Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Moderátor: Josef
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Podniknul jsem cestu Praha-Brno-Znojmo, na odjezdu SOC 97%, celkem ujeto 285.5 km, rychlost na dálnici dle značek, na okreskách max 100 km/h, spotřeba přesně 18.0 kWh/100 km, venkovní teplota po většinu cesty 7°C, až před Brnem se oteplilo na 11°C. Až do Jihlavy pršelo, pak už to bylo bez deště. Na konci cesty SOC 22% a dojezd 75 km, čas na cestě 3:13 hod. Cestování bez nabíjení (i když na kávu jsme stejně zastavili) je na pohodu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Tak ještě cesta zpátky Znojmo - Praha, 72 km po okreskách (max 100 km/h) a zbytek dálnice (max. 130 km/h) a spotřeba krásných 15.8 kWh/100 km při 11°C. Na začátku kapacita 97% po dojezdu 55%.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Konečně se Kia rozhýbala a u nás v prvním čtvrtletí příštího roku bude mít kartu pro celoevropskou síť nabíječek.
https://fdrive.cz/clanky/kia-take-spous ... artou-5921
https://fdrive.cz/clanky/kia-take-spous ... artou-5921
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Dnes jsem nabíjel 35 kWh na 11 kW nabíječce ČEZ, ztráta (rozdíl mezi kapacitou předpokládanou a skutečně nabitou) byla cca 4%, to je myslím, pěkný výsledek. Zdá se mi to až moc dobré, ještě to znovu ověřím.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Josef píše:Dnes jsem nabíjel 35 kWh na 11 kW nabíječce ČEZ, ztráta (rozdíl mezi kapacitou předpokládanou a skutečně nabitou) byla cca 4%, to je myslím, pěkný výsledek. Zdá se mi to až moc dobré, ještě to znovu ověřím.
Jak jste zjistil kolik kWh přibylo v baterce? Aplikací odečtem cekové dodané energie?
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Mám změřenou kapacitu 66,4 kWh, tedy jsem to udělal prostým přepočtem % nabití. Ale mohu zkusit oboje a porovnat.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Josef píše:Mám změřenou kapacitu 66,4 kWh, tedy jsem to udělal prostým přepočtem % nabití. Ale mohu zkusit oboje a porovnat.
Těm % bych moc nevěřil , asi bych to odečet z počítadel ,ale je stím více práce, sám jsem se u svého phev k tomu nedostal. Zítra to zkusím a pokusím se zjistit jak je na tom baterka po 3 letech a 35000km.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Kolega s Konou to řešil tak, že zadní polystyrenový díl ze spodní části kufru zkusil dát dopředu a ono to tam pasuje
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Docela hezká vychytávka ten přední kufr, místa je tam spousta a méně místa pro Kunu
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Nějak jsem nepochopil výrobce, proč je programovatelné zatopení před jízdou povolené jen při připojení nabíjecího kabelu k Niru a člověk to musí předem spustit jen pomocí aplikace.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Josef píše:Docela hezká vychytávka ten přední kufr, místa je tam spousta a méně místa pro Kunu
Ty drátky na baterce to je plašič na kunu?
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Jsem včera zkoušel kapacitu baterky jesli se to dá takhle primitivně nazvat.
vybil jsem na 15% mené mě hybrid napustí (nejméně jsem měl 8% když to drtím do kopce) a nabil na 95% podle BMS tj.80% kapacity
což by mělo být z udávané kapacity 8,9 kWh a 25 Ah 7,12 kWh a 20Ah.
podle aplikace jsem nabil 21,4 Ah a 7,8 kWh což se mě zdá nějak moc, elektroměr ukázal 8 kWh, že by i ta aplikace kecala v celkové energii, ztráty při nabíjení nemůžou být tak malé.
Jinak asi baterka je po 35 tis. Km 3 letech a cca 600 cyklech poměrně v pohodě.
vybil jsem na 15% mené mě hybrid napustí (nejméně jsem měl 8% když to drtím do kopce) a nabil na 95% podle BMS tj.80% kapacity
což by mělo být z udávané kapacity 8,9 kWh a 25 Ah 7,12 kWh a 20Ah.
podle aplikace jsem nabil 21,4 Ah a 7,8 kWh což se mě zdá nějak moc, elektroměr ukázal 8 kWh, že by i ta aplikace kecala v celkové energii, ztráty při nabíjení nemůžou být tak malé.
Jinak asi baterka je po 35 tis. Km 3 letech a cca 600 cyklech poměrně v pohodě.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Citigo e IV píše:Ty drátky na baterce to je plašič na kunu?
Ano, přesně tak a funguje dobře!
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Citigo e IV píše:Jsem včera zkoušel kapacitu baterky jesli se to dá takhle primitivně nazvat.
