Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Moderátor: Josef
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Myslím, že dostupné obrazovky v pravém panelu jsou závislé na nastaveni profilu a možná i na kombinaci levého a pravého panelu.
Podrobně jsem to zatím nezkoumal, jsem rád že mi už jde zobrazit stav baterie
Podrobně jsem to zatím nezkoumal, jsem rád že mi už jde zobrazit stav baterie
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Extrémní ježdění po Praze a okolí, jen na max 2 čárky na Power ukazateli
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Tak to už by bylo skoro i do toho Chorvatska na jeden zátah. Akorát ta průměrná rychlost kolem 40 km/h, no...
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Nojo na 2 dílky to dá na rovině tak max 65-70 km/h
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Pokud byl start i cíl ve stejném místě, tak 8,6 kWh/100km je spotřeba, kterou jsem u Kony ještě nedosáhl. Pak Josefe smekám
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
To byla jen část cesty, nakonec jsem ujel 59.1km a spotřeba byla 11.1 kWh/100 km, start i cíl byl v jednom místě. Přesto to je rekordní spotřeba, běžná je kolem 12.5 kWh/100 km. S Mercedesem by to bylo kolem 16 kWh/100 km, kdybych se opravdu hodně snažil.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Kia udělala update aplikace UVO k ovládání auta a statistik. Bohužel statistiky smazala a ponechala jen poslední 3 měsíce, nechápu... Aplikace je řekl bych přehlednější a přidali funkce jako např. nastavení limitu nabíjení, měsíční report jízd vozidla nebo příjemné odemčení aplikace pomocí otisku prstu, hýbat ikonami na úvodní stránce apod.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Kolegovia, ak by vas zaujimalo, vyskusal som ako sa funguje s eNirom po Slovensku v oblasti, kde nie su ziadne AC a DC nabijacky.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Dnes jsem jel Praha-Brno-Praha tam 120 km/h a zpět večer 110 km/h kde to šlo, samozřejmě v kolonách 60-80 km/h, občas mimo kolony 120-130 km/h. Dal jsem to na 91% baterie se spotřebou tam 14,2 (29°C) a zpět 14,4 (20°C). Celkem jsem najel 416 km, zbyl dojezd 22 km a baterie na začátku 96% a na konci 5%. Klima klasika 22°C a odvětrávání sedaček. Kdyby nebyly uzavírky, byla by spotřeba samozřejmě vyšší.
- Přílohy
-
- 20210801_150858.png (379.21 KiB) Zobrazeno 7031 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Na tohle by se měli podívat Češi, co říkají, že do Chorvatska je to s BEV nesmysl.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Hned se na to kouknu. Ale předtím ještě... Z Brna na Istrii to je snad nejkratší trasa z ČR do Chorvatska, 700 km je nic. Podle těch aut na videu to bude tak na 1, max. 2 zastávky na dobití. Tipuji, že by to mohl zvládnout i ten Enyaq, pokud se pojede rozumně. To není žádná výzva. Já jel do Chorvatska teda jenom jednou, ale bylo to z Prahy někam ke Splitu a to bylo tak cca. 1200 km.
Edit:
Tak jsem dokoukal. Jo, cca. 700 km s jedným nabitím, zpátky dvě nabití, to by asi stačilo jedno. Ale co mě zaujalo, že nabíjeli na drahé Ionity. Proč? A druhá věc, říká tam info, že až bude mít řidič Kia kartičku od Ionity, že bude nabíjet lepším tarifem a km jízdy jej pak vyjde na 45-50 haléžů. Toto se mi zdá jako nesmysl. Jaká by musela být cena na Ionity pro řidiče Kia, aby při spotřebě, kterou mě on cca. 16 kWh/100 km byla cena za km 45-50 hal.? No, asi tak 3 KČ na kWh Absolutní nesmysl.
Pak taky ten jeho přepočet na kolik ho vyšel km. Nabil na ionity za cca. 1800 KČ, takže nějakých 90 kWh? Pokud počítáme cenu těch 79 ct./kWh. No a z toho usoudil, že km jej vyšel na něco přes korunu při ujeté vzdálenosti něco přes 1600 km. To vůbec nezapočítal nabíjení doma. V destinaci počítat nemusel, to tam mají zdarma. Otázka, do kdy.
