Stránka 3 z 28

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Napsal: ned 23. srp 2020 20:54:46
od Josef
To číslování je možna jinak, ale uvedeno to někde být musí, protože to je povinné vyměnit, buď po cca 200 tis km (starší modely) nebo 60 tis. km u nových modelů. Co servisní knížka?

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Napsal: pon 24. srp 2020 7:40:38
od Lama
K vozu mám "Garanční knížka _ Edice 2020", pro záznam prohlídek, kde jsem našel i záznam pro revizi LPG ;), ale o baterii nic.
Pak mám "Návod k obsluze KONA Electric", kde v plánu údržby jsou samé "|", tedy pouze kontroly a "R" je pouze ob kontrolu u brzdové kapaliny a filtru klimatizace. V poslední třetí tabulce pro údržbu za ztížených podmínek je "R" každých 120tis.km u "Kapalina redukční převodovky" a u filtru klimatizace navíc s poznámkou vyměňte častěji v závislosti na podmínkách. Jinak fakt nic. Až to půjde dám sem obrázky.
Ohledně chazení je první kontrola systému v 75tis.km / 60měs. a kapaliny ve 30tis.km / 24měs.
Zeptám se dalších kolegů, ale jsem přesvědčen, že máme stejné knihy.

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Napsal: pon 24. srp 2020 7:59:49
od Josef
Tak tam mají něco špatně a mohlo by nastat u servisu nepěkné překvapení. Zřejmě k tomu dali nějaký chybný návod. Já měl dokonce nalepené na samolepce výr. číslo auta (posledních 6 číslic VIN) aby to nespletli. V autě nechali i originální ANG návod, je vidět, že to je přeložené 1:1 i když stránky úplně neodpovídají, protože něco nedokázali dostat na stejné strany. Chlazení se týká pouze klimatizace a ta se jen kontroluje, zatímco Coolant je hladící kapalina na vše ostatní, tedy nejem ma baterii a celý elektrický systém auta, tedy měniče, PWM moduly, motor apod. Celý ten systém je celkem složitá věc a je identická v Koně i Niru nebo Soulu. Zřejmě po dvou letech provozu aut přišli na to, že se mění vlastnosti chladící kapaliny a dělá to nějaký problém, tak to změnili.

https://electricrevs.com/2018/12/20/exc ... nt-design/

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Napsal: pon 24. srp 2020 22:21:02
od Lama
Tak nejsem sám, navíc kolega se dotázal kolik ho budou stát garanční prohlídky a částka u žádné nepřesahuje 4tis.Kč, takže žádná výměna kapaliny se zatím u Kony z Nošovic neplánuje.

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Napsal: úte 25. srp 2020 6:30:52
od Josef
Zajímavé, pak je to starší verze chlazení, kde se kapalina měnila až po 96 měsících a nebudete s tím mít starosti. Navíc tam není ta LCC (Low Conductive Coolant) kapalina, takže i její výměna nebude drahá. Ta LCC se skutečně musí měnit po 3 letech (např. ChemThermal 705) a galon (3,7 l) v USA stojí kolem 100-200 USD, tedy opravdu nic levného. Podle mě to je z důvodu bezpečnosti. nedávno jsem četl článek, kde u běžných chladících směsí se naopak časem vodivost kapaliny zvyšuje a tedy při použití jako chladivo v bateriích a elektronice tato vlastnost není bezpečná.

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Napsal: úte 25. srp 2020 9:14:33
od Lama
Jsou to auta vyráběná v Nošovicích od března 2020, takže rozhodně tam nebudou dávat nic starého. Už je zde i e-Luky, tak se ho zeptáme, jak to má on. Konu má několik dní.
Prostě v zahraničních mauálech, které hledáte na netu to je psané, ale v manuálech dodávaných k vozům vyráběných v Nošovicích je pouze kontrola a tak odpověděl i Hyundai. Třeba jde pouze o Kony vyráběné v Korei.

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Napsal: úte 25. srp 2020 14:21:16
od Josef
No je trochu divné, že by zahraniční auta měly jiné podmínky servisu než české a přitom měly identické díly. Kia e-Niro má český i anglický manuál identický a výměna je po 60 tis.km, původně byla po 200 tis. km. Každopádně se kapalina mění vždy po nějakém nájezdu a že by v Kona Czech edition ji neměnili nikdy je dost zvláštní.

