Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Moderátor: Josef

Vembloud
Příspěvky: 129
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Vembloud » úte 29. čer 2021 9:45:34

Myslím, že dostupné obrazovky v pravém panelu jsou závislé na nastaveni profilu a možná i na kombinaci levého a pravého panelu.
Podrobně jsem to zatím nezkoumal, jsem rád že mi už jde zobrazit stav baterie :)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » úte 06. črc 2021 14:58:04

Extrémní ježdění po Praze a okolí, jen na max 2 čárky na Power ukazateli :lol:
Přílohy
20210706_140537~2.jpg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Marek71 » úte 06. črc 2021 15:16:13

Tak to už by bylo skoro i do toho Chorvatska na jeden zátah. Akorát ta průměrná rychlost kolem 40 km/h, no... :-)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » úte 06. črc 2021 16:30:15

Nojo na 2 dílky to dá na rovině tak max 65-70 km/h :lol:
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » úte 06. črc 2021 19:48:08

Pokud byl start i cíl ve stejném místě, tak 8,6 kWh/100km je spotřeba, kterou jsem u Kony ještě nedosáhl. Pak Josefe smekám ;)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » úte 06. črc 2021 20:56:51

To byla jen část cesty, nakonec jsem ujel 59.1km a spotřeba byla 11.1 kWh/100 km, start i cíl byl v jednom místě. Přesto to je rekordní spotřeba, běžná je kolem 12.5 kWh/100 km. S Mercedesem by to bylo kolem 16 kWh/100 km, kdybych se opravdu hodně snažil.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » čtv 08. črc 2021 9:44:40

Kia udělala update aplikace UVO k ovládání auta a statistik. Bohužel statistiky smazala a ponechala jen poslední 3 měsíce, nechápu... Aplikace je řekl bych přehlednější a přidali funkce jako např. nastavení limitu nabíjení, měsíční report jízd vozidla nebo příjemné odemčení aplikace pomocí otisku prstu, hýbat ikonami na úvodní stránce apod.
Přílohy
Resizer_16257293569950.png
Audi Q4 Sportback e-tron 50
milan84
Příspěvky: 9
Registrován: ned 20. pro 2020 19:06:46

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod milan84 » pát 23. črc 2021 9:05:36

Kolegovia, ak by vas zaujimalo, vyskusal som ako sa funguje s eNirom po Slovensku v oblasti, kde nie su ziadne AC a DC nabijacky.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » sob 31. črc 2021 0:30:06

Dnes jsem jel Praha-Brno-Praha tam 120 km/h a zpět večer 110 km/h kde to šlo, samozřejmě v kolonách 60-80 km/h, občas mimo kolony 120-130 km/h. Dal jsem to na 91% baterie se spotřebou tam 14,2 (29°C) a zpět 14,4 (20°C). Celkem jsem najel 416 km, zbyl dojezd 22 km a baterie na začátku 96% a na konci 5%. Klima klasika 22°C a odvětrávání sedaček. Kdyby nebyly uzavírky, byla by spotřeba samozřejmě vyšší.
Přílohy
20210801_150858.png
20210801_150858.png (379.21 KiB) Zobrazeno 6927 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » pon 23. srp 2021 7:15:35

Na tohle by se měli podívat Češi, co říkají, že do Chorvatska je to s BEV nesmysl.

Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Marek71 » pon 23. srp 2021 12:33:42

Hned se na to kouknu. Ale předtím ještě... Z Brna na Istrii to je snad nejkratší trasa z ČR do Chorvatska, 700 km je nic. Podle těch aut na videu to bude tak na 1, max. 2 zastávky na dobití. Tipuji, že by to mohl zvládnout i ten Enyaq, pokud se pojede rozumně. To není žádná výzva. Já jel do Chorvatska teda jenom jednou, ale bylo to z Prahy někam ke Splitu a to bylo tak cca. 1200 km.

Edit:
Tak jsem dokoukal. Jo, cca. 700 km s jedným nabitím, zpátky dvě nabití, to by asi stačilo jedno. Ale co mě zaujalo, že nabíjeli na drahé Ionity. Proč? A druhá věc, říká tam info, že až bude mít řidič Kia kartičku od Ionity, že bude nabíjet lepším tarifem a km jízdy jej pak vyjde na 45-50 haléžů. Toto se mi zdá jako nesmysl. Jaká by musela být cena na Ionity pro řidiče Kia, aby při spotřebě, kterou mě on cca. 16 kWh/100 km byla cena za km 45-50 hal.? No, asi tak 3 KČ na kWh :-) Absolutní nesmysl.

Pak taky ten jeho přepočet na kolik ho vyšel km. Nabil na ionity za cca. 1800 KČ, takže nějakých 90 kWh? Pokud počítáme cenu těch 79 ct./kWh. No a z toho usoudil, že km jej vyšel na něco přes korunu při ujeté vzdálenosti něco přes 1600 km. To vůbec nezapočítal nabíjení doma. V destinaci počítat nemusel, to tam mají zdarma. Otázka, do kdy.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » pon 23. srp 2021 18:01:32

Těžko říci, proč nabíjeli na Ionity, možná lepší dostupnost? Předpokládám, že na Ionity nabíjeli kolem 20 Kč/kWh a karta Hyundai/Kia by měla mít sazbu kolem 8 Kč/kWh. Tedy pokud nabíjeli za 1800 Kč, nabili 90 kWh a při ceně 8 Kč by to bylo 0,72 Kč/kWh. Celkově by ta cena, kdy nabíjeli na cestu doma + v cílové destinaci by mohla být kolem těch 0,50 Kč/km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Citigo e IV » pon 23. srp 2021 22:33:16

