Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Moderátor: Josef
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Tady představení nového modelu Kia Niro, fotky exteriéru i interiéru. Korejci si poslíšili, po 5 letech nový model.
https://www.autorevue.cz/nova-kia-niro- ... konkurenci
Musím říct, že dizajn se mi líbí, je to skok oproti stávající generaci, jak zvenku tak uvnitř. Elektrická verze se představí až příští rok, škoda. Ale předpokládám, že pohon bude stejný jako u stávající generace, ne? Platforma se neměnila. Jsem zvědavý na cenovou politiku, ale obávám se, že to bude stejné jako u stávající generace, i když toto už vypadá jako moderní auto 21.století
https://www.autorevue.cz/nova-kia-niro- ... konkurenci
Musím říct, že dizajn se mi líbí, je to skok oproti stávající generaci, jak zvenku tak uvnitř. Elektrická verze se představí až příští rok, škoda. Ale předpokládám, že pohon bude stejný jako u stávající generace, ne? Platforma se neměnila. Jsem zvědavý na cenovou politiku, ale obávám se, že to bude stejné jako u stávající generace, i když toto už vypadá jako moderní auto 21.století
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Je to modernizace ve stylu starý Kia Soul a nový Soul. Uvnitř použili dnes víceméně standard - jeden velký displej a nevypadá to špatně. Z venkovního provedené úplně odvázaný nejsem, mě se současný design ala Porsche celkem líbí i když bych přední masku řešil jinak. Možná už jsem starý a líbí se mi klasické palubky s kapličkou, prostě je to zvyk, který čtyřicetiletí mladíci ještě tak dlouho nemají
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Mě už taky dávno není 40 Ale projel jsem nedávno nový Tucson, který má podobně řešenou palubku, resp. kapličku, prostě displej, který je bez stínítka, nijak nezapuštěný a musím říct, že to bylo příjemné a koukalo se na to dobře. To samé původní Kona a nová Kona s dig. displejem, ta nová mi přijde lepší. Ale tak jasně, každý to má jinak, jen se obávím, že klasická kaplička už se moc do aut dávat nebude.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Kaplička asi zmizí, to je již jasné pár let i Mercedes ji už vypouští docela dlouho. Otázka je co se bude vůbec vyrábět, když nejsou už ani odpory a LED diody, natož pak CPU či MCU, prostě nedá se už vyrábět skoro nic.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Vyrazil jsem na cestu z Prahy do Znojma, na dálnici GPS rychlost 120 km/h a na okreskách GPS max. 100 km/h. Dálniční spotřeba Praha-Jihlava (mírně do kopce) vyšla 21,1 kWh/100 km na cestě Jihlava-Znojmo pak poklesla spotřeba na celkových 18,6 kWh. Kapacita baterie se dostala ze 100% (Praha) na 45% (Znojmo). Niro ukazovalo na začátku dojezd 395 km, na konci ukazovalo 175 km, tedy odhad auta celkem slušný, vzhledem k tomu, že většinu času trávím v rychlostech 40-80 km/h. Celková trasa měřila 199 km, průměrná rychlost 86 km/h, venkovní teplota 1°C.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Problém s padáním SoH se odstranil překalibrací během 3-leté prohlídky a vrácením na 100%.
došlo i k výměně chladicí kapaliny za speciální s nízkou vodivostí, kapaliny se měnilo 10 litrů a konečná cena nakonec byla nižší, než hlásil servis.
celkem jsme platil za kontrolu po 45tkm 5536,-
Chladicí kapalinu je tedy nutné měnit u všech modelů s tepelným čerpadlem, pravděpodobne po 3 letech/ 45 tkm.
došlo i k výměně chladicí kapaliny za speciální s nízkou vodivostí, kapaliny se měnilo 10 litrů a konečná cena nakonec byla nižší, než hlásil servis.
celkem jsme platil za kontrolu po 45tkm 5536,-
Chladicí kapalinu je tedy nutné měnit u všech modelů s tepelným čerpadlem, pravděpodobne po 3 letech/ 45 tkm.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Koukám, tak to kapalinu u nás výrazně zlevnili, já bych ji měl platit tak za 3 roky, to bude možná stát polovinu co dnes.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Koukám, že KIA drží zatím nízké ceny práce. Hyundai zvednul z podobných cen na 1550,- a nyní na 2500,- Kč/hod....