Edit:
Tak jsem dokoukal. Jo, cca. 700 km s jedným nabitím, zpátky dvě nabití, to by asi stačilo jedno. Ale co mě zaujalo, že nabíjeli na drahé Ionity. Proč? A druhá věc, říká tam info, že až bude mít řidič Kia kartičku od Ionity, že bude nabíjet lepším tarifem a km jízdy jej pak vyjde na 45-50 haléžů. Toto se mi zdá jako nesmysl. Jaká by musela být cena na Ionity pro řidiče Kia, aby při spotřebě, kterou mě on cca. 16 kWh/100 km byla cena za km 45-50 hal.? No, asi tak 3 KČ na kWh Absolutní nesmysl.
Pak taky ten jeho přepočet na kolik ho vyšel km. Nabil na ionity za cca. 1800 KČ, takže nějakých 90 kWh? Pokud počítáme cenu těch 79 ct./kWh. No a z toho usoudil, že km jej vyšel na něco přes korunu při ujeté vzdálenosti něco přes 1600 km. To vůbec nezapočítal nabíjení doma. V destinaci počítat nemusel, to tam mají zdarma. Otázka, do kdy.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Těžko říci, proč nabíjeli na Ionity, možná lepší dostupnost? Předpokládám, že na Ionity nabíjeli kolem 20 Kč/kWh a karta Hyundai/Kia by měla mít sazbu kolem 8 Kč/kWh. Tedy pokud nabíjeli za 1800 Kč, nabili 90 kWh a při ceně 8 Kč by to bylo 0,72 Kč/kWh. Celkově by ta cena, kdy nabíjeli na cestu doma + v cílové destinaci by mohla být kolem těch 0,50 Kč/km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Já si taky myslím, že brát cestu do Chorvatska Brno Istrie je uplně mimo
Viz moje cesta s Niro Phev Liberec Makarská 1250 km za 14 hodin včetně přestávek v době covidových zácp.
Viz moje cesta s Niro Phev Liberec Makarská 1250 km za 14 hodin včetně přestávek v době covidových zácp.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Já bych jel 1250 km (teda kdyby mi někdo držel pistol u hlavy) asi 2-3 dny, každý to máme jinak.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Jako co? Ve 4 ráno odjezd a z 19 hodin koupačka v moři. Ubytovani za 2-3 noci taky neni zadarmo. Ale to je taky tim ze jsem sdrcem motorista a je jedno jestli na EV, nebo benzín. A cesta je i cíl. Jsme s manželkou dva řidiči tak se střídáme.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Mě řízení nebaví, takže bych letěl letadlem a když už bych musel, tak chci poznat krásná místa po cestě. Válet se na pláži mě nebavilo už od narození. Proto to cestování s BEV bude pro mě vždy na pohodu a pro vás na dlouhých cestách stres a raději s ním jezdíte kolem komína. To je ale v pořádku, spalovací auta tady budou i za 50 let, minimálně pro radost. Kamarád jel do Chorvatska Ford Mustangem 5.0 GT v úpravě 400 kW, tankoval každých zhruba 200 km a taky byl nadšený.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Josef píše:Těžko říci, proč nabíjeli na Ionity, možná lepší dostupnost? Předpokládám, že na Ionity nabíjeli kolem 20 Kč/kWh a karta Hyundai/Kia by měla mít sazbu kolem 8 Kč/kWh. Tedy pokud nabíjeli za 1800 Kč, nabili 90 kWh a při ceně 8 Kč by to bylo 0,72 Kč/kWh. Celkově by ta cena, kdy nabíjeli na cestu doma + v cílové destinaci by mohla být kolem těch 0,50 Kč/km.
Pokud by nabíjel kartičkou Kia na ionity za cca. 8 KČ/kWh, tak při spotřebě něco přes 16, co měl, by ho km vyšel na cca. 1,30. Plus nabíjení doma za 40-50 haléřů pak reálná cena za km za celou cetu vyjde tak na 80 haléřů nebo podobně.
Celkově se mi zdá, že matematike není jeho silnou stránkou, tam s těmi čísly různě čachruje a nevadí mu, že to nedává vůbec smysl
Jinak, jak ste myslel toto?
"Tedy pokud nabíjeli za 1800 Kč, nabili 90 kWh a při ceně 8 Kč by to bylo 0,72 Kč/kWh."
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Citigo e IV píše:Já si taky myslím, že brát cestu do Chorvatska Brno Istrie je uplně mimo
Viz moje cesta s Niro Phev Liberec Makarská 1250 km za 14 hodin včetně přestávek v době covidových zácp.
