Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1075
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Citigo e IV » úte 24. srp 2021 14:00:05

No nevím, ale řešit jestli vychází kilometr 0.45 , nebo 1.50 Kč. Neni to jedno pokud mám na auto co stoji milion plus?
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Marek71 » úte 24. srp 2021 14:14:08

Ne, v pohodě, jen jsem chtěl vědět, jak k těm číslům došel, tak jsem si to zběžně spočítal. Ono stejně, náklady na km v palivu (elektrice) nejsou u auta ani půlka celkových nákladů, ani u spalováku, hlavně když je nový. Takže to nemá cenu moc řešit. Ale když už tedy zmiňuje to velkou úsporu, tak jsem si to spočítal.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4057
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » úte 24. srp 2021 16:35:49

Marek71 píše:Stejně to nechápu...
Pokud nabíjí za 20/kWh, tak při nabíjení za 8/kWh vám přeci nevyjde cena 0,72 KČ/kWh, jak píšete, ne? Nebo jste myslel 0,72 KČ/km a přepsal jste se?


Ano, upsal jsem se, myslel jsem 0,72 Kč/km, ale to jsem myslel v tom započítané i nabíjení zdarma, ovšem pravda, netušíme, kolik vlastně celkově nabili zdarma, jen hádáme.

Citigo e IV: Každopádně nízké provozní náklady je obhajitelný důvod, který řada lidí, co kupuje BEV (i drahé), hledá. Vy jste taky koupil Niro PHEV za půlku a 1 mil. byste do něj nedal, tady důvodem nákupu byla cena, nikoliv spotřeba.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1075
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Citigo e IV » úte 24. srp 2021 17:44:46

Nízké provozní náklady se počítají, ale Marek tu řeši cenu na km za dovolenou a svým spalovacím myšlením nechápe, že to auto pak jezdí celý rok z 90% za pakatel.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4057
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » úte 24. srp 2021 17:54:46

To je pravda, jednou za čas se to nabíjení na veřejné nabíječce ztratí v nákladech.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Vembloud
Příspěvky: 129
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Vembloud » úte 24. srp 2021 18:05:49

Také se připojuji se svým názorem :)
většina mých cest je realizována s pomocí domácího dobíjení, letošní průměr ceny za "palivo" si tak udržuji 0,34/ km, s průměrným denním nájezdem kolem 100 km.
Asi jednou až 2x měsíčně potřebuji delší trasy nad 500 km, 5x ročně trasy nad 1000 km. Při delších trasách si člověk za dobíjení připlatí, převážně v zahraničí, ale na každodenních kratších trasách se průměr zase vylepší.
U poslední cesty do Rumunska , kde jsem byl odkázán jen na placené nabíječky jsem si ověřil, že i tak jsem s náklady na tuto cestu na 1,45/ km (což je těsně pod 5 litrů nafty/ 100 km). Za 14 dní tuto cestu zopakuji a zkusím ještě zoptimalizovat nabíjení.
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Marek71 » úte 24. srp 2021 19:22:04

Citigo e IV píše:Nízké provozní náklady se počítají, ale Marek tu řeši cenu na km za dovolenou a svým spalovacím myšlením nechápe, že to auto pak jezdí celý rok z 90% za pakatel.


Ale to je nepochopení. Řeší to v tom videu Elektrodad, kde zmiňuje nejaké hodnoty KČ na km, tak jsem si to jenom cvičně spočítal, že jak k tomu došel. To, že pokud se s EV jezdí v dosahu domácího nabíjení, tak to jezdí za levno, je mi jasné, zas tolik viny, už se tady pohybuji dost dlouho :-) Kolik to je procent, to samozřejmě záleží na uživateli, kde jezdí.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1075
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Citigo e IV » stř 25. srp 2021 22:21:40

Josef píše:Mě řízení nebaví, takže bych letěl letadlem a když už bych musel, tak chci poznat krásná místa po cestě. Válet se na pláži mě nebavilo už od narození. Proto to cestování s BEV bude pro mě vždy na pohodu a pro vás na dlouhých cestách stres a raději s ním jezdíte kolem komína. To je ale v pořádku, spalovací auta tady budou i za 50 let, minimálně pro radost. Kamarád jel do Chorvatska Ford Mustangem 5.0 GT v úpravě 400 kW, tankoval každých zhruba 200 km a taky byl nadšený.