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Lama píše:Koukám, že KIA drží zatím nízké ceny práce. Hyundai zvednul z podobných cen na 1550,- a nyní na 2500,- Kč/hod....
Tak to je už Hyundai skoro tak drahý jako Lexus. Teda, pokud je těch 2500 bez daně, tak je dražší
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Záleží kde, za 2500 opravují Tesly, Hyundai má trochu jiné ceny:
https://autocentrhudec.hyundai.cz/prode ... i-a-sluzeb
https://www.autokout.cz/cenik-hodinovych-sazeb
https://autocentrhudec.hyundai.cz/prode ... i-a-sluzeb
https://www.autokout.cz/cenik-hodinovych-sazeb
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: čtv 19. pro 2019 12:35:23
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020 - startovaci melodie
Zdravím všechny majitele.. nepřisel nekdo na to, jak vypnout tu otravnou melodii pri startovani a vypinani auta? Zezacatku mi to prislo cool, ted me to uz otravuje.. krasne svatky vsem.. OM.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Celkově mě otravuje více věcí.
1. Neustále vypínám systém zvuku VESS a hlídání pruhů, což je otravné
2. Úvodní melodie je taky nesmysl, mrknu do engineering menu, zda to tam nejde.
3. Po poslední aktualizaci v říjnu se občas resetuje (díky ovládání mobilem) nastavení plánovaného nabíjení, to je jedna z největších hloupostí poslední aktualizace.
4. Nepochopil jsem nikdy systém uvolnění konektoru po nabíjení. Někdy lze vytáhnout bez problému jinde musím odemknout ovladačem a ne jen tlačítkem na klice a v zimě to zlobí i mechanicky a odemčení konektoru je opruz. Už jsem přemýšlel, že proříznu v zámku konektoru díru abych se o to nemusel starat.
1. Neustále vypínám systém zvuku VESS a hlídání pruhů, což je otravné
2. Úvodní melodie je taky nesmysl, mrknu do engineering menu, zda to tam nejde.
3. Po poslední aktualizaci v říjnu se občas resetuje (díky ovládání mobilem) nastavení plánovaného nabíjení, to je jedna z největších hloupostí poslední aktualizace.
4. Nepochopil jsem nikdy systém uvolnění konektoru po nabíjení. Někdy lze vytáhnout bez problému jinde musím odemknout ovladačem a ne jen tlačítkem na klice a v zimě to zlobí i mechanicky a odemčení konektoru je opruz. Už jsem přemýšlel, že proříznu v zámku konektoru díru abych se o to nemusel starat.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Josef píše:Záleží kde, za 2500 opravují Tesly, Hyundai má trochu jiné ceny:
https://autocentrhudec.hyundai.cz/prode ... i-a-sluzeb
https://www.autokout.cz/cenik-hodinovych-sazeb
Ceníky spalovacích a elektrických se liší.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Nevím, tam kam jezdím se neliší i na té přiložené faktuře ta cena je běžná. Ano někteří vyčůránci navýšili ceny, protože na BEV není co při pravidelné údržbě dělat. Vsadím se, že rozdíl ceny v servisu bude nejméně 4 násobek.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Josef píše:Vyrazil jsem na cestu z Prahy do Znojma, na dálnici GPS rychlost 120 km/h a na okreskách GPS max. 100 km/h. Dálniční spotřeba Praha-Jihlava (mírně do kopce) vyšla 21,1 kWh/100 km na cestě Jihlava-Znojmo pak poklesla spotřeba na celkových 18,6 kWh. Kapacita baterie se dostala ze 100% (Praha) na 45% (Znojmo). Niro ukazovalo na začátku dojezd 395 km, na konci ukazovalo 175 km, tedy odhad auta celkem slušný, vzhledem k tomu, že většinu času trávím v rychlostech 40-80 km/h. Celková trasa měřila 199 km, průměrná rychlost 86 km/h, venkovní teplota 1°C.