Jo, taky jsem jel podobně dlouhou trasu, před pár lety. Dvě auta, vyjeli jsme v pátek večer před půlnocí a druhý den kolem 13 hod. jsme byli na místě. Střídali jsme se, takže pohodička.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Marek71 píše:
Jinak, jak ste myslel toto?
"Tedy pokud nabíjeli za 1800 Kč, nabili 90 kWh a při ceně 8 Kč by to bylo 0,72 Kč/kWh."
Myslel jsem to tak, že při ceně 20 Kč/kWh nabili 90 kWh a tedy při ceně ceně 8 Kč by to bylo 0,72 Kč/kWh. Celkovou spotřebu pokud se pamatuju měl 15,5 kWh dle měřáku v autě, který nezapočítává v Niru ztrátu při nabíjení, tedy reálná spotřeba by byla 17 kWh/100 km a na těch zhruba 1400 km by potřeboval 238 kWh, tedy většinu nabíjel zdarma, proto mu ta cena km vychází jinak.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Stejně to nechápu...
Pokud nabíjí za 20/kWh, tak při nabíjení za 8/kWh vám přeci nevyjde cena 0,72 KČ/kWh, jak píšete, ne? Nebo jste myslel 0,72 KČ/km a přepsal jste se?
Abych to zjednudušil a nějak rozumně ukončil debatu o nákladech na cestu.
Při spotřebě co měl kolem 17 kWh/100 km a při tom, že za celou dobu najel cca. 1600 km, by musel dobít kolem 270 kWh.
Z toho dobil 90 kWh na ionity za 1800 KČ. Pokud by zbytek těch 180 kWh nabil doma za levno, řekněme 3 KČ/kWh, tak to vyjde celková cena na 1800 plus 540 je 2340 KČ a tedy cca. 1,46 KČ/km.
Pokud ale dobije zdarma v Chorvatsku a doma jenom doplní do plné nádrže cca. 6O kWh, aby to sedělo, že odjíždí s plnou a přijede s plnou, tak pak je ta celková cena 1800 plus 60x3, t.j. 1980 KČ a cena na km vyjde. na 1,24 KČ.
Pokud by dobil u ionity za 8 KČ/kWh, tak zaplatí 720 KČ za Ionity plus těch 540 a je to celkově 1260 a cena za km vychází na 0,78 KČ.
Při nabití v Chorvatsku zdarma a jenom dobití doma 60 kWh to vychází nejlépe a to 540 plus 180, t.j. náklad na cestu 720 KČ a na km to vychází právě těch 0,45 KČ/km. To je extrémní příklad, kdy je v destinaci k dispozici nabíjení zdarma.
Pokud nabíjí za 20/kWh, tak při nabíjení za 8/kWh vám přeci nevyjde cena 0,72 KČ/kWh, jak píšete, ne? Nebo jste myslel 0,72 KČ/km a přepsal jste se?
Abych to zjednudušil a nějak rozumně ukončil debatu o nákladech na cestu.
Při spotřebě co měl kolem 17 kWh/100 km a při tom, že za celou dobu najel cca. 1600 km, by musel dobít kolem 270 kWh.
Z toho dobil 90 kWh na ionity za 1800 KČ. Pokud by zbytek těch 180 kWh nabil doma za levno, řekněme 3 KČ/kWh, tak to vyjde celková cena na 1800 plus 540 je 2340 KČ a tedy cca. 1,46 KČ/km.
Pokud ale dobije zdarma v Chorvatsku a doma jenom doplní do plné nádrže cca. 6O kWh, aby to sedělo, že odjíždí s plnou a přijede s plnou, tak pak je ta celková cena 1800 plus 60x3, t.j. 1980 KČ a cena na km vyjde. na 1,24 KČ.
Pokud by dobil u ionity za 8 KČ/kWh, tak zaplatí 720 KČ za Ionity plus těch 540 a je to celkově 1260 a cena za km vychází na 0,78 KČ.
Při nabití v Chorvatsku zdarma a jenom dobití doma 60 kWh to vychází nejlépe a to 540 plus 180, t.j. náklad na cestu 720 KČ a na km to vychází právě těch 0,45 KČ/km. To je extrémní příklad, kdy je v destinaci k dispozici nabíjení zdarma.