Letadlem na kratší vzdálenost letět nemá smysl v případě 4 členné rodiny je to navíc násobně dražší a nikoho nebaví se válet u moře chcete mít auto po ruce na výlety. Jen jsem se pozastavoval na chorvatskem 700 Km , když to má člověk 1250 Km tak si musí k času spalováku přidat 3-4 hodiny dobíjení + hodinu to že pojede pomaleji s EV určitě nepojedete 150-160 Km/h tachometrových, to by člověk nabíjel 5-6 hodin. Bavím se tedy o obyčejném EV třeba o Niru, Tesla to má jistě lepší. Takže už se dostáváme k 19-20 hodinám za ideálních podmínek to už je dost i pro mě. Ale když bude možnost výhodně EV pořídit třeba díky dotaci, nebo lepší ceně, tak do něj půjdu a nebudu to 1-2x za rok řešit, třeba někde přespím po cestě, kde se dá za noc dobít na 100% na AC
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4057
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » stř 25. srp 2021 22:33:08

Ne každý má rodinu a na těch 700 km nabije za hodinu, 1200 km za dvě, tak to není tak strašné. Navíc jet 160 v Rakousku či Chorvatsku, tak to bude dost nebezpečné a člověk je rád, že to není na zabavení auta.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1075
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 26. srp 2021 11:06:28

Já to respektuju, že každý má jiné potřeby a požadavky, ale většinově se současné EV nemají šanci rozšířit, právě kvůli jejich ceně a omezení při dobíjení. A nabíjet 2 hodiny na 1200 Km? To myslíte Vážně? podívejte se na článek o cestě EV kolem repubbliky na vzdálenost 1200-1300 Km nabíjeli ti nejlepší 3hodiny 4 hodiny byl dobrý průměr a byly tam i časy 6 hodin a to je prosím jednalo o plánovanou akci při málém % dálnic v ideálních podmínkách. Když to budete hnát do Chorvatska 90% trasy po dálnici a co si budem povídat když dole pod Zadarem na klidné dálnici jedete tacho 150 Km/hod, tak Vás většina aut bude předjíždět. Tak bude spotřeba jistě o 1/3 vyšší tipuji kolem 22 kWh/100 Km s Nirem a tím pádem i delší nabíjecí časy. A reálně bude hrozit přehřívání baterie, nebo se bude muset část energie pustit do klimatizace baterky.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » čtv 26. srp 2021 12:05:51

Citigo e IV píše:..... když to má člověk 1250 Km tak si musí k času spalováku přidat 3-4 hodiny dobíjení + hodinu to že pojede pomaleji s EV určitě nepojedete 150-160 Km/h tachometrových, to by člověk nabíjel 5-6 hodin. Bavím se tedy o obyčejném EV třeba o Niru, Tesla to má jistě lepší....

El. Dad jel s T3 přes 4000 km až do paty Itálie a zpět a v závěru videa ve shrnutí (24 min.) uvádí, že byli rychleji doma než spalovák (asi jde Forda, kterého předjížděli) asi o čtvrt hodiny...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1075
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 26. srp 2021 13:46:33

Tak je možný jet spalovákem pomaleji, než elektromobilem každý řidič je různý a to samé auta. Ale mě při cestě do Chorvatska žádný elektromobil, kterého jsem si všiml rozhodně nepředjel a tesla už vůbec :D a to jsem jel 2800 Km což taky není málo oproti 4000 Km a i když by předjel tak nabíjení na takové trase zabere opravdu jednotky hodin. Při spotřebě kolem 20 kWh na trase 1200 Km to znamená třeba s e-Nirem dobít na vzdálenost 900 Km tj. nějakých 180 kWh při 60 kW to jsou prostě ideálně tři hodiny za dvě hodiny nabíjení to dá sotva tesla. A nikdo i když by to byl Fitipaldy :D ty dvě hodiny nenažene ani náhodou nějakou rychlou, nebo agresivní jízdou.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Turbo » čtv 26. srp 2021 17:09:27

Letos jsem po dlouhých letech Chorvatsko autem také absolvoval a vůbec si nedovedu představit, kde by se těch 160km/h dalo trvale jet. Naše D1, Rakousko a Slovinsko docela utemováno, navíc spousta omezení, Chorvatsko každou chvíli radar s foťákem.
FrantisekCa
Příspěvky: 17
Registrován: pát 23. črc 2021 21:07:57

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod FrantisekCa » pát 27. srp 2021 13:47:54

Teraz to je este “na paradu“.
Ja mam obavy, ako to bude o 3-4 roky az bude BEV podstatne viac. Problemy s volnou nabijackou.
Tuto hru by vyhrala nejaka aplikacia, ktora by mala meta data od spolocnosti, co prevadzkuju nabijacie stanice, popripade udaje o naplanovanej trase k nabijacke od uzivatelov.
Neni nad to, dojst k nabijacke s poslednymi % a ta bude obsadena, (2 hodiny) cakat, a potom dalsie 2 hodiny nabijat.
Taka appka by sa stala asi najpouzivanejsou. Len neviem, ci je to technicky mozne, avsak, predpokladam, ze vsetky nabijacie stanice su napojene online, koli autorizacii platieb. Teda, asi okrem niektorych free.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1176
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Radovan » úte 31. srp 2021 9:57:15