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Napsal: úte 25. srp 2020 20:54:34
od Lama
Josef píše:No hodně malý "autopilot", já ani tak rychle do zatáček nejezdím, ale je jasné, že tu zatáčku autořízením nedá. Já jsem si to automatické udržování v pruzích trvale vypnul, dá se zapnout i za jízdy, na rovné silnici to chvíli udrží :)

Pokud chcete větší "autopilot", který umí bez zásahu několik stovek km, pak pro eNIRO_2020 je odzkoušen OpenPilot (26:00).


Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Napsal: úte 25. srp 2020 21:45:02
od Josef
Díky moc, poučné a velmi zajímavé informace!!

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Napsal: čtv 27. srp 2020 22:51:17
od Josef
Běžná spotřeba v této době při cestách po Praze křížem krážem.

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Napsal: pon 31. srp 2020 19:18:55
od Josef
Niro ukazuje průměrnou spotřebu od vynulování. Nicméně zdá se, že to není jen od vynulování, ale pokud se nenuluje, počítá spotřebu v nějakého cyklu najetých kilometrů. Když se vezme tato spotřeba a dělí se zbývající kapacita baterie, vyjde zcela přesně odhadovaný dojezd automobilu, který Niro zobrazuje vlevo na budíku.

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Napsal: úte 01. zář 2020 17:04:34
od Josef
V tomto počasí kolem 17-20°C při příměstském provozu se spotřebou lehce přes 13 kWh/100 km je ten dojezd kolem 490 km, uvidíme jak to bude v zimě, reálně odhadu kolem 0°C na stejných trasách snížení dojezdu o 25-30%.

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Napsal: úte 01. zář 2020 17:18:08
od Lama
Myslím, že to bude přes 500 km. Na druhou půlku 50-100% se ujede více než na 0-50%.
Já právě vidím 269 km při 53%, což by mělo být 507 km ve 100%, ale bude to přes 550km, jelikož celková spotřeba zase mírně klesla.

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Napsal: úte 01. zář 2020 17:42:20
od Josef
To jsem netestoval rozdíl mezi 0-50% a 50-100%, ono se to těžko porovnává v běžném provozu, to by musel být test v naprosto stejných podmínkách.

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Napsal: úte 01. zář 2020 19:45:30
od Lama
Nemusite ani testovat, staci pri nabijeni dopocitat vzdy do 100% a uvidite, ze cim blize ke stovce, tim vice dojezd roste.

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Napsal: stř 02. zář 2020 10:45:18
od Josef
No přece jen bych to otestoval, to nabíjení není úplně jednoznačné posouzení dojezdu.

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Napsal: stř 02. zář 2020 11:07:11
od Lama
Josef píše:No přece jen bych to otestoval, to nabíjení není úplně jednoznačné posouzení dojezdu.

Testujeme přeci neustále 8-)
Největší rozdíl u každého EV zaznamenáte, když nabijete na 100% a vidíte, že najedete na prvních 5% nebo 10% mnohem víc než na procenta blízká nule. Uprostřed je to pak trochu lineární, ale stále na 10% např. 80-70% najedete více, než na druhém konci mezi 30-20%.

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Napsal: stř 02. zář 2020 11:23:08
od Josef
Obecně křivka vybíjení baterie mezi 0 až 20% nebo 80 až 100% je silně nelineární, mimo tyto hodnoty je nelineární méně. Záleží jak se výrobce s tímto faktem popral, při zobrazení zbývající kapacity..

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Napsal: čtv 03. zář 2020 12:25:10
od Josef
Tady chlapci ze Slovenska testovali spotřebu Nira a přijde mi to skoro stejné v obou polovinách kapacity baterie i když mezi 10-20% dal jen 6,3 kWh zatímco 80-90% dal 7,4 kWh. Jako zajímavost je, že vyždímali při dvou cestách prakticky stejnou kapacitu z auta - 66,3 kWh.

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Napsal: sob 05. zář 2020 15:55:51
od Josef
Dojezd po nabití na 100%. Přírůstek kapacity 35.84 kWh, celkem dodáno energie 41.15 kWh, tedy celková ztráta 13%, to není špatné.