Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Moderátor: Josef

loping1
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 11. lis 2021 12:36:52

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod loping1 » stř 26. říj 2022 21:18:31

Minulý týden jsem byl s nirem na 3. servisu, najeto 40500km. Celkem to v Kia Barth Pardubice stálo 1561,88 Kč včetně DPH. Příště se bude měnit chladící kapalina, bude to prý celkově kolem šesti tis.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » čtv 27. říj 2022 10:53:48

Kapalina se má měnit každých 45000 km, tedy budou ji měnit později, je zvláštní že servis vyšel na 40000 km, asi chodíte o pár tis. km dříve.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
P3JCHA
Příspěvky: 13
Registrován: pát 18. lis 2022 19:48:40

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod P3JCHA » pát 18. lis 2022 21:12:50

Ahoj, jelikoz planuji koupi vozu Kia E-Niro, rad bych se zeptal, zdali nekdo nevite v cem se lisi nektere vozy z roku 2021 a 2022 krome novych znaku a starych. Nachazim vozy v Nemecku na mobile.de, kde maji i vozy z roku 2021 nove znaky kia, ktere se mi teda libi vice, ale vozy z roku 2022 maji zase stare a nevypada to, ze by to slo lehce vymenit. V predni masce to vypada primo na vylisek na znak z fotek.
Dekuji za info, jestli mate nekdo predstavu, v cem by mohl byt rozdil.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » sob 19. lis 2022 9:21:48

Vybíráte auto podle úplně nepodstatných znaků :) Víte, že v zimě auto klidně nabíjí příkonem 22 kW a na cestách je to pěkná otrava? Já naštěstí nabíjet na veřejných nabíječkách nemusím, protože tohle by mě neskutečně štvalo sedět třeba 2 hodiny u nabíječky....
Audi Q4 Sportback e-tron 50
P3JCHA
Příspěvky: 13
Registrován: pát 18. lis 2022 19:48:40

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod P3JCHA » sob 19. lis 2022 10:09:33

Nevybiram auto podle toho, ptam se, jestli je nejaky rozdil. Auto budu nabijet, troufam si rict, doma z 90%. Samozrejme o problemu s zimnim nabijenim vim a jsem s tim smireny. V te cene stejne nic lepsiho nekoupim, pokud se bavime o cene cca 1mil s DPH.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » sob 19. lis 2022 10:30:19

V autech s jiným znakem není žádný rozdíl.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
P3JCHA
Příspěvky: 13
Registrován: pát 18. lis 2022 19:48:40

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod P3JCHA » sob 19. lis 2022 10:50:52

Diky za odpoved. Ono to nakonec dopadne tak, ze skoncim u spalovaku nebo PHEV, protoze Nemci nechteji auta na export prodavat. Psal jsem na 3 a 3x stejna odpoved. A tady jsem byl v Mototechne, najeto 7000km a na strese dost podstatna vada laku.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » sob 19. lis 2022 13:04:56

Neznám důvod, proč by nechtěli Němci prodávat auta mimo jejich území, nikdy jsem o tom neslyšel. BEV dává největší smysl u rodinného domku ve spojení s fotovoltaikou. Pokud vás to táhne ke spalováku, pak není co řešit, já jezdím sedmým rokem BEV a vracet se k smradlavému autu už nechci.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
P3JCHA
Příspěvky: 13
Registrován: pát 18. lis 2022 19:48:40

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod P3JCHA » sob 19. lis 2022 13:15:16

Prave ze objednavam FVE a chtel bych poridit BEV, Nemci mi psali, ze auto do 1 roku a 6000km nemohou prodat na export. Puvodne jsem chtel BMW i3, ale mame prcka, tak ze poridime neco rodinnejsiho, tak padla volba na Kia E-Niro, pomer cena uzitna hodnota asi nejlepsi. Jeste jsem chtel Teslu model 3 SR, ktera by se take vesla do ceny, kdyz bych bral mirne ojetou, ale nedokazu se smirit s nizkym posezem. Predchozi vuz byl VW Tiguan a aktualne VW Touran. Ta Kia ma alespon vyssi posez, slusny dojezd a je to aspon trochu rodinne auto, proto padla volba na ni. Nove Niro EV se mi nelibi a nevidim tam takrka zadny technologicky posun.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » sob 19. lis 2022 13:27:01

