Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Moderátor: Josef

Pazzzy
Příspěvky: 43
Registrován: stř 01. črc 2020 9:10:34

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Pazzzy » úte 29. srp 2023 9:13:01

Dalších par otázek prosím... :roll: ;) vyhřívání zrcátek to nemá? nemůžu nikde najít jak "to" zapnout...ta "uvodní obrazovka dá se nějak konfigurovat nebo jen hodiny a navigace...po aktualizaci co jsem udělal o víkendu už nejde rozdělit obrazovku na tři okna? vypnout nabíjení ( klasicky z 230V nebo i u stojanu) tlačítkem nebo nějak z auta lze? zatím to dělám přes appku...v návodu jsem nic takového nenašel nebo přehlédl...díky moc
Přílohy
Snímek obrazovky 2023-08-29 v 8.50.59.png
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » úte 29. srp 2023 11:00:33

Vyhřívání zrcátek se zapíná společně s vyhříváním zadního skla. Ostatní netuším, ale mohli by pomoci kolegové vlastnící Konu, má stejný infotainment.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1878
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » úte 29. srp 2023 14:41:33

- výhřev zrcátek je na společném tlačítku pro výhřev zadního skla
- na úvodní úspornou obrazovku šlo volit různé motivy i s hudbou (ale k čemu, když je to jen takový spořič a při jízdě používám hlavně navigaci a další)
- obrazovku mám rozdělenou i na 3 okna třeba při navigaci (běžně je 2/3 s 1/3 a nebo celá)
- vypnout nabíjení z auta lze třeba nastavením menšího % nabití baterky než je skutečnost
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Pazzzy
Příspěvky: 43
Registrován: stř 01. črc 2020 9:10:34

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Pazzzy » stř 30. srp 2023 7:29:54

Lama píše:- výhřev zrcátek je na společném tlačítku pro výhřev zadního skla
- na úvodní úspornou obrazovku šlo volit různé motivy i s hudbou (ale k čemu, když je to jen takový spořič a při jízdě používám hlavně navigaci a další)
- obrazovku mám rozdělenou i na 3 okna třeba při navigaci (běžně je 2/3 s 1/3 a nebo celá)
- vypnout nabíjení z auta lze třeba nastavením menšího % nabití baterky než je skutečnost



- zrcátka ok děkuji
- jak se prosím nastavuje ta úvodní obrazovka nemůžu nikde najít?
- to samé prosím jak rozdělit na tři?
-tomu nerozmím to asi budu tedy vypínat přes app nebo čip...

děkuji
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1878
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » stř 30. srp 2023 14:41:52

Pazzzy píše:
Lama píše:- výhřev zrcátek je na společném tlačítku pro výhřev zadního skla
- na úvodní úspornou obrazovku šlo volit různé motivy i s hudbou (ale k čemu, když je to jen takový spořič a při jízdě používám hlavně navigaci a další)
- obrazovku mám rozdělenou i na 3 okna třeba při navigaci (běžně je 2/3 s 1/3 a nebo celá)
- vypnout nabíjení z auta lze třeba nastavením menšího % nabití baterky než je skutečnost



- zrcátka ok děkuji
- jak se prosím nastavuje ta úvodní obrazovka nemůžu nikde najít?
- to samé prosím jak rozdělit na tři?
-tomu nerozmím to asi budu tedy vypínat přes app nebo čip...

děkuji

- ok
- byl jsem někde v nastavení motivů spořiče obrazovky (chce to prohledat a vyzkoušet)
- vpravo na obrazovce mapy je takové ouško pro přepínání (zapínání a vypínání) pravé 1/3 obrazovky. Takže pak vidíte mapu buď přes celou obrazovku, nebo jen na levých 2/3 a vpravo v 1/3 je pomocné okno, kde přejetím prstem nahoru a dolů můžete měnit pomocné obrazovky (%baterie, rádio, mapu, kompas, sport, kalendář...).
- v menu na obrazovce v nastavené EV můžete nastavovat omezení nabití baterie na 50%, 60% 70%, 80%, 90% a 100%. Pokud nabíjíte a chcete z auta ukončit nabíjení, pak nastavíte menší hodnotu než je aktuální a auto okamžitě ukončí nabíjení (stejným způsobem můžete trvale ukončit i přes aplikaci - POZOR, pokud ukončíte jen v aplikace přes ikonu Ukončit nabíjení, tak to nevydrží vypnuté stále, ale automaticky se nabíjení zapne, pokud jen aktualizujete stav v aplikaci. Pak také auto samo, bez aplikace, nejpozději do 4 hodin obnoví nabíjení (je to ale závislé jak je připojeno...).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Pazzzy
Příspěvky: 43
Registrován: stř 01. črc 2020 9:10:34