Ještě cesta zpět, Znojmo-Jihlava 18,5 kWh/100 km, celková spotřeba Znojmo-Praha 18,2 kWh/100 km, průměrná rychlost 88,5 km/h. Teplota 8-11°C pomohla nižší spotřebě. Jak vidno z testů na internetu, spotřeby větších SUV jsou znatelně vyšší, konkrétně kolem 22 kW/100 km.
Bohužel, jak to tak vypadá, tyhle úsporná auta (Niro, Kona) zmizí a zbudou jen žrouti, např. Ioniq5, Kia EV6 mají spotřebu na rychlostních silnicích znatelně vyšší.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- xlfd
- Příspěvky: 65
- Registrován: pon 01. lis 2021 8:42:17
- Bydliště: Valašské Klobouky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Josef píše:Bohužel, jak to tak vypadá, tyhle úsporná auta (Niro, Kona) zmizí
V Koně jsem jednou kousek jel, ale připadalo mě, že to auto, na to jak je velké zvenku, je uvnitř dost malé. To mě pocitově připadá i náš Peugeot Ion uvnitř větší a hlavně do něho dám dvoumetrový RC model letadla.
Peugeot Ion (najeto my: 14,4 tisíc km (za 2,5 let) [Konečná cena na využitý km: 9,77 Kč])
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Josef píše:Bohužel, jak to tak vypadá, tyhle úsporná auta (Niro, Kona) zmizí a zbudou jen žrouti, např. Ioniq5, Kia EV6 mají spotřebu na rychlostních silnicích znatelně vyšší.
Taky je potřeba si uvědomit, že EV6 a Ioniq 5 jsou auta min. o třídu větší než Kona. U spalovacího Tucsonu nebo Kia Sportage taky nikdo nečeká, že budou jezdit za stejno jako spalovací např. Kona. Tak proč ta očekávání v elektrice?
Ale myslím, že Mercedes u EQS ukazuje, že když se chce, lze vyrobit i velké elektrické auto, které je úsporné, koukal jsem na nějaké testy. Takže pokud tuto filozofii převede i do nižších kategorií (nová generace EQA, EQB), tak tam bychom se mohli dočkat podobně velkého a úsporného EV jako je dnes Kona nebo Niro.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Obávám se, že velikostní segment Kony a Niro zanikne a přestanou je vyrábět. I Mercedes EQA je docela velké auto, absolutně se to nedá srovnat s původní třídou A, která měla kolem 3,6 m délky, následovalo 4,2 m a nakonec 4,4 m. Rovněž stoupají výkony BEV, podle mě zcela zbytečně, nač potřebuje rodinné auto 300 k nechápu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
To je pravda, snad všechny modely napříč značkami se generacemi zvětšují. Manželka jezdí Áčko z 2007, to má dle katalogu 3,8 m, pak další generaci (to už byl tvarově klasický HB), ta byla 4,2 m a poslední je 4,4 m. No a EQA má už skoro 4,5 m. Ale zase, Kona má taky 4,2 m a Niro 4,35, takže tak velký rozdíl oproti EQA to zas není.
Výkon se hodí, ale není dobré, pokud je to na úkor spotřeby a dojezdu. Myslím, že jak Ioniq 5, tak i EV6 začínají střídmě a až u nejvyšší EV6 je speciální výkonná verze. Třeba XC 40 od Volva tuším ani nenabízí nějakou rozumnou výkonnostní verzi. Já si říkám, že pokud to bude mít dynamiku cca. na úrovni 0-100 kolem 8s, tak mi to úplně stačí.
Výkon se hodí, ale není dobré, pokud je to na úkor spotřeby a dojezdu. Myslím, že jak Ioniq 5, tak i EV6 začínají střídmě a až u nejvyšší EV6 je speciální výkonná verze. Třeba XC 40 od Volva tuším ani nenabízí nějakou rozumnou výkonnostní verzi. Já si říkám, že pokud to bude mít dynamiku cca. na úrovni 0-100 kolem 8s, tak mi to úplně stačí.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Psal jsem GPS rychlost, tedy na tachometru bylo 123 km/h. Trasu příště pojedu 130 km/h, spotřeba nebude o mnoho větší.
Audi Q4 Sportback e-tron 50