Leaf a LeafSpy

Moderátor: Josef

daffyx
Příspěvky: 60
Registrován: pát 22. lis 2019 18:23:24

Leaf a LeafSpy

Příspěvekod daffyx » sob 30. říj 2021 14:44:50

Zdravím uživatele Leafů.
Po několikal letech zvažuji jetého leafa - přece jen ion je ion a doba jde dál.
Byl jsem na několika autech a tohle vypadá asi nejlepe.
Malo DC dobíjení jen vetsinou AC
CCa 74% baterie.
Nejake dalsi info nač si dát pozor
Screenshot_20211030-122432 – kopie.jpg
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Leaf a LeafSpy

Příspěvekod Josef » sob 30. říj 2021 16:01:42

Viděl jsem i lepší stav baterie, samozřejmě nebyly nejlevnější. Zřejmě se bavíme o verzi 24 kWh?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Leaf a LeafSpy

Příspěvekod Lama » ned 31. říj 2021 8:29:34

Do baterie co má 74% vážně chcete jít? To snad nee. Dyť to za nedlouho umře...
Bral bych to kolem 85 a pod 80 jen pokud by to za to stálo.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
daffyx
Příspěvky: 60
Registrován: pát 22. lis 2019 18:23:24

Re: Leaf a LeafSpy

Příspěvekod daffyx » pon 01. lis 2021 21:22:50

Lama píše:Do baterie co má 74% vážně chcete jít? To snad nee. Dyť to za nedlouho umře...
Bral bych to kolem 85 a pod 80 jen pokud by to za to stálo.


Tak tohle me taky dostalo.. 73% na 30 baterii je moc. Proto jsem to hodil sem.
U iona bylo to ted za 2,5roku spadlo o 1Ah.. u tohohhle buď nesedí km - má to přece jen 1900 nabíjení AC to by dle km vyšlo každých 40km..
Přesne podle fora a lidí je tohle moc podivné.. a zarazilo to i mě.. většinou jsme viděl 80+ při nájezdu 90tis km..
daffyx
Příspěvky: 60
Registrován: pát 22. lis 2019 18:23:24

Re: Leaf a LeafSpy

Příspěvekod daffyx » pon 01. lis 2021 21:23:59

Josef píše:Viděl jsem i lepší stav baterie, samozřejmě nebyly nejlevnější. Zřejmě se bavíme o verzi 24 kWh?

No bohužel ne , je to 30kWh baterie.. a ještě rok 2017.. ALE nechal mě připojit.. viděl sjem lepší právě..
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Leaf a LeafSpy

Příspěvekod Lama » pon 01. lis 2021 21:30:06

daffyx píše:
Josef píše:Viděl jsem i lepší stav baterie, samozřejmě nebyly nejlevnější. Zřejmě se bavíme o verzi 24 kWh?

No bohužel ne , je to 30kWh baterie.. a ještě rok 2017.. ALE nechal mě připojit.. viděl sjem lepší právě..

Bohužel 30 je na degradaci vůbec nejhorší, mnohem horší, než 24 (viz. diagramy porovnání degradace 30 a 24).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
garmont
Příspěvky: 451
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Leaf a LeafSpy

Příspěvekod garmont » úte 02. lis 2021 7:04:58

S tou degradací to není pravda - studoval jsem to když jsem chtěl koupit Nissana. Ze začátku když přišli na trh se opravdu zdálo že 30ka baterie degraduje o poznání rychleji než 24 ale potom se ukázalo že je to špatným výpočtem BMS. U toho auta by bylo dobré zjistit zda to má aktualizaci na novější verzi - pokud ne tak nechat přehrát a údaje o degradaci a dojezd se změní.. (ten dojezd by se měl změnit i fyzicky) . Doporučuji problematiku načíst na nějakém zahraničním fóru - přes obd se dá i zjistit verze software BMS...tohle by se mělo týkat aut z roku 2016-17
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Leaf a LeafSpy

Příspěvekod Josef » úte 02. lis 2021 11:33:42

Baterie 30 kWh v začátku opravdu byly horší, tak jako všechny baterie, nicméně opravdu záleží na zcela konkrétní baterii a jak s ní kdo zachází. Najdou se baterie po 60 tis. km ve skvělém stavu a zrovna tak po 40 tis. km v mizerném stavu.

