdyz se vetsinu cesty drzim kolem 110, zbyvajici kilometry mizi zhruba dvojnasobnym tempem. V Boleslavi mam nejakych 15%/18km. Bohuzel par minut prede mnou prijelo dalsi auto (a dobiji fakt na 100%), takze pres hodinu cekam, nez se uvolni misto, dalsi hodinu nabijim (asi na 93%). Pak mimo dalnice do Prahy na cernak, tam s 57% se pripojuju na "stredne rychlou" (plne nabiti cca 3-4 hodiny, vpodstate trifaze 380V s jinym konektorem, bohuzel vestavena nabijecka v aute ma "jen" 6kW - a to je priplatkova, zaklad je 3.5kW). Na druhem zelenem stoji oktavka. Kdyz se asi po 2h vratim, mam 100%. Holesovice-Prosek a jsem zase olem 80%

Den 3/
Jedu do Horomeric pro maso a pak k nasim na Sumavu. Prvni nabijeci zastavka na Evropske (zase mekac). Jsem tu cca hodinu, vedle me se na zelene misto nacpe superb (do tretice neelektricky :). Pak prijizdi nejaky Lexus (plugin hybrid), tak cca s 80% uvojnuju misto, popojizdim do Chrastan k TNT a tam davam jeste asi 3/4 hodiny, abych dojel do Plzne k dalsi nabijecce. Trochu me vydesi objizdka, ale asi se zlepsuju, v plzni mam nejakych 33 km zbyvajicich. Ovsem rychlonabijecka je zase obsazena (druhy Leaf se stejnymi polepy). Tak alespon zapojuju pomaly kabel (i kdyz to nema moc efekt) a jdu na obed. Po pulhodine nabijecka pro ne hlasi skonceno, tak prepojuju k sobe a nabijim na poslednich 60km

Den 4/
Nabijim pres noc, vozim nase, souseda bazarnika,... a zase nabijim pres noc (230V/10A zasuvka)

Den 5/
Zpatky do Prahy. Tentokrat v Plzni nikdo neni, takze za nejake 3/4 hod pokracuju. Objizdku objizdim po dalnici (den nato jsem zjistil, ze znamka vcera skoncila:) a na budejovicke jsem s cca 20km rezervou. Ovsem je zde Kia Soul. Nabijecka rika "skonceno", tak ji odpojuju a zapojuju sebe a jdu na obed. Kdyz tam mam 80%, prijizdi tesla, ale potrebuju na zitrek rezervu, tak ho nechavam jeste 15 minut vydusit

Den 6/
Smer Krkonose. Prvni etapa - Boleslav mimo dalnice. Sama objizdka. Vrata jsou zavrena (nabijecka je za plotem), tak je treba zavolat sekuritaka. Jdeme se projit, nechavam nabit cca na 93% (na tehle hodnote se nabijecka vypina, kdyz chci vic, musim odpojit a zapojit a znovu zapnout). Dalsi etapa je do Vrchlabi, dalsi rychlonabijecka, zase nikdo, tak pripojuju a jdeme najit obed. Pres Cernou horu (objizdka) a Schachtelberg do Trutnova. Tady je stredni nabijecka, tak se jdeme projit po meste a najit ubytko (puvodne jsem mel v planu dat smazenou rybu v polsku, ale vzhledem k objizdkam to vzdavam, podle kalkulatoru by to i naprimo vyslo s rezervou asi 10%)

Den 7/
Stavujeme se na Kuksu a pokracujeme do Hradce. U nabijecky nikdo neni, zato mestaci to jisti z bezpecne vzdalenosti. Zase koncim s 93%. Doufam dojet az na Budejovickou, ale bohuzel se dost ochlazuje a zacina prset, takze musim topit. Cili bezpecnostni pulhodina u mekace na cernaku, abych urcite dojel. Na Budejovicke nikdo, ale asi 5 min po me prijizdi tesla (to byla klika, vzhledem k velikosti baterie by nabijel nejmin hodinu).

