Stránka 1 z 1

Nový e-NV200 40kWh

Napsal: pon 06. srp 2018 11:50:21
od core
Ahoj,
u Nissan Autobond v Praze Vysočanech se konečně objevila dodávka e-NV200 v nové verzi s 40kWh baterií. A ochotně mi ji v pátek půjčili na den (déle ne) na testovací jízdu. Mají tam i nový Leaf, ten prý půjčují jen na pár hodin, asi je o něj větší zájem.

Chtěl jsem hlavně vyzkoušet, zda je tam také problém s pomalých rychodobíjením a chlazením bateriie. Bohužel jsem rychlodobíjení stihnul jen jedno, ale i to mi přišlo celkem pomalé.

Vyrazil jsem z Prahy po dálníci na Vystrkov, s baterií na 97%, dojezd auto udávalo klasicky dost "optimisticky" 248km. Kde to šlo jsem na dálnici jel +- 120km/h, na zúžených usecích kolem 80km/h. To jsou tachometrové rychlosti, přišlo mi, že tachometr ukazuje podobně jako Leaf o cca 10% více než je skutečná rychlost. Občas jsem zapnul klimatizaci, občas (většinou) eco režim.
Průměrná spotřeba mi vyšla 19kWh/100km. Baterie byla po té jízdě celkem zahřátá, ale přesnou hodnotu nevím, viz fotky. Venku bylo 31 stupňů. Dojel jsem s baterií na 33%, dojezd prý 70km.

Na chademo nabíječce na Vystrkově mi přišlo, že to nabíjí celkem pomalu, pokud správně počítám tak kolem 30kW - nenašel jsem možnost, jak to někde zobrazit.

Zajímavé mi přišlo, že na rozdíl od Leafa tam není evropský Memkes (type 2), ale jednofázová Yakuza (type 1).

Už je to o hodně použitelnější auto než původní 24kWh verze, ale 60kWh by tomu slušelo o moc víc - snad bude dostupná co nejdříve.

Viz také fotky.

Re: Nový e-NV200 40kWh

Napsal: úte 07. srp 2018 13:08:49
od Josef
Díky za info. e-NV200 by mělo mít chlazení bateri, ale je vidět, že to moc nefunguje u té baterie 40 kWh. Třeba Soul nemá žádný ukazatel teploty baterie (není potřeba), teplota bateri nepřesáhne 40°C ani ve dnech se teplotou 35°C. V těchto horkých dnech je Soul schopen nabíjen průměrných příkonem 45 kW. Řekl bych, že Nissan má problém s chlazením baterií obecně, Nissan Leaf 2 40 kWh je na tom asi nejhůře ze všech vyráběných EV. Reálný dojezd e-NV200 40 kWh na dálnici tachometrovými 120 km/h bude kolem 200km, takže Praha Autobond-Brno není moc reálné. Použitelné to auto sice je (když už někdo chce dodávku), ale stejný dojezd bude mít Ioniq s baterií 28 kWh.

Re: Nový e-NV200 40kWh

Napsal: úte 07. srp 2018 18:01:03
od Flajzi
Jen praktická rada k poznámce, že nevíte jak zobrazit aktuální výkon ABB nabíječky. ABB rychlonabíječky to opravdu (z nepochopitelných důvodů) opravdu neumí. Ale k tomu existuje velmi jednoduchá matematická pomůcka.
Aktuální výkon = rozdíl v setinách po 10 vteřinách krát 3,6 a máte aktuální výkon.
Tzn. v T1 2:30 máte nabito 2,43 kWh (viz displej), v T1+10s (2:40) máte nabito 2,51 kW. Rozdíl v setinách je 8. 8x3,6 je 28,8 kW aktuální výkon.
Když nabíjím i3, tak mi to jede na maximu 0,12-0,13 kW za 10s, což odpovídá 43,2 kW až 46,8 kW.

