Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1878
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » sob 07. říj 2023 7:21:02

Josef píše:Nejsem si jistý, ale na součásti, které nejsou pevně spojeny s karoserií vozidla, nemusí být homologace. Tedy je to stejné, jako když mám na suchých zipech v kufru krabici. Samozřejmě vzpěry je už problém.

Ano, jak píšete, vzpěry je problém. A pokud omezíte chlazení palubní nabíječky, motoru a dalšího a dojde ke škodě, tak se může někdo bránit plnění. Stejně tak při nehodě může vyletět nějaký předmět z předního "kufru" a také může být problém.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » sob 07. říj 2023 8:10:52

Samozřejmě může mít problém každá věc v autě, třeba těžký předmět, který vylétne oknem po bouračce apod. I když chlazení frunk u e-Nira nemůže ovlivnit, naopak po odendání krytu motoru vznikne lepší přístup vzduchu k jednotce, tak servis může tvrdit cokoli.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
MilanDka
Příspěvky: 51
Registrován: ned 17. črc 2022 20:59:21

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod MilanDka » ned 08. říj 2023 19:27:38

Lama píše:
Valek Vlastimil píše:Díky za info. Tak to bude vliv venkovní teploty. Ze zaměstnání : Pávov - Jihlava cca 10 minut - pak zhruba 20 minut parkování - dalších cca 10 minut k nabíječce pomalu přes město- takže baterie se neohřála.Venku je už chladno. Jezdím teprve od srpna - takže zatím byly výsledky na 50 kW slušné,tak jak jsem psal.Jen jsem chtěl to 75 PRE vyzkoušet - možná jestli bude ještě teplo a delší jízdu...každopádně díky za přiblížení.

Nejde o venkovní teplotu, ale o teplotu nejstudenějšího článku baterie, který ani jízdou 400 km po dálnici v létě se nedostane na 25°C, takže začnete vždy nabíjet pomaleji. Baterie se pak ohřívá při vlastním nabíjení a max. výkonem nabíjí je krátce.
Po nabití má baterie 30-35°C, takže by jste si myslel, že další nabíjení pojede již max, výkonem, ale nepojede, protože auto během jízdy baterku zase ochladí...

Já jel letos Francii. Nabíjel jsem vlastně pouze na IONITY. První v Berouně, po cca 200km včetně jízdy po J spojce v Praze. Když jsme vyjížděli, bylo 14°C. A i tak u Kony 64 kWh jsem nabíjel 78kW. A tak to bylo každé další nabíjení a pokaždé už od začátku měla baterie min. 31°C. U toho prvního nabíjení teplotu nevím. Na dálnici teplota klesla tak o 1-2 °C.
Hyundai Kona Smart 64kW
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1878
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » pon 09. říj 2023 6:45:55

MilanDka píše:
Lama píše:
Valek Vlastimil píše:Díky za info. Tak to bude vliv venkovní teploty. Ze zaměstnání : Pávov - Jihlava cca 10 minut - pak zhruba 20 minut parkování - dalších cca 10 minut k nabíječce pomalu přes město- takže baterie se neohřála.Venku je už chladno. Jezdím teprve od srpna - takže zatím byly výsledky na 50 kW slušné,tak jak jsem psal.Jen jsem chtěl to 75 PRE vyzkoušet - možná jestli bude ještě teplo a delší jízdu...každopádně díky za přiblížení.

Nejde o venkovní teplotu, ale o teplotu nejstudenějšího článku baterie, který ani jízdou 400 km po dálnici v létě se nedostane na 25°C, takže začnete vždy nabíjet pomaleji. Baterie se pak ohřívá při vlastním nabíjení a max. výkonem nabíjí je krátce.
Po nabití má baterie 30-35°C, takže by jste si myslel, že další nabíjení pojede již max, výkonem, ale nepojede, protože auto během jízdy baterku zase ochladí...

Já jel letos Francii. Nabíjel jsem vlastně pouze na IONITY. První v Berouně, po cca 200km včetně jízdy po J spojce v Praze. Když jsme vyjížděli, bylo 14°C. A i tak u Kony 64 kWh jsem nabíjel 78kW. A tak to bylo každé další nabíjení a pokaždé už od začátku měla baterie min. 31°C. U toho prvního nabíjení teplotu nevím. Na dálnici teplota klesla tak o 1-2 °C.

