Muj prvni E-NV200
Napsal: sob 07. pro 2019 21:48:50
Ma cesta k elektro popelnicim byla trivialne jednoducha. Na mem hlavnim voze VW Caddy 2017 1.4 CNG s najetyma 75 000 km a 25 mesici stari upadl vyfuk. To me nasralo natolik, ze jsem zacal hledat auto bez vyfuku.
Muj dopravni profil je velmi jednoduchy a komplikovany pro spalovaky zaroven. Uz kdyz jsem pred 20 lety kupoval prvni auto, tak mi prodejce rekl, ze pro me je nejlepsi tramvaj. Najedu od 15-20000 km v meste Ostrava z toho 90 procent v mestske ctvrti Poruba, ktera ma zhruba 2*3 km.
Soubor toho co v aute odejde, kdyz jezdite brzda plyn v usecich od 400m do 3 km vyda na samostatny dokument. Cislem statistiky, udrzba ropaku stoji priblizne 22 000 rocne + pneu jejich cena a kvalita se menila podle rozpolozeni, nicmene kdyz vydrzeli dve sezony tak to uz byly drzaky. Spotreba spalovaku se u meho profilu pohybovala obvykle lehce pod dvojnasobkem udavane spotreby vyrobcem. Takze i na LPG jsem byl u 2kc na km a u cng na 1,6 kc za km. Vyse uvedene vedlo k tomu, ze jsem zkusil E-NV200.
Od Honzy Semotama jsem koupil, v podstate pudove bez nejakeho zvlastniho premysleni, kus se 4 roky na hrbu a najetyma 6200 km. Velkym kapitalem pro me byla existence upravy pro zastavbu od Sortima. V motorove casti se pak nachazi pridavna autobaterie pro dalsi aplikace. V mem pripade nabijeni baterii aku naradi a vyhrivani autosedacky, ktere jsem tam nechal operativne dodelat. Cena 370 000 bez DPH. Zadna levna sranda, ale v pomeru s tim ze se ten vuz novy prodava za 1 mil+ s DPH to neni takova tragedie. Predchozi vlastnik dost krvacel a podle najezdu toho ani moc nenajezdil. V aute nebyly ani provozni ryhy od tahani materialu. V cene byly letni i zimni pneu a nabijecka schuko na 10A.
Ted je to 2000 km co auto mam. Co na to rict. Jizda je uzasne plynula, odpich perfektni. Vykon by klidne mohl byt mensi. Dojezd je 120-135 km, me potrebe 40-80 km denne dostacuje az nad hlavu. K nabijeni mam dve krmitka u Globusu a v lidlu, obe zadara. Pripojka chademo a typ 1. Pomale krmitko mam v garazi. Diky bateriim je teziste dole, takze auto drzi a neskace jako koza.
Vnitrni komfort je dukazem, ze ten co to navrhoval nikdy dodavkou nejezdil. Bandasku s pitim nemate kam dat. Kapsy ve dverich nepojmou ani vetsi noviny. Vesak na bundy jsem si prinytoval sam. Vyhrivani prdele jsem musel nechat dodelat. Radio original je hotova katastrofa. Kdyz chcete volat pres bluetooth tak je nutne kliknout 5*!! Navigace u auta s dojezdem 120 km je zbytenost do nebe volajici. Klimatizace je sice cerpadlem, ale nez se stihne roztocit, stejne vystupuji. Lepsi zaizolovani by tomu dost pomohlo, auto chladne extra rychle. H4 zarovky jsem musel po mesici vyhodit a dat tam Osram night breaker. S originaly jsem objekt pred vozem driv nahmatal nez uvidel. Tohle vyrobce s prehledem nezvladl.
Zadni prostor je typicky dodavkovy se sortimem, takze na nem me ceka jeste trocha prace a nijak nevybocuje od beznych spalovakovych standartu.
Po dvou mesicich a 2000 km bych do toho sel znova. Auto je planovane jako pohotovostni vyjezdova jednotka s zivotnosti 7 let, pak pujde jako jeho predchudci do dalsiho kola ci na srotak. Porovnani TCO proti Dacia Docker je E-NV200 za 7 let o 180 000 levnejsi. Cas ukaze co je pravda, cisla nelzou. Budu sem postupne psat co vse se posralo a co to stalo.
Aktualne jsem zaplatil:
2320,- kc s DPH za servisku po 4 letech s vymenou brzdovky
180,- bez DPH sterace, puvodni doslova znily.
600,- s DPH za zarovky H4 Osram Night breaker
90,- bez DPH za pylovy filtr. Vymene jsem si udelal sam.
158,- s DPH za led zarovky do interieru. Original stoji taktez za starou belu.
2100,- s DPH za material na vytlumeni posuvnych dveri. Ten kraval me ubijel.
6500,- s DPH za vyhrivani prdele, zadni parkovaci senzory a pripravu na kamerovu pri couvani.
1600,- s DPH stala baterie 12V, ktera to ma asi za sebou, ale jeji vymenu jsem presto nestihl udelat.