Už dnes se mýlíte. Je to tím, že rostou nabíjecí stanice s výkony 75 kW+ a co se Tesly týče, tam se bavíme o 125 kW+. Takže ano, Škodu Enyaq se 77 kWh využitelnými budete na klasické dnešní ABB krabici 50 kW nabíjet hodinu a půl na dalších přes 300 km dálničních (páč fakt žere, má to samotné 2,3 tuny). Na 75 kW už to bude z nuly na sto ta hodinka, pak to dále klesá. Zahušťují se velmi a překvapivě i v místech, kde by to nikdo nečekal. Moravská Třebová má v centru u stadionu jednu 70 kW https://www.evmapa.cz/moravska-trebova-u-aquaparku-70kw, dále 2 stojany na hlavní trase obchvatu města u kruháče od ČEZ 50 kW https://www.evmapa.cz/cez-moravska-trebova-2 a nově na protější pumpě OMV 2 stojany 75 kW. Jestli ještě přidá další stojan opodál Lidl, budou v tomto místě hned 4. Zahlcená stojanů bych se tedy nebál a nebojím, řady jsou jen výjimečně, když se v okolí koná EV sraz. A klasicky tam, kde je to zdarma, tedy Lidl, ale to okupují místní a bude to tak, dokud těch míst nebude více. Třeba lidé s 11-22 kW palubními nabíječkami zase rádi jezdí zdarma na Kaufland. Klidně tam i parkují celý den.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4057
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » úte 31. srp 2021 12:20:46

Citigo e IV píše:Při spotřebě kolem 20 kWh na trase 1200 Km to znamená třeba s e-Nirem dobít na vzdálenost 900 Km tj. nějakých 180 kWh při 60 kW to jsou prostě ideálně tři hodiny za dvě hodiny nabíjení to dá sotva tesla. A nikdo i když by to byl Fitipaldy :D ty dvě hodiny nenažene ani náhodou nějakou rychlou, nebo agresivní jízdou.


Spotřeba na té trase je kolem 16 kWh/100 km, pokud by se nabíjelo jen v té části kdy to dává 75 kW příkon, pak to nabíjení zase tak dlouho trvat nebude, samozřejmě ty 2 hodiny je málo, to jsem ustřelil.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1075
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Citigo e IV » úte 31. srp 2021 21:38:50

A tohle byla plánovaná akce, plánované dobíjení při takřka ideálních podmínkách, málo dálnic a průměrná rychlost hodně blízká průměru naší Š1203 z roku 1975, kterou jsem byl v Chorvatsku asi 10x :D . Při rychlosti jakou se dneska do Chorvatska jezdí by Niro 100% bralo 20 kWh a více.
Na dovču když jedete máte průměrnou rychlost po odečtení čekání na hranicích a mýtě 100 Km/h a více. Zde také jistě neměli hranice ani mýto

edit nejde ni dát obrázek tak píšu:

Kia e-Niro nabíjí až 70 kW, ale nabíjecí výkon samozřejmě klesá s procentem nabití. Takže v 80 % kapacity baterie jsme odpojovali nabíjení a pokračovali dál. Během cesty v rámci akce jsme nabíjeli 5 x, celkem 3:40 hod. Na cestě dlouhé 1270 km naše spotřeba byla těsně pod 17 kWh / 100 km.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4057
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » stř 01. zář 2021 0:01:54

Jasně, na cestě s Nirem je potřeba nabíjet do max 73%, pak to nedává z hlediska rychlosti smysl. Ideální je samozřejmě do 55%, ale na dlouhých cestách to není moc dobře realizovatelné. Na trase tam a zpět měli 15.6 kWh/100 km ujeli 1677 km a nabíjeli 3x. Doporučuji shlédnout video ještě jednou. Směrem tam na 750 km museli nabíjet jen jednou! To druhé nabíjení nepotřebovali, bylo zdarma.




Chápu, na dovolenou je potřeba nezastavovat, čůrat do PET lahví a jet co to dá, no a v cílové stanici si lehnout k moři a spát :)

Obrázek
Audi Q4 Sportback e-tron 50
alien5
Příspěvky: 62
Registrován: pon 04. črc 2016 23:35:10

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod alien5 » pát 24. zář 2021 11:20:59

Zdravim.
Tak budu porizovat eniro, ceny se uz pohybuji na hranici za kterou uz se to vyplati.Asi si to necham dovezt pres carvago.cz.
Uz byl nekdo na servisu vymeny te chladici kapaliny?
Jake mate zatim naklady na servis? Diky
Vembloud
Příspěvky: 129
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Vembloud » pát 24. zář 2021 13:07:02

Zdravím,
aktuálně mám najeto 40 tkm od loňskéhé července, model MY2020
náklady na servis mám nula, pouze placené garanční prohlídky
- po 15 tkm 950
- po 30 tkm 2831
- po 45 tkm pravděpodobně stihnu ještě letos
včera mi EVOBD převodník ukázal SoH baterie 99,7% dříve ukazoval stále 100%.