To chce udělat jinak, nejdříve nabít na plno, 95% stačí a pak vyjet kapacitu třeba na 10% a z toho se to dá pak spočítat metodou co dělá Bjorn nebo SOH lze spočítat dle rovnice najeto/spotřebovaná kapacita v % x spotřeba v kWh/100 km = celková kapacita baterie.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Josef píše:Citigo e IV píše:Jsem včera zkoušel kapacitu baterky jesli se to dá takhle primitivně nazvat.
To chce udělat jinak, nejdříve nabít na plno, 95% stačí a pak vyjet kapacitu třeba na 10% a z toho se to dá pak spočítat metodou co dělá Bjorn nebo SOH lze spočítat dle rovnice najeto/spotřebovaná kapacita v % x spotřeba v kWh/100 km = celková kapacita baterie.
Podle mě se jedná o to samé, kde získáte informaci o spotřebované kapacitě a spotřebě vozu? Přece z palubního PC, nebo z diagnostiky, kde může být úmyslně zkreslená informace výrobce. Já zde taky musím věřit čítačům ve voze , že se skutečně dobilo do baterie 21,4 Ah, to prostě jinak nezjistím, leda, že bych v autě přstřihl drát od baterky a vrazil tam svoji BMS, která mě bude integrovat proud.
ps. navíc do toho motáte najeté Km a potřebu když si to dáte do rovnice, tak se to dá vykrátit a jedná se pouze o spotřebovanou kapacitu tu přece chci vědět, já to tedy dělal přes nabitou což je stejné .
můžu ten test udělat při vybíjení, ale budu muset odečíst nabitou energii při rekuperaci
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Samozřejmě pokud budeme brát jako fakt, že údaje ve voze jsou zkreslené, tak pak nemá smysl vůbec něco měřit. Jde o to změřit přes spotřebu, kolik skutečně můžete vyčerpat za baterie kWh a to pak použít ve výpočtu ztrát při nabíjení. Obráceně to nemůže fungovat, protože nevíte jaké jsou ztráty při nabíjení a chcete je změřit. Jedině to může fungovat přes OBDII, kdy měřítek přímo nabitou kapacitu baterie (pokud výrobce měří ty údaje správně).
Já jsem pořídil pěknou věcičku pro vyčítání údajů z auta. https://github.com/nickn17/enirodashboard. Mělo by to ukazovat přímo spotřebu v jednotlivých intervalech, no musím si s tím pohrát, zatím o tom moc nevím.
Já jsem pořídil pěknou věcičku pro vyčítání údajů z auta. https://github.com/nickn17/enirodashboard. Mělo by to ukazovat přímo spotřebu v jednotlivých intervalech, no musím si s tím pohrát, zatím o tom moc nevím.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Josef píše:Samozřejmě pokud budeme brát jako fakt, že údaje ve voze jsou zkreslené, tak pak nemá smysl vůbec něco měřit. Jde o to změřit přes spotřebu, kolik skutečně můžete vyčerpat za baterie kWh a to pak použít ve výpočtu ztrát při nabíjení. Obráceně to nemůže fungovat, protože nevíte jaké jsou ztráty při nabíjení a chcete je změřit. Jedině to může fungovat přes OBDII, kdy měřítek přímo nabitou kapacitu baterie (pokud výrobce měří ty údaje správně).
Já jsem pořídil pěknou věcičku pro vyčítání údajů z auta. https://github.com/nickn17/enirodashboard. Mělo by to ukazovat přímo spotřebu v jednotlivých intervalech, no musím si s tím pohrát, zatím o tom moc nevím.
To jsem právě dělal nabil jsem baterii a pomocí OBD jsem porovnal čítač celkových kWh před nabíjením a po nabíjení a vyšlo mě 7,8 kWh, ale odebraná energie wall boxem je 8 , když by tam bylo 9 tak nic neřeším.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Citigo e IV píše:Josef píše:Samozřejmě pokud budeme brát jako fakt, že údaje ve voze jsou zkreslené, tak pak nemá smysl vůbec něco měřit. Jde o to změřit přes spotřebu, kolik skutečně můžete vyčerpat za baterie kWh a to pak použít ve výpočtu ztrát při nabíjení. Obráceně to nemůže fungovat, protože nevíte jaké jsou ztráty při nabíjení a chcete je změřit. Jedině to může fungovat přes OBDII, kdy měřítek přímo nabitou kapacitu baterie (pokud výrobce měří ty údaje správně).
Já jsem pořídil pěknou věcičku pro vyčítání údajů z auta. https://github.com/nickn17/enirodashboard. Mělo by to ukazovat přímo spotřebu v jednotlivých intervalech, no musím si s tím pohrát, zatím o tom moc nevím.
To jsem právě dělal nabil jsem baterii a pomocí OBD jsem porovnal čítač celkových kWh před nabíjením a po nabíjení a vyšlo mě 7,8 kWh, ale odebraná energie wall boxem je 8 , když by tam bylo 9 tak nic neřeším.
Je to tím, že nevidíš více desetinných míst a takto se to sešlo. Podruhé to bude pro změnu velký rozdíl.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)