Den 8/ Uzivam si ranni zacpu (cesta z Proseka do Modran zabrala hodinu, z toho pul hodiny kopec z Proseka do Hloubetina) a predavam auto v Modranech. Po celem tydnu bez problemu me malem z boku vzala nejaka pipina, co se musela pripojovacim pruhem narvat az do posledniho metru...
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 406
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod Radovan » sob 14. kvě 2016 20:47:38

Shrnul bych to slovy - na Vaše ježdění je Leaf naprosto nevhodný elektromobil. Snad ještě tak verze s 30kWh baterkou. Tady bych nasadil minimálně Kia Soul EV nebo Renault ZOE, případně BMWi3
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
E-Ryc
Příspěvky: 73
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod E-Ryc » ned 15. kvě 2016 20:44:32

Jak uz jsem napsal nekde jinde, byt realny dojezd 200, jdu objednat. Tak nejak tajne jsem doufal, ze dobijeni bude mensi opruz, ale bohuzel, je to silene (zvlast u tras tesne za hranici dojezdu).

Uvidime co nam vyrobci nabidnou pro 2017 a 2018.
Dominik
Příspěvky: 12
Registrován: pát 27. kvě 2016 8:16:10

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod Dominik » pát 27. kvě 2016 8:20:27

Ahoj, čeká mě Leaf na 14 dnů. Už se na to dobrodružství těším, naplánoval jsem si to tak, že mě čeká jen jedna víkendová cesta na Moravu celkem asi 136km tam a 136 zpět. Jinak město a příměstský provoz.

Mám ale dotaz:
Dojedu s tím 131km z Prahy do Jihlavy na jedno nabití? Klidně za kamionem, řídit úsporně umím. Jde mi o ten převoz.
E-Ryc
Příspěvky: 73
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod E-Ryc » pát 27. kvě 2016 8:34:38

Tak opatrnym stylem by to snad zvladnutelne byt melo, hlavne uz neni zima a neni treba topit. Ale asi to bude chtit trochu kliku, aby nebyla zacpa, objizdka a tak. Uprimne receno, ja bych se bal a naplanoval bych si chvilku - treba jen pul hodiny - na nabijecce (Heralec) pro pocit sucha a bezpeci

Ale rozhodne bych to nedoporucoval jako prvni jizdu bez zkusenosti. Jo jeste, prislo mi, ze kdyz jsem vypnul ECO mod, tak to zralo min ;)))
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 406
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Tyden s Leafem a zkušenost s větší 30 kWh baterií