https://www.greencarreports.com/news/11 ... ng-problem

Obrázek
Audi Q4 Sportback e-tron 50
garmont
Příspěvky: 451
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Leaf a LeafSpy

Příspěvekod garmont » úte 02. lis 2021 12:05:43

No zrovna tenhle graf byl dělaný z dat ještě před tím než se přišlo na to že je chyba v softu BMS - tu chybu odhalili až někdy v roku 2018 právě na základě stížností majitelů že jim rychle ubývá dojezd..
garmont
Příspěvky: 451
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Leaf a LeafSpy

Příspěvekod garmont » úte 02. lis 2021 12:12:00

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Leaf a LeafSpy

Příspěvekod Josef » úte 02. lis 2021 13:11:45

Úprava BMS je sice fajn, ale těžko to může mít vliv na dojezd, tedy pokud tam není tak zásadní chyba, že zastaví BMS auto s 30% kapacitou. Tedy něco vyčítat z OBDII je jedna věc, ale pokud s Leafem 30 kWH ujedu 180 km, tak mi je srdečně jedno, že mi OBD hlásí 65% SOH :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
garmont
Příspěvky: 451
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Leaf a LeafSpy

Příspěvekod garmont » úte 02. lis 2021 16:53:35

Nevím chce si to ten problém nastudovat ale myslím si, že díky té chybě auto nevyužívá celou kapacitu baterie...
daffyx
Příspěvky: 60
Registrován: pát 22. lis 2019 18:23:24

Re: Leaf a LeafSpy

Příspěvekod daffyx » úte 02. lis 2021 19:24:14

Josef píše:Úprava BMS je sice fajn, ale těžko to může mít vliv na dojezd, tedy pokud tam není tak zásadní chyba, že zastaví BMS auto s 30% kapacitou. Tedy něco vyčítat z OBDII je jedna věc, ale pokud s Leafem 30 kWH ujedu 180 km, tak mi je srdečně jedno, že mi OBD hlásí 65% SOH :)


No jenže ja mam druhou fotku po 4 km jízdy jsem byl z puvodnich 75% baterie na 70% což me poněkud rozhodilo.. venku tak 8 stupnu, jizda na efekt, rozjezd a projeti.
Tak jsou to auta z Francie.. u iona to bylo stejny 50 tis 70% - ale po 2,5 letech se to moc nezmenilo..
daffyx
Příspěvky: 60
Registrován: pát 22. lis 2019 18:23:24

Re: Leaf a LeafSpy

Příspěvekod daffyx » úte 02. lis 2021 19:25:24

Lama píše:
daffyx píše:
Josef píše:Viděl jsem i lepší stav baterie, samozřejmě nebyly nejlevnější. Zřejmě se bavíme o verzi 24 kWh?

No bohužel ne , je to 30kWh baterie.. a ještě rok 2017.. ALE nechal mě připojit.. viděl sjem lepší právě..

Bohužel 30 je na degradaci vůbec nejhorší, mnohem horší, než 24 (viz. diagramy porovnání degradace 30 a 24).


No prave, to jsem si take načetl.. že jim to moc nevyšlo .. to už je lepsi 24kWh nebo rovnou 40kWh
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Leaf a LeafSpy

Příspěvekod Josef » úte 02. lis 2021 21:20:15

garmont píše:Nevím chce si to ten problém nastudovat ale myslím si, že díky té chybě auto nevyužívá celou kapacitu baterie...


Po přečtení následujícího příspěvku v diskuzi po prvním článkem jsem nabyl pocitu, že to je jen kosmetická úprava. Pozor na překalibraci baterie, na první pohled má skvělé SOH, ale jakmile s tím člověk vyrazí na silnici, je brzo po skvělých parametrech.