Rozhodně jste nenabíjel 78kW ihned od připojení, ale až po několika málo minutách a v Berouně to rozhodně bylo až po více minutách nabíjení, až se baterka ohřála o cca 10°C na min. 25°C a neviděl jste v Berouně 78kW dlouho, protože pak to po 55% zase hodně klesá na 63, 57, 55...
Je možné, že ve Francii byly vysoké teploty a baterky se nestačila ochladit. Kolik byla venkovní teplota? Odhaduji, že 40-45°C.
Předpokládám, že jste nad 74% nenabíjel, protože tam už to jede pomalu.
Těch min. 31°C u baterie a její pokles na dálnici o 1-2 °C jste změřil jak (čím) ? Máte nějaký PrtSc?
Já používám Torque Pro + OBDLinkII.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
MilanDka
Příspěvky: 51
Registrován: ned 17. črc 2022 20:59:21

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod MilanDka » pon 09. říj 2023 11:02:02

Tak Kona z roku 2023 má nabíjecí křivku už trochu jinou než předchozí ročníky. Na 78 kW mě to jede až do 68kWh a pak to klesá. Do 77% to jede cca 68kW.
Ve Francii bylo kolem 32°C ve stínu. V Berouně je možné ze to první minuty nejelo naplno, ale upřímně jsem si toho nevšiml, protože jsem spěchal na toalety.
Teplota baterie byla v Berouně nějakých 26°C. Měřeno přes OBDII port (nevím z hlavy konkrétní zařízení) a teplotu zobrazovala aplikace ABRP.
Ráno sice bylo 14 °C ale přes den kolem 30, několik - spoustu dni za sebou, tak to příkládám tomu, ze ta baterie proste nestačila vychladnout. Navíc jsem sundal auto z 230V nabíječky 15 min před odjezdem. Tak ta baterie asi i proto byla ohřátá.
Hyundai Kona Smart 64kW
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » pon 09. říj 2023 12:26:38

Tak to pak vše vysvětluje. U Nira i Soulu jsem měl teplotu na baterii o cca 1-2°C nižší teplotu než ve stínu, tedy baterie byla nabíjená max. možným výkonem.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Valek Vlastimil
Příspěvky: 67
Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Valek Vlastimil » sob 04. lis 2023 19:57:03

Tak zas po nějaké době : zkušenost z "Lidl nabíjením"... už několik dní nefunguje u Lidlu Chargepoin+ karta,udělal jsem pokus nabít přes Lidl aplikaci /protože jsem asi kopyto,v posledním kroku - spojení s bankou- jsem se už v mob nedokázal spojit s app,abych začal nabíjet...samo,že 760-, mám bloklé...někde dělám chybu.Neva: PRE,EON a ČEZ jsem vynechal a zkusil nabíjení Kia charge. Někdo se zmiňoval,že Kia hodně podražila. Po dobu nabíjení jsem byl v obchodě,ale v Kia Connect jsem si všimnul,že nabíjení skončilo/nevím,že bych to přerušil já/v 34%. Nabil jsem 13kWh- později se mi ukázala i cena :113,-kč. Takže to není zas tak strašné. Jen nevím,jestli se tam započítává relace za nabíjení : mělo by to být 14,-kč
Uživatelský avatar
MilanDka
Příspěvky: 51
Registrován: ned 17. črc 2022 20:59:21

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod MilanDka » pon 06. lis 2023 6:52:40

Tak jsem rad, ze to není v mem autě. Nabíjím jen u Lidlu a cca 25% nabíjení mám stejný problém. Jak na AC (5,40Kč) tak DC (6,33Kč). A z toho, co to nabije se zhruba 40% vůbec nenauctuje. Používám kartu Charge MyHyundai. Otravné je to hlavně tehdy, když auto nechám na AC a jdu domu - 150m. Jelikož mám Smart verzi, tak si nemám ani jak ověřit, jestli auto nabijí nebo ne. Pak proste po 4 hod přijdu k autu - nabíjení ukončeno ale třeba na 25%. To je na pěst.
Hyundai Kona Smart 64kW
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1878
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » pon 06. lis 2023 7:06:11

Doba nabíjení u LIDLu je přeci omezena, myslím 90 minut DC a 240 u AC...
Volal jsem na tel. na stanici, kde je servis LIDLu, tam paní pouze restatruje stanici, že prý to pomůže při přeplněné paměti, kdy stanice neautorizuje kartu.... (což si myslím, že je blbost).
Druhý telefonát byl přímo na ChargePoint, jejíž karta nelze ověřit. Údajně je chyba po celé Evropě a jde o problém pouze mezi stanicemi LIDLu, které nejsou na mapě v aplikaci vidět. Na opravě pracují... (nabíjení pomocí karty ChargePoint bylo nabíjení velice jednoduché a nebyla strhávána žádná akontace.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Valek Vlastimil
Příspěvky: 67
Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Valek Vlastimil » pon 06. lis 2023 7:55:08

Zdravím: myslím,že doba nabíjení se počítala u Lidlu v době,kdy to bylo zadarmo. Chargepoin asi něco kuje,protože už nefunguje dva týdny. Já teď naposledy přes Kia nabíjel podle stanice 19 minut,pak se to zastavilo.Až udělám druhý pokus- zůstanu asi u auta,co to bude dělat.Omezení výkonu v % taky nebylo: mám to na 80%,ikdyž málokdy tak dlouho nabíjím/podle rad,co jsem se tu dozvěděl/.
Jinak ještě /asi/ perlička- zjistil jsem,že minimum nabíjení je 50% kapacity baterie. Níž mi to tabulka na monitoru nedovolila snížit.Nabíjel jsem v jihlavské Bille - z 25% baterie, parkování zdarma je hodina,takže "starý krkoun" :D nechtěl platit parkování :mrgreen: :roll: ..no,nákup byl kratší a 50% tam ještě nebylo...jsem chtěl přerušit nabíjení a ono to nešlo vypnout. Není tam stop tlačítko.V nouzi nejvyšší jsem si vzpomněl na Kia Connect,že to můžu přerušit dálkově.
Taky jsem absolvoval první/moji/ servis prohlídku...Výměna filtru,brzdovky a jedné pojistky na 12V : 2100,-
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1878
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » pon 06. lis 2023 8:19:43