Příspěvekod Radovan » pát 27. kvě 2016 8:54:18

Příspěvek z hybrid.cz v diskusi reagoval Máca:
Zdravím ve spolek, pročítám si Vaše komentáře, až jsem se dostal ke komentáři na 30 KWh Leafa. Měl jsem ho cca před měsícem na 10 dní k dispozici. Najel jsem s ním cca 1 700 kilometrů a vyšlo mě to na cca 20 Kč. Hned vysvětlím. Bydlím kousek od rychlodobíječky Nissanu Pardubice. Tak jsem si tam pravidelně každý den zdarma dobíjel. Doma jsem dobíjel jen rozdíl z 90% do 100% cca 3 KWh před cestou na výlet do Ostravy na Elektrokrásky po té další cca 3 KWh při návratu z Ostravy, jelikož jsem to zkusil dojet až do želvy. A naposledy jsem dobíjel doma před cestou do Jihlavy také kolem 3 KWh, kdy jsem to měl na otočku cca 170 Km, tak jsem chtěl mít jistotu, že dojedu.
Ostatní dobíjení včetně jízdy do Ostravy jsem dobíjel jen na rychonabíječkách vždy zdarma. Cena 1 KWh u mého domácího tarifu D45d je 2.20 Kč nízký a 2,60 Kč vysoký tarif - dobíjeno vždy v noci takže cca 20 Kč za 1 700 Kilometrů. Mj. mám na střeše 5 KW FVE což je ideální kombinace pro elektromobil s drobnou vadou, že FVE funguje jen přes den, když jsem byl po většinou někde na cestě. Ovšem při použití bateriového zdroje, který toho času prozatím nemám, by se situace radikálně změnila.
Dle mého testování je současný 30 KWh Leaf - luxusní do města a na okrsky, kde se často rekuperuje. Nechá se s ním dojet 200 - 220 Km při troše snahy.
Na dálnici za denního světla v závěsu za kamionem se dojede také dost daleko cca 170 - 200 km dle podmínek, což při zpáteční cestě nešlo jelikož jsme z Ostravy vyjížděli kolem 23:00 za deště a krutého ochlazení kde teplota oscilovala mezi 1 stupněm až nulou. Tak jsem zvolil klidnou jízdu cca 80 Km/h jelikož jsem potřeboval naráz dojet z Ostravy až do Brna na nabíječku která je u AAA Auto. Bylo to přibližně 175 Kilometrů. Dojel jsem, ale už se mi ukazovaly jen čárky (ještě bez želvy). Dálnice tedy Leafu úplně nesvědčí, ale nechá se to za určitých kompromisů. Za kamionem to jde, ale není to úplně bezpečné a bez kamionu se musí jet pomaleji pokud se má dojet daleko. Byla-li by po cestě dobíječka alespoň jedna, tak by se mohlo jet celkem bez kompromisů. Cestou zpět jsme se totiž nemohly zastavit ve Valašské Meziříčí jelikož nabíječka hlásila chybu. No a podle zpráv, které se ke mě dostali se máme na co těšit, jelikož nové generace Leafa už bude mít s největší pravděpodobností baterie kolem 60 KWh, což již zaručuje super dojezd i s malou sítí rychlodobíječek. V mém případě bych dojel naráz do Ostravy, tam dobil a naráz bych dojel zpět.
To už by nikdo nemohl namítat dojezd jako problém. Na většinu cest zcela adekvátní vzdálenost. Pak už jen popřát Elektomobilům zdar. Můžu jen potvrdit, že jízda v EV je velice návyková a při návratu auta jsem málem i slzičku uronil. A poslední věc, kterou bych ještě rád zmínil je, že rozdíl ve využití 24 KWh a 30 KWh Leafa je propastný. Když jsem zkoušel 24 tak po dobití se mi ukazoval dojezd kolem 147 km a při spuštěném topení kolem 120 km. U 30-tky mi naskočilo po dobití 229 km a při zapnutí topení 224 km jelikož u daného Leafa bylo topení v podobě tepelného čerpadla. Tak si představte Leafa s baterií 60 KWh, tam by to mohlo při troše snahy dělat 420 - 460 km město či okrsky a na dálnici při rychlosti 130 Kmh by to mohlo dojet cca 220 -240 kilometrů možná i více.
1. technika -Tak baterie je jak u 30KWh tak 24KWh naprosto stejně veliká, má stejné napětí 360 V , 48 modulů , 192 článků a je rozdělena stejně jako dříve do 8 bloků, které se v případě poklesu kapacity můžou postupně měnit. Co je rozdílné tak 30 KWh baterie má trochu jiné chemické složení (přesné složení neznám) a je nepatrně težší kolem 20 kg. Věděl jsem to přesně, ale bohužel jsem to již nějak opomněl. To z hlediska technického.
2. taktika - Samo sebou jakmile někdo vyzkouší rozdíl mezi 24 vs. 30 KWh verzí tak o 24-ku v případě koupi už moc neuvažuje. Já jsem měl 24-ku téměř permanentně na nabíječce buď doma nebo jinde, jelikož dojezd v rozmezí 120 - 147 km (tachometrových) není žádná hitparáda. Zato 30-ku jak jsem uváděl v předchozím článku jsem doma téměř nenabíjel, jelikož, když jsem měl na ukazateli např. 50% bat. a cca 100 km dojezdu, tak to bylo v poho, jelikož jsem si pěkně do rána rozplánoval kdy, jak a kam pojedu a kdy se zastavím na nabíječce. No a mít 60 KWh, tak už to pomalu není o plánovaní jako nyní, už by to bylo jako s každým jiným spalovákem. Abych neodbočoval od tématu, tak co se taktiky týče tak se mé slova jasně potvrdili v PCE v autosalonu kdy se doprodávala bílá 24 KWh za 529 900,- včetně DPH. Lidé si radši připlatí za komfortnější vozidlo než, aby se plahočili se soustavným dobíjením. A stejné to podle mne bude až dorazí 50 nebo 60 KWh. O ty se 30 KWh nebude mít nikdo zájem tak se budou nabízet pod cenou.
3. ekonomika - Nyní se 24 KWh nabízí u nejnižší výbavy Visia, 30 KWh u Acenty a Tekny. Pokud tedy někdo má zájem o výkonnější baterii, tak si jí vezme i s lepší výbavou. Každopádně je to vychytaný, jelikož má klient dvojí pohodlí - v autě a zároveň s dojezdem v podobě méně častého dobíjení a méně stresových situací ohledně dojezdu ( méně zkušení elektromobilisté ). Myslím, že to tak bude i nadále. Podobně to má i Tesla - nepletu-li se.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Dominik
Příspěvky: 12
Registrován: pát 27. kvě 2016 8:16:10