We have a 2017 Leaf. When new and at 100% charge, the range estimate was91% and between 120 and 125 miles. After about six months (and still at 12 bars) the range estimate went down to 110 to 115 miles. At 17k miles, we lost a bar and the range estimate went down to about 100 miles. At 22k miles, (just last week) we lost a second bar and the range estimate went to 90 to 95 miles.
On Friday 6/15, we received an email about the campaign, and took it in today (6/19) to get recalibrated. I have to say that now it’s REALLY screwy! It now showed that it was back to 12 bars, and after I took it home and fully charged it; it showed an estimated range of 109 miles. But wait – there’s more! After some driving today, the capacity level gauge went steadily down to 84%, but the estimated range didn’t get below 108 miles at 91% and finally leveled off at 100 miles at 84%. I will watch it for a few days to see what it does, but at this point I have NO confidence in the estimated range.
And, somehow magically back to 12 bars when it was already down by 2? The suspicious side of me wonders if they “recalibrated” it so that they didn’t need to replace the battery after it lost 2 more bars…
Audi Q4 Sportback e-tron 50
daffyx
Příspěvky: 60
Registrován: pát 22. lis 2019 18:23:24

Re: Leaf a LeafSpy

Příspěvekod daffyx » úte 02. lis 2021 21:34:25

Josef píše:
garmont píše:Nevím chce si to ten problém nastudovat ale myslím si, že díky té chybě auto nevyužívá celou kapacitu baterie...


Tak proto jsem to hodil sem, zarazila degrada roku 2017 , pak nájezd a 2 km jízdy
Screenshot_20211030-122250Bpo.jpg
Screenshot_20211030-120714pred.jpg


Po přečtení následujícího příspěvku v diskuzi po prvním článkem jsem nabyl pocitu, že to je jen kosmetická úprava. Pozor na překalibraci baterie, na první pohled má skvělé SOH, ale jakmile s tím člověk vyrazí na silnici, je brzo po skvělých parametrech.

We have a 2017 Leaf. When new and at 100% charge, the range estimate was91% and between 120 and 125 miles. After about six months (and still at 12 bars) the range estimate went down to 110 to 115 miles. At 17k miles, we lost a bar and the range estimate went down to about 100 miles. At 22k miles, (just last week) we lost a second bar and the range estimate went to 90 to 95 miles.
On Friday 6/15, we received an email about the campaign, and took it in today (6/19) to get recalibrated. I have to say that now it’s REALLY screwy! It now showed that it was back to 12 bars, and after I took it home and fully charged it; it showed an estimated range of 109 miles. But wait – there’s more! After some driving today, the capacity level gauge went steadily down to 84%, but the estimated range didn’t get below 108 miles at 91% and finally leveled off at 100 miles at 84%. I will watch it for a few days to see what it does, but at this point I have NO confidence in the estimated range.
And, somehow magically back to 12 bars when it was already down by 2? The suspicious side of me wonders if they “recalibrated” it so that they didn’t need to replace the battery after it lost 2 more bars…
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Leaf a LeafSpy

Příspěvekod Josef » stř 03. lis 2021 7:27:10

Na ty hodnoty z OBD se nedá spolehnout, pokud někdo udělal rekalibraci baterie, tak to bude úplně mimo. Jediná možnost je auto nabít a jízdou vybít a spočítat kapacitu baterie. Já jsem z těchto důvodů zavrhnul Leaf už před 5 lety, dnes je to podle mě kupovat nesmysl , odejde článek, elektronika a budete shánět opravu po známých a internetu, protože v Nissanu budou chtít nesmysl.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
garmont
Příspěvky: 451
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Leaf a LeafSpy

Příspěvekod garmont » stř 03. lis 2021 12:01:30

Mě zase přijde že v ceně okolo 300tis nic lepšího než Leaf není , možná ještě golf ale tam se ty ceny drží.. Jinak dílů na Leafy potažmo baterek je v Polsku spousta a za nízké ceny.. Ale chápu že ne každý má chuť se v tom vrtat v případě problémů...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Leaf a LeafSpy

Příspěvekod Josef » stř 03. lis 2021 16:21:07

Pamatuji jak jsem pomáhal dávat dohromady c zero a byl to velký opruz. V servisu chtěli raketu, nakec jsme dali dohromady AC nabíjení, tak alespoň jezdí, jinak by to bylo na odpis. To už bych raději koupil Kia Soul, který je výrazně lepší než Leaf.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
garmont
Příspěvky: 451
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Leaf a LeafSpy

Příspěvekod garmont » stř 03. lis 2021 19:20:23

No to je možné - nemám srovnání jak to jezdí - ale dostupnost a cena dílů bude výrazně horší...