Muj prvni E-NV200
Moderátor: Josef
- adam.gibala
- Příspěvky: 31
- Registrován: sob 05. říj 2019 19:05:25
Muj prvni E-NV200
Ma cesta k elektro popelnicim byla trivialne jednoducha. Na mem hlavnim voze VW Caddy 2017 1.4 CNG s najetyma 75 000 km a 25 mesici stari upadl vyfuk. To me nasralo natolik, ze jsem zacal hledat auto bez vyfuku.
Muj dopravni profil je velmi jednoduchy a komplikovany pro spalovaky zaroven. Uz kdyz jsem pred 20 lety kupoval prvni auto, tak mi prodejce rekl, ze pro me je nejlepsi tramvaj. Najedu od 15-20000 km v meste Ostrava z toho 90 procent v mestske ctvrti Poruba, ktera ma zhruba 2*3 km.
Soubor toho co v aute odejde, kdyz jezdite brzda plyn v usecich od 400m do 3 km vyda na samostatny dokument. Cislem statistiky, udrzba ropaku stoji priblizne 22 000 rocne + pneu jejich cena a kvalita se menila podle rozpolozeni, nicmene kdyz vydrzeli dve sezony tak to uz byly drzaky. Spotreba spalovaku se u meho profilu pohybovala obvykle lehce pod dvojnasobkem udavane spotreby vyrobcem. Takze i na LPG jsem byl u 2kc na km a u cng na 1,6 kc za km. Vyse uvedene vedlo k tomu, ze jsem zkusil E-NV200.
Od Honzy Semotama jsem koupil, v podstate pudove bez nejakeho zvlastniho premysleni, kus se 4 roky na hrbu a najetyma 6200 km. Velkym kapitalem pro me byla existence upravy pro zastavbu od Sortima. V motorove casti se pak nachazi pridavna autobaterie pro dalsi aplikace. V mem pripade nabijeni baterii aku naradi a vyhrivani autosedacky, ktere jsem tam nechal operativne dodelat. Cena 370 000 bez DPH. Zadna levna sranda, ale v pomeru s tim ze se ten vuz novy prodava za 1 mil+ s DPH to neni takova tragedie. Predchozi vlastnik dost krvacel a podle najezdu toho ani moc nenajezdil. V aute nebyly ani provozni ryhy od tahani materialu. V cene byly letni i zimni pneu a nabijecka schuko na 10A.
Ted je to 2000 km co auto mam. Co na to rict. Jizda je uzasne plynula, odpich perfektni. Vykon by klidne mohl byt mensi. Dojezd je 120-135 km, me potrebe 40-80 km denne dostacuje az nad hlavu. K nabijeni mam dve krmitka u Globusu a v lidlu, obe zadara. Pripojka chademo a typ 1. Pomale krmitko mam v garazi. Diky bateriim je teziste dole, takze auto drzi a neskace jako koza.
Vnitrni komfort je dukazem, ze ten co to navrhoval nikdy dodavkou nejezdil. Bandasku s pitim nemate kam dat. Kapsy ve dverich nepojmou ani vetsi noviny. Vesak na bundy jsem si prinytoval sam. Vyhrivani prdele jsem musel nechat dodelat. Radio original je hotova katastrofa. Kdyz chcete volat pres bluetooth tak je nutne kliknout 5*!! Navigace u auta s dojezdem 120 km je zbytenost do nebe volajici. Klimatizace je sice cerpadlem, ale nez se stihne roztocit, stejne vystupuji. Lepsi zaizolovani by tomu dost pomohlo, auto chladne extra rychle. H4 zarovky jsem musel po mesici vyhodit a dat tam Osram night breaker. S originaly jsem objekt pred vozem driv nahmatal nez uvidel. Tohle vyrobce s prehledem nezvladl.
Zadni prostor je typicky dodavkovy se sortimem, takze na nem me ceka jeste trocha prace a nijak nevybocuje od beznych spalovakovych standartu.
Po dvou mesicich a 2000 km bych do toho sel znova. Auto je planovane jako pohotovostni vyjezdova jednotka s zivotnosti 7 let, pak pujde jako jeho predchudci do dalsiho kola ci na srotak. Porovnani TCO proti Dacia Docker je E-NV200 za 7 let o 180 000 levnejsi. Cas ukaze co je pravda, cisla nelzou. Budu sem postupne psat co vse se posralo a co to stalo.
Aktualne jsem zaplatil:
2320,- kc s DPH za servisku po 4 letech s vymenou brzdovky
180,- bez DPH sterace, puvodni doslova znily.