Ano chápu, u nových aut je s prodejem problém, protože je nutné skládat kauci ve výši DPH u prodejce, pak zaplatit znovu DPH v ceně auta a žádat finanční úřad v Německu u vrácení DPH , šílený opruz. Lepší je tedy dovézt auto již mimo tento režim. Pravda nové Niro je jen o designu, technologie je prakticky stejná. Ve vašem případě bych spíše volil EV6, které je technologicky úplně jinde a cena není o moc vyšší. .
Audi Q4 Sportback e-tron 50
P3JCHA
Příspěvky: 13
Registrován: pát 18. lis 2022 19:48:40

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod P3JCHA » sob 19. lis 2022 17:00:07

EV6 krom toho, ze se mi nelibi je uz dost and rozpocet, kdyz jsem premyslel puvodne o 700-800k za i3.
To uz bych sel radeji to TMY, ale to uz je zase jina cenova.
loping1
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 11. lis 2021 12:36:52

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod loping1 » sob 19. lis 2022 18:08:31

e-niro jako náhrada za tiguana, funguje, to mohu dosvědčit, stejnou výměnu jsem učinil letos v lednu a rozhodně toho nelituji. Nabíjet v zimě 22kw asi možná jen když je baterie velmi studená, ale najezdil jsem i v zimě docela dost a tak nízký příkon jsem nikdy nezažil. Platí že od 15 st. teploty baterie se příkon zvýší alespoň na 50kw a při 25st. lze tahat 75kw, ale v zimě samozřejmě může chvíli trvat než se při dobíjení baterie zahřeje.
Pokud budete mít FVE tak není co řešit, BEV je jasná volba. Niro mírně jeté po roce a 6 měsících Vám v německu prodají a bude to stále prakticky nové auto.
P3JCHA
Příspěvky: 13
Registrován: pát 18. lis 2022 19:48:40

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod P3JCHA » sob 19. lis 2022 18:55:36

Tak super info, diky za nej. Ja si ho uz vyzkousel a myslim, ze to bude ok auto na nase potreby, alespon prozatim, nez se z toho vseho financne vzpamatujeme, porad me to tahne k TMY, ale ta je ted, a nejaky cas jeste bude, mimo cenu, co jsem ochoten zaplatit. Niro mi prijde porad slusny kus auta za tu cenu. Budu asi muset kouknout o starsich kouskach v Nemecku, koukal jsem jen po hodne novych, nebo maximalne do roka stari a to bude asi ten problem.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » sob 19. lis 2022 21:26:19

Já jsem 72 kW nezažil nikdy ani v létě, max těch 65 při 28°C, nakonec tady je šikovná tabulka k porovnání. Pokud člověk parkuje v teplé garáži, vyjede a hned nabíjí je to OK, pokud stojí celý den venku v pár °C a dojede po 20 km na nabíječku, baterie jsou studené a nabíjení 27 kW je prostě špatně.

Audi Q4 Sportback e-tron 50
P3JCHA
Příspěvky: 13
Registrován: pát 18. lis 2022 19:48:40

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod P3JCHA » ned 20. lis 2022 11:43:38

Ja budu prevazne nabijet doma z Wallboxu pod krytym stanim. Moje uvaha je tedy takova, ze pokud nekam pojedu a bude potreba babijet, je lepsi nabijet hned po prijezdu, kdy bude baterie zahrata?
Pak by se s tim dalo fungovat i v zime si myslim. Je moje uvaha spravna?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » ned 20. lis 2022 12:02:03