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod Dominik » pát 27. kvě 2016 9:07:26

E-Ryc píše:Tak opatrnym stylem by to snad zvladnutelne byt melo, hlavne uz neni zima a neni treba topit. Ale asi to bude chtit trochu kliku, aby nebyla zacpa, objizdka a tak. Uprimne receno, ja bych se bal a naplanoval bych si chvilku - treba jen pul hodiny - na nabijecce (Heralec) pro pocit sucha a bezpeci

Ale rozhodne bych to nedoporucoval jako prvni jizdu bez zkusenosti. Jo jeste, prislo mi, ze kdyz jsem vypnul ECO mod, tak to zralo min ;)))


Krucajs :-) Jenže jak jsem se dočet, Herálec nemusí fungovat a otočka na sjezdu a vratka na Prahu by se tak mohla stát osudnou.

Mám to nějakých 100km na tu benzinku u Herálce a nějakých 30 domů. Kolik mám mít tak dojezd u Herálce, abych mohl pokračovat? 40 by mohlo stačit, ne?

Jako jedu na svý triko, jde mi spíš o Vaše odhady a zkušenosti.

Díky
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 406
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod Radovan » pát 27. kvě 2016 9:27:58

otázkou je, zda budete mít Leaf s 24 nebo 30 kWh baterkou. A 24.6.2016 se otevírá slavnostně u Humpolce na D1 Benzina Vystrkov Supercharger Tesla, kde budou i 4x CHAdeMO. Je to práce EONu.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
E-Ryc
Příspěvky: 73
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod E-Ryc » pát 27. kvě 2016 9:42:31

To je treba zkusit nekde pobliz nabijecky na vlastni jizdni styl, dojezd docela skace nahoru i dolu...
Dominik
Příspěvky: 12
Registrován: pát 27. kvě 2016 8:16:10

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod Dominik » pát 27. kvě 2016 11:03:22

Radovan píše:otázkou je, zda budete mít Leaf s 24 nebo 30 kWh baterkou. A 24.6.2016 se otevírá slavnostně u Humpolce na D1 Benzina Vystrkov Supercharger Tesla, kde budou i 4x CHAdeMO. Je to práce EONu.



