Niro EV 2020 - spotřeba
Moderátor: Josef
Niro EV 2020 - spotřeba
Konečně jsem se dostal ke zkoušce auta na dálnici.
Trasa 263,4 km z Ostravy do Olomouce a zpět, plus nějaké zajížďky v okolí, Trasa OV- Ol byla po staré cestě přes Potštát, trasa zpět byla po dálnici. Rychlost byla vždy tachometrových +5 km/h vůči povolenému limitu. Teplota od 15 do 21°C, provoz plynulý.
Nepřišel jsme na to, jak nulovat denní spotřebu, vidím jen možnost nulovat dlouhodobou spotřebu...
Průměrná spotřeba za celý den byla 17,1 kWh/ 100 km. Na trase do Ol byla spotřeba kolem 14 kWh, odhaduji tedy, že na 100 km po dálnici rychlostí 135 km/h podle tachometru mohla být spotřeba kolem 20-22 kWh/100 km.
Pokud poradíte jak nulovat krátkodobou/ denní spotřeba udělám srovnání na stejné trase při různých rychlostech jen na dálničních úsecích.
Předběžně tedy s tímto autem půjde urazit cca 290-320 km po dálnici při rychlosti 135 km/h, budu pokračovat v testech při různých rychlostech a zveřejňovat je tu.
Trasa 263,4 km z Ostravy do Olomouce a zpět, plus nějaké zajížďky v okolí, Trasa OV- Ol byla po staré cestě přes Potštát, trasa zpět byla po dálnici. Rychlost byla vždy tachometrových +5 km/h vůči povolenému limitu. Teplota od 15 do 21°C, provoz plynulý.
Nepřišel jsme na to, jak nulovat denní spotřebu, vidím jen možnost nulovat dlouhodobou spotřebu...
Průměrná spotřeba za celý den byla 17,1 kWh/ 100 km. Na trase do Ol byla spotřeba kolem 14 kWh, odhaduji tedy, že na 100 km po dálnici rychlostí 135 km/h podle tachometru mohla být spotřeba kolem 20-22 kWh/100 km.
Pokud poradíte jak nulovat krátkodobou/ denní spotřeba udělám srovnání na stejné trase při různých rychlostech jen na dálničních úsecích.
Předběžně tedy s tímto autem půjde urazit cca 290-320 km po dálnici při rychlosti 135 km/h, budu pokračovat v testech při různých rychlostech a zveřejňovat je tu.
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Pěkný report, průměrná spotřeba na Spritmonitor je 16.59 kWh/100 km, měřené před nabíječkou tedy včetně ztrát při nabíjení (to bude tak 10%), takže určitě dosáhnete lepší spotřeby, jakmile si na to auto zvyknete.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Je pravda, že se s autem teprve seznamuji. Sprit monitor jsem si stáhnul a začnu s evidencí (základní evidenci si dělám v google docs ale nejsou tam detaily jako ve sprit monitoru).
Nevíte jak nulovat dílčí spotřebu a je možné v autě zobrazit průměrnou rychlost? Momentálně beru průměrnou rychlost pro každý úsek z UVO aplikace a k této rychlosti přiřadím spotřebu z historie jízd v autě - jenže tato spotřeba je vždy za celý den, nebo část dne před delší pauzou.
Nevíte jak nulovat dílčí spotřebu a je možné v autě zobrazit průměrnou rychlost? Momentálně beru průměrnou rychlost pro každý úsek z UVO aplikace a k této rychlosti přiřadím spotřebu z historie jízd v autě - jenže tato spotřeba je vždy za celý den, nebo část dne před delší pauzou.
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Vembloud píše:Je pravda, že se s autem teprve seznamuji. Sprit monitor jsem si stáhnul a začnu s evidencí (základní evidenci si dělám v google docs ale nejsou tam detaily jako ve sprit monitoru).
Nevíte jak nulovat dílčí spotřebu a je možné v autě zobrazit průměrnou rychlost? Momentálně beru průměrnou rychlost pro každý úsek z UVO aplikace a k této rychlosti přiřadím spotřebu z historie jízd v autě - jenže tato spotřeba je vždy za celý den, nebo část dne před delší pauzou.
Bratříčka nuluji stiskem a přidržením cca 1 sekundu (viz. manuál).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Nulování mi to nabízí jen u dlouhodobé spotreby, myslíte tuto? U denní spotřeby se mi nulovací tlačítko vubec nenabízí.
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Vembloud píše:Nulování mi to nabízí jen u dlouhodobé spotreby, myslíte tuto? U denní spotřeby se mi nulovací tlačítko vubec nenabízí.
