Nissan - pomoc v nouzi

Moderátor: Josef

evHonza
Příspěvky: 4
Registrován: úte 14. zář 2021 14:06:05

Nissan - pomoc v nouzi

Příspěvekod evHonza » pát 18. bře 2022 17:23:28

Nefunkční dálkové ovládání / klíč
Přiložte klíč těsně k zámku, auto by se mělo otevřít resp. nastartovat. Ovladač lze rozpůlit pomocí trsátka, případně delším nehtem. Knoflíkovou Baterii CR2025 lze bez problému nahradit baterií CR2032, která je lépe dostupná.

Vybitá palubní 12V baterie
Auto půjde otevřít pouze mechanicky klíčem, vestavěným v dálkovém ovladači. Otevřít motor a pravděpodobně bude nutné vyměnit poškozenou palubní 12V baterii.

Vybitá palubní 12V i trakční 400V baterie
První krok Viz výše. 400V trakční baterie za normální situace cyklicky dobíjí 12V palubní baterii. Pokud je i trakční vybitá, je nutné palubní 12V baterii nejprve nabít běžnou nabíječkou 12V olověných akumulátorů. Dokud není palubní napětí 12V vpořádku, nelze spustit nabíjení trakční 400V baterie. To se pozná tak, že při inicializaci infotejmentu vozu klesne palubní napětí a displeje blikají, apod. Neklesne li výrazněji palubní napětí při zapnutí a opětovném vypnutí infotaimentu, je vůz připraven k nabíjení trakční 400V baterie. 12V nabíječku doporučuji během nouzového nabíjení ponechat alespoň zpočátku dočasně připojenou, aby spotřeba vozu a dobíjení 400V do 12V nebrzdilo nabíjení trakční baterie.
Ze standardní nouzové dobíječky 220V/10A byla baterie 24kWh dobita na 80% přes noc - za 9 hodin (možná dříve).

Zablokovaný kryt pro nabíjecí port
Otevřete kryt motorového prostoru, demontujte černý plastový kryt nad portem (asi 8 černých plastových čudlíků lze vyloupnout). Mezi zásuvkami dole lze nahmatat páčku která umožní [url="https://youtu.be/_SFI5wrnW5I"]odjištění zámku dvířek[/url].

Odtah vozu
Chcete li Leafa táhnout na provaze či odstrkat, je to dost těžký cvalík - rozhodně to nedoporučuji dělat pomalu a dál než pár stovek metrů. Auto musí mít v trakční baterii alespoň 8-10% a musí mít zcela funkční 12V palubní baterii. Zapnutý infotaiment a neutrál je bezpodmínečně nutný - vůz je i tak stále energeticky hladový spotřebič. Když v jedné z baterií dojde šťáva, auto se vypne a hrozí vážný karambol! Autu se ihned zablokují kola (parkovací brzda), nepůjde posilovač řízení i brzd, atd. Z výše uvedených důvodů je auto bez energie schváleno odtáhnout pouze na podvalníku.
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Nissan - pomoc v nouzi

Příspěvekod dracekvo » sob 19. bře 2022 9:48:18

Tak to je nádhera, že v případě nějakého výpadku napájení (klidně se může stát za jízdy) ze zablokují zadní kola a vy se v autě rozbijete.
Stejně tak, že to v případě potřeby nejde ani zatlačit do dílny.
Začínám být vcelku rád, že mám doma staré pekáče, kde je vše ještě ovládáno pouze řidičem.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)