Re: Nový e-NV200 40kWh

Napsal: úte 07. srp 2018 19:10:45
od Josef
Lepší je se připojit přes OBD II a Torque a vidíte nejen okamžitý příkon v kW a proud v A, ale řadu dalších údajů včetně stavu baterie, napětí a teploty jednotlivých článků.

Re: Nový e-NV200 40kWh

Napsal: stř 08. srp 2018 12:13:55
od Radovan
Aktuální výkon si u nabíječek ABB je nutno jednoduše přibližně přepočítat přes dodané kWh a strávený čas. Takže 19,7 kWh / 46 minutami x 60 minut (1 hodina) = mizerný výkon 25 kW z 50 možných. U 40 kWh baterie, která měla na začátku jen 33%. Trapas.
Ion včera na ABB Lidl Ostrava 5,6 kWh za 19 minut, tj. 17 kW výkon z 50 možných, ale to jsme přijeli se 46% baterky (16 kWh max). U Ionů nabíjí ABB maximem jen do 50-60%, pak se vypne klimatizace (chlazení) baterek a nabíjecí výkon jde rapidně dolů.

Re: Nový e-NV200 40kWh

Napsal: čtv 22. lis 2018 0:16:31
od Vembloud
Zdravím, dojezd cca 200km po dálnici při tachometrovych 120 kmh by už byl relativně slušný, pokud bude kombinace dálnice okreska dalo by se snad dostat na 250 km?
Uvažuji o EV dodávce na dopravu lehčích strojů zákazníkům, případně jako servisní vůz pro vzdálenosti do 100 km.

Re: Nový e-NV200 40kWh

Napsal: čtv 22. lis 2018 8:10:16
od Radovan
Musela by to být určitě dodávka s baterkou 40 kW. Leaf s ní ujede tempomatových 130 km/h z Brna do Klimkovic u Ostravy, tedy 150 km. Takže klasicky si ji půjčit na pár dní, naložit pytli s pískem a otestovat jízdu se zátěží po obvyklých trasách.

Re: Nový e-NV200 40kWh

Napsal: pát 23. lis 2018 14:36:49
od Dave
Jaky OB D II pouzivate? Dejte sem nejaky link. Dekuji

Re: Nový e-NV200 40kWh

Napsal: sob 24. lis 2018 6:13:00
od Josef
Já používám s Torque Pro tuhle, zkoušel jsem jiného výrobce, ale nechodilo to.

https://www.diags.cz/pro-android/elm-32 ... o-android/

Re: Nový e-NV200 40kWh

Napsal: úte 27. lis 2018 14:51:32
od Dave
Ta diagnostika chodi na Nissan NV200 jak s 24kw tak i 40kw baterii?

Re: Nový e-NV200 40kWh

Napsal: úte 27. lis 2018 15:42:30
od Josef
Důležité je, aby OBD II chodil s aplikací. Bohužel žádný výrbce nezaručí aby libovolný Androidí telefon fungoval správně s aplikací-OBDII a konkrétním autem. :(

Re: Nový e-NV200 40kWh

Napsal: čtv 29. lis 2018 8:41:23
od e-Kája
Lze to použít OBD II použít pro Renault Fluence Z.E.?

Re: Nový e-NV200 40kWh

Napsal: čtv 29. lis 2018 9:55:08
od Josef
OBD II mají dnes všechna auta i 10 let stará .

Re: Nový e-NV200 40kWh

Napsal: čtv 06. pro 2018 15:13:34
od Dave
Tak jsem z Nv e 200 40kw vymontoval bateriovy pack. Auto jsem koupil nabourane na cumak tak se bude opravovat a nechtel jsem tam baterii po dobu opravy nechat. Mimo konektoru je tam privod a odvod media do klimatizace. Baterii otevru a podivam se jeste dovnitr. Jinak batery pack neni az tak velky cca 170 x 110cm ale hovadsky tezky.

Re: Nový e-NV200 40kWh

Napsal: pon 18. lis 2019 15:07:49
od Emaxkuba
Jak to dopadlo, ta vaše akce s tím battery packem z Nissanu? Máte např. i nějaké foto. Díky za info.