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Pazzzy » čtv 31. srp 2023 7:11:15

díky
spořič tam žádné nastavení nemam bohužel, to rozděllění obrazovky tím ouškem to je jasné děkuji, ale na "staré" verzi to šlo rozdělit to 3 oken vedle sebe (mapy, radio, el treba) ta prava cast byla to okno s ouskem a zbytek se dal rozdelit jeste na dve okna...
diky
Valek Vlastimil
Příspěvky: 67
Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Valek Vlastimil » čtv 05. říj 2023 15:58:27

Zdravím,pánové. Po delší době s dalším laickým dotazem. Dnes jsem poprvé zkusil stanici PRE v Jihlavě /OMV Znojemská/ s udávaným výkonem 75 kW. nabíjel jsem krátce / 10 minut/ - ale výkon se pohyboval okolo 55 kW- nabíjel jsem do 50%. Je to normální,nebo by to mělo dávat víc ? Doposud jsem využíval 50kW stanice - tam mi to ukazuje 47-48kW. Niro by mělo mít navíc,ne?
IMG_20231005_150204599_HDR.jpg
Rudi
Příspěvky: 34
Registrován: pát 14. led 2022 23:35:28

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Rudi » čtv 05. říj 2023 17:42:18

Mám tedy zkušenost s E-Soulem, mělo by to být podobné, ale i na PRE 75kW mi to jelo přes 70kW. Na 50kW by to mělo klesat až kolem 65%.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » čtv 05. říj 2023 18:09:44

U nabíjení je potřeba splnit i následující podmínky teploty baterie, jinak je výkon nabíjení limitován nejen procenty SOH.

Užitečné informace o rychlosti DC nabíjení (COLDGATE):
Fáze (0...~55% SOC) nad 25°C: plný výkon ~75 kW (200A)
Teplota baterie <25°C: maximální výkon 56 kW (150A)
Teplota baterie <15°C: maximální výkon 42 kW (110A)
Teplota baterie <5°C: maximální výkon 21 kW (60A)
Teplota baterie <1°C: maximální výkon 18 kW (50A)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Valek Vlastimil
Příspěvky: 67
Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Valek Vlastimil » čtv 05. říj 2023 18:48:45

Díky za info. Tak to bude vliv venkovní teploty. Ze zaměstnání : Pávov - Jihlava cca 10 minut - pak zhruba 20 minut parkování - dalších cca 10 minut k nabíječce pomalu přes město- takže baterie se neohřála.Venku je už chladno. Jezdím teprve od srpna - takže zatím byly výsledky na 50 kW slušné,tak jak jsem psal.Jen jsem chtěl to 75 PRE vyzkoušet - možná jestli bude ještě teplo a delší jízdu...každopádně díky za přiblížení.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » čtv 05. říj 2023 19:20:55

Není zač, ta baterie se ohřeje na 25°C málokdy, mě se to stalo snad jednou za 3 roky v kombinaci s nabíjením.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1878
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » pát 06. říj 2023 8:14:38

Valek Vlastimil píše:Díky za info. Tak to bude vliv venkovní teploty. Ze zaměstnání : Pávov - Jihlava cca 10 minut - pak zhruba 20 minut parkování - dalších cca 10 minut k nabíječce pomalu přes město- takže baterie se neohřála.Venku je už chladno. Jezdím teprve od srpna - takže zatím byly výsledky na 50 kW slušné,tak jak jsem psal.Jen jsem chtěl to 75 PRE vyzkoušet - možná jestli bude ještě teplo a delší jízdu...každopádně díky za přiblížení.