600,- s DPH za zarovky H4 Osram Night breaker
90,- bez DPH za pylovy filtr. Vymene jsem si udelal sam.
158,- s DPH za led zarovky do interieru. Original stoji taktez za starou belu.
2100,- s DPH za material na vytlumeni posuvnych dveri. Ten kraval me ubijel.
6500,- s DPH za vyhrivani prdele, zadni parkovaci senzory a pripravu na kamerovu pri couvani.
1600,- s DPH stala baterie 12V, ktera to ma asi za sebou, ale jeji vymenu jsem presto nestihl udelat.
120,- kc stala elektrina na dovezeni auta z Pha. Nic jineho jsem zatim neplatil.
Pokracovani priste.
Muj dopravni profil je velmi jednoduchy a komplikovany pro spalovaky zaroven. Uz kdyz jsem pred 20 lety kupoval prvni auto, tak mi prodejce rekl, ze pro me je nejlepsi tramvaj. Najedu od 15-20000 km v meste Ostrava z toho 90 procent v mestske ctvrti Poruba, ktera ma zhruba 2*3 km.
Soubor toho co v aute odejde, kdyz jezdite brzda plyn v usecich od 400m do 3 km vyda na samostatny dokument. Cislem statistiky, udrzba ropaku stoji priblizne 22 000 rocne + pneu jejich cena a kvalita se menila podle rozpolozeni, nicmene kdyz vydrzeli dve sezony tak to uz byly drzaky. Spotreba spalovaku se u meho profilu pohybovala obvykle lehce pod dvojnasobkem udavane spotreby vyrobcem. Takze i na LPG jsem byl u 2kc na km a u cng na 1,6 kc za km. Vyse uvedene vedlo k tomu, ze jsem zkusil E-NV200.
Od Honzy Semotama jsem koupil, v podstate pudove bez nejakeho zvlastniho premysleni, kus se 4 roky na hrbu a najetyma 6200 km. Velkym kapitalem pro me byla existence upravy pro zastavbu od Sortima. V motorove casti se pak nachazi pridavna autobaterie pro dalsi aplikace. V mem pripade nabijeni baterii aku naradi a vyhrivani autosedacky, ktere jsem tam nechal operativne dodelat. Cena 370 000 bez DPH. Zadna levna sranda, ale v pomeru s tim ze se ten vuz novy prodava za 1 mil+ s DPH to neni takova tragedie. Predchozi vlastnik dost krvacel a podle najezdu toho ani moc nenajezdil. V aute nebyly ani provozni ryhy od tahani materialu. V cene byly letni i zimni pneu a nabijecka schuko na 10A.
Ted je to 2000 km co auto mam. Co na to rict. Jizda je uzasne plynula, odpich perfektni. Vykon by klidne mohl byt mensi. Dojezd je 120-135 km, me potrebe 40-80 km denne dostacuje az nad hlavu. K nabijeni mam dve krmitka u Globusu a v lidlu, obe zadara. Pripojka chademo a typ 1. Pomale krmitko mam v garazi. Diky bateriim je teziste dole, takze auto drzi a neskace jako koza.
Vnitrni komfort je dukazem, ze ten co to navrhoval nikdy dodavkou nejezdil. Bandasku s pitim nemate kam dat. Kapsy ve dverich nepojmou ani vetsi noviny. Vesak na bundy jsem si prinytoval sam. Vyhrivani prdele jsem musel nechat dodelat. Radio original je hotova katastrofa. Kdyz chcete volat pres bluetooth tak je nutne kliknout 5*!! Navigace u auta s dojezdem 120 km je zbytenost do nebe volajici. Klimatizace je sice cerpadlem, ale nez se stihne roztocit, stejne vystupuji. Lepsi zaizolovani by tomu dost pomohlo, auto chladne extra rychle. H4 zarovky jsem musel po mesici vyhodit a dat tam Osram night breaker. S originaly jsem objekt pred vozem driv nahmatal nez uvidel. Tohle vyrobce s prehledem nezvladl.
Zadni prostor je typicky dodavkovy se sortimem, takze na nem me ceka jeste trocha prace a nijak nevybocuje od beznych spalovakovych standartu.
Po dvou mesicich a 2000 km bych do toho sel znova. Auto je planovane jako pohotovostni vyjezdova jednotka s zivotnosti 7 let, pak pujde jako jeho predchudci do dalsiho kola ci na srotak. Porovnani TCO proti Dacia Docker je E-NV200 za 7 let o 180 000 levnejsi. Cas ukaze co je pravda, cisla nelzou. Budu sem postupne psat co vse se posralo a co to stalo.