V návodě se nic o požadovaném nepíše? Já tam vše potřebné k základní obsluze našel.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Návod jsem dostal v angličtině a není ideální
Samozřejmě jsem ho četl až po čase, nicméně v návodu se píše pouze o průměrné spotřebě, ktzerá se může nulovat manuálně nebo automaticky (po vypnutí motoru/ po nabíjení atd.
Dle návodu to vypadá se píše pouze o průměrné spotřebě, v reálu jsou tyto spotřeby 2 - krátkodobá a dlouhodobá. Nastavil jsme si nulování krátkodobé spotřeby po vypnutí motoru - toto nastavení většinou vyhovuje. Jen enjsem schoipný si za jízdy vynulovat krátkodobou spotřebu po nájezdu např. na dálnic, ať vím jaká je spotřeba na daném úseku dálnice při určité rychlosti k porovnání na stejném úseku jinou rychlostí.
Auto mám nové a hledám optimální rychlost pro delší cesty (rychlejší jízdou mám větší spotřebu a strávím více času na nabíječce, takže nižší rychlost je ve výsledku rychlejší).
Samozřejmě jsem ho četl až po čase, nicméně v návodu se píše pouze o průměrné spotřebě, ktzerá se může nulovat manuálně nebo automaticky (po vypnutí motoru/ po nabíjení atd.
Dle návodu to vypadá se píše pouze o průměrné spotřebě, v reálu jsou tyto spotřeby 2 - krátkodobá a dlouhodobá. Nastavil jsme si nulování krátkodobé spotřeby po vypnutí motoru - toto nastavení většinou vyhovuje. Jen enjsem schoipný si za jízdy vynulovat krátkodobou spotřebu po nájezdu např. na dálnic, ať vím jaká je spotřeba na daném úseku dálnice při určité rychlosti k porovnání na stejném úseku jinou rychlostí.
Auto mám nové a hledám optimální rychlost pro delší cesty (rychlejší jízdou mám větší spotřebu a strávím více času na nabíječce, takže nižší rychlost je ve výsledku rychlejší).
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Vembloud píše:Návod jsem dostal v angličtině a není ideální
Samozřejmě jsem ho četl až po čase, nicméně v návodu se píše pouze o průměrné spotřebě, ktzerá se může nulovat manuálně nebo automaticky (po vypnutí motoru/ po nabíjení atd.
Dle návodu to vypadá se píše pouze o průměrné spotřebě, v reálu jsou tyto spotřeby 2 - krátkodobá a dlouhodobá. Nastavil jsme si nulování krátkodobé spotřeby po vypnutí motoru - toto nastavení většinou vyhovuje. Jen enjsem schoipný si za jízdy vynulovat krátkodobou spotřebu po nájezdu např. na dálnic, ať vím jaká je spotřeba na daném úseku dálnice při určité rychlosti k porovnání na stejném úseku jinou rychlostí.
Auto mám nové a hledám optimální rychlost pro delší cesty (rychlejší jízdou mám větší spotřebu a strávím více času na nabíječce, takže nižší rychlost je ve výsledku rychlejší).
Jste kupoval v ČR a nemáte návod v českém jazyce ???
Já u IONIQa mohu vše i za jízdy nulovat zmáčknutím a delším podržením.
Nejrychleji do cíle dojedete když pojedete maximálkou. Není pravda, že nižší rychlost je ve výsledku rychlejší. To platí pouze, když by jste se menší rychlostí vyhnul poslednímu nabíjení. Dodání rozdílu ve spotřebě (pomalá a rychlá jízda) je na DC rychlejší než rozdíl času strávený na cestě. Jsou o tom videa, např. Bjorn.
Zkusím sem vložit tabulku pro IONIQ.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Asi toto neplatí obecně, samozřejmě musí být taková rychlost, aby člověk vůbec dojel k nabíječce nebo neutavil baterku jako v Nissanu Spotřeba auta je poměrně hodně nelineární zatímco nabíjení je prakticky ve větší části nabíjení lineární. Už tahle skutečnost mi říká, že se někde protne klesající křivka času dojezdu s křivkou rychlosti nabíjení.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Ano, auto je koupeno v ČR, ale český manuál ještě není k dispozici.
Nulovat za jízdy by mělo jít jen dlouhodobou spotřebu a uvidím, co se skutečně vynuluje.
Jak bude trochu více času, zkusím stejné aspoň 50 km úseky jezdit různými rychlostmi a uvidím. Napadá mne, zda lze exportovat přes OBD aktuální spotřeby a rychlosti? OBD čtečku mám objednanou a čekám až dorazí.
Nulovat za jízdy by mělo jít jen dlouhodobou spotřebu a uvidím, co se skutečně vynuluje.