U Wallboxu je to jedno, má max 22 kW a bude nabíjet vždycky. Nevím kolik najezdíte, ale i kdybyste nabíjel ze 16A zásuvky, tak nabijete za 12 hodin 40 kWh. Problém je, že třeba při -10°C nemá baterie se šanci zahřát ani po 200 km jízdě na dálnici na víc jak 5°C a stejně pak budete nabíjet pomalu. Tedy doma je to jedno jak je baterie studená a pod -10°C se spouští zahřívání baterie v autě automaticky (musí se povolit) a venku si nedovedu představit, jak byste muset jet, aby měla baterie alespoň 15°C a nabíjel jste výkonem 40 kW.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » ned 20. lis 2022 12:15:50

Nechci, aby to vyznělo blbě, ale Niro má své nectnosti, které není potřeba skrývat. Když nezapnete pás a zapnete auto, hraje nesmyslně nejen uvítací melodie a řve jak zběsilý gong, že nemáte pás, po 3 letech to neskutečně otravuje. Pak se objeví přiblblý nápis s bezpečnostním upozorněním a infotainmentu trvá 20s než se objeví navigace, rovněž opruz. Po předminulém update se po nabití pravidelně stává, že se objeví cca nápis "Baterie nabita na více než bylo nastaveno" a taky znovu řve při každé otevření dveří a couvání apod. Proč absolutně nevím, nahlásil jsem to servisu před rokem a neřeší se to. Vždy musím po startu vypnou nucenou melodii do 30 km/h (naštěstí lze vypnout, novější modely to neumí) a upozornění na přejetí plné čáry u krajnice - pořád to řve a tahá za volant. To je tak všechno, co mi vadí :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
P3JCHA
Příspěvky: 13
Registrován: pát 18. lis 2022 19:48:40

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod P3JCHA » ned 20. lis 2022 15:06:34

A neco pozitivniho na to auto by nebylo?:-) Samozrejme jsem rad, za kazde info k autu, ktere ziskam. O uvitaci melodii vim, s tim nezbyva nez se naucit zit.
Moje cesty jsou a budou vesmes do prace, 20km tam a 20 zpet s tim, ze delam 12ky kratky a dlouhy tyden, takze mam moznost v lete nabit i z prebytku FVE. Proto mi dava elektroauto smysl, jako cely balicek s FVE a nabijenim u domu. Ekonomicky s nabijenim na verejnych nabijeckach se to si myslim nevyplati. Take chci auto v zaruce, abych mel minimalizovane investice do auta nejaky cas, teoreticky jen garancky, pneu, kapalina do ostrikovacu, mozna jsem na neco zapomnel.
Jinak nejake vylety s rodinou, coz v zime moc nebudou, trhy v Drazdanech, cca 110km tam a 110 zpet, Praha to same, navstevy rodiny, jedna cesta max.150km tam a 150 zpet. Jediny zadrhel bude tedy na jarni prazdniny na dovolenou, v lete si myslim bude dovolena s nabijenim v pohode.
Zacina mi dost vrtat hlavou, jestli nevzit radsi TM3 SR za podobnou cenu.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » ned 20. lis 2022 16:50:38

Vše ostatní je pozitivní, technologie výborná, baterie výborná, spotřeba skvělá, na nic jiného si nemohu stěžovat,. Teď v zimě to topí parádně, spotřeba +30% oproti jaru a podzimu, ale s tím každý počítá. Wallbox za 20 tis. Kč jsou vyhozené peníze, na nájezd 50-70 km denně stačí dodávaná nabíječka k autu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
P3JCHA
Příspěvky: 13
Registrován: pát 18. lis 2022 19:48:40

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod P3JCHA » ned 20. lis 2022 17:59:10

Tak Wallboxy budou k FVE na dotaci, takze zadarmo a muj Pulsar Plus bude na prodej, protoze jsem si ho koupil moc dopredu:-)
Jak se pohybuje dojezd normalni predpisovou jizdou leto/zima? Jak funguje jejich aplikace na vzdalene topeni/klimatizovani? Co servisni naklady? Me z Kia napsali castku v 15.000km cca 1200,-, ve 30.000km cca 3100,- a takto se to stale opakovalo. A porizoval jste nekdo FRUNK?
Naposledy upravil(a) P3JCHA dne ned 20. lis 2022 18:01:33, celkem upraveno 1 x.