Aktualne jsem zaplatil:
2320,- kc s DPH za servisku po 4 letech s vymenou brzdovky
180,- bez DPH sterace, puvodni doslova znily.
600,- s DPH za zarovky H4 Osram Night breaker
90,- bez DPH za pylovy filtr. Vymene jsem si udelal sam.
158,- s DPH za led zarovky do interieru. Original stoji taktez za starou belu.
2100,- s DPH za material na vytlumeni posuvnych dveri. Ten kraval me ubijel.
6500,- s DPH za vyhrivani prdele, zadni parkovaci senzory a pripravu na kamerovu pri couvani.
1600,- s DPH stala baterie 12V, ktera to ma asi za sebou, ale jeji vymenu jsem presto nestihl udelat.
120,- kc stala elektrina na dovezeni auta z Pha. Nic jineho jsem zatim neplatil.
Pokracovani priste.
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Muj prvni E-NV200
Vždycky si přitom vzpomenu na příběh stavbaře rodinných domků, který si totéž kdysi koupil a nabíjel doma. Měl stejné popojíždění jako Vy, jen v desítkách kilometrů. Pak zjistil, že 6,6 kWh palubní nabíječka, když to mrskne u každé stavby na antoníčka, mu tam v pohodě dodá 1/4 baterky 24 kWh, protože se obvykle hodinku zdrží. Když začal dojíždět domů s plnou, přestal doma nabíjet. Později úplně, protože stačily ony zastávky na stavbách. Podobně pan Minář z Rami Vyškov zjistil, že rychlonabíječka zdarma, co dostal k nakoupeným Leafům a eNV pro velkoobchod s elektromateriálem je fajn, ale díky oné palubní nabíječkce a svým zastávkám v Hranicích a Mohelnici u dalších poboček, hravě nabije v průběhu dne prakticky do plna. Nehledě na rostoucí síť rychlonabíječek. Takže tím pro nás ostatní elektromobilisty sice padl uvažovaný nabíjecí rychlobod Hranice a Mohelnice (tam je teď od eLukyho) , nicméně v praxi se potvrdilo, jak elektromobil pro účelové firemní použití hravě nahradí spalovák a jeho provoz je nula nula nic. Jsem na tom se svým malobaterkáčem Ion 16 kWh podobně. Ostrava a okolí, každé ráno mohu mít plnou z domu, ale proč bych to dělal, když po cestě a v místech kam zajíždím jsou zdarma.Pomalé i rychlé.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Muj prvni E-NV200
Tak ať slouží. S telefonem a bluetooth si pamatuju podobnou věc u Mazdy 3, zřejmě to dělal člověk, který nikdy netelefonoval, baterie u Nissan Leaf zase dělal člověk, který s tím jezdil jen v prostoru továrny.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- adam.gibala
- Příspěvky: 31
- Registrován: sob 05. říj 2019 19:05:25
Re: Muj prvni E-NV200
Koupil jsem příčníky na fixační body. Doteď jsem na vozech měl jen Thule.
Nevím jestli je mezi značkama takový extremní rozdíl, ale hlučnost těchto příčníků je kolem 90 km/h nesnesitelná.
Nechám je tam zatím.
Nevím jestli je mezi značkama takový extremní rozdíl, ale hlučnost těchto příčníků je kolem 90 km/h nesnesitelná.
Nechám je tam zatím.
- adam.gibala
- Příspěvky: 31
- Registrován: sob 05. říj 2019 19:05:25
Re: Muj prvni E-NV200
Chyběla mi parkovací kamera. Do nissanu nemá smysl chodit. Kdyby náhodou něco věděli, tak mi řeknou čislo, po kterém se rozbrečí i nejsilnější nátury. V garažovém servisu mi řekli nejde. Google nenašel. Pro mě dostatek argumentu pro to jít to a udělat.
Takže kdyby Vás napadlo to co mě, zde je návod:
1. propojovací kabel
https://car-solutions.com/en/camera-con ... ssan-leaf/
Cena asi 800 Kč s dopravou
2. kamera
https://www.aliexpress.com/item/4000295 ... 4c4djgw4Pg
Cena 10 dolarů.
Dá se aplikovat i jiná dle chuti.
3. 6 metrů koaxu a metr napájecího kabelu
Protáhnout kabel ze předu do zadu. Zapojit propojovací kabel bod 1.