Bude to 24kW verze. Bohužel...
Dominik
Příspěvky: 12
Registrován: pát 27. kvě 2016 8:16:10

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod Dominik » pát 27. kvě 2016 11:51:26

Ještě je problém, že plavu i v těch zásuvkách. Já znám jen dva typy - na 230V a na 400V

Budu k tomu mít kabel Menekes a pak normální na 220. Menekes jde zapojit do klasické domovní třífázové zásuvky na 380V (dnes asi 400V)?
E-Ryc
Příspěvky: 73
Registrován: ned 24. led 2016 20:25:48

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod E-Ryc » pát 27. kvě 2016 12:22:12

Ne, jen do pomalonabijecek (u Mekacu, treba) - mechanicky jiny tvar, potrebuje v nabijecce kus elektroniky, aby to zacalo nabijet
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 406
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod Radovan » pát 27. kvě 2016 12:56:28

Do vozidla je zástrčka Yazaki neboli Type 1 neboli J.......
Do elektrické sítě pak může na druhé straně kabelu být:
- Běžná domácí zásuvka tzv. Schuco 230V 16A dá do baterky maximálně 3,6 kW za hodinu. Ale musíte mít kabel 16A, pokud je na něm napsáno 10A (což má většina elektroaut, aby nevybíjela pojistky, tak maximálně 2,3 kWh za hodinu.
- Červený pětikolík malý průměr, na malé červené zásuvky, co jsou ve většině rodinných domků 400V 16A, maximálně 11 kWh za hodinu.
- Červený pětikolík velký průměr, na velké červené zásuvky, co jsou ve většině firem a dílen a sem tam i u rodinných domků 400V 32A, maximálně 22 kWh za hodinu.
- Mennekes - v podstatě takový evropský (německý) červený pětikolík. Dokáže vytáhnout ze zásuvky Mennekes až 22 kWh za hodinu.

Na pomalých stojanech ČEZ a PRE jsou obvykle zásuvky Schuco a Mennekes. Takže 3,7 a 22 kW výkonu max.

Ovšem nyní záleží na tzv.palubní nabíječce Vašeho Leafu, zda umí zpracovat vákon 3,6 nebo 6,6 kW. Pokud jen 3,6, pak je Vám Mennekes nebo červený pětikolík s vyšším výkonem de facto k ničemu, proteče jen 3,6. Pokud 6,6, pak je to výhra a nabíjíte 2x rychleji.

Pro Leaf je však ideální rychlonabíjecí stojan se standardem a zástrčkou CHAdeMO, která dokáže auto nabíjet 50 kW za hodinu. Pak si postojíte jen pár desítek minut, ne mnoho hodin.
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Dominik
Příspěvky: 12
Registrován: pát 27. kvě 2016 8:16:10

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod Dominik » pát 27. kvě 2016 13:05:33

Díky Radovane, já jsem si to nastudoval, ale nevěděl jsem, která ta zásuvka je která.

400V 16/32A zásuvka má teda ještě jiný konektor, jak Menekes a já jsem tak v Jihlavě odkázanej vlastně na domácí nabíjení přes noc na 220/16A.

Jaká zásuvka je běžná třeba v obchodních centrech? Vaňkovka Brno? Na kabel menekes bude nabíjet třeba (pokud Leaf bude umět) 6,6kW?
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 406
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod Radovan » pát 27. kvě 2016 13:11:03

Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Uživatelský avatar
ozana
Moderátor
Příspěvky: 153
Registrován: úte 15. pro 2015 14:13:26
Bydliště: Orlová

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod ozana » pát 27. kvě 2016 21:13:03

Dominik píše:Jaká zásuvka je běžná třeba v obchodních centrech? Vaňkovka Brno? Na kabel menekes bude nabíjet třeba (pokud Leaf bude umět) 6,6kW?

Vaňkovka = velká 32A 400V
Ano, z Mennekesu dostanete jednu fázi 32A, t.j. 6.6kW
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
petr.balas
Příspěvky: 43
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod petr.balas » pát 27. kvě 2016 23:12:11

ozana píše:
Dominik píše:Jaká zásuvka je běžná třeba v obchodních centrech? Vaňkovka Brno? Na kabel menekes bude nabíjet třeba (pokud Leaf bude umět) 6,6kW?