Doba se počítá stále, ale možná trochu jinak, jak jsem psal.
Pokud chcete ukončit nabíjení za strany auta a nemáte dobito přes 50%, tak ideálně aplikací, nebo pak klasika odemknout auto a cca do půl minuty vytáhnout konektor (pak se znovu pokračuje v nabíjení. A ta poslední nouze je mechanický způsob lankem. :idea:
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Valek Vlastimil
Příspěvky: 67
Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Valek Vlastimil » pon 06. lis 2023 8:26:15

aaa díky - to s tím odemknutím mě nenapadlo...zkusím jestli to půjde..
Uživatelský avatar
MilanDka
Příspěvky: 51
Registrován: ned 17. črc 2022 20:59:21

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod MilanDka » pon 06. lis 2023 10:57:28

Tak časové omezení u Lidlu opravdu nemám. Nabíjel jsem i přes 5 hodin a nebyl problém. Alespoň přes ChargeMyHyundai.
Hyundai Kona Smart 64kW
Valek Vlastimil
Příspěvky: 67
Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Valek Vlastimil » pon 06. lis 2023 11:42:20

trošku mě zaráží,že přes Hyundai uvádíte lepší ceny než samotný Lidl.... :mrgreen: :mrgreen:
Uživatelský avatar
MilanDka
Příspěvky: 51
Registrován: ned 17. črc 2022 20:59:21

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod MilanDka » pon 06. lis 2023 15:31:24

Ano, ty ceny opravdu takto jsou. Resp. teď jsem koukal na ceny a od listopadu to navýšili na AC 5,52-Kč a DC 6,45Kč. Ale není to v tom základním tarifu. Platím si vyšší balíček(bylo to 100.- a teď asi 120.- - přesně ani nevím - neřeším), kde jsou pak nižší ceny na nabíječkách.
Je to bez poplatku za nabíjecí relaci a není tam (u Lidlu) časové omezení.
Hyundai Kona Smart 64kW
Pazzzy
Příspěvky: 43
Registrován: stř 01. črc 2020 9:10:34

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Pazzzy » sob 11. lis 2023 14:50:38

Nevite prosim jak nastavit planovane vyhrivani treba na rano, kdyz neni auto pripojeno k nabijeni? Jde to snad?
V aplikaci vse nastavim planovana klimatizace datum cas a odeslu do auta a nic…
Přílohy
IMG_6229.png
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » sob 11. lis 2023 17:14:37

Jestli se dobře pamatuju, musí být připojený kabel. Topení se dá bez kabelu spustit jen na 15 minut okamžitě, nikoliv v plánu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
petrv
Příspěvky: 84
Registrován: sob 20. led 2018 15:29:53

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod petrv » sob 11. lis 2023 17:48:28

Lama píše:Druhý telefonát byl přímo na ChargePoint, jejíž karta nelze ověřit. Údajně je chyba po celé Evropě a jde o problém pouze mezi stanicemi LIDLu, které nejsou na mapě v aplikaci vidět. Na opravě pracují... (nabíjení pomocí karty ChargePoint bylo nabíjení velice jednoduché a nebyla strhávána žádná akontace.

Mám stejnou zkušenost. Těžko říct, kdy (a zda) to dají do pořádku.
Pazzzy
Příspěvky: 43
Registrován: stř 01. črc 2020 9:10:34

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Pazzzy » ned 12. lis 2023 0:22:54

Josef píše:Jestli se dobře pamatuju, musí být připojený kabel. Topení se dá bez kabelu spustit jen na 15 minut okamžitě, nikoliv v plánu.



Tak citigo umi naplanovat vyhrivani a Kia neumi? :o To snad ne…
Citigo bez kabelu naplanuji a vse vyhrato a Kia prevezme pokyn a nic? To musi byt napojena na kabel? To snad neeee :evil:
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » ned 12. lis 2023 6:27:57

Tady jsem k tomu dohledal i diskuzi. Já jsem měl v Niru nabíječku připojenou denně, takže jsem to nikdy neřešil a kdekoliv jinde jsem si pouštěl topení či klimu dle potřeby ručně. Vzhledem k tomu, že bez kabelu běží pouze 15 minut, tak jsem ani programování neřešil.

https://www.speakev.com/threads/schedul ... ed.156601/
Audi Q4 Sportback e-tron 50