Nejde o venkovní teplotu, ale o teplotu nejstudenějšího článku baterie, který ani jízdou 400 km po dálnici v létě se nedostane na 25°C, takže začnete vždy nabíjet pomaleji. Baterie se pak ohřívá při vlastním nabíjení a max. výkonem nabíjí je krátce.
Po nabití má baterie 30-35°C, takže by jste si myslel, že další nabíjení pojede již max, výkonem, ale nepojede, protože auto během jízdy baterku zase ochladí...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » pát 06. říj 2023 8:52:49

Bohužel, nabíjení eNira je pomalé, většinou jsem se pohyboval kolem 50 kW a to je na cestování málo. Naštěstí já nejezdím dálky a navíc nabíjím většinou doma. Ani nový model není žádný přeborník v nabíjení. Ten coldgate je prostě velmi omezující věc a dělat obchodního zástupce, který jezdí po celé ČR je nesmysl, který se projeví zvláště v zimě.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Valek Vlastimil
Příspěvky: 67
Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Valek Vlastimil » pát 06. říj 2023 16:30:32

Jo,pánové - díky za komenty a Vaše zkušenosti. Mě jen překvapila ta "75kW PRE",že se dostala jen na těch cca 55kW - možná taky ta krátká doba nabíjení - moc jsem začátek nesledoval,mám dojem,že to začínalo lehce nad 25 kW...Že to nebude extrarychle s tím jsem srozuměn a nějak moc nevadí /skoropenzista si udělá víc času/. Já to jen právě porovnal s letním nabíjením na těch 50kW - Lidl,EON ČR a průjezd Maďarskem u Balatonu - všude jsem se dostával k 48kW.... Ještě jedno bych potřeboval - někteří máte vpředu frunk+ vzpěry - viděl jsem tu foto z Kony - koukal jsem ,že u Nira jsou vpředu po bocích samé plasty - tam nějak nevidím možnost to přišroubovat. Nemáte někdo bližší foto pro mechoše?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » pát 06. říj 2023 18:27:34

Já to přišroubované neměl, prostě se vyndal ten plastový horní kryt motoru a nasadil se tam ten frunk, nic se nešroubuje.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Valek Vlastimil
Příspěvky: 67
Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Valek Vlastimil » pát 06. říj 2023 18:45:28

..starej bambula jsem to špatně formuloval - vím,že se frunk nasadí na ty čepy po krytu - mě šlo o vzpěry - kam se dají namontovat do motor prostoru a nahoru na haupnu. Nebo to nechám postaru na tu vzpěru vlevo
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » pát 06. říj 2023 19:06:47

Tady jsou k tomu obrázky, já jsem do kufru chodil občas, tak jsem vzpěry nekupoval.

https://www.frunk.at/produkt/gasdruckfeder-niro/
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Valek Vlastimil
Příspěvky: 67
Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Valek Vlastimil » pát 06. říj 2023 19:26:47

jojo - diky to je ono - asi se taky tak zařídím,zvednu to jednou rukou,druhou vytáhnu kabel..aspoň nebudu otravovat servisáky...Dnes mi "lepili "kolo- zapichnutý tenoulinký drátek - pozvolna to unikalo..a už se zajímali o "vnitřnosti" : převodovka apod...jsme tu na našem maloměstě EV dva - ještě Tesla S..pro ty kluky jsme jen pneuzákazníci - ale aspoň mají zájem o problematiku - a to ještě před dvěma roky se vyjadřovali značně nedůtklivě :mrgreen:
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1878
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » pát 06. říj 2023 20:56:27

Valek Vlastimil píše:jojo - diky to je ono - asi se taky tak zařídím,zvednu to jednou rukou,druhou vytáhnu kabel..aspoň nebudu otravovat servisáky...Dnes mi "lepili "kolo- zapichnutý tenoulinký drátek - pozvolna to unikalo..a už se zajímali o "vnitřnosti" : převodovka apod...jsme tu na našem maloměstě EV dva - ještě Tesla S..pro ty kluky jsme jen pneuzákazníci - ale aspoň mají zájem o problematiku - a to ještě před dvěma roky se vyjadřovali značně nedůtklivě :mrgreen:

Také jsem dříve chtěl mít přední kufr a vzpěry. Není to ale homologované příslušenství a to může být problém... Nechal jsem si i vytisknout na 3D ty úchyty a koupil plastový box...., ale pak si to rozmyslel - nechtěl jsem mít případné problémy třeba při nechodě nebo v servisu. Kabel prostě vyndám z kufru nebo ho nyní když jezdím sám, nebo ve dvou, vozím na podlaze za sedačkou řidiče v šikovném pouzdře a je snadnější otevřít zadní dveře než přední kapotu.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » pát 06. říj 2023 23:40:00

Nejsem si jistý, ale na součásti, které nejsou pevně spojeny s karoserií vozidla, nemusí být homologace. Tedy je to stejné, jako když mám na suchých zipech v kufru krabici. Samozřejmě vzpěry je už problém.
Audi Q4 Sportback e-tron 50