Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Moderátor: Josef
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
To nějak brzo spadlo pod stovku...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Nevim, jak splehlive to mereni je. Pockam si na oficialni v servisu az pojedu na prohlidku.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
IONIQ_28 ukazuje běžně po 100 tis.km a dokonce i po 200 tis.km stále 100 % SOH...., což zase asi nebude pravda.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
To bude v ramci odchylky mereni..
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Bohužel se musíme smířit s tím, že tímto způsobem se nedá SOH u Kia/Hyundai měřit.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Nabiju, vyjedu, spotřeba x vzdálenost = kapacita.
Co k tomu potřebujete oficiálně měřit?
Sice ne u všech aut se dá to takto aplikovat, protože některá jsou poměrně optimistická, ale korejci ukazují spotřebu poměrně přesně. Navíc za ty najeté km určitě víte jak ta spotřeba a nájezd vychází.
Co k tomu potřebujete oficiálně měřit?
Sice ne u všech aut se dá to takto aplikovat, protože některá jsou poměrně optimistická, ale korejci ukazují spotřebu poměrně přesně. Navíc za ty najeté km určitě víte jak ta spotřeba a nájezd vychází.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Z každého nabijeni si delam záznam (z kolika na kolik procent dobito, kolik kWh nabito podle mereni na nabijecce a kolok km jsem ujel od minuleho nabiti).Pokud je rozdíl v kapacite správný l, potom činí cca 0,2 kWh prepocteno na dojezd asi 1,4 km. Tento rozdil za promenlivych podmínek nejsem schopný poznat.
Navic nekdo radil jednou za čas baterii prekalibrovat (vyjet skoro do nuly a nabjt na 100%). Toto nedelam. Má to podle Vás význam?
Na 100 % nabijim jen pred hodně dlouhou cestou.
Navic nekdo radil jednou za čas baterii prekalibrovat (vyjet skoro do nuly a nabjt na 100%). Toto nedelam. Má to podle Vás význam?
Na 100 % nabijim jen pred hodně dlouhou cestou.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Já tohle nedělám cíleně, ale jednou za čas se mi to povede, že vyjedu baterii tak na pár % a nabíjím na 100% před dlouhou cestou. Tento týden jsem na jedno nabití na 100% ujel od 22.9. celkem 434 km a domů jsem dorazil s 15 km dojezdu.
Bjorn to pro baterii 64 kWh počítá takto:
% SOH=dojezd/(procenta/spotřeba)/0.64
kde dojezd je počet ujetých km (např. 320 km).
procenta je vyjetá kapacita (např. ze 100% zůstalo 10%) tj. 90%
průměrná spotřeba v kWh/100 km 14.47 kWh/100km
tedy : 434/(97/14.47)= 64.74/0.64 =101.16% SOH
Stejný výsledek dostaneme u pro mě logičtějšího postupu 434/97x14.47=64.74=101.16 %SOH
Bjorn to pro baterii 64 kWh počítá takto:
% SOH=dojezd/(procenta/spotřeba)/0.64
kde dojezd je počet ujetých km (např. 320 km).
procenta je vyjetá kapacita (např. ze 100% zůstalo 10%) tj. 90%
průměrná spotřeba v kWh/100 km 14.47 kWh/100km
tedy : 434/(97/14.47)= 64.74/0.64 =101.16% SOH
Stejný výsledek dostaneme u pro mě logičtějšího postupu 434/97x14.47=64.74=101.16 %SOH
- Přílohy
-
- 20210925_095119.jpg (42.51 KiB) Zobrazeno 8090 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Až budu mít nejakou delší cestu, zkusím SoH přepočítat podle tohoto vzorce.
Průměrnou spotřebu dosazujete podle palubniho počítače za ujetou trasu nebo výpočtem z nabijeni?
Průměrnou spotřebu dosazujete podle palubniho počítače za ujetou trasu nebo výpočtem z nabijeni?
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Dávám tam průměrnou spotřebu z počítače, z nabíjení by to započítávalo i ztráty při nabíjení, to nejde použít.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Diky, zkusim to pri nejblizsi prilezitosti prepocitat a dam vedet.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Chlapi dotaz , muze se stat ze dovezene auto z nemecka nebo ze spanelska nebude mit tepelne cerpadlo ? Co to tlacito heat? Pokud ho ma melo by mit čerpadlo je to tak?
Nektere inzeraty nemaji uvedeno zda ho maji.. Diky
Nektere inzeraty nemaji uvedeno zda ho maji.. Diky
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Heat znamená topení a zda to bude PCT nebo TČ to neřekne. Jedině buď pohled do prostoru elektromotoru, nebo by to mohlo jít podle podle VIN. Nespoléhal bych na Německo, kde se prodávaly ty nejlevnější modely celkem ořezané od výbavy.
https://www.speakev.com/threads/about-t ... ia.158479/
https://www.speakev.com/threads/about-t ... ia.158479/
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1075
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
A naco tam to tlačítko HEAT tedy je? Měl jsem za to že to topí samo jak se "nastartuje" motor?
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Tl. Heat lze topení kdykoliv vypnout a následně zase zapnout. Jakmile se přepne topení/klimatizace do AUTO režimu, tak se zapne samo, co je třeba.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Citigo e IV píše:A naco tam to tlačítko HEAT tedy je? Měl jsem za to že to topí samo jak se "nastartuje" motor?
HEAT zapíná a signalizuje topení (myslím aktivní PTC, jelikož se nechá provozovat TČ i bez podpory PTC).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Nejspis to bude jako u IONIQa - LED svetla = cerpadlo, jsou i 64kWh s halogenama, tedy bez cerpadla.
A heat tlacitko je nahodou dobra vychytavka.
A heat tlacitko je nahodou dobra vychytavka.
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1075
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
To je dobrá funkce. U citiga se dá topení vypnout poměrně složitě tím že se sundá větrák a pak se hodí do OFF, ale nelze mít zapnutý větrák a vypnuté topení, jedině snížit teplotu.
V základním nastavení se Citigo vždy zapne na 22 st. a auto takže po každém startu topí naplno a proto má dost testerů tu spotřebu docela šílenou. Prej to je kvůli komfortu posádky.....
V základním nastavení se Citigo vždy zapne na 22 st. a auto takže po každém startu topí naplno a proto má dost testerů tu spotřebu docela šílenou. Prej to je kvůli komfortu posádky.....
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Koukal jsem se na inzeraty enira ve spanelsku nemaji T cerpadlo. Spise spoleham na to ze to tam je uvedene v popisku.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Pokud to je jako u IONIQa, tak v případě, že není TČ, tak není ani DC, a to mi přijde celkem omezující.
Pokud sháníte Niro 64kWh, tak bych možná o něčem věděl
Pokud sháníte Niro 64kWh, tak bych možná o něčem věděl