Vzadu vyvrtat dírku 6 mm. Protáhnout kabel od kamery a kameru zafixovat. Napájení kamery jsem sebral z ozvětlení SPZ. Kamera potřebuje napětí za klíčkem!! ne až ze žárovky couvačky. Postupovak jsem podle návodu ke kabelu.
Zapojit a odzkoušet. Když máte dost času tak nezkušeny to má za 4 hodiny. Když nemáte tak zhruba měsíc. Bez mozku a pájky se neobejdete.
Výsledek:
Až dorazí víc cool kamera, tak ji vyměním za tuto.
https://www.aliexpress.com/item/3294782 ... 4c4dKvxaT8
Takže kdyby Vás napadlo to co mě, zde je návod:
1. propojovací kabel
https://car-solutions.com/en/camera-con ... ssan-leaf/
Cena asi 800 Kč s dopravou
2. kamera
https://www.aliexpress.com/item/4000295 ... 4c4djgw4Pg
Cena 10 dolarů.
Dá se aplikovat i jiná dle chuti.
3. 6 metrů koaxu a metr napájecího kabelu
Protáhnout kabel ze předu do zadu. Zapojit propojovací kabel bod 1.
Vzadu vyvrtat dírku 6 mm. Protáhnout kabel od kamery a kameru zafixovat. Napájení kamery jsem sebral z ozvětlení SPZ. Kamera potřebuje napětí za klíčkem!! ne až ze žárovky couvačky. Postupovak jsem podle návodu ke kabelu.
Zapojit a odzkoušet. Když máte dost času tak nezkušeny to má za 4 hodiny. Když nemáte tak zhruba měsíc. Bez mozku a pájky se neobejdete.
Výsledek:
Až dorazí víc cool kamera, tak ji vyměním za tuto.
https://www.aliexpress.com/item/3294782 ... 4c4dKvxaT8
- adam.gibala
- Příspěvky: 31
- Registrován: sob 05. říj 2019 19:05:25
Re: Muj prvni E-NV200
K mě lítosti šly příčníky od Norddrive z auta. Mám jednu hlavu a nebudu ji nechávat uprostřed vysavače. Hrozny kravál. Dal jsem tam Thule a je naprosto klid.
- adam.gibala
- Příspěvky: 31
- Registrován: sob 05. říj 2019 19:05:25
Re: Muj prvni E-NV200
Namontoval jsem "origo" kameru. Vyhled z vetsi vysky, jinak jsem nezaznamenal zadny rozdil.
Puvodni kamera
Nova kamera
Instralace na vozidle
Puvodni kamera
Nova kamera
Instralace na vozidle
- adam.gibala
- Příspěvky: 31
- Registrován: sob 05. říj 2019 19:05:25
Re: Muj prvni E-NV200
Zakoupil jsem LEAF Box - Nissan Leaf / e-NV200 zvýšení dojezdu + rekuperace na https://www.autonabijeni.cz/evchip/leaf ... ekuperace/ za 4999,-.
Vzhledem k možnosti vrácení do 14 dni mi to přišlo jako fér pokus.
Nainstalováno za 5 minut.
Výsledek: po dvou dnech klesla spotřeba z 18,4kw na 16,1kw tedy snížení o cca 14 procent. Jiné výhody jsem zatim neshledal. Auto není takový trhač betonu a ještě víc se zlinearizoval průběh rozjezdu. Což mi příjde docela příjemné.
Matematicky by auto mělo nahrkat o 14 km víc z jednoho plného dobití.
Vzhledem k možnosti vrácení do 14 dni mi to přišlo jako fér pokus.
Nainstalováno za 5 minut.
Výsledek: po dvou dnech klesla spotřeba z 18,4kw na 16,1kw tedy snížení o cca 14 procent. Jiné výhody jsem zatim neshledal. Auto není takový trhač betonu a ještě víc se zlinearizoval průběh rozjezdu. Což mi příjde docela příjemné.
Matematicky by auto mělo nahrkat o 14 km víc z jednoho plného dobití.
Re: Muj prvni E-NV200
Mě taky o něco klesla spotřeba, ale výrazně se změnila citlivost akceleračního pedálu, lze dávkovat výkon podstatně lépe. Jezdím s čipem už rok a zvykl jsem si, nepotřebuju ty prudké rozjezdy i když se na to dá šlápnout a pak je tam 100% výkonu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- adam.gibala
- Příspěvky: 31
- Registrován: sob 05. říj 2019 19:05:25
Re: Muj prvni E-NV200
To si tu odkladám na památku.