Vaňkovka = velká 32A 400V
Ano, z Mennekesu dostanete jednu fázi 32A, t.j. 6.6kW


Jen faktická - z Mennekesu dostanete maximálně jednu fázi 30A ale Mennekes přes řídící dráty umí autu nahlásit, kolik maximálně si může vzít. T.j. řídící elektronika v Mennekes může být nastavená aby povolila maximální odběr nižší. Narazil jsem na to u PREčka (Roztoky), kde dle doby nabíjení a nabitého výkonu teklo jen 20A (nabíjel jsem v oblasti hluboce pod 50 % t.j. auto rychlost nelimitovalo).

Jinak bacha na 5-kolík 32A - zdaleka ne každá zásuvka snese 30A, občas je ta zásuvka jištěna 25A popř. je tam i jiný odběr a zákeřně to obvykle nevypadne hned ale až za 10 minut.
3,5 roku, 100.000 km, Nissan Leaf 24kWh
Dominik
Příspěvky: 12
Registrován: pát 27. kvě 2016 8:16:10

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod Dominik » pon 30. kvě 2016 15:47:14

Tak slavnostně oznamuji, že jsem dojel. Bylo to trochu pomaleji, než jsem si myslel, cca 58kmh průměr za 138km se spotřebou 11,6. Nejel jsem po dálnici, ale přes Benešov, Vlašim, Pelhřimov do Jihlavy.

Dotaz:
Vyřazujete? Myslím teda samozřejmě vyřazování na N v případě dalšího pokračování, ne když pak budu brzdit. Vyplatí se to nebo naopak?

12% stoupání - kolik to tak jezdíte, když hodláte ujet 140km dlouhou trasu? 50? 60? 70? Víc??

Není náhodou lepší rychle, třeba na půl plynu ,akcelerovat na zvolenou rychlost a potom ji jen udržovat, než pomaličku jako želva zrychlovat na 70?

Díky moc.

Mých krásných 14 dní začíná. Doufám tak budu mluvit i 12.6. v neděl :-)
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 406
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod Radovan » pon 30. kvě 2016 21:27:34

Gratulace. Dobře zvolená trasa i lehká noha (soudě podle spotřeby).

Plachtím docela často (vyřazení na N) a zařazením pak přibržďuji. Hlavně v místech, kde by mne rekuperace nutila držet nohu na plynu a rekuperovat jen mírně. Nebo když je kopec táhlý, ale není příliš strmý.

12% stoupání - většinou jsem volil 50,max. 60. Nad 70 to sálo baterky jak upír. Lze to vysledovat podle okamžité spotřeby.

Užijte si to. Já právě popsal své zážitky s BMW i3 - viewtopic.php?f=12&t=15 nebo rovnou http://www.hybrid.cz/test-bmw-i3-mala-t ... n-do-mesta
Elektroato Peugeot Ion nový od 4/2014, nyní 67 tis. km, 5/2016 ojetý Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, domácí FVE 3,6kWp 9/2009, solárními panely Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvičový panel 2000.
Dominik
Příspěvky: 12
Registrován: pát 27. kvě 2016 8:16:10

Re: Tyden s Leafem

Příspěvekod Dominik » stř 01. čer 2016 9:54:12

Ano ten článek jsem shodou okolností četl, super zkušenost.

Já jsem tak mile překvapenej, že si nedokážu představit, v čem může být i3 lepší. Podvozek asi těžko, Leaf je docela uskákaný a v testech se píše Leaf=pohodlný, i3= uskákaná. I3 má ale 120kW a Leaf 80kW. Skoro si říkám k čemu? Možná ve vyšších rychlostech, ale do 80kmh to snad ani není potřeba. Exterier i3 moc křičí (jako každé BMW) interier bude mít asi prémiová tlačítka a super rozlišení LCD, z toho jsem ale vyrostl po mým prvním BMW před lety...

Budu si ji a e-Golf muset někde projet, jinak to nevidím.