Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » sob 15. led 2022 11:02:21

Provedl jsem aktualizaci infotainmentu a map sám, po stažení z oficiální stránky KIA.

https://update.kia.com/EU/CS/navigationUpdate

Vložil do USB flash disk 64 GB s aktualizací a vybral jsem standardní aktualizaci (je k dispozici ještě rychlá a plánovaná). Po aktualizaci jsem musel stisknut znovu tl. Aktualizovat, neboť stále ukazovalo auto aktualizaci z minulého roku a tentokrát se neaktualizovalo 40 minut, ale jen 8 minut. Tohle podle mě často zapomenou v servisu udělat a aktualizace neproběhne celá. Změny, které update udělá jsou zde: https://update.hyundai.com/EU/CS/update ... iew/396%20

Nové modré ikony se mi v motivech ale neobjevily, stále jsou tam ty hnusné fialové.

Zároveň se aktualizovala navigace na nejnovější mapy.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » sob 15. led 2022 14:51:13

Když dáte Rychlá, tak se nemusíte o nic starat. Rozdíl je asi pouze v tom, že Standardní běží na pozadí a nechá se Stornem zrušit. Hraje při ní rádio, chodí SMSky, na které se nechá odpovědět atd. Myslím, že by to šlo přes Standartní aktualizovat i za jízdy. Při Rychlé nefunguje nic a musí se jen čekat. Běží 2x kontrola a 2x průběh instalace 0-100% s tím, že druhý průběh je už rychlý (asi je to to, co jste spouštěl následně ručně).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » ned 16. led 2022 12:55:29

Dík za info, nechával jsem to dělat v servisu, ale zbytečná komplikace, často znají toho o BEV méně, jak jejich majitelé.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » pon 17. led 2022 13:52:42

Kapacitu baterie má Niro Luboše výbornou, degradace celkem malá, ale je možné, že tím neustálým nabíjením na DC to jeden článek neustál.

Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » pon 17. led 2022 15:31:18

Luboš má ten jeden stejný článek "vadný" již od nového vozu (odpovídá na to i v komentářích). Na reklamaci to ale není, baterka se bere jako celek.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » pon 17. led 2022 17:06:10

Ano je vadný už déle, ale na 38 tis. byl ještě OK.

Audi Q4 Sportback e-tron 50
loping1
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 11. lis 2021 12:36:52

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod loping1 » pát 28. led 2022 10:39:30

Před dvěma týdny jsem pořídil e-Niro a Tiguan je v prodeji, takže jsem kompletně elektrifikoval. Rád bych se zeptal majitelů jak řešili kola. Původní ráfky jsou na zimních a plánuji pořídit něco na léto. Máte někdo nějaký tip na hezké, levné, lehké aero disky? :D
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » pát 28. led 2022 12:58:31

Letní kola používám originál KIA, zimní jsem vybíral z internetu, je tam nepřeberné množství.

mojepneu.cz DEZENT TZ dark 7x17 5x114.3 ET 50
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » ned 30. led 2022 20:40:21

Tak po update no nejnovější firmware zmizela chyba resetování nastavení plánovaného nabíjení a po update map je již chyba v mapě v pořádku.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » úte 15. bře 2022 23:05:24

Přišel jsem na zajímavou věc, dá se zobrazit rychlost podle GPS v engineering módu, bohužel nastavení zůstane jen do uspání řídící jednotky v autě, pak se nastavení zresetuje. Podle GPS ukazuje tachometr auta o 7 km méně.
Přílohy
20220315_111632.jpg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » pon 28. bře 2022 22:48:13

Dnes jsem vyzkoušel před zapnutím auta zapnout pás a opravdu to částečně funguje, z úvodní melodie po zapnutí zmizí nepříjemných pět hlasitých tónů za sebou, alespoň něco :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » úte 29. bře 2022 7:49:27

Uvítací melodie by se měla dát nastavit na krátkou a dlouhou. Případně zaměnit soubor.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » úte 29. bře 2022 7:58:53

Bohužel netuším kde to změnit, nikde jsem o tom nenašel na internetu ani čárku. Kde to tedy lze změnit?

Ještě dodám, že třeba dřívější Kona EV to vypnutí (Welcome sound) měla v menu kapličky, novější 2021 už to prý nemá, e-Niro to nemělo nikdy.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » úte 29. bře 2022 9:27:01

Já si jen matně vzpomínám, že po aktualizaci se mi to to ptalo, zda chci krátké nebo rychlé spouštění. Zda to lze někde později v uživatelském menu nastavit nevím. Možná přes ing.mód ..., nebo pak zaměnit konkrétní zvukový soubor. Já mám tedy v Koně krátké uvítání, pouze krátkou melodií, bez pípání.
Teď jsem to byl vyzkoušel a pokud se nepřipoutám, pak přes melodii zazní 6x hlasitý tón. S připoutáním pouze krátká melodie. Takže to pípání je pouze signalizace něčeho, v tomto případě nezapnutého pasu.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » úte 29. bře 2022 17:07:24

Díky za info. Po té aktualizaci se mě na nic infotainment neptal (před aktualizací jen jak rychle aktualizovat). Po zapnutí pásu to tolik nekřičí, přesně jak píšeš. Zkoušel jsem engineering menu, ale tam to nastavit nejde.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » sob 02. dub 2022 21:13:13

Dnes v 4°C jsem opět kontroloval na trase 300 km SOH baterie a při 39 tis. km vyšlo 100,5%, prostě KIA umí.

Doplním, že v zimě je prakticky zbytečné dobíjet na rychlonabíječce, protože baterie po příjezdu na nabíječku měla 11°C a příkon byl na 43 kW. Teprve v závěru nabíjení se baterie dostala nad 25°C, kdy nabíjení na UFC nabíječce dává smysl.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
loping1
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 11. lis 2021 12:36:52

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod loping1 » čtv 05. kvě 2022 7:49:02

Vyměnil jsem letní pneu za Michelin e Primacy a první zkušenost spotřeby je oslňující. Byla to tedy cesta po R35 z Pardubic do Litomyšle a zpět, takže ploužení max 90km/h v koloně, zpátky už se jelo lépe, ale i tak si myslím, že výsledek je působivý. Oproti pneu , které jsem dostal od prodejce, to byly Kleber Dynaxer, tak spotřeba asi o 2 kwh nižší. Netušil jsem že pneumatiky udělají takový rozdíl ve spotřebě. Ty Klebry měly v energetickém štítku C, Michelin má A.


20220503_190512_copy_1819x1024 (1).jpg
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » čtv 05. kvě 2022 19:45:32

Pneu jednoznačně vliv mají, i mezi zimními je rozdíl. Samozřejmě ideální by bylo udělat test ve stejné teplotě na stejné trase s oběma druhy pneu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » stř 11. kvě 2022 7:18:48

Jeden zajímavý postřeh, nabíjím doma klasickou přenosnou nabíječkou KIA 12A. V zimě to nabíjí rychlostí 3.0 % baterie za hodinu, teď na jaře 3.4 % za hodinu. Možná má něco podobného i u Kony.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » stř 11. kvě 2022 8:28:54

Josef píše:Jeden zajímavý postřeh, nabíjím doma klasickou přenosnou nabíječkou KIA 12A. V zimě to nabíjí rychlostí 3.0 % baterie za hodinu, teď na jaře 3.4 % za hodinu. Možná má něco podobného i u Kony.

Možná rozdílné napětí v síti.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)