Re: Muj prvni E-NV200
Napětí na článcích celkem v pohodě vyrovnané, ovšem SOH 93. 8 % při tak malém nájezdu je špatné
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- adam.gibala
- Příspěvky: 31
- Registrován: sob 05. říj 2019 19:05:25
Re: Muj prvni E-NV200
Auto má 5 let, když jsem ho kupoval 6200km bylo SOH 91 procent. Současný nájezd jsem stihl za 10 mesicu. Do té doby to auto fakticky stálo.
Re: Muj prvni E-NV200
Tak alespoň se to zlepšuje, možná by stálo za to udělat rekalibraci baterie v servisu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Muj prvni E-NV200
Libí se mi ten nápis vzadu, Až vyrostu, budu tramvaj. Minulý týden jsme se v Ostravě Porubě často potkávali, i vícekrát denně.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
- adam.gibala
- Příspěvky: 31
- Registrován: sob 05. říj 2019 19:05:25
Re: Muj prvni E-NV200
Odkládám zde provozní náklady za 1 rok proti CNG VW Caddy maxi
Re: Muj prvni E-NV200
Nabíjíte u nákupních center zdarma?
Samozřejmě je při porovnání nákladů potřeba zohlednit nákupní cenu aut a prodejní cenu aut po např. 4 letech, aby byly vidět celkové náklady a příjmy, pak to je porovnatelné.
Samozřejmě je při porovnání nákladů potřeba zohlednit nákupní cenu aut a prodejní cenu aut po např. 4 letech, aby byly vidět celkové náklady a příjmy, pak to je porovnatelné.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- adam.gibala
- Příspěvky: 31
- Registrován: sob 05. říj 2019 19:05:25
Re: Muj prvni E-NV200
Rozhodoval jsem zda Caddy CNG nebo tohle, pak jeste byla ve hre Dacie Lodgy, porizovaci cena Caddy byla 510 000,- ENV200 374 000,- a Dacie 324 000,-. Tedy do cng jsem byl ochotny jit, ale jezdim opravdu kolem komina a bonus, ze to auto najede 400km na jednu nadrz je spatne obhajitelny.
Navratnost proti Dacii byla 2 roky coz jsem byl na pokus ochotny riskovat.
Co se tyce nabijeni, tak defakto z okna vidim na Lidl nabijecku, ale ta se stala casem mene a mene vyuzivana. Jezdim k zakaznikum, kde mam moznost se zdarma nabit a taky toho vyuzivam, placenych nabijecek vyuzivam take, ale v porovnani s temi neplacenimi jen sporadicky.
Z prednosti, ktere nikdo nezminuje v oponenture je jedna velmi zapomenuta. Ztratovy cas u servisu, tim ze zadny servis neni tak je auto denne v terenu. V aute jezdi dva lidi s nominalem 3000,- kc/den/clovek, je li tedy auto v servisu 10 dni, znamena to ztratu dalsich 60 000,- ano, muzou cerpat dovolenou nebo jsou presunuti na jinou praci ci rozdeleni a vyuziti jinak, ale u bev to nebylo treba resit. Proste tento mrtvy neekonomicky cas je zde redukovan na maximalni minimum.
Navratnost proti Dacii byla 2 roky coz jsem byl na pokus ochotny riskovat.
Co se tyce nabijeni, tak defakto z okna vidim na Lidl nabijecku, ale ta se stala casem mene a mene vyuzivana. Jezdim k zakaznikum, kde mam moznost se zdarma nabit a taky toho vyuzivam, placenych nabijecek vyuzivam take, ale v porovnani s temi neplacenimi jen sporadicky.
Z prednosti, ktere nikdo nezminuje v oponenture je jedna velmi zapomenuta. Ztratovy cas u servisu, tim ze zadny servis neni tak je auto denne v terenu. V aute jezdi dva lidi s nominalem 3000,- kc/den/clovek, je li tedy auto v servisu 10 dni, znamena to ztratu dalsich 60 000,- ano, muzou cerpat dovolenou nebo jsou presunuti na jinou praci ci rozdeleni a vyuziti jinak, ale u bev to nebylo treba resit. Proste tento mrtvy neekonomicky cas je zde redukovan na maximalni minimum.
- adam.gibala
- Příspěvky: 31
- Registrován: sob 05. říj 2019 19:05:25
Re: Muj prvni E-NV200
Druhy rok provozu 19.10.2020-18.10.2021, srovnani s nasim dalsim autem VW Caddy Maxi
[img]aaa.jpg[/img]
[img]aaa.jpg[/img]
- Přílohy
-
- aaa.jpg (48.79 KiB) Zobrazeno 11614 x