120,- kc stala elektrina na dovezeni auta z Pha. Nic jineho jsem zatim neplatil.
Pokracovani priste.
Muj dopravni profil je velmi jednoduchy a komplikovany pro spalovaky zaroven. Uz kdyz jsem pred 20 lety kupoval prvni auto, tak mi prodejce rekl, ze pro me je nejlepsi tramvaj. Najedu od 15-20000 km v meste Ostrava z toho 90 procent v mestske ctvrti Poruba, ktera ma zhruba 2*3 km.
Soubor toho co v aute odejde, kdyz jezdite brzda plyn v usecich od 400m do 3 km vyda na samostatny dokument. Cislem statistiky, udrzba ropaku stoji priblizne 22 000 rocne + pneu jejich cena a kvalita se menila podle rozpolozeni, nicmene kdyz vydrzeli dve sezony tak to uz byly drzaky. Spotreba spalovaku se u meho profilu pohybovala obvykle lehce pod dvojnasobkem udavane spotreby vyrobcem. Takze i na LPG jsem byl u 2kc na km a u cng na 1,6 kc za km. Vyse uvedene vedlo k tomu, ze jsem zkusil E-NV200.
Od Honzy Semotama jsem koupil, v podstate pudove bez nejakeho zvlastniho premysleni, kus se 4 roky na hrbu a najetyma 6200 km. Velkym kapitalem pro me byla existence upravy pro zastavbu od Sortima. V motorove casti se pak nachazi pridavna autobaterie pro dalsi aplikace. V mem pripade nabijeni baterii aku naradi a vyhrivani autosedacky, ktere jsem tam nechal operativne dodelat. Cena 370 000 bez DPH. Zadna levna sranda, ale v pomeru s tim ze se ten vuz novy prodava za 1 mil+ s DPH to neni takova tragedie. Predchozi vlastnik dost krvacel a podle najezdu toho ani moc nenajezdil. V aute nebyly ani provozni ryhy od tahani materialu. V cene byly letni i zimni pneu a nabijecka schuko na 10A.
Ted je to 2000 km co auto mam. Co na to rict. Jizda je uzasne plynula, odpich perfektni. Vykon by klidne mohl byt mensi. Dojezd je 120-135 km, me potrebe 40-80 km denne dostacuje az nad hlavu. K nabijeni mam dve krmitka u Globusu a v lidlu, obe zadara. Pripojka chademo a typ 1. Pomale krmitko mam v garazi. Diky bateriim je teziste dole, takze auto drzi a neskace jako koza.
Vnitrni komfort je dukazem, ze ten co to navrhoval nikdy dodavkou nejezdil. Bandasku s pitim nemate kam dat. Kapsy ve dverich nepojmou ani vetsi noviny. Vesak na bundy jsem si prinytoval sam. Vyhrivani prdele jsem musel nechat dodelat. Radio original je hotova katastrofa. Kdyz chcete volat pres bluetooth tak je nutne kliknout 5*!! Navigace u auta s dojezdem 120 km je zbytenost do nebe volajici. Klimatizace je sice cerpadlem, ale nez se stihne roztocit, stejne vystupuji. Lepsi zaizolovani by tomu dost pomohlo, auto chladne extra rychle. H4 zarovky jsem musel po mesici vyhodit a dat tam Osram night breaker. S originaly jsem objekt pred vozem driv nahmatal nez uvidel. Tohle vyrobce s prehledem nezvladl.
Zadni prostor je typicky dodavkovy se sortimem, takze na nem me ceka jeste trocha prace a nijak nevybocuje od beznych spalovakovych standartu.
Po dvou mesicich a 2000 km bych do toho sel znova. Auto je planovane jako pohotovostni vyjezdova jednotka s zivotnosti 7 let, pak pujde jako jeho predchudci do dalsiho kola ci na srotak. Porovnani TCO proti Dacia Docker je E-NV200 za 7 let o 180 000 levnejsi. Cas ukaze co je pravda, cisla nelzou. Budu sem postupne psat co vse se posralo a co to stalo.
Aktualne jsem zaplatil:
2320,- kc s DPH za servisku po 4 letech s vymenou brzdovky
180,- bez DPH sterace, puvodni doslova znily.
600,- s DPH za zarovky H4 Osram Night breaker
90,- bez DPH za pylovy filtr. Vymene jsem si udelal sam.
158,- s DPH za led zarovky do interieru. Original stoji taktez za starou belu.
2100,- s DPH za material na vytlumeni posuvnych dveri. Ten kraval me ubijel.
6500,- s DPH za vyhrivani prdele, zadni parkovaci senzory a pripravu na kamerovu pri couvani.
1600,- s DPH stala baterie 12V, ktera to ma asi za sebou, ale jeji vymenu jsem presto nestihl udelat.
120,- kc stala elektrina na dovezeni auta z Pha. Nic jineho jsem zatim neplatil.
Pokracovani priste.