Já si taky myslím, že brát cestu do Chorvatska Brno Istrie je uplně mimo :D

Viz moje cesta s Niro Phev Liberec Makarská 1250 km za 14 hodin včetně přestávek v době covidových zácp. :D
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » pon 23. srp 2021 22:47:34

Já bych jel 1250 km (teda kdyby mi někdo držel pistol u hlavy) asi 2-3 dny, každý to máme jinak.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Citigo e IV » pon 23. srp 2021 23:53:14

Jako co? Ve 4 ráno odjezd a z 19 hodin koupačka v moři. Ubytovani za 2-3 noci taky neni zadarmo. Ale to je taky tim ze jsem sdrcem motorista a je jedno jestli na EV, nebo benzín. A cesta je i cíl. Jsme s manželkou dva řidiči tak se střídáme.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » úte 24. srp 2021 7:07:51

Mě řízení nebaví, takže bych letěl letadlem a když už bych musel, tak chci poznat krásná místa po cestě. Válet se na pláži mě nebavilo už od narození. Proto to cestování s BEV bude pro mě vždy na pohodu a pro vás na dlouhých cestách stres a raději s ním jezdíte kolem komína. To je ale v pořádku, spalovací auta tady budou i za 50 let, minimálně pro radost. Kamarád jel do Chorvatska Ford Mustangem 5.0 GT v úpravě 400 kW, tankoval každých zhruba 200 km a taky byl nadšený.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Marek71 » úte 24. srp 2021 11:32:24

Josef píše:Těžko říci, proč nabíjeli na Ionity, možná lepší dostupnost? Předpokládám, že na Ionity nabíjeli kolem 20 Kč/kWh a karta Hyundai/Kia by měla mít sazbu kolem 8 Kč/kWh. Tedy pokud nabíjeli za 1800 Kč, nabili 90 kWh a při ceně 8 Kč by to bylo 0,72 Kč/kWh. Celkově by ta cena, kdy nabíjeli na cestu doma + v cílové destinaci by mohla být kolem těch 0,50 Kč/km.


Pokud by nabíjel kartičkou Kia na ionity za cca. 8 KČ/kWh, tak při spotřebě něco přes 16, co měl, by ho km vyšel na cca. 1,30. Plus nabíjení doma za 40-50 haléřů pak reálná cena za km za celou cetu vyjde tak na 80 haléřů nebo podobně.

Celkově se mi zdá, že matematike není jeho silnou stránkou, tam s těmi čísly různě čachruje a nevadí mu, že to nedává vůbec smysl :-)

Jinak, jak ste myslel toto?
"Tedy pokud nabíjeli za 1800 Kč, nabili 90 kWh a při ceně 8 Kč by to bylo 0,72 Kč/kWh."
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Marek71 » úte 24. srp 2021 11:34:17

Citigo e IV píše:Já si taky myslím, že brát cestu do Chorvatska Brno Istrie je uplně mimo :D

Viz moje cesta s Niro Phev Liberec Makarská 1250 km za 14 hodin včetně přestávek v době covidových zácp. :D


Jo, taky jsem jel podobně dlouhou trasu, před pár lety. Dvě auta, vyjeli jsme v pátek večer před půlnocí a druhý den kolem 13 hod. jsme byli na místě. Střídali jsme se, takže pohodička.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » úte 24. srp 2021 12:03:06

Marek71 píše:
Jinak, jak ste myslel toto?
"Tedy pokud nabíjeli za 1800 Kč, nabili 90 kWh a při ceně 8 Kč by to bylo 0,72 Kč/kWh."


Myslel jsem to tak, že při ceně 20 Kč/kWh nabili 90 kWh a tedy při ceně ceně 8 Kč by to bylo 0,72 Kč/kWh. Celkovou spotřebu pokud se pamatuju měl 15,5 kWh dle měřáku v autě, který nezapočítává v Niru ztrátu při nabíjení, tedy reálná spotřeba by byla 17 kWh/100 km a na těch zhruba 1400 km by potřeboval 238 kWh, tedy většinu nabíjel zdarma, proto mu ta cena km vychází jinak. :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Marek71 » úte 24. srp 2021 12:46:12

Stejně to nechápu...

Pokud nabíjí za 20/kWh, tak při nabíjení za 8/kWh vám přeci nevyjde cena 0,72 KČ/kWh, jak píšete, ne? Nebo jste myslel 0,72 KČ/km a přepsal jste se?

Abych to zjednudušil a nějak rozumně ukončil debatu o nákladech na cestu.
Při spotřebě co měl kolem 17 kWh/100 km a při tom, že za celou dobu najel cca. 1600 km, by musel dobít kolem 270 kWh.

Z toho dobil 90 kWh na ionity za 1800 KČ. Pokud by zbytek těch 180 kWh nabil doma za levno, řekněme 3 KČ/kWh, tak to vyjde celková cena na 1800 plus 540 je 2340 KČ a tedy cca. 1,46 KČ/km.
Pokud ale dobije zdarma v Chorvatsku a doma jenom doplní do plné nádrže cca. 6O kWh, aby to sedělo, že odjíždí s plnou a přijede s plnou, tak pak je ta celková cena 1800 plus 60x3, t.j. 1980 KČ a cena na km vyjde. na 1,24 KČ.

Pokud by dobil u ionity za 8 KČ/kWh, tak zaplatí 720 KČ za Ionity plus těch 540 a je to celkově 1260 a cena za km vychází na 0,78 KČ.
Při nabití v Chorvatsku zdarma a jenom dobití doma 60 kWh to vychází nejlépe a to 540 plus 180, t.j. náklad na cestu 720 KČ a na km to vychází právě těch 0,45 KČ/km. To je extrémní příklad, kdy je v destinaci k dispozici nabíjení zdarma.