Jak bude trochu více času, zkusím stejné aspoň 50 km úseky jezdit různými rychlostmi a uvidím. Napadá mne, zda lze exportovat přes OBD aktuální spotřeby a rychlosti? OBD čtečku mám objednanou a čekám až dorazí.
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Ano, přes OBDII lze většinu údajů o baterii a parametrech auta reportovat, ovšem někdo musí napsat PID soubory, tak jako to udělali u Soul 27 a 30 kW.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Vembloud píše:Ano, auto je koupeno v ČR, ale český manuál ještě není k dispozici.
Nulovat za jízdy by mělo jít jen dlouhodobou spotřebu a uvidím, co se skutečně vynuluje.
Jak bude trochu více času, zkusím stejné aspoň 50 km úseky jezdit různými rychlostmi a uvidím. Napadá mne, zda lze exportovat přes OBD aktuální spotřeby a rychlosti? OBD čtečku mám objednanou a čekám až dorazí.
Přes OBD tyto hodnoty nevyčtete...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
To je škoda, musím tedy udělat porovnávací jízdy snad 50 km úsek při konstantní rychlosti poskytne alespoň základní vodítko.
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Lama píše:Přes OBD tyto hodnoty nevyčtete...
jak jste k tomuto tvrzení došel?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Josef píše:Lama píše:Přes OBD tyto hodnoty nevyčtete...
jak jste k tomuto tvrzení došel?
Vyčtete asi 200 hodnot, ale ukažte mi PID pro požadované. Já ho u sebe nevidím...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Musíte si PID pro eNiro stáhnout do Torgue, pro každé auto jsou soubory jiné. Stejně jako PID pro Kia Soul 27 kWh nebudou fungovat pro nové modely apod. Zkusil bych i aplikaci Soul EV Spy, funguje dle výrobce i pro eNiro.
https://play.google.com/store/apps/deta ... lspy&hl=cs
https://play.google.com/store/apps/deta ... lspy&hl=cs
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Josef píše:Musíte si PID pro eNiro stáhnout do Torgue, pro každé auto jsou soubory jiné. Stejně jako PID pro Kia Soul 27 kWh nebudou fungovat pro nové modely apod. Zkusil bych i aplikaci Soul EV Spy, funguje dle výrobce i pro eNiro.
https://play.google.com/store/apps/deta ... lspy&hl=cs
Používám pro IONIQ tato aplikace se 180 PIDy pro Ioniq, ale žádný nezobrazuje spotřebu ani průměrnou rychlost jak je požadováno.
Torque_Pro
EV_Notify
Soul_EV_Spy_Lite
Car_Scanner
Aplikace CanIoniq_104 (upravená z CaniOn) nepoužívá PIDy a jediná ukazuje průměrnou i okamžitou spotřebu.
Pro iMiEV pak tyto:
CaniOn_150
EVBatMon_iMiEV
Myslím, že vy také nemáte pro Soul PID pro spotřebu (KIA a Hyundai jich mají většinu stejnou, liší se to v detailech).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Pravda Ioniq to má ořezané přímo od výrobce, neukazuje správně ani SOH, eNiro máte odzkoušené?
Co se týká Soulu, nezobrazuje pouze tlak v pneu, jinak vše zobrazuje správně, tedy i okamžitou spotřebu apod. Co mi nefunguje prakticky vůbec je Soul_EV_Spy_Lite.
Co se týká Soulu, nezobrazuje pouze tlak v pneu, jinak vše zobrazuje správně, tedy i okamžitou spotřebu apod. Co mi nefunguje prakticky vůbec je Soul_EV_Spy_Lite.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Josef píše:Pravda Ioniq to má ořezané přímo od výrobce, neukazuje správně ani SOH, eNiro máte odzkoušené?
Co se týká Soulu, nezobrazuje pouze tlak v pneu, jinak vše zobrazuje správně, tedy i okamžitou spotřebu apod. Co mi nefunguje prakticky vůbec je Soul_EV_Spy_Lite.
Zajimave, Sol_EV_Spy_Lite pro IONIJ_28 fungue dobe. Dokonce vidim i tlak pneu, coz v Torgue_Pro neni.
Opravdu v Torkque_Pro vidite u Soulu prumernu spotrebu v kWh/100km? Ja vidim pouze odebirane a dodavanou energii v kW. Plus proud a napeti.
Muzete sem prosim vypsat vzorec PID pro okamzitou spotrebu? Deuji.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Musel bych pitvat ty soubory, ale okamžitou spotřebu v kW a A ukazuje jak při nabíjení tak při jízdě. Ještě je fajn si nechat zapisovat data do souboru, pak lze udělat i pěkné grafy z těch hodnot.
Audi Q